Gå til innhold

Hvorfor skal homofile vifte med homoflagget sitt overalt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er nok et fåtall av homofile som holder på sånn, kanskje de mest narsissistiske og de veldig unge? Så vidt jeg vet har jeg kun truffet på en eneste homofil person, når jeg tenker meg om. Statistisk sett kan jo det umulig stemme. De fleste bruker jo ikke homofilien sin som visittkort.

Hvis dette er en stor greie for deg, tror jeg nok det er fordi du selv velger å fokusere på det. Kan telle antall ganger jeg kan huske å ha sett et homoflagg irl på en hånd. Men så er det ikke noe jeg går og kikker etter heller.

Anonymkode: 309e2...c24

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest New Girl

Bortsett fra Pride parade og Eurovision har jeg aldri sett noen vifte med noe flagg... Hvor er det Ts befinner seg, hvor dette er så vanlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vifter "alle" med det norske flagget på 17. mai? Hvorfor flagger vi hjemme i hagene på merkedager? Hvorfor heises det norske flagget når en norsk idrettsutøver står på pallen? Hvorfor bruker noen juletrelenker av norske flagg? Osv. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det holder ikke å være seg selv for seg selv, fordi folk alltid involverer seg uansett. Som deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når skal folk innse at folk er forskjellige?

Med folk mener jeg alle dere brukere her på KG - BLANT ANNET! Blant dem, alle dere som har svart TS.

De færreste (men dog, noen) av dere har innsett at homofile er like forskjellige som heterofile. Ikke alle homofile vifter med LGBTQ+-flagget overalt. Faktisk er det ganske få som gjør det. I tillegg er det en del heterofile, bifile og andre som vifter med flagget.

Hvorfor? Av like mange grunner som det finnes homofile, bifile, heterofile og andre som vifter med flagget. Noen gjør det for å markere seg, markere AT de har en legning. Noen gjør det for å markere at de oppfatter seg som annerledes enn mange andre. Noen, ganske mange når jeg tenker etter, gjør det for å markere støtte med de som er annerledes enn andre.

Så lenge det finnes fordommer - SOM DET FINNES BLANT DE FLESTE SOM HAR SVART I DENNE TRÅDEN, så vil det være behov for å markere at LGBTQ+ trenger både denne markeringen og denne støtten.

Hilsen en som tilfeldigvis er født som heterofil cis-mann.

Anonymkode: c08bf...17a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hilsen en som tilfeldigvis er født som heterofil cis-mann.

Anonymkode: c08bf...17a

Pst: Hva er cis?  

Hilsen uvitende men lærevillig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 4.6.2017 den 10.32, AnonymBruker skrev:

Det lurer jeg på. De gjør liksom alt for å være så spesielle. Holder det ikke å være vanlig? Er det ikke nok for deg? 

Men flagg?? Bare for å være enda mer unormal? 

Anonymkode: 6b05c...c3f

Fordi de er fucking fabulous vel :rainbow: 

Anonymkode: ddf15...f9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingenting2

Syns de vifter altfor lite med flagget. Så jeg har tenkt å vifte med flagget litt for dem også. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, canacas skrev:

Syns de vifter altfor lite med flagget. Så jeg har tenkt å vifte med flagget litt for dem også. :) 

Har du hatt kvinnesex?

Anonymkode: dfa8e...e49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BlandaDrops
På 06/04/2017 den 10.35, AnonymBruker skrev:

De vifter med det så lenge det fins homofobe mennesker som deg.

Anonymkode: f7e81...cc4

 

Man er da ikke homofob kun fordi man begynner å bli trett av den intense homopropagandaen, herlighet!

Patetisk hersketeknikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BlandaDrops
På 06/04/2017 den 18.05, Amawhatsnot skrev:

Hvorfor vifter "alle" med det norske flagget på 17. mai? Hvorfor flagger vi hjemme i hagene på merkedager? Hvorfor heises det norske flagget når en norsk idrettsutøver står på pallen? Hvorfor bruker noen juletrelenker av norske flagg? Osv. 

Er du glad i flagget??

Nasjonalist, Nasjonalist!!!

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingenting2
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du hatt kvinnesex?

Anonymkode: dfa8e...e49

Nei. Har du? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, canacas skrev:

Nei. Har du? 

Jeg bare lurte siden du vil vite med flagget deres.

Anonymkode: dfa8e...e49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 8.6.2017 den 10.16, Kalevala skrev:

Pst: Hva er cis?  

Hilsen uvitende men lærevillig

Et nytt, idiotisk begrep for "de som er så heldige å være født i egen kropp".

Anonymkode: cd4d4...d2b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Et nytt, idiotisk begrep for "de som er så heldige å være født i egen kropp".

Anonymkode: cd4d4...d2b

"Riktig" kropp skulle det stå. At du ikke er transe, med andre ord.

Anonymkode: cd4d4...d2b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke så behov for at du skal se på meg, men for å kjempe for rettighetene til de som risikerer å bli drept, forfulgt, fengslet og torturert, utstøtt og diskrimminert fordi de bare tilfeldigvis elsker noen av samme kjønn. Derfor vifter jeg med flagget for de som ikke kan - og for å markere at vi er heldige som kan elske dem vi vil!

Anonymkode: 5e40e...ce8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Ingenting2
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bare lurte siden du vil vite med flagget deres.

Anonymkode: dfa8e...e49

Vifter flagget for kjærligheten jeg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er noe galt med verden når det er mer akseptabelt med krig, vold og hat enn fred og kjærlighet😩

Anonymkode: 796a1...902

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke så behov for at du skal se på meg, men for å kjempe for rettighetene til de som risikerer å bli drept, forfulgt, fengslet og torturert, utstøtt og diskrimminert fordi de bare tilfeldigvis elsker noen av samme kjønn. Derfor vifter jeg med flagget for de som ikke kan - og for å markere at vi er heldige som kan elske dem vi vil!

Anonymkode: 5e40e...ce8

Man risikerer jo ikke dette i Norge, og det å gå i tog er ikke det samme som å "kjempe".

Jeg har ikke noe imot at de gjør det, men det er bare en fest for å enten feire seg selv (dersom man er homofil), eller feire sin egen godhet (for de som er støttespillere).

Å late som det er del av en slags "kamp", som om man er "modig", er tullete. Det er en oppmerksomhetsfest. 

Anonymkode: cd4d4...d2b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingenting2
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man risikerer jo ikke dette i Norge, og det å gå i tog er ikke det samme som å "kjempe".

Jeg har ikke noe imot at de gjør det, men det er bare en fest for å enten feire seg selv (dersom man er homofil), eller feire sin egen godhet (for de som er støttespillere).

Å late som det er del av en slags "kamp", som om man er "modig", er tullete. Det er en oppmerksomhetsfest. 

Anonymkode: cd4d4...d2b

Det er fortsatt mange som ikke lever ut sin legning i Norge. Og med tanke på hvor stigmatisert dette har vært så lenge, så syns jeg det er fint å se så mange feire seg selv og sin kjærlighet. Mer glade mennesker, mindre sure mennesker som ikke unner andre glede og lykke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...