Gå til innhold

Første time på Ullevål


milco

Anbefalte innlegg

Hei!

Gynekologen min sendte henvisning for prøverør i april. Jeg har nå fått brev om time allerede i juli. Går det så fort? Jeg trodde det var veldig lang ventetid. Hva skjer på første time? Man begynner vel ikke med et forsøk allerede da? Blir man satt på vent igjen i noen måneder? Det står ikke noe i brevet om jeg skal ha gu eller om samboeren min skal levere prøve.

Jeg har hatt flere forsøk i det private, men dette er første gang i det offentlige. Jeg trodde dette ble gjort på rikshospitalet. Er det noe forskjell på rikshospitalet og Ullevål?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 1.6.2017 den 22.34, milco skrev:

Hei!

Gynekologen min sendte henvisning for prøverør i april. Jeg har nå fått brev om time allerede i juli. Går det så fort? Jeg trodde det var veldig lang ventetid. Hva skjer på første time? Man begynner vel ikke med et forsøk allerede da? Blir man satt på vent igjen i noen måneder? Det står ikke noe i brevet om jeg skal ha gu eller om samboeren min skal levere prøve.

Jeg har hatt flere forsøk i det private, men dette er første gang i det offentlige. Jeg trodde dette ble gjort på rikshospitalet. Er det noe forskjell på rikshospitalet og Ullevål?

Hei! Jeg er selv ny i IVF-gamet, og sendte søknad i slutten av april til Porsgrunn. Fikk time 28/6. Ullevål og Riksen er vel det samme, og det er tilfeldig hvem man ender hos, men ventetiden er forskjellig. Legger ved en link fra helse Norge hvor det står ventetider. Masse lykke til :)https://helsenorge.no/velg-behandlingssted/ventetider-for-behandling?bid=183 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar:)

Da vet kanskje ikke du så mye om hva som skjer på første time heller? 

Uansett, lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første time på riksen bestod av kort informasjon om plan og gu. Ca 6 mnd etter samtale er oppstart. 

Anonymkode: 67a49...fd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, milco skrev:

Tusen takk for svar:)

Da vet kanskje ikke du så mye om hva som skjer på første time heller? 

Uansett, lykke til:)

Sånn jeg har skjønt det går man igjennom blodprøvene dine, sædprøven til mannen og blir enige om veien videre. Om man skal ha lang eller kort protokoll osv. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...