AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #41 Skrevet 9. juni 2017 Det heter vel ikke en husregel før begge voksne er enige i den. Her er det en mening mot en annen. Og om ts endrer regler som fjortenråringer har hatt hele livet kan jeg love deg at det blir trøbbel. Syns det er bra at far i huset står på sitt. Anonymkode: 3f1c0...537 6
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #42 Skrevet 9. juni 2017 Gleden med dine/mine ❤ de får sikkert nugatti hos mor også... men dette kan ikke du styre- du får forklare dine at de ikke får. Så får far ta seg av sine. Anonymkode: 1c987...816 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2017 #43 Skrevet 10. juni 2017 Det er jo ingenting som er så godt som ferskt brød med nugatti og iskald melk? Her elsker hele familien det, men en boks i uka er regelen -og når den er tom er den tom. Det er den jo gjerne på dag 2 -siden vi er 5 stk. Enkelt og greit. -så hva med å prøve å få mannen med på å redusere? Anonymkode: bc95d...5dc 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2017 #44 Skrevet 11. juni 2017 I stedet for at nugattien er begrenset til en dag i uka, hva med å kjøpe en boks på fredager for eksempel (eventuelt to, hvis dere er veldig mange i familien som spiser nugatti. Når det er tomt, er det tomt, og da blir det ikke kjøpt ny boks før neste uke igjen. Anonymkode: 4919e...18a 3
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2017 #45 Skrevet 11. juni 2017 På 8.6.2017 den 8.48, AnonymBruker skrev: Hei Vi er en familie på 6. to voksne og fire barn (to hver fra tidligere forhold).. Mine barn er en del yngre enn hans, så vi har ett sett med småbarn og ett sett med ungdommer.. greia er... Jeg og samboer er ikke enig om diverse saker.. Som for eksempel meg, som syns at sjokoladepålegg ikke skal spises andre dager enn på lørdag evt. og søndag.. Samboer syns ikke det er så farlig at de spiser det hver dag. Guttene hans kan spise en nugattiboks på to dager og dette er ikke sunt, og jeg kan ikke forstå hvorfor det er så viktig for samboer at guttene skal få proppe i seg alt sukkeret?? Mine barn har regler på dette og får spise kun på helg.. De syns dette såklart er urettferdig.. Det er jeg som handler maten i huset, og jeg kjøper aldri nugatti, men far kommer stadig med en nugattiboks i hånden som han har kjøpt.. Dette er irriterende! hvorfor fyller han på??? Jeg har prøvd å få dette ut av han, men han blir bare sur og skjønner ikke helt problemet med at guttene spiser en fire nugattibokser i uka.. Hvordan blir man samkjørte???? Anonymkode: 5cb4b...837 enog. Anonymkode: 38ea1...406
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2017 #46 Skrevet 11. juni 2017 Dine regler for dine barn Hans regler for hans barn Siden dere ikke er enigr Anonymkode: b8451...f43
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2017 #47 Skrevet 11. juni 2017 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dine regler for dine barn Hans regler for hans barn Siden dere ikke er enigr Anonymkode: b8451...f43 Men det kan vel fort bli urettferdig for de barna som aldri får sjokoladepålegg ? Anonymkode: 8a9c3...0dd 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2017 #48 Skrevet 11. juni 2017 Han ødelegger jo sine barns kosthold for livet! Anonymkode: 19e1a...188 1
Outlander Skrevet 11. juni 2017 #49 Skrevet 11. juni 2017 Herlighet - Dere norske har blitt stor sukkernazister i de siste årene . Om barna spiser som regel veldig sunt mat eller har en variert kost, har jeg null problem med at de spise et par grov brødskive med en liten lag av nugatti til kveldsmat feks. Ja...hver dag. Men om barna KUN spiser brødskiver med nugatti og lite av annet så ja, det er problematisk i forhold til å få inn nok næring. 4
Outlander Skrevet 11. juni 2017 #50 Skrevet 11. juni 2017 Største problem jeg ser her er ulike regler for de 4 barn i huset. Mer vanskelig å nekte småbarn nugatti hvis andre får lov å spise en det er å fortelle en 14 åring hvorfor de må dempe nugatti avhengigheten sin.
