Gå til innhold

Hvilken øyefarge har du?

Hvilken øyefarge har du?  

101 stemmer

1. 1. Øyefarger

• Svart
      0
    • Brun
      8
    • Hazel
      14
    • Blå
      21
    • Blågrå
      19
    • Grå
      1
    • Grønn
      38

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
På 9. juni 2017 den 3.10, PaperFlower skrev:

Jeg har grønne.

Synes riktignok det er litt rart at det er den som leder med 40 % i avstemningen i denne tråden, iogmed at grønne øyne er verdens mest sjeldne øyefarge, og bare 2 % på verdensbasis har grønne øyne. Er dere sikre på at dere ikke har blå øyne? Eller såkalt hassel/hazel-fargede øyne?

Jeg er nok like sikker som deg at jeg har grønne øyne ;) Neida, men er enig, er rart at så mange her inne har grønne øyne. Men det kan jo hende at vi som har grønne øyne vet at det er sjeldnere derfor er det større sannsynlighet at vi går inn i en slik tråd for å kommenterende øyenfargen vår. De som har brune øyne for eksmepel føler ikke samme behov og overser tråden. Vet ikke jeg, høres logisk ut.

Er hvert fall hundre prosent sikker på at jeg har grønne øyne, de er skikkelig skikkelig grønne og samme farge over hele. Får ofte kommentarer fra andre som kommenterer at jeg har skikkelig grønne øyne :fnise: 

Anonymkode: ce085...026

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine har både brunt og grønt i seg. A'la noe sånt.

7a2fce34-ac66-40dd-8526-02762e5b8d2e.jpeg

Skrevet

Det sies at det kun er 3% som har grønne øyne, enten er den fargen overrepresentert blandt KGs brukere, ellers så er består dette forum en gjeng med løgnere. Mest det siste vil jeg tro. 

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er nok like sikker som deg at jeg har grønne øyne ;) Neida, men er enig, er rart at så mange her inne har grønne øyne. Men det kan jo hende at vi som har grønne øyne vet at det er sjeldnere derfor er det større sannsynlighet at vi går inn i en slik tråd for å kommenterende øyenfargen vår. De som har brune øyne for eksmepel føler ikke samme behov og overser tråden. Vet ikke jeg, høres logisk ut.

Er hvert fall hundre prosent sikker på at jeg har grønne øyne, de er skikkelig skikkelig grønne og samme farge over hele. Får ofte kommentarer fra andre som kommenterer at jeg har skikkelig grønne øyne :fnise: 

Anonymkode: ce085...026

Ja, det kan godt hende. Jeg vet jo selv at grønn øyenfarge er den sjeldneste, så da er det jo interessant å gå inn og stemme - og se hva andre har stemt for å se hvor mange andre som også har grønne øyne.

Jeg er også hundre prosent sikker på at jeg har grønne øyne, da politidamen(?) som hjalp meg med å få meg pass for noen år tilbake måtte sjekke øyenfargen min, da jeg var usikker, og hun sa at den var helt klart grønn. Jeg stoler på noen som sikkert har sjekket hundrevis av øyenfarger opp igjennom årene, når de skal få laget seg pass for første gang. :fnise: 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, filifjonka skrev:

Det sies at det kun er 3% som har grønne øyne, enten er den fargen overrepresentert blandt KGs brukere, ellers så er består dette forum en gjeng med løgnere. Mest det siste vil jeg tro. 

Det er noe ekstra tragisk å juge på et anonymt forum 😂

Anonymkode: 5d67e...a50

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, filifjonka skrev:

Eller - som det er blitt nevnt tidligere i tråden her: 2% på verdensbasis, men de fleste bor ikke i Nord-Europa. Det er vanligere med grønne øyne i Skandinavia og landene rundt her enn resten av verden. Så at det er flest norske som henger på forumet her (OG som velger å svare på en sånn undersøkelse) sier jo ingenting om sannhetsgehalten i det som blir lagt fram.

Jeg har forøvrig samme fage på øynene som bildet Cata la ut. Jeg sier grønn. En optiker sa en gang at "de brillene der står jo fint til de blå øynene dine"... så det kan ha noe med lyset å gjøre det også. Datteren min har blått og grønt og hvilken farge som er dominerende kommer an på hvilke farger hun har på klærne. 

Anonymkode: 1ceca...967

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken farge har jeg?

thumbnail_IMG_1651_LI.jpg

Anonymkode: a9004...5d0

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken farge har jeg?

thumbnail_IMG_1651_LI.jpg

De ligner mine. Grå?

AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken farge har jeg?

[bilde]

Jeg brukte Photoshop og hentet ut noen av fargene i øyet. Utifra det jeg fikk frem ville jeg faktisk ha kalt de der grå-grønne eller blå-grønne. Føler liksom de er midt imellom, som en veldig grå/kald og litt blå-aktig grønnfarge. :) 

Untitled-1.jpg.95b554c003c5c426910127232bcb4dc8.jpg

Tips: dere kan også bruke noe enkelt program som Paint eller lignende og hente ut fargene i øynene deres der, hvis dere er usikker på hva slags farge øynene deres har. Blir ofte litt lettere å dømme fargen når man ser den mer tydelig og for seg selv.

Anonymkode: 447a8...482

Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har forøvrig samme fage på øynene som bildet Cata la ut. Jeg sier grønn. En optiker sa en gang at "de brillene der står jo fint til de blå øynene dine"... så det kan ha noe med lyset å gjøre det også. Datteren min har blått og grønt og hvilken farge som er dominerende kommer an på hvilke farger hun har på klærne. 

Anonymkode: 1ceca...967

Morsomt du sier det, for sist jeg byttet pass prøvde de seg med at jeg hadde blå øyne, men det er vel den fargen jeg har minst av når jeg sjekker mine egne øyne i speilet. Må ha vært lysforhold og klær som spilte inn. Har for øvrig ikke den "limbalringen" som vises på bildet i særlig grad - jeg siktet bare etter en noenlunde lik farge da jeg googlet. 

Gjest Peanut
Skrevet (endret)

Jeg skrev tidligere at jeg hadde "hazel green"  øyenfarge. Jeg har dog hørt at jeg har grønne...mine er som det her (ooglet): Green_eye_lashes.jpg

Som jeg har forstått, når man har brunt innerst, da er det hazel. 

Endret av Peanut
AnonymBruker
Skrevet

2% på verdensbasis ja men ifølge forskning har 17% av kvinnene og 8% av mennene fra Island grønne øyne. Ikke så usannsynlig at nordmenn har omtrent samme antall ;) 

Anonymkode: 2dddb...cfe

• Liker 1
Skrevet

Grønnbrune. Mest grønne.

Gjest devy79
Skrevet
På 6/9/2017 den 3.10, PaperFlower skrev:

Jeg har grønne.

Synes riktignok det er litt rart at det er den som leder med 40 % i avstemningen i denne tråden, iogmed at grønne øyne er verdens mest sjeldne øyefarge, og bare 2 % på verdensbasis har grønne øyne. Er dere sikre på at dere ikke har blå øyne? Eller såkalt hassel/hazel-fargede øyne?

Folk vet nok hvilken øyenfarge de har 😀 Jeg har som sagt grønne,og blondt hår ,men mørk hud. Min mor har blå øyne og min far brune med litt grønt inni.  Da jeg reiste Italia rundt for to år siden ble jeg ofte tatt for å være italiensk/spansk. Tror grønne øyne er mer utbredt i de sørligere deler ja. Personlig blir jeg veldig fascinert av nordiske jenter med knallblå øyne,min søster har det,og det synes jeg er råfint 😊

Skrevet

Mitt øye, her helt uten sminke eller permanentfarge på vipper og bryn.

20170610_103820.jpg.01de1d7ff1135f617ec63ac44f7a5c74.jpg

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Godt mulig jeg ikke oppfyller kravet til "helt rene grønne øyne" da ringen rundt er blågrå, men selve øyet er helt mørkegrønt uten antydning til andre farger. Hazel er de i alle fall ikke. 

Anonymkode: e208e...5fd

Gjest Apistogramma
Skrevet (endret)

...

Endret av Apistogramma
  • 4 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Vet ærligtalt ikke hva jeg skal kalle dem... Blå? Blågrå? Er jo snever av grønt i dem også... 

20220410_160133.jpg

Anonymkode: 51b46...803

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid sagt at jeg har grønne øyne, men kanskje ikke? 😅

BD090474-C3A8-4E0B-AEA7-2F0D16D6D4AF.jpeg

30BAA6E3-0B68-42D7-9550-B3B8834B6B37.jpeg

7974A478-027F-4EA6-983A-DC7E1134D5BF.jpeg

Anonymkode: e866c...c9c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har grønne med litt brunt i midten, innerst. Er det hazel jeg har da? Trodde man definerte øyne i tre hovedfagene, grønn, brun og blå. 

Anonymkode: 5e80e...a2b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...