Cronosgjesten Skrevet 5. juni 2017 #21 Skrevet 5. juni 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Er jo ikke nødvendig å rakke ned på henne. Det hun beskriver er helt fullstendig normalt i veldig mange ekteskap! Nå er de jo også to personer i det ekteskapet, virker ikke som om mannen har vannet så mye i det siste han heller. TS: jeg tror du bør gi det lang tid og tenk deg godt om før du gjør noe drastisk. Det kan virke spennende med en ny en og du tror at du vil oppleve stor kjærlighet og masse gnist resten av livet. Men velger du han nye så vil hverdagen til slutt komme til det forholdet også. Tro meg, jeg har sett det på nært hold. En i familien gikk fra mannen etter 12 års ekteskap til fordel for en ny og det var en stor feil. Forholdet har vært turbulent i flere år og er nå på randen av brudd. Anonymkode: fce55...1f4 Hvordan skal man vanne en plen som har lent seg over gjerdet og sett på plenvanneren der i flere år? Vannet renner av en vertikal plen. 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #22 Skrevet 5. juni 2017 45 minutter siden, Cronosgjesten skrev: Hvordan skal man vanne en plen som har lent seg over gjerdet og sett på plenvanneren der i flere år? Vannet renner av en vertikal plen. Det gjelder å holde plenen nede. Hørt om plenrulle? Anonymkode: 37de8...bb4
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #23 Skrevet 5. juni 2017 Jeg er en gift mann som har vært i samme situasjon. Tilslutt måtte jeg bare bestemme meg å satse på det jeg hadde. Det var ikke lett og jeg gikk inn i kjærlighetssorg modus. Men tenker i ettertid at jeg gjorde det rette i forhold til mine barn. Konemor og jeg har det bra sammen nå. Anonymkode: d3501...e84 5
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #24 Skrevet 5. juni 2017 Hva vet du egentlig om denne mannen eller hvordan det blir å leve med ham etter den første forelskelsen lagt seg? Er du forelsket eller kun besatt av tanken å igjen føle første tiden i forelskelsens rus? Kutt ham ut fra livet ditt. Hva er det for mann som gir seg på en gift kvinne? Begynn på parterapi der dere kan lufte hva dere savner i nåværende relasjon. Men ikke bare tenk hva han kan gjøre bedre. Spør deg selv hvordan Du kan gjøre din manns dag bedre? Anonymkode: afa70...165 3
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #25 Skrevet 5. juni 2017 2 timer siden, Cronosgjesten skrev: Hvordan skal man vanne en plen som har lent seg over gjerdet og sett på plenvanneren der i flere år? Vannet renner av en vertikal plen. Tvangsvanning fører skjeldent noe godt med seg uansett. Anonymkode: fdd7d...eef 1
wintergirl Skrevet 5. juni 2017 #26 Skrevet 5. juni 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Fy søren det er som om jeg skulle skrevet dette her selv. Nå skal jeg si noe sykt som folk kommer til å le av, jeg skrev lignende innlegg for en stund siden og dette med bettatthet er nærmest farlig. Jeg vil råde deg til å bli der du er og vanne gresset oftere. Det er ikke sikkert at den gamlingen er verdt det, og aldri om jeg hadde forlatt mannen min for en fremmed gubbe. Hør nå her, jeg er også i slutten av 30 årene, godt gift og ble betatt av en 50 åring. Jeg leste noe hokus pokus som jeg fikk av min muslimske vennine og hele saken ble glemt. Du har ondt øye på deg. Les om det hvis du tror på høyere makter. Høres gal ut, men det fins faktisk. Anonymkode: 39055...aea Spennende. Har du en link til dette?