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2017 #51 Skrevet 11. juni 2017 8 minutter siden, Outlander skrev: Herlighet - Dere norske har blitt stor sukkernazister i de siste årene . Om barna spiser som regel veldig sunt mat eller har en variert kost, har jeg null problem med at de spise et par grov brødskive med en liten lag av nugatti til kveldsmat feks. Ja...hver dag. Men om barna KUN spiser brødskiver med nugatti og lite av annet så ja, det er problematisk i forhold til å få inn nok næring. Grove skiver med et LITE lag? TS forteller at de to gutta gjør av med 4 (FIRE!) bokser i uka! Anonymkode: 19e1a...188 3
Outlander Skrevet 11. juni 2017 #52 Skrevet 11. juni 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Grove skiver med et LITE lag? TS forteller at de to gutta gjør av med 4 (FIRE!) bokser i uka! Anonymkode: 19e1a...188 Forstår det. Snakker om andre innlegg som synes Nugatti er nesten som en "gate drug" - ikke bare her men i virkeligheten. Neste steg er å sette nugattiboksene bak kassen sammen med snus snart. 3
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2017 #53 Skrevet 11. juni 2017 Som nevnt her er det lettere å bli enig med far om antall bokser det skal kjøpes inn enn å sette begrensning på hvilke dager det skal kunne spises. Må føles greiere for ungdommene også. Da har de selv kontroll og ansvar på å få boksen(e) til å rekke. Anonymkode: 49eeb...9c5
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2017 #54 Skrevet 11. juni 2017 Er det flere enn meg som får lyst på nugatti av denne tråden? Anonymkode: b36c5...8ef
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2017 #55 Skrevet 11. juni 2017 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det flere enn meg som får lyst på nugatti av denne tråden? Anonymkode: b36c5...8ef Nugatti på nystekt loff Anonymkode: 08279...dcb 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2017 #56 Skrevet 11. juni 2017 Man kan faktisk lage sjokoladepålegg selv, som i tillegg er sunt. Google det. Og jeg ser heller ikke problemet med å spise sukkerfri nugatti, så lenge brødet er sundt, MEN jeg har den enkle regelen, FØRSTE skive uten nugatti, deretter får de spise så mange de vil med. Anonymkode: 15a70...134
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2017 #57 Skrevet 11. juni 2017 På 6/8/2017 den 8.48, AnonymBruker skrev: Hei Vi er en familie på 6. to voksne og fire barn (to hver fra tidligere forhold).. Mine barn er en del yngre enn hans, så vi har ett sett med småbarn og ett sett med ungdommer.. greia er... Jeg og samboer er ikke enig om diverse saker.. Som for eksempel meg, som syns at sjokoladepålegg ikke skal spises andre dager enn på lørdag evt. og søndag.. Samboer syns ikke det er så farlig at de spiser det hver dag. Guttene hans kan spise en nugattiboks på to dager og dette er ikke sunt, og jeg kan ikke forstå hvorfor det er så viktig for samboer at guttene skal få proppe i seg alt sukkeret?? Mine barn har regler på dette og får spise kun på helg.. De syns dette såklart er urettferdig.. Det er jeg som handler maten i huset, og jeg kjøper aldri nugatti, men far kommer stadig med en nugattiboks i hånden som han har kjøpt.. Dette er irriterende! hvorfor fyller han på??? Jeg har prøvd å få dette ut av han, men han blir bare sur og skjønner ikke helt problemet med at guttene spiser en fire nugattibokser i uka.. Hvordan blir man samkjørte???? Anonymkode: 5cb4b...837 Syns faktisk ikke dette har noe på et matbordet å gjøre. Det er stort sett bare sukker. Når et barn har drukket et glass saft,så har de fått i seg sukkermengden som er satt grense for. Ta famråd. Prøv å lag noen anretninger med godt pålegg. Pyntet med grønt osv. Utrolig hva unger kan venne til