Gå til innhold

Svigerinne til besvær

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Barnløse bedrevitere er verste sort 

Anonymkode: 8d40e...2c5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haha, er ikke dette sånn erketypisk folk som har studert FØRSTE året med noe, og plutselig tror de kan alt? Pedagogikk, filosofi og psykologi spyr ut slike førsteårsstudenter. Det roer seg når studentene kommer lenger i programmet og ser hvor enorme kunnskapshull de har.

• Liker 2
Skrevet
På 8.6.2017 den 9.17, AnonymBruker skrev:

Jeg reiste meg, tok min svigerinne til siden å sa at jeg takket for gode råd, og at hun sikkert mener det godt, men at hun heretter kam holde de for seg selv.

Hun ble rasende og mener jeg er superfrekk som sa det til henne. Er jeg helt fjern, eller overreagerte jeg?

Hun tester deg, hun tester deg - nå må du være bestemt! :fnise:

Jeg tenker det er helt kurant å si ifra, særlig siden hun faktisk selv gjør brøleren å kommentere din fremgangsmåte så barna hører det. Ellers tenker jeg du får sette oppførselen hennes på kontoen for nyfrelst førsteårsstudent, og satse på at hun mildner med tiden. Ingen er tross alt mer verdensmester enn en ungdom med knappe to semestere under beltet. Ydmykheten kommer for de fleste litt senere, når de oppdager at det de ikke vet langt overskygger det de vet.

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde blitt helt gal, og jeg hadde garantert eksplodert!! Mennesker som tror de er verdensmestere er noe av det mest slitsomme som finnes. Hun hadde helt klart ikke vært på samme måte hvis hun hadde barn selv.

Jeg er 20 år, dagmamma 4 dager i uka, og barnevakt 2 ganger i uka og har etterhvert lært meg at man ikke alltid kan være pedagogisk. Noen ganger må man rett og slett jobbe etter magefølelsen. Dette kommer nok hun til å erfare når hun skal ut i arbeidslivet, fordi alt er ikke like "lett" som på papiret og alle unger er ikke like. Man kan ikke følge en oppskrift for å få barn til å høre. Hun er sikkert så inne i studiene sine at hun tror hun vet alt, men i de aller, aller fleste tilfeller så vet foreldrene best. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
På 6/8/2017 den 9.17, AnonymBruker skrev:

Hjelp - jeg blir gal.

Har en bror som er ti år yngee enn meg og han er forlovet med en jevnaldrende jente. I utgangspunktet veldig hyggelig. Vi har tre barn på hhv. seks, fire og to år. De har ingen. Nå er snart min svigerinne ferdig med sitt første år på høyskolen hvor hun studerer til barnehagelærer. Og huk kan alt. Hun retter på hvordan jeg prater tii mine barn, retter på dem, og kommer med tips og råd hele veien. F.eks i pinsen da vi alle var hos svigers og skulle spise middag. Jeg ropte på barna som lekte i stua at nå må dere komme, det er middag. Da hadde jeg allerede vært borte et par ganger til han på to og forberedt han på at vi straks skal avslutte leken for nå er det snart middag. De to eldste kom, men ikke han på to. Så var jeg så uheldig å sa "vil ikke du komme å sitte sammen med oss da?". Da var det på'n igjen. "Du kan ikke gi han et valg, du må si at han skal sitte ved bordet". Jeg svarte henne hyggelig at det er jeg veldig klar over, men noen ganger, så blir det bare sånn. Jeg har tre barn jeg prater med veldig ofte i løpet av en dag, og noen ganger glipper det pedagogiske. Sånn er det bare. 

Etter å ha spist litt begynte han på to å skulle reise seg i tripp trappatolen. Dette gjør han hjemme også. Vi sier til han mee rolig stemme at han han må sette seg ned, så ikke han faller å slår seg. Hvis ikke må ham gå dra bordet. Vi gir det svært lite oppmerksomhet, da det han vil oppnå. Så bår han reiste seg under middagen så min svigerinne bort på meg å sa "han tester deg, han tester deg - nå må du være bestemt". Både min mann og svigerforeldre holdt på å få middagen i vrangstrupen. Jeg reiste meg, tok min svigerinne til siden å sa at jeg takket for gode råd, og at hun sikkert mener det godt, men at hun heretter kam holde de for seg selv.

Hun ble rasende og mener jeg er superfrekk som sa det til henne. Er jeg helt fjern, eller overreagerte jeg? Dette var egentlig episoden som fikk det til å renne over for meg. Hun kommer med sånne tips hver gang vi møtes...

Anonymkode: 2e53f...877

Be hun ta ut lærdommen på jobb. Hold kjeft,og gi oss matro

Anonymkode: 55ad4...63e

AnonymBruker
Skrevet

Har en sånn selv. Dvs ikke svigerinne, men eksvenninne. 

Hun tålte ikke at jeg sa i fra.

Anonymkode: 1b4d4...109

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...