Gå til innhold

Lappen på automatgir

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ts er heldig.. For ti år siden når jeg skulle ta sertifikatet så ville jeg gjøre det med kun automat. De kjøreskolene jeg spurte så bare dumt på meg. Automat? What the fu... liksom.. Så det ble til at jeg tok lappen for manuelt gir. Følte jeg ikke hadde noe valg.  

I dag er vel holdningen helt annet har jeg inntrykk av. Virker som de fleste kjøreskoler tilbyr opplæring med automatgir. 

Skal snart kvitte meg med bilen min (manuelt gir). Blir deilig å skaffe meg en ny bil med automatgir. Manuelt gir er virkelig antikvarisk. Når man i fremtiden snakker om selvkjørende biler så vil man le av disse manuelle girene..

Anonymkode: 73eae...86b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo veldig vanlig å låne bil når man er i utlandet. Det er også vanlig å kjøre andres bil på langturer, eller om man bare tar runden med å være kjørbar en kveld, eller relatert til jobb. Du er mye mer fleksibel når du har førerkort på manuelt gir (uansett hva du prøver å påstå). 

Jeg har førerkort på manuelt gir og jeg måtte ta hele opplæringen gjennom kjøreskolen. Det tok virkelig ikke mange timer ekstra utenom det obligatoriske. 

Anonymkode: 33fb2...1d8

Jeg vet ikke hva slags omgangskrets du har, men med unntak av sportsbiler, har vi og vår vennekrets kun automatbiler. Selv de som tok lappen på manuell. Jeg har aldri opplevd å måtte låne en annens bil og i utlandet er det mer vanlig med automat fremfor manuell gir. Det er bare i Norge man henger etter. 

Jeg skjønner heller ikke hvorfor ts for sånn pes fordi hun ønsker å ta lappen for automat. Hva er problemet? 

Anonymkode: 97901...5a6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

HHøy oppslutning av avdanka gammel pms her ja. Klart, hvis du kjører en opel 2001 så er vel automat en nymotens absurd greie for dere, men de som kjøper nye biler i dag vil le seg skakk om de blir tilbudt en girstang. Gud bedre meg, jeg har kjørt mye bil og mye forskjellig bil, og jeg tipper jeg kan telle på en hånd hvor mange ganger jeg har vært nødt til å gire manuelt. Må innrømme at jeg humrer litt for meg selv når jeg ser folk fikle med girstenger i dag, Hva er vitsen, med mindre du skal kjøre på bane, Er du så gnien at du ikke kan kjøpe deg en bil med automat? I usa får du ikke noe annet en gang om du så kjører en 30 år gammel bil. Mye kleint å lese her rett og slett. Blir ltit som å krangle på at du ikke vil forstå hvordan du bruker en skrivemaskin fordi du starter med nettbrett.

Anonymkode: 7190e...0cd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
På 30.5.2017 den 20.39, AnonymBruker skrev:

Ingen i min vennekrets har manuell gir lengre. Er heller ikke avhengig av å drive å låne biler. 

Anonymkode: 517c8...155

Kjøper du bil til vennekretsen din eller til deg selv? 

Anonymkode: 30c09...64b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...