Anonymkode: 78bb3...f64 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2017 #58 Skrevet 11. juni 2017 Man kan ikke komme valsende inn i et nytt forhold og et nytt hjem og forandre på gamle vaner på den måten. Og har dere ikke større problemer enn nugatti så er dere heldige. La nå ungene hans få ha nugattien sin i fred. Jeg er så glad for at jeg ikke har vokst opp med dette sukkerhysteriet, og ikke har ungene mine gjort det heller. De er slanke og sunne mennesker med et naturlig forhold til godterier, kaker osv. Husker en venn av sønnen min som hadde nugattnekt og sjelden så godteri og os annet enn litt på lørdag. Han stupte jo over alt han kunne få tak i når han var borte hos venner. Når han ble voksen og kunne kjøpe selv, så virket det som om han ville ta igjen og fikk veldig usunn vaner, han mener selv han fikk de fordi det var så lite av det som barn. Nå er han overvektig og spiser alt han ikke fikk som barn. MIne som spiste både nugatti og gud forby is og sjokolade på ukedagene, har ikke et gram for mye og er ikke sukkeravhengig, makan til hysteri. Anonymkode: 91267...8fc 7
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2017 #59 Skrevet 12. juni 2017 Hva sier egentlig samboer / ektemann da? Bare trekker han på skuldrene, og sier rett ut at han ikke bryr seg? Anonymkode: 8a9c3...0dd
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2017 #60 Skrevet 12. juni 2017 På 11.06.2017 den 8.02, AnonymBruker skrev: Dine regler for dine barn Hans regler for hans barn Siden dere ikke er enigr Anonymkode: b8451...f43 Det må jo gå ann å ha felles husregler når man bor sammen... På 11.06.2017 den 9.36, Outlander skrev: Herlighet - Dere norske har blitt stor sukkernazister i de siste årene . Om barna spiser som regel veldig sunt mat eller har en variert kost, har jeg null problem med at de spise et par grov brødskive med en liten lag av nugatti til kveldsmat feks. Ja...hver dag. Men om barna KUN spiser brødskiver med nugatti og lite av annet så ja, det er problematisk i forhold til å få inn nok næring. men det er ikke snakk om bare litt til kvelds.. På 11.06.2017 den 9.39, Outlander skrev: Største problem jeg ser her er ulike regler for de 4 barn i huset. Mer vanskelig å nekte småbarn nugatti hvis andre får lov å spise en det er å fortelle en 14 åring hvorfor de må dempe nugatti avhengigheten sin. mhm!! Jeg er for lik behandling av alle barn i huset. 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Man kan ikke komme valsende inn i et nytt forhold og et nytt hjem og forandre på gamle vaner på den måten. Og har dere ikke større problemer enn nugatti så er dere heldige. La nå ungene hans få ha nugattien sin i fred. Jeg er så glad for at jeg ikke har vokst opp med dette sukkerhysteriet, og ikke har ungene mine gjort det heller. De er slanke og sunne mennesker med et naturlig forhold til godterier, kaker osv. Husker en venn av sønnen min som hadde nugattnekt og sjelden så godteri og os annet enn litt på lørdag. Han stupte jo over alt han kunne få tak i når han var borte hos venner. Når han ble voksen og kunne kjøpe selv, så virket det som om han ville ta igjen og fikk veldig usunn vaner, han mener selv han fikk de fordi det var så lite av det som barn. Nå er han overvektig og spiser alt han ikke fikk som barn. MIne som spiste både nugatti og gud forby is og sjokolade på ukedagene, har ikke et gram for mye og er ikke sukkeravhengig, makan til hysteri. Anonymkode: 91267...8fc Klart man kan.. Alle barna bør ha like regler.. og man må tilpasse seg.. Jeg måtte slutte å røyke da jeg kom inn i huset, da hans barn aldri hadde sett en sigarett før omtrent.\ og reagerte stort på dette Anonymkode: 5cb4b...837 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå