Gå til innhold

Ubehag i h/eggstokk?


Frøken M

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen:) 

For 3-4 dager siden begynte jeg å bli litt øm i høyre eggstokk og område rundt der. Og det er sånn fremdeles. Hvis jeg strekker meg, reiser meg opp osv. Når jeg sitter rolig kjenner jeg ingen ubehag eller noen ting. 

Noen som har opplevd det samme ? Eller har noen formening? 

Sier ikke at dere er leger og kan stille en diagnose. Men lurer på om noen andre har hatt det samme:laugh:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opplever det samme, på dag 2. Men mistenker det er eggløsning hos meg da. 

20 minutter siden, Frøken M skrev:

Hei alle sammen:) 

For 3-4 dager siden begynte jeg å bli litt øm i høyre eggstokk og område rundt der. Og det er sånn fremdeles. Hvis jeg strekker meg, reiser meg opp osv. Når jeg sitter rolig kjenner jeg ingen ubehag eller noen ting. 

Noen som har opplevd det samme ? Eller har noen formening? 

Sier ikke at dere er leger og kan stille en diagnose. Men lurer på om noen andre har hatt det samme:laugh:

 

 

Anonymkode: e18f6...e48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du det på høyre side du også? Akkurat sånn jeg beskriver det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du lagde da en tråd om dette i går. Å nei, man kan ikke vite at det absolutt er eggstokk. Det kan være muskelstrekk og blindtarmen også. 

Anonymkode: 373c1...966

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å kjenne at det napper i én eggstokk rundt EL og dagene før mens. Men, jeg har også hatt en episode for ca et år siden hvor jeg fikk veldig mye ubehag rundt livmor. Det nappet liksom i livmoren når jeg reiste meg, gikk osv. Ble verre og verre. Med bekymring om bekkenbetennelse eller betennelse i eggstokkene ble jeg hastet inn på legevakten. De klarte ikke gjennomføre en GU, for jeg var så øm og i større og større smerter. Livredd var jeg og. De ringte Ullevål da de ønsket å ta en ultralyd, men fikk høre fra vakthavende at hvis jeg hadde hatt en GU innen en mnd før (som jeg hadde hatt) hvor alt var OK, så var det "neppe noe farlig". Dra hjem og spis kombinasjon av Ibux og Paracet, fikk jeg beskjed om. Noe om at de virket svært godt sammen på smerter i underlivet. Gikk over til neste dag og jeg har aldri opplevd det igjen.

Så mitt tips, forsøk med smertestillende hvis det er ubehag. Kom deg til legen hvis det blir ille. 

Anonymkode: 9e8b1...044

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på ultralyd i går. 

Og joda det sitter i eggstokken! Ikke noe blindtarm. 

Har en cyste på 3x4 cm på høyre siden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

40 minutter siden, Frøken M skrev:

Var på ultralyd i går. 

Og joda det sitter i eggstokken! Ikke noe blindtarm. 

Har en cyste på 3x4 cm på høyre siden :)

Eggløsningscyste eller vanncyste? 

Anonymkode: 9e8b1...044

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...