Gå til innhold

Hvilken øyefarge har du?

Hvilken øyefarge har du?  

101 stemmer

1. 1. Øyefarger

• Svart
      0
    • Brun
      8
    • Hazel
      14
    • Blå
      21
    • Blågrå
      19
    • Grå
      1
    • Grønn
      38

Fremhevede innlegg

Skrevet

Brun/grønn/gul

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare 2 prosent av verdens befolkning har grønne øyne, men 40 % av KG har :P

• Liker 8
Skrevet

Grønnblåbrungråe :ler:

Gjest Peanut
Skrevet

Såkalt "hazel green", i norsk pass blir det "flerfarget" 😑. Brunt innerst, lyse grønt og så en mørkegrønn ring ytterst. 

AnonymBruker
Skrevet

Pastell farget:fnise: Turkisgrønn/blågrå

Anonymkode: 7ba42...ea7

Skrevet

Jeg har grønne.

Synes riktignok det er litt rart at det er den som leder med 40 % i avstemningen i denne tråden, iogmed at grønne øyne er verdens mest sjeldne øyefarge, og bare 2 % på verdensbasis har grønne øyne. Er dere sikre på at dere ikke har blå øyne? Eller såkalt hassel/hazel-fargede øyne?

• Liker 2
Skrevet
8 timer siden, Mystix skrev:

Gråblå, ser blåere ut når jeg er brun.  Av en eller annen grunn er det mange som tror jeg har brune øyne helt til de får sett skikkelig på dem. 

Det fenomenet har skjedd meg også. Merkelig at noen får gråblå øyne til å se brune ut syns jeg. 

Har ganske mørk blåfarge, noe som kan få dem til å se grå ut i enkelte lyssettinger. 

Skrevet

Blå, ganske mørke. 

Skrevet

Blågrønn

Skrevet
3 timer siden, PaperFlower skrev:

Jeg har grønne.

Synes riktignok det er litt rart at det er den som leder med 40 % i avstemningen i denne tråden, iogmed at grønne øyne er verdens mest sjeldne øyefarge, og bare 2 % på verdensbasis har grønne øyne. Er dere sikre på at dere ikke har blå øyne? Eller såkalt hassel/hazel-fargede øyne?

Grønne øyne er mer utbredt i europa, spesielt i Island, Spania, Tyskland +, og også noen plasser i Asia. Jordas befolkning er ganske stor, så det overrasker meg ikke om mange her i områdene har grønne øyne. :) 40 % av KG er ingenting i forhold til 2 % av verdens befolkning, hehe. 

• Liker 1
Skrevet
28 minutter siden, s0la skrev:

Grønne øyne er mer utbredt i europa, spesielt i Island, Spania, Tyskland +, og også noen plasser i Asia. Jordas befolkning er ganske stor, så det overrasker meg ikke om mange her i områdene har grønne øyne. :) 40 % av KG er ingenting i forhold til 2 % av verdens befolkning, hehe. 

Nei, det er kanskje sant det. Hvis man tar både Afrika og Asia i betraktning, steder der de aller, aller fleste har brune øyne gir det jo kanskje litt mer mening.

Men hadde likevel trodd at blå øyne var mer vanlig enn grønne, også her i Norge.

• Liker 4
Skrevet

Jeg vet ikke. Har forsøkt meg på den før. Kan du ikke legge ut bildeeksempler av alle øyenfargetypene? Så kan jeg velge.

Noen ganger er de grønne. Andre ganger er de grå. De har til og med vært blå.

Jeg tror jeg har regnbueøyne. Blått, grått, grønt, oransje, brunt, sort. Og hvitt. Mangler bare lyseblått ;)

AnonymBruker
Skrevet

Grågrønne, det mangler som alternativ. I passet mitt står det flerfarget. 

Anonymkode: b8df1...670

• Liker 1
Skrevet

Blå øyne

AnonymBruker
Skrevet

Står flerfarget i passet. Mange sier jeg har gule øyne i lyset, men brun med litt grønt og gult med blå ring rundt er nok mer passende, hvis det er mulig å si? Vi ser rett og slett ikke kun en farge, derfor flerfarget. Men ser veldig gule ut ute.. Ble kalt kattejenta som liten :P

Den blå ringen er et familietrekk faktisk x) jeg, min morfar hans bror og min oldefar har den :P

Anonymkode: 59453...5d2

Skrevet
5 timer siden, PaperFlower skrev:

Jeg har grønne.

Sikre? Man ser jo hva slags farge man :fnise: jeg har iallefall grønne øyne uansett hvor mange prosenter av befolkningen som har det. Står veldig bra til mitt knallrøde hår. For det er faktisk ganske sjeldent med rødt hår og blå øyne 👍 Og brune har jeg definitivt ikke :ler: 

• Hjerte 1
Skrevet
7 timer siden, Olava skrev:

Det fenomenet har skjedd meg også. Merkelig at noen får gråblå øyne til å se brune ut syns jeg. 

Har ganske mørk blåfarge, noe som kan få dem til å se grå ut i enkelte lyssettinger. 

Det kan være fordi jeg farger håret brunt og jukser meg litt brun i ansiktet året rundt med bronzer, vet ikke. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...