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #27 Skrevet 5. juni 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva vet du egentlig om denne mannen eller hvordan det blir å leve med ham etter den første forelskelsen lagt seg? Er du forelsket eller kun besatt av tanken å igjen føle første tiden i forelskelsens rus? Siterer denne brukeren. Tror manges svar på samme spørsmål som ts sitt ligger her. Anonymkode: e232b...677 1
Gjest noe tilfeldig Skrevet 5. juni 2017 #28 Skrevet 5. juni 2017 10 timer siden, Anonym90059005 skrev: Hva med å jobbe med følelsene for sin egen familie, før man jobber/utforsker følelsene med en annen mann? Ts sier hun ikke er den "utro typen", kanskje ikke fysisk, men følelsesmessig og verbalt har hun allerede vært utro en stund. Hva legger du i "å jobbe med følelsene" da? - skal hun undertrykke det hun føler for denne mannen? Sjeldent det fører med seg noe bra. Ikke kan man tvinge frem en følelse for noen andre heller. Mitt poeng var/er at de fleste mennesker kan oppleve dette, da vi ikke er roboter. Det kan være smart for TS å kanskje søke profesjonell hjelp, for eksempel terapi, ikke fordi hun feiler noe, men fordi prosessen med å være forelsket i en annen når man allerede er gift, kan være en stor påkjenning, spesielt om man velger å bli der man er; 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er en gift mann som har vært i samme situasjon. Tilslutt måtte jeg bare bestemme meg å satse på det jeg hadde. Det var ikke lett og jeg gikk inn i kjærlighetssorg modus. Men tenker i ettertid at jeg gjorde det rette i forhold til mine barn. Konemor og jeg har det bra sammen nå. Anonymkode: d3501...e84
Hulderen Skrevet 5. juni 2017 #29 Skrevet 5. juni 2017 Mitt råd til deg, TS, er at du blir der du er. Mange parterapeuter forteller at de erfarer at par klarer å finne tilbake til hverandre. Gi det et forsøk. Det er en god følelse å føle seg attraktiv, så jeg skjønner godt at du nyter oppmerksomheten. Men prøv å se for deg dette: Du er singel. Du har to beilere, mannen din og 50-åringen. Begge vil ha deg. Hvem av dem ville du valgt? Prøv å vurdere dem objektivt, ikke tenk på hvem som gir deg sommerfugler i magen akkurat nå. Prøv å huske sommerfuglene fra den tiden du ble forelsket i mannen din. Det er godt mulig at mannen din er et mye bedre catch enn 50-åringen. Mannen din har i hvert fall alderen på sin side 3
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #30 Skrevet 5. juni 2017 Så du tror det er mannen i livet ditt? Hva om du går fra den fine mannen din. Flytter ned han nye. Du vet jo ikke hvordan han er å være sammen med. Når forelsket går over da? Du er ute etter spenning. Kom i fellen....kjedelig hjemme. Oi..en mann som gir meg oppmerksomhet. Gå hjem å lag spenning der. Anonymkode: 80eeb...651 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #31 Skrevet 5. juni 2017 22 timer siden, Lill3My skrev: En ting du bør tenke litt på er hvordan det vil bli for deg deg dersom du 1) går fra mannen din og det nye forholdet ryker. Var det da verdt det? 2) blir med mannen din - vil du da bygge opp frustrasjon og kanskje til og med bebreidelse mot ham fordi du aldri tok sjansen og fulgt hjertet? Det koker nok ned til dette. Uansett hva jeg velger vil jeg nok angre meg, eller ha øyeblikk av anger. 22 timer siden, Anonym90059005 skrev: Hva med å jobbe med følelsene for sin egen familie, før man jobber/utforsker følelsene med en annen mann? Ts sier hun ikke er den "utro typen", kanskje ikke fysisk, men følelsesmessig og verbalt har hun allerede vært utro en stund. Du har rett i at jeg har vært emosjonelt utro en stund. Og sannsynligvis har du rett i det første avsnittet ditt også. Anonymkode: b7aa4...93e
