Gå til innhold

Må ALL tid i USA tilbringes med familie?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kort bakgrunnsinfo min bror giftet seg med en amerikaner og de er bosatt i USA. Så til saken...

Jeg har også en venninne som bor i USA. De bor ikke i samme stat, men det er enkelt å få til et opphold i begge statene under samme reise. For mine foreldre er det helt utenkelig at hvis jeg første er i USA, så skal ikke absolutt ALL tid tilbringes med familie

Min bror og svigersøster skjønner at jeg gjerne vil treffe venninnen min også. 

Nå er det snakk om å ta sommerferien i USA til neste år. Vi planlegger da å være der i ca 3 uker. 

 

Er inne på tanken om å ta 2 uker hos min bror og svigersøster, og å ta en langhelg til en uke hos venninnen min. Mine foreldre forstår ikke dette i det hele tatt. De mener jeg og venninen min bare kan treffes en annen gang. 

 

Jeg er forøvrig student, og mine foreldre betaler billetten til og fra min bror og svigersøster. Utgifter til å besøke venninnen min betaler jeg selv. Har også sagt at jeg kan betale hele turen, altså begge besøkene selv, men det vil de ikke. 

 

Er det jeg som tar helt urimelig her? 

Anonymkode: 862d1...ac1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, du er ikke urimelig. Hva med å ta besøket hos din venninne på midten, så er du hos din bror er uke+ før og etter? Da får du med deg alt av "hei lenge siden sist" og "farvel" sosiale greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, ViljaH skrev:

Nei, du er ikke urimelig. Hva med å ta besøket hos din venninne på midten, så er du hos din bror er uke+ før og etter? Da får du med deg alt av "hei lenge siden sist" og "farvel" sosiale greier.

Takk for svar. Synes ikke selv jeg er urimelig, og kan på en måte forstå mine foreldre. De tenker vel at siden vi bor så langt fra hverandre, så må vi benytte sjansen til å treffes fullt ut. 

Idèen med å besøke venninnen i midten er god, men ikke så gjennomførbar p.g.a billettpriser. 

Anonymkode: 862d1...ac1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette bestemmer du selv, så jeg ville bare besøkt venninnen den ene av de tre ukene og ikke brydd meg om hva foreldrene dine sier om det :) 2 uker med familiebesøk er da lenge nok! 

Anonymkode: 300cd...d7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har slekt i USA, da de var i Norge tilbrakte de veldig lite tid med familie pga de hadde så mange de skulle treffe, så mye de skulle se. Det er visst den amerikanske livsstilen, det skal alltid skje noe. Så jeg tror de har forståelse for at dere vil oppleve litt av USA og - ikke bare være hos familie. 

Anonymkode: f8625...1ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du er ikke urimelig og foreldrene dine har uansett ikke noe med hvor eller hvordan dere tilbringer ferien deres. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...