Gå til innhold

Hvilken øyefarge har du?

Hvilken øyefarge har du?  

101 stemmer

1. 1. Øyefarger

• Svart
      0
    • Brun
      8
    • Hazel
      14
    • Blå
      21
    • Blågrå
      19
    • Grå
      1
    • Grønn
      38

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 time siden, Wenda skrev:

Sikre? Man ser jo hva slags farge man :fnise: jeg har iallefall grønne øyne uansett hvor mange prosenter av befolkningen som har det. Står veldig bra til mitt knallrøde hår. For det er faktisk ganske sjeldent med rødt hår og blå øyne 👍 Og brune har jeg definitivt ikke :ler: 

Blå øyne og rødt hår en den sjeldneste fargekombinasjonen på mennesker i hele verden. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blå :)

Mvh Yvonne :heiajente: 

AnonymBruker
Skrevet

Om blå eller grønne øyne er sjeldne i verdenssammenheng er ikke så relevant for oss som bor i Norge. Her er brune øyne mer eksotisk. Jeg syns det er nydelig med brune øyne, kun en jente i klassen min har det. Selv har jeg helt lyse blå. 

Anonymkode: 159c2...7c6

Skrevet

Litt utvasket blåfarge til vanlig. I utelys blir de til sterk blå.

Skrevet

Mine er helt grønne. Synes blå øyne er det peneste.

Skrevet
13 timer siden, Mystix skrev:

Bare 2 prosent av verdens befolkning har grønne øyne, men 40 % av KG har :P

Trodde blå/blågrå eller brun kom til å være dominant. Synes også det er spesielt.

• Liker 1
Skrevet
13 timer siden, Mystix skrev:

Men sånn har det jo alltid vært på KG i sånne tråder, veldig mange som har grønne øyne. Jeg kjenner også folk som sier de har grønne øyne, men i mine øyne er de stort sett blå, eller i beste fall en variant av blå. Men i Norge er det jo så vanlig med blå øyne, at jeg tror noen syns det er litt mer stas å skille seg ut og ha grønne øyne. De som driver med genetikk putter jo grønne øyne i båsen sammen med brune, dvs. at folk enten har blå eller brune øyne, sånn genetisk sett. Så det er ganske åpenbart at mange av de som mener de har grønne øyne ville havne i blå-kategorien.

Hehe, og så mener jeg jo selv at jeg har grønne øyne, men da helt mørkegrønne øyne som så vidt går mot brunt. Så folk har alltid trodd at jeg har brune øyne, sikkert bare fordi de er mørke, men på nært hold er de helt klart skogsgrønne, mosegrønne eller noe sånt.

Jeg har alltid syns blå øyne er så nydelig, så jeg var så glad da min eldste sønn fikk helt klare blå øyne etter faren sin. Men den som får mange komplimenter for øyefargen er minstegutten min, med brune øyne. Og jeg ser jo at han er nydelig med det lyse håret og store, brune øyne, og han skiller seg litt ut fra alle de blåøyde barna, som det er veldig mange av.

Gjest chisandra
Skrevet
17 timer siden, Mystix skrev:

Tenkte på det samme. Sånn er det alltid. 😂

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, Mystix skrev:

Blå øyne og rødt hår en den sjeldneste fargekombinasjonen på mennesker i hele verden. :)

Er det mer vanlig med rødt hår og brune øyne?

Anonymkode: 63073...905

Skrevet
6 timer siden, chisandra skrev:

Tenkte på det samme. Sånn er det alltid. 😂

Reagert på det samme. Latterlig og totalt menigsløst å ljuge på seg øyenfarge på et anonymt forum 

• Liker 1
Skrevet

Mine er vel kalde blå/grå. Ser isblå ut i ordentlig dagslys. 

Har fått høre at jeg har grønne, men det er de absolutt ikke. 

Søsteren min har grønne, og det er tydelig forskjell på våre øyne. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har nok "hazel", men med veldig lite brunt i slik de er nå. Det er nesten så jeg melder meg inn i klubben av grønnøyde her, men siden fargen ikke er klar nok så kvalifiserer jeg ikke - tror jeg. 

Var faktisk så usikker at jeg googlet både hazel og grønne for å prøve å finne ut hva jeg har. 

Det nærmeste jeg kom var fargen på øyet i vedlegget (ikke mitt, men ett jeg fant på nettet). 

Skjermbilde 2017-06-09 kl. 22.23.50.png

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det mer vanlig med rødt hår og brune øyne?

Anonymkode: 63073...905

Ja

Skrevet
14 timer siden, Mystix skrev:

Jeg har også lest det, men får det ikke helt til å stemme. De fleste jeg kjenner med rødt hår har blå øyne. 

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, Cata skrev:

Jeg har nok "hazel", men med veldig lite brunt i slik de er nå. Det er nesten så jeg melder meg inn i klubben av grønnøyde her, men siden fargen ikke er klar nok så kvalifiserer jeg ikke - tror jeg. 

Var faktisk så usikker at jeg googlet både hazel og grønne for å prøve å finne ut hva jeg har. 

Det nærmeste jeg kom var fargen på øyet i vedlegget (ikke mitt, men ett jeg fant på nettet). 

Skjermbilde 2017-06-09 kl. 22.23.50.png

Jeg tror det går som "hazel green". Du har og en tykk limbalring (ytterste ring) og det blir regnet som attraktivt og ungdommelig. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Limbal_ring

Hazel har som regel en farge nær pupillen, så en farge til og så en ytterst, og fargene kan forandres i hvilket lys man er i. Sollys, dagslys, lampelys etc. 

https://www.google.com/amp/www.guycounseling.com/hazel-eyes-everything-you-ever-wanted-to-know-about-them/amp/

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Eye_color

Anonymkode: 764d8...f16

Skrevet

Har mørkebrune øyne 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...