Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
16 minutter siden, I Grosny skrev:

Hæ?

Jeg skal ikke integreres, jeg er urnorsk. 

Og om jeg skulle integrere meg, hadde jeg blitt mer integrert dersom jeg hadde støttet Norsk støtte til jihadister og militære operasjoner i utlandet? Ikke engang i vikingetiden støttet vi Jihad.

Norske politikere er integrert inn i lomma på krigskrefter fra USA og Saudi-Arabia. Jeg anser det for illojalt. Deres lojalitet skal ligge hos Norge og det norske folk. Der skal lojaliteten ligge, og der skal forsvarsbudsjettet også ligge.

Jeg klandrer ikke Norge, men jeg klandrer våre politikere, og da i første rekke Jens, Erna, Ine-Marie, Jonas og Børge.

Jeg klandrer også Norges folk for å akseptere Norges politikeres jihadstøttende rolle i midt-østen.

Jeg klandrer politikerne for å gi pengestøtte til jihadi-støttende trossamfunn.

Hvilket muslimske vanstyre mener du viser hvordan en stat skal drives?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, I Grosny skrev:

Jeg mener at vi skal slutte å krige mot, eller late som vi kriger mot ISIL i Syria. Vestlige styrker har sammen med jihadister/leiesoldater flere ganger angrepet Syria, Syrisk lovlig milits og Syrisk hær i Juni. Å drepe og ødelegge Syrias forsvar er direkte hjelptil ISIS, og våre 60 militærrådgivere er i denne Syriske sonen der disse koalisjonsangrepene på Syria skjer.

Norge og koalisjonen skal trekke seg ut av Syria og la Syria selv , sammen med de hjelperene Syria offisielt inviterer, ta seg av ISIS i Syria. 

Jeg mener altså at vi IKKE skal krige mot ISIS.

Jeg synes det er flott at IS nå blir nedkjempet i by etter by. Du vil aldri vinne gehør i Norge. Igjen skjønner ikke hvorfor du er her

Skrevet
2 minutter siden, debatant skrev:

Hvilket muslimske vanstyre mener du viser hvordan en stat skal drives?

Ingen muslimske styrer jeg kjenner til bør være noe forbilde.

Jeg vet egentlig ikke om noe bedre enn det norske systemet, men det ha en stor svakhet, en svakhet som rammer alle systemer, nemlig politikere med feil lojalitet.

Lojaliteten SKAL ligge hos vårt land , vårt folk og vår natur.

Skrevet
Akkurat nå, I Grosny skrev:

Lojaliteten SKAL ligge hos vårt land , vårt folk og vår natur.

Synes du akkurat sa at din lojalitet ikke gjorde det..

Skrevet
Akkurat nå, debatant skrev:

Jeg synes det er flott at IS nå blir nedkjempet i by etter by. Du vil aldri vinne gehør i Norge. Igjen skjønner ikke hvorfor du er her

Syrisk armè er de som i første rekke bekjemper IS i Syria og koalisjonen svekker Syrias kamp mot IS .

http://sana.sy/en/?p=107808

Dersom koalisjonen hadde stått direkte under Syrisk kommando, og utført ordre fra Syria, så hadde det vært ett godt bidrag, men nå er det slik at koalisjonen støtter andre jihadistiske bander og holder ett landområde som avskjærer Syria fra forsyninger fra Iran. Dersom Syria hadde sluppet å fighte med FSA, Al Nusra, Al Quaida og andre militser som er støttet av vesten og/eller Saudi-Arabia, Tyrkia, Israel og Quatar, så kunne hele arméen konsentrert seg om å ta IS.

Skrevet
6 minutter siden, debatant skrev:

Synes du akkurat sa at din lojalitet ikke gjorde det..

Fant du en skrivefeil?