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #32 Skrevet 5. juni 2017 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er en gift mann som har vært i samme situasjon. Tilslutt måtte jeg bare bestemme meg å satse på det jeg hadde. Det var ikke lett og jeg gikk inn i kjærlighetssorg modus. Men tenker i ettertid at jeg gjorde det rette i forhold til mine barn. Konemor og jeg har det bra sammen nå. Anonymkode: d3501...e84 Tenker du at du gjorde det rette ovenfor deg selv da? 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva vet du egentlig om denne mannen eller hvordan det blir å leve med ham etter den første forelskelsen lagt seg? Er du forelsket eller kun besatt av tanken å igjen føle første tiden i forelskelsens rus? Kutt ham ut fra livet ditt. Hva er det for mann som gir seg på en gift kvinne? Begynn på parterapi der dere kan lufte hva dere savner i nåværende relasjon. Men ikke bare tenk hva han kan gjøre bedre. Spør deg selv hvordan Du kan gjøre din manns dag bedre? Anonymkode: afa70...165 Jeg kjenner ham ganske godt tror jeg, har gjort det i noen år nå. Hvordan det ville vært å leve med han er vanskelig å svare på. Om det bare hadde vært han og meg tror jeg det ville vært fantastisk. Men jeg vet at vi ville blitt dømt nord og ned av omgivelsene og familiene våre. Jeg vet ikke om følelsene er sterke nok til å overleve det. Anonymkode: b7aa4...93e
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #33 Skrevet 6. juni 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Tenker du at du gjorde det rette ovenfor deg selv da? Jeg kjenner ham ganske godt tror jeg, har gjort det i noen år nå. Hvordan det ville vært å leve med han er vanskelig å svare på. Om det bare hadde vært han og meg tror jeg det ville vært fantastisk. Men jeg vet at vi ville blitt dømt nord og ned av omgivelsene og familiene våre. Jeg vet ikke om følelsene er sterke nok til å overleve det. Anonymkode: b7aa4...93e Skremmende lesning. Du har inne bare fantasert om denne mannen i mange år, men også tenkt på hvordan det ville vært å bo med han UTEN barna dine? Her tror jeg det ligger noe mer under som du må ta tak i først, kanskje noen sår fra barndommen som har svekket sjelslivet ditt. Det er ikke normalt å ønske og flytte direkte inn til en fyr, og samtidig ønske å bo der uten barna. Anonymkode: c6bdc...1d5 2
Tba Skrevet 6. juni 2017 #34 Skrevet 6. juni 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skremmende lesning. Du har inne bare fantasert om denne mannen i mange år, men også tenkt på hvordan det ville vært å bo med han UTEN barna dine? Her tror jeg det ligger noe mer under som du må ta tak i først, kanskje noen sår fra barndommen som har svekket sjelslivet ditt. Det er ikke normalt å ønske og flytte direkte inn til en fyr, og samtidig ønske å bo der uten barna. Anonymkode: c6bdc...1d5 Du har et veldig godt poeng, for meg så virker det som at TS ikke er i vater, enten pga oppvekst og/eller er denne mannen rimelig dyktig til å manipulere damer som svake for smiger og smisking. Uansett så er det tydelig at TS er i en rosa boble og ikke ser konsekvensene for hverken seg selv eller familie og barna hvis hun lever ut fantasien med denne mannen.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #35 Skrevet 6. juni 2017 Det eneste som er sikkert når det gjelder forelskelse er at det går over! Så vent ihvertfall til det skjer, og vurder hva du skal gjøre da. Jeg hadde - heldigvis - is i magen da jeg forelsket med i en annen for 5 år siden, og jeg er sååå glad for at jeg ble! Vi har hatt mye kontakt hele tiden, men gradvis ble glansen borte, og jeg ser nå at jeg er gift med en mye bedre mann faktisk. Takk og pris at jeg avventet det hele. Anonymkode: 7678d...b12 3
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #36 Skrevet 6. juni 2017 Husk at gresset er ikke grønnere på den andre siden. Selvom du er såpass forelsket i han som du sier du er nå, så er det fullt og helt ditt valg det, men om du skilles med din mann som faktisk har gitt deg dine 3 barn, pass på at du ikke angrer. For det livet får du jo ikke tilbake igjen da. En forelskelse kan gå over. Men det er den mannen du valgte å gifte deg med. Anonymkode: 80ca9...646 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #37 Skrevet 6. juni 2017 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skremmende lesning. Du har inne bare fantasert om denne mannen i mange år, men også tenkt på hvordan det ville vært å bo med han UTEN barna dine? Her tror jeg det ligger