Gå til innhold

Spørsmål om Clearblue Advanced Fertility Monitor


mannen_2017

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er helt ny i dette forumet, og jeg håper det er noen klokke kvinner eller menn som kan bistå meg med et spørsmål jeg har vedrørende vår Clearblue Advanced Fertility Monitor. Da vi tok i bruk den første gang for en ukes tid siden, før samboeren min fikk mensen, så virket alt helt OK. Vi fikk tatt første testmåling, også virket monitoren fornøyd.

Hver dag siden, når vi skrur den på, sier den bare "Se instruksjonsmanual" uten å referere til noe spesielt. Jeg har selvsagt saumfart instruksjonene, og det står ingenting om denne beskjeden på skjermen.

Jeg har prøvd å ta ut batteriene, vente litt og sette inn igjen, og det ser ut til å fungere første gang jeg skrur den på. Den husker våre målinger, og sier da at det er X dager igjen til testperioden begynner.

Det jeg lurer på, er det noe vi gjør galt? Er det noe vi ikke har skjønt? Og hva i alle dager er det monitoren refererer til?

Mvh
Fortvilt og oppgitt mann som egentlig er meget datakyndig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Jeg har selv denne monitoren og husker ikke alt fra jeg tok den i bruk. 
Men jeg mener at man ikke skal ta noen test før monitoren gir beskjed. Dvs at første gang man tar den i bruk registrerer man mensen, og så begynner testingen på ca. 7 dager etter første dagen med mensen. Da står det på monitoren at man skal teste innenfor det man selv har valgt som testintervall. 

Har dere tatt en eggløsningstest utenfor denne tiden? 

Har dere prøvd å tilbakestille og registrere mensen på nytt? Dette kan dere gjøre dersom det er et par dager siden mensen. Ellers må dere vente til neste mensen før hun kan begynne å bruke monitoren igjen.

Det kan godt hende at jeg husker feil, men mener det var slik jeg gjorde det i starten med min monitor. 

Lykke til videre med prøvingen! :nori:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar @Lemenet!

Jeg mener vi tok alt til punkt og prikke da min samboer fikk mensen. Manualen sa vi skulle vente til første dag med full blødning, noe vi gjorde. Vi tok en test og alt så greit ut siden.

Det stemmer nok det du sier med ca 7 dager etter første dag med mensen. Min samboer fikk vel full mensen på søndag eller mandag (husker ikke helt..), og den mente vi skulle starte testingen i morgen tidlig. Det eneste jeg syntes var rart, er at den viser bare en skjerm men referanse til manualen, og det uten noen mulighet for å kunne gå til kalenderen, innstillingene eller annet.

Men vi får se i morgen tidlig om den gir oss en påminnelse om testing. Samboeren mener monitoren ikke fungerer som den skal :laugh: Så vi får se!

Takk for tilbakemelding, og takk før lykkeønskninger!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig rart.. Opplevde underveis noe lignende og skrev ned produktnr, osv for å ringe "hjelpetlf". Men dagen etter var monitoren akkurat som før igjen. 

Forhåpentligvis fungerer den som den skal, hvis ikke ville jeg ringt clearblue og eventuelt fått en ny monitor. Siden dere har prøvd å ha ut batteriene og de "typiske" tingene man gjør med tekniske duppeditter, er det ikke mye annet dere får gjort enn å vente og håpe på det beste. 

Krysser fingrene for at monitoren fungerer i morgen tidlig, @mannen_2017!:nori:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, mannen_2017 skrev:

Takk for svar @Lemenet!

Jeg mener vi tok alt til punkt og prikke da min samboer fikk mensen. Manualen sa vi skulle vente til første dag med full blødning, noe vi gjorde. Vi tok en test og alt så greit ut siden.

Det stemmer nok det du sier med ca 7 dager etter første dag med mensen. Min samboer fikk vel full mensen på søndag eller mandag (husker ikke helt..), og den mente vi skulle starte testingen i morgen tidlig. Det eneste jeg syntes var rart, er at den viser bare en skjerm men referanse til manualen, og det uten noen mulighet for å kunne gå til kalenderen, innstillingene eller annet.

Men vi får se i morgen tidlig om den gir oss en påminnelse om testing. Samboeren mener monitoren ikke fungerer som den skal :laugh: Så vi får se!

Takk for tilbakemelding, og takk før lykkeønskninger!

Dere gjorde feil. Man bare registrerer syklusstart mellom dag 1-4. UTEN å teste. Den spør selv etter test på syklus dag 6. Den begynner å blinke og når du åpner den står det testdag i gult, sånn fortsetter den videre til en får positiv test eller ikke.

Men: den greie der er noe overpriset makkverk. Jeg brukte den og fant aldri eggløsning med den engang og trodde jeg var infertil eller noe. Gikk over på de enkleste og rimeligste digitale eggløsningstestene (enkel hormonindikator) og testet de 3 dagene jeg trodde eggløsning måtte ligge utfra sykluslengde. Fant den på første syklus og trengte bare bruke 3 tester i en 10 pakke til 300kr, fremfor den dyre skiten med rådyre tester som ikke fungerte engang..

Anonymkode: 4aa12...4e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...