Skrevet
1 minutt siden, I Grosny skrev:

Syrisk armè er de som i første rekke bekjemper IS i Syria og koalisjonen svekker Syrias kamp mot IS .

http://sana.sy/en/?p=107808

Dersom koalisjonen hadde stått direkte under Syrisk kommando, og utført ordre fra Syria, så hadde det vært ett godt bidrag, men nå er det slik at koalisjonen støtter andre jihadistiske bander og holder ett landområde som avskjærer Syria fra forsyninger fra Iran. Dersom Syria hadde sluppet å fighte med FSA, Al Nusra, Al Quaida og andre militser som er støttet av vesten og/eller Saudi-Arabia, Tyrkia, Israel og Quatar, så kunne hele arméen konsentrert seg om å ta IS.

At du blander inn Israel, viser hvor virkelighetsfjern du er. Ikke undervurder Antarktis heller..

Skrevet (endret)
8 minutter siden, debatant skrev:

At du blander inn Israel, viser hvor virkelighetsfjern du er. Ikke undervurder Antarktis heller..

14 utenlandske offiserer ble arrestert i en bunker når Aleppo ble frigjort. Disse kom fra flere nasjoner, hvorav en var fra Israel og en fra USA.  Israel har bombet Syria flere ganger, og det ser ut som om de fungerer som støtte for IS på Golanhøydene. Israel misliker sterkt at Syria har ett samarbeid med Hisbollah, og jeg antar at dette er en av grunnene til at de angriper Syria. Et av de israelske bombetoktene i Syria var direkte angrep på Hisbollah og en Hisbollahtopp (tror det var nestsjefen) ble drept.

Det virker litt rart at Israel skulle ønske å ødelegge Syria, men det ser ut som om de vil at Syria skal bli mindre og svakere, og gjerne oppdelt i mindre kalifater. Jeg kjenner ikke ordentlig konflikthistorien mellom Syria og Israel, men det er ett faktum at Israel står inne som okkupasjonsmakt på en Syrisk del av Golanhøyden, så Israel har konflikt der, og de har motiv.

Endret av I Grosny
Skrevet
1 minutt siden, I Grosny skrev:

14 utenlandske offiserer ble arrestert i en bunker når Aleppo ble frigjort. Disse kom fra flere nasjoner, hvorav en var fra Israel og en fra USA.  Israel har bombet Syria flere ganger, og det ser ut som om de fungerer som støtte for IS på Golanhøydene. Israel misliker sterkt at Syria har ett samarbeid med Hisbollah, og jeg antar at dette er en av grunnene til at de angriper Syria. Et av de israelske bombetoktene i Syria var direkte angrep på Hisbollah og en Hisbollahtopp (tror det var nestsjefen) ble drept.

Det virker litt rart at Israel skulle ønske å ødelegge Syria, men det ser ut som om de vil at Syria skal bli mindre og svakere, og gjerne oppdelt i mindre kalifater. Jeg kjenner ikke ordentlig konflikthistorien mellom Syria og Israel, men det er ett faktum at Israel står inne som okkupasjonsmakt på en Syrisk del av Golanhøyden, så Israel har konflikt der, og de har motiv.

Jeg kan garantere deg at du aldri vil få tak i motivene og intensjonene til den Israelske hær. God jul.

Skrevet
15 minutter siden, debatant skrev:

Jeg kan garantere deg at du aldri vil få tak i motivene og intensjonene til den Israelske hær. God jul.

Hvorfor ikke?

Jeg tror forresten at du har helt rett, men vi vet at det er noe som skurrer mellom Israel og Syria. Ting har skjedd på Golanhøydene. Når Israel bomber Hisbollah i Syria, så forteller det ganske tydelig at de misliker samarbeidet mellom Hisbollah og Syria.  At Israel ønsker seg svekkelse av Syria er ren spekulasjon, men hvorfor i all verden skulle de ha en offiser i en sambandsbunker i Al Nusra-kontrollert Øst-Aleppo dersom de ikke ønsket å svekke Syria?

Gjest Newroz
Skrevet
1 time siden, I Grosny skrev:

Jeg mener at vi skal slutte å krige mot, eller late som vi kriger mot ISIL i Syria. Vestlige styrker har sammen med jihadister/leiesoldater flere ganger angrepet Syria, Syrisk lovlig milits og Syrisk hær i Juni. Å drepe og ødelegge Syrias forsvar er direkte hjelptil ISIS, og våre 60 militærrådgivere er i denne Syriske sonen der disse koalisjonsangrepene på Syria skjer.

Norge og koalisjonen skal trekke seg ut av Syria og la Syria selv , sammen med de hjelperene Syria offisielt inviterer, ta seg av ISIL i Syria. 

Jeg mener altså at vi IKKE skal krige mot ISIL.

Jeg syns det er veldig vanskelig. Jeg ser poengene dine, og egentlig enig. Samtidig er ISIL en så grusom organisasjon, så en del av meg mener vi har en moralsk plikt til å bistå (tviler USA, Russland, Norge og Saudi osv tenker på akkurat det..), men vi burde kanskje gjort det på en annen måte. Det er imidlertid vanskelig å støtte noen i denne konflikten uten at det rammer noen andre, eller går galt. Den siste setningen her tyder vel egentlig på at vi burde holdt oss unna. 

Skrevet (endret)
34 minutter siden, Newroz skrev:

Jeg syns det er veldig vanskelig. Jeg ser poengene dine, og egentlig enig. Samtidig er ISIL en så grusom organisasjon, så en del av meg mener vi har en moralsk plikt til å bistå (tviler USA, Russland, Norge og Saudi osv tenker på akkurat det..), men vi burde kanskje gjort det på en annen måte. Det er imidlertid vanskelig å støtte noen i denne konflikten uten at det rammer noen andre, eller går galt. Den siste setningen her tyder vel egentlig på at vi burde holdt oss unna. 

Dette burde være så enkelt at selv Erna og Ine Marie burde forstå det. Man skal ikke bruke opp Norsk forsvarsbudsjett, risikere norske spesialsoldater og samtidig bygge fremmed islamistisk krigskompetanse når man strengt tatt ikke vet at det er godt for noe.

Erna vet imidlertid at det er godt for samarbeidet med USA.  Jeg mener at goodwill vis a vis USA ikke er god nok grunn til å sende Norske soldater  inn mot Syrias grense, og nå i Juni, faktisk over grensa. Ulovlig, i strid med Syriske myndigheter.

6. Juni vant Syria store slag mot IS. 1200 IS-militante omkom. Syria kan og skal håndtere IS selv, eller med hjelp av inviterte samarabeidspartnere. Norge saboterer Syria når vi er med på å sperre av Syrisk område der Syrias arme blir beskutt av koalisjonen dersom de kommer innenfor en radius av 25 km fra basen. Dette er ren okkupasjon av fremmed territorium, i et fremmed land der det ikke foreligger noen krigsærklæring og grovt folkerettsbrudd eller krigsforbrytelse. Slikt skal ikke lille Norge holde på.

At ISIL er en grusom organisasjon er det ingen tvil om. Det er heller ingen tvil om at den Saudi/vestlige koalisjonen støtter andre  grusomme islamister, som også begår uhyrligheter. Forskjellen på disse og IS er i første rekke propaganda-arbeidet. Al Quaida/Al Nusra / Free Syrian Army er fantastisk dyktige i pr, og har skapt mye godvilje i vest.

Syria krigen er ikke vår krig, men vi gjør den til vår krig. Det er ikke gratis. Noen vil blø og dø. 

Jeg mener at Norge kan gjøre en mye mer effektiv innsats for å bremse IS. IS får tilførsler av våpen og penger fra land vi samarbeider med. IS består av krigere fra regionen og også tilreisende. Stopper pengestrømmen til IS, så vil det være vanskelig å lønne sine leiesoldater og de svekkes. En stopp av våpen og ammunisjonstilførsel vil også svekke IS. Vi må i samarbeid med store vestlige land , EU og NATO strupe tilførselen til IS, og legge press på deres støttespillere. Stoltenberg vet hvem støttespillerene er, og en av disse er iallfall Saudi-Arabia. Total stopp av militærmaterielleksport samt sanksjoner mot Saudi-Arabia er min første idé for å svekke IS, og dette ser mye mer effektivt ut enn det vi faktisk gjør, nemlig å krigstrene sunnimuslimske jihadister/leiesoldater som offisielt trenes for å gå mot IS. Hvis vi skal hjelpe utlendinger til å gå mot IS, så burde vi heller hjelpe den lovlige Syriske hær.  Tenk deg om IS hadde angrepet Norge, og om Syria hadde støttet en illegal milits i kampen mot IS. Vi hadde ikke likt det. Vi hadde ønsket at de enten skulle støtte den lovlige Norske hær, eller ha holdt seg langt unna. 

Endret av I Grosny
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, debatant skrev:

Så hva gjør du i vesten, om det er så fælt her?

Ingen steder har jeg sagt det er fælt her. Jeg påpeker et faktum, 

Anonymkode: 96e00...d30

Skrevet
14 timer siden, Newroz skrev:

Om å gjøre en innsats mot IS, eller å holde seg unna.

Koalisjonen gjør en innsats, som inkluderer bombing. Bombing er alltid problematisk og rammer ofte sivile og infrastruktur. Bombingen rundt Racca er ikke akseptert av Syria og bør derfor ikke aksepteres av oss heller. Når vesten ikke ønsker å underordne seg Syrisk kommando, men tvert i mot dreper og skader uautorisert og muligens er minst like interessert i å ta Syria som i å ta IS, så er det uakseptabelt at vi er til stede og bidrar militært.

http://sana.sy/en/?p=107805

Skrevet (endret)
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingen steder har jeg sagt det er fælt her. Jeg påpeker et faktum, 

Så alle i Vesten kan klandres for hva noen i Vesten gjør. Men alle muhammedanere kan ikke klandres for hva noen muhammedanere gjør.

Dere er så inkonsekvente med sååå mange uttrykk dere bruker. At det gir ingen mening å prate med dere.

Jeg tror at det er deres løgnaktige tilnærming til virkeligheten, som gjør at verdier rett og slett ikke blir skapt i den muhammedanske verden

Endret av debatant
AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, debatant skrev:

Så alle i Vesten kan klandres for hva noen i Vesten gjør. Men alle muhammedanere kan ikke klandres for hva noen muhammedanere gjør.

Dere er så inkonsekvente med sååå mange uttrykk dere bruker. At det gir ingen mening å prate med dere.

Jeg tror at det er deres løgnaktige tilnærming til virkeligheten, som gjør at verdier rett og slett ikke blir skapt i den muhammedanske verden

Dette har ingenting å gjøre med hva jeg skrev.

Skrevet (endret)
15 timer siden, Newroz skrev:

Mener du det var galt å forsvare oss for Tyskland og, da det sikkert rammet "snille" nazister også?

Endret av debatant
Skrevet (endret)
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette har ingenting å gjøre med hva jeg skrev.

At en ab klandra Vesten for noe noen gjør, var årsaken til at jeg responderte. Men at du ikke står til ansvar for sammenhengen her, gir deg ikke mer integritet.

Endret av debatant
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, debatant skrev:

At en ab klandra Vesten for noe noen gjør, var årsaken til at jeg responderte. Men at du ikke står til ansvar for sammenhengen her, gir deg ikke mer integritet.

Nå gjør du deg bare dum med vilje. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nå gjør du deg bare dum med vilje. 

Det er faktisk du som gjør det. Men du er vel så vant til det, at du ikke ser eller forstår det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...