noe mer under som du må ta tak i først, kanskje noen sår fra barndommen som har svekket sjelslivet ditt. Det er ikke normalt å ønske og flytte direkte inn til en fyr, og samtidig ønske å bo der uten barna. Anonymkode: c6bdc...1d5 4 minutter siden, Tba skrev: Du har et veldig godt poeng, for meg så virker det som at TS ikke er i vater, enten pga oppvekst og/eller er denne mannen rimelig dyktig til å manipulere damer som svake for smiger og smisking. Uansett så er det tydelig at TS er i en rosa boble og ikke ser konsekvensene for hverken seg selv eller familie og barna hvis hun lever ut fantasien med denne mannen. I stedet for å si at ts ikke er i vater og har svekket sjelsliv, så går det kanskje an å heller ha en åpenhet rundt både fødselsdepresjon, det å angre på at man har fått barn, og andre vanskelige tabu følelser? Synes det er mer skremmende at dere presser og moraliserer om følelser, enn at ts åpner opp. På 5.6.2017 den 12.20, Raven.WritingDesk skrev: Hva legger du i "å jobbe med følelsene" da? - skal hun undertrykke det hun føler for denne mannen? Sjeldent det fører med seg noe bra. Ikke kan man tvinge frem en følelse for noen andre heller. Mitt poeng var/er at de fleste mennesker kan oppleve dette, da vi ikke er roboter. Det kan være smart for TS å kanskje søke profesjonell hjelp, for eksempel terapi, ikke fordi hun feiler noe, men fordi prosessen med å være forelsket i en annen når man allerede er gift, kan være en stor påkjenning, spesielt om man velger å bli der man er; Refererer til det jeg har skrevet over. Jeg synes ikke man skal undertrykke følelser. Det betyr ikke dermed sagt at man må handle på følelser. Det går an å ta de frem i lyset, se på de, finne ut hvorfor de er der, og så finne ut hva man vil gjøre med de. De fleste som bare følger følelsene sine hals over hode, uten å finne ut hvorfor de skifter, kommer ikke så veldig mye lengre på den måten. Nissen blir med på lasset. Det gjelder når man faller for noen andre enn ektefellen, men det gjelder særlig når man ønsker å leve uten sine barn. Hva et det som ligger bak? Hva kan man gjøre her og nå? Ts, jeg vil absolutt anbefale deg å snakke med en psykolog, noen som kan lytte til dine innerste tanker og følelser og hjelpe deg å finne den beste veien ut av denne floken. Anonymkode: 37de8...bb4
Gjest CamillaCollett Skrevet 6. juni 2017 #38 Skrevet 6. juni 2017 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skremmende lesning. Du har inne bare fantasert om denne mannen i mange år, men også tenkt på hvordan det ville vært å bo med han UTEN barna dine? Her tror jeg det ligger noe mer under som du må ta tak i først, kanskje noen sår fra barndommen som har svekket sjelslivet ditt. Det er ikke normalt å ønske og flytte direkte inn til en fyr, og samtidig ønske å bo der uten barna. Anonymkode: c6bdc...1d5 Er det virkelig så rart? Dersom TS satser på den nye mannen, ligger det vel i korta at barna skal være 50/50 hos mor og far, og dermed blir det jo en god del tid med dem sammen. (En annen sak er at jeg ikke ville anbefale å flytte sammen så fort etter et brudd med barn involvert, men...)
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #39 Skrevet 6. juni 2017 12 minutter siden, CamillaCollett skrev: Er det virkelig så rart? Dersom TS satser på den nye mannen, ligger det vel i korta at barna skal være 50/50 hos mor og far, og dermed blir det jo en god del tid med dem sammen. (En annen sak er at jeg ikke ville anbefale å flytte sammen så fort etter et brudd med barn involvert, men...) Les ts sitt innlegg en gang til du, det kommer nokså tydelig frem at hun drømmer om å være bare hun og han og ikke barn, men at det ville blitt fordømt. Anonymkode: 37de8...bb4
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #40 Skrevet 6. juni 2017 Du har en gang vært forelsket i din mann også. Denne forelskelsen kommer også gå over, som andre. Pass på at du ikke bare drømmer deg bort i å være forelsket! Tror det er det som skjer for de fleste, uten at de tenker på hva som kommer etter. Anonymkode: e232b...677 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå