AnonymBruker Skrevet 8. juni 2017 #21 Skrevet 8. juni 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei Vi er en familie på 6. to voksne og fire barn (to hver fra tidligere forhold).. Mine barn er en del yngre enn hans, så vi har ett sett med småbarn og ett sett med ungdommer.. greia er... Jeg og samboer er ikke enig om diverse saker.. Som for eksempel meg, som syns at sjokoladepålegg ikke skal spises andre dager enn på lørdag evt. og søndag.. Samboer syns ikke det er så farlig at de spiser det hver dag. Guttene hans kan spise en nugattiboks på to dager og dette er ikke sunt, og jeg kan ikke forstå hvorfor det er så viktig for samboer at guttene skal få proppe i seg alt sukkeret?? Mine barn har regler på dette og får spise kun på helg.. De syns dette såklart er urettferdig.. Det er jeg som handler maten i huset, og jeg kjøper aldri nugatti, men far kommer stadig med en nugattiboks i hånden som han har kjøpt.. Dette er irriterende! hvorfor fyller han på??? Jeg har prøvd å få dette ut av han, men han blir bare sur og skjønner ikke helt problemet med at guttene spiser en fire nugattibokser i uka.. Hvordan blir man samkjørte???? Anonymkode: 5cb4b...837 Hvorfor har dere slikt i hus? Kutt det ut. La vær å kjøpe inn. Kast det! Her kommer ikke slikt pålegg inn i hus! Anonymkode: 32b9f...1a4 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2017 #22 Skrevet 8. juni 2017 8 timer siden, squidboy skrev: Ordentlig 1 verdenskrig problem dette. Han har regler for sine unger og du for dine. Om hans unger kan være slappere på kosten så får du holde dine regler til dine barn. Værre er det ikke 1. verdenskrig Anonymkode: 40143...434 11
Harlekin Skrevet 8. juni 2017 #23 Skrevet 8. juni 2017 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor har dere slikt i hus? Kutt det ut. La vær å kjøpe inn. Kast det! Her kommer ikke slikt pålegg inn i hus! Anonymkode: 32b9f...1a4 Du må jo lese tråden før du svarer 😉 TS skriver at hun aldri kjøper det, men at mannen gjør det, og hun kan ikke akkurat drive å kaste det han kjøper. TS, jeg er enig i at det er for mye nugatti, men det er ikke så mye du kan gjøre. Mannen tar avgjørelsene om sine barn og du om dine. Som et kompromiss, hadde jeg bedt tenåringene spise nugattien sin så ikke de yngre ser det, så langt det er mulig. 3
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2017 #24 Skrevet 8. juni 2017 Blir overrasket over at folk fortsatt kjøper godteri som pålegg på maten til barna sine. Det er ikke ok, uansett om det er hverdag eller helg. Nugatti er ikke mat og skal ikke erstatte mat! Anonymkode: 302cd...184 1
Gjest wildfig Skrevet 8. juni 2017 #26 Skrevet 8. juni 2017 Grovbrød med nugatti? Ser ikke problemet Spiser de greit til middag, grønt og frukt? Er de ellers aktive ungdommer som henger med på skolen og sosialt? Er de flink med tannpuss, og eventuelt tyggis? 4 bokser i uka høres utrolig mye ut, det er jeg enig i. Hva med å møtes på halvveien her, å halvere? En-to bokser i uka?
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2017 #27 Skrevet 8. juni 2017 Slapp av, Nugattielsken går over Anonymkode: 2bb16...b17 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2017 #28 Skrevet 8. juni 2017 Da broren min og jeg var små, fikk vi en nugattiboks hver i uken. Var det tomt, så var det tomt. Kanskje noe å vurdere? Anonymkode: 29502...a19 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2017 #29 Skrevet 8. juni 2017 For deg handler det om usunn mat, respektløs samboer og forskjellige regler. For han handler det om dårlig samvittighet og manglende evne til å kommunisere med barna om at han føler han har sviktet de litt (skilsmisse, drar de inn et nytt hjem med en annen familie osv.) Han "bøter på" overfor dem ved å sørge for at de har nugatti, som letter hans dårlige samvittighet. KG-orakelet. Anonymkode: a4c5e...2ba 7
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #30 Skrevet 9. juni 2017 Kanskje dere kunne sørget for at barna ikke var der samme uke, hvis det uansett er stor aldersforskjell og reglene er ulike? Anonymkode: 21eb3...d0f
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #31 Skrevet 9. juni 2017 Enig med deg, Nugatti er ikke hverdagspålegg etter min mening. Det bidrar med veldig lite og gir rask blodsukkerstigning. Er barna dine glad i peanøttsmør, så kunne det kanskje vært en erstatning? Det har mye energi, men gir ikke så mye svingninger i blodsukker. Anonymkode: 24e7a...bef 1
Simbyxor Skrevet 9. juni 2017 #32 Skrevet 9. juni 2017 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Små barn skal ikke ha så mye kunstig søtning. Anonymkode: 2b6e6...c31 Hvorfor det?
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #33 Skrevet 9. juni 2017 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei Vi er en familie på 6. to voksne og fire barn (to hver fra tidligere forhold).. Mine barn er en del yngre enn hans, så vi har ett sett med småbarn og ett sett med ungdommer.. greia er... Jeg og samboer er ikke enig om diverse saker.. Som for eksempel meg, som syns at sjokoladepålegg ikke skal spises andre dager enn på lørdag evt. og søndag.. Samboer syns ikke det er så farlig at de spiser det hver dag. Guttene hans kan spise en nugattiboks på to dager og dette er ikke sunt, og jeg kan ikke forstå hvorfor det er så viktig for samboer at guttene skal få proppe i seg alt sukkeret?? Mine barn har regler på dette og får spise kun på helg.. De syns dette såklart er urettferdig.. Det er jeg som handler maten i huset, og jeg kjøper aldri nugatti, men far kommer stadig med en nugattiboks i hånden som han har kjøpt.. Dette er irriterende! hvorfor fyller han på??? Jeg har prøvd å få dette ut av han, men han blir bare sur og skjønner ikke helt problemet med at guttene spiser en fire nugattibokser i uka.. Hvordan blir man samkjørte???? Anonymkode: 5cb4b...837 Vi har aldri nugatti i huset. Lett å bli hekta - men det finnes så mye annet pålegg Gjem nugattiboksen godt når han kommer med den. Og ha regler - kun i helgene. Vi har ikke i huset pga en av ungene er allergisk mot hasselnøtter som nugatti jo inneholder. Ikke er det spesielt sunt heller. Eneste det kan unnskyldes med, er at det er bedre å ta seg en grovbrødskive med nugatti enn å spise en Snickers når man er småsulten en helg MEN ikke hver dag. Hallo lissom. Anonymkode: 887da...3c4
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #34 Skrevet 9. juni 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vi har aldri nugatti i huset. Lett å bli hekta - men det finnes så mye annet pålegg Gjem nugattiboksen godt når han kommer med den. Og ha regler - kun i helgene. Vi har ikke i huset pga en av ungene er allergisk mot hasselnøtter som nugatti jo inneholder. Ikke er det spesielt sunt heller. Eneste det kan unnskyldes med, er at det er bedre å ta seg en grovbrødskive med nugatti enn å spise en Snickers når man er småsulten en helg MEN ikke hver dag. Hallo lissom. Anonymkode: 887da...3c4 Man innfører ikke plutselig slike regler på 14-åringer som ikke har hatt regel om dette hele sitt liv. Enhver oppegående ungdom klarer å skjønne at det ikke er far i huset som har endret mening, men stemor da. Og da blir det brått trøbbel, når de innser at stemor lager regler for de som er så store. Skjønner ikke hvorfor noen mener det er greit å blande seg inn i andres avgjørelser! Hun visste vel at han lot ungene få nugatti før de flyttet sammen. Anonymkode: e949a...4e9 7
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #35 Skrevet 9. juni 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Slapp av, Nugattielsken går over Anonymkode: 2bb16...b17 aldri si aldri... http://www.side2.no/underholdning/ystein-(30)-spiser-bare-nugatti/3744872.html Anonymkode: 3dc56...118
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #36 Skrevet 9. juni 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: aldri si aldri... http://www.side2.no/underholdning/ystein-(30)-spiser-bare-nugatti/3744872.html Anonymkode: 3dc56...118 Det der må jo være overdrevet kraftig for å komme på tv? "Det er det jeg liker, så da må jeg bare spise det." ...seriøst? En voksen mann? Anonymkode: b36c5...8ef
Drakan Skrevet 9. juni 2017 #37 Skrevet 9. juni 2017 Vis han episoden til helstrøm rydder opp. hvor en fyr spist nugatti hver dag. Er en fantastisk scene hvor hellstrøm viser hva nugatti faktisk består av. Om fyren din ikke brekker seg... vel... han burde afall skjønne at barn ikke burde spise dette usunne fanskapen hver dag. Jeg elsket nugatti en gang.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #38 Skrevet 9. juni 2017 Herrefred.. jeg er vokst opp med b.l.a nugatti, prim, banos osv.. Det ble da folk av oss også. Blir litt matt av dette sukkerhysteriet. Og husk, det som er "forbudt" får de i alle fall lyst på. La de få et litt mer avslappet forhold til dette, så blir det nok ikke noe stort problem. Anonymkode: dc4bd...924 6
tussi680 Skrevet 9. juni 2017 #39 Skrevet 9. juni 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: aldri si aldri... http://www.side2.no/underholdning/ystein-(30)-spiser-bare-nugatti/3744872.html Anonymkode: 3dc56...118 Jo, her med meg er det aldri den nugattiboksen mer. Hater den, rett og slett fordi jeg har gått lei, og voksen nok til å forstå at all mat ikke er bra mat. Når en er ute og litt eldre er det ikke det første man kaster seg over for da får en kommentarer i fleng. 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #40 Skrevet 9. juni 2017 Nugatti er nærmest forbudt i hjemmet mitt nå, men som tenåring spiste jeg og lillebroren min alt for ofte Nugatti på skiven. Likevel har det omtrent aldri vært i hus etter vi flyttet hjemmefra. Jeg anbefaler jo ikke direkte Nugatti, men tenåringer kan man liksom ikke nekte det som bonusforelder. Dog tenker jeg det er rom for reduksjon, om mannen selv vil. Anonymkode: b133f...f00 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå