Gå til innhold

Bettie: Opus 3

Bettie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Søndag 20. november

Tusen takk skal dere alle ha for ønsket om en god helg.

Det har vært en innholdsrik helg, må jeg si. Så jeg har ikke hatt anledning til å være her.

Fredag var det seminar for hele personalet. Det var nyttig, men ganske slitsomt. Fortsatt henger en del igjen, og jeg må sette meg ned å se hva vi skal gjøre - hva jeg kan si ok til og hva jeg må si nei til. Men jeg må tenke litt først.

Jeg arrangerte middag til alle etter seminaret, så jeg var ikke hjemme før i 8-tiden på kvelden. Det ble en 12-timersdag, det.

Da jeg kom hjem, var niesen og sønnen hennes kommet. Det er en av ekstradøtrene våre. Jeg visste de skulle komme, så senger og alt var klargjort. Poden og frøkna var også her, så det var rimelig fullt hus da jeg svinset inn døra.

Lørdag hadde jeg planlagt en butikk-tur. Skulle bytte skjørtet jeg hadde kjøpt torsdag, for det var jo alt for stort. Dessuten skulle jeg jo ha min kjøpesentertrening. Niese og sønn skulle klippe seg, så vi dro til byen samtidig. Jeg fikk byttet skjørtet mitt, og jeg var inn og ut av flere butikker. Det var - for å si det mildt - et skremmende prosjekt. Hittil er det ingen bedring, men jeg må vel øve mer.

Traff både poden og frøkna i byen, så jeg spanderte lunsj på dem og niese m. sønn. Det er litt hyggelig å kunne gjøre det en gang i mellom. Frøkna fikk også låne penger av meg til et par sko, for de hun hadde var utslitt. Var med niese og hadlet hårfarge også, men det er lettere å være i butikkene sammen med noen enn alene.

Likevel var jeg ganske sliten og hadde hodepine da vi kom hjem etter mange timer i byen. Jeg hadde lovet Halvdelen å lage middag, og gjestene fikk hjemmelaget pizza i går kveld. Det ble TV-titting, Pizza og Prat.

I dag var det en harry-tur som sto på programmet. Jeg hadde ikke tenkt å være med, for det er bortimot det grusomste jeg kan tenke meg - svanske varehus på en søndag. Ble med likevel, og fikk faktisk handlet også - en genser og en kosebukse. Men hodepinen satt seg godt fast - og sitter der enda.

Gjestene dro igjen ved 3-tiden i dag, og da var det bare å ta et lite rufs i huset, for ungene skulle ta med seg hver sin kjæreste hjem til middag i kveld. Stakkars kjærester - de var sikkert mer spente enn vi, i hvert fall frøknas kjæreste, for hun hadde ikke truffet oss før. De hadde gitt beskjed om at de kom med jule- og bursdagsgaven til oss samtidig. Jeg hadde en liten mistanke om hva det var - og jeg hadde rett. Gaven ligger nå på matta ved døra. 4 måneder gammel og sort. Jepp - en hvalp. En blanding av rotweiler og labrador. Så nå er vi hundeeiere også.

Kattene tok tilflukt oppi vinduskarmen og har sittet der i hele kveld og knurret til hvalpen. Et par rapp over snuta har hun også fått, stakkar, for hun ville så gjerne leke med dem. Man kan jo si at det var liv i huset en stund - med ungene og kjærestene og kattene og hvalpen.

Begge kjærestene var hyggelige jenter, så middagen gikk greit uten for mange tomme pauser. Kanskje de til og med kommer tilbake, for jeg tror ikke Halvdelen og jeg skremte dem bort.

Ungene tok jo en risk ved å kjøpe en hvalp til oss. Nå er jo både Halvdelen og jeg glade i dyr, og vi har tenkt på å skaffe oss hund. Men det har blitt med tanken, for jeg vil jo gjerne ha tid til dyret også. Og egentlig hadde vi ikke tenkt å skaffe oss et nytt dyr i tillegg til kattene. Men hvem kan si nei til en liten krabat med brune øyne, et stort hode og store labber? Ikke vi i hvert fall.

Men nå er det ryddet og gjestene er gått, og vi har huset for oss selv igjen. Det er litt godt det også. Og jeg må snart kle på meg og gå tur med dyret. Kattene har våget seg ned fra vinduskarmen nå, siden hvalpen sover i gangen. Jeg regner med at dyrene kommer fram til en rangordning etterhvert.

Nei - nå skal jeg ut med udyret, og så skal jeg ta en tidlig natt, for hodet er fortsatt ikke godt. I morgen skal jeg ta en runde og og oppdatere meg på det som har skjedd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh!!! Bikkje! Du er heldig du Bettie! Sikkert nyyyydelig liten krabat. Tipper katten er litt snurt nå, men det kan jo hende det går over? Heldig er du i hvert fall. Jeg hadde nok grått i fire timer om det sto noe så fint på trappa mi for å si det sånn.

Også har du vært flink med handling og kjøpesentertrening også! :)

Ha en fin søndag, Bettie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at du ikke er for flink og presser deg litt for mye nå, Bettie? Både svenskehandel og kjøpesenter på en lørdag høres litt mye ut, spesielt med masse besøk og familiemiddager og greier. Synes du skal trene på kjøpesenter når du har tid til å slappe av etter vel utført dyst, for det høres ut som du kunne ha trengt det. Blir sliten bare av å lese det du skriver jeg. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå var det jammen like før du forsvant ned på side 2. Det går ikke an! Håper du har hatt en bra start på uka og at du ikke har fått noe tilbakeslag etter helgas utskeielser med svensketur og kjøpesenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag 21. november

Hei Hope.

Dagen i dag har inneholdt mye. Og hunden har det bra.

Takk Cata. godt å bli halt opp. Tror neppe det bir akutelt å bytte vekk hunden, men skal ha deg i tankene når ugangskråka har gjort for mange sprell.

Jeg tok i vel mye i helgen, Fakse. Så i går kveld var jeg geleklump. I dag har jeg are vært vannvittig sliten. Jeg mangler helt klart flere reguleringsmuligheter på fartsbryteren min. Men det vil ta litt tid før jeg utforsker butikker nå.

Tusen takk for klem seroxata.

Ja-ja. Vi er altså blit hundeeiere, og det merket jeg i dag morges hvor jeg måtte stå opp tidliegere enn vanlig for å legge inn tid til morgentur. Jeg var likevel ikke rask nok, så en liten dam møtte meg da jeg sto opp. Det er ikke greit å være liten hvalp på nytt sted, nei.

Kattene hadde vært ute i natt, så de ville selvfølgelig inn. Men de var meget skeptiske og stive i gangen da de kom over dørterskelen. Hvalpen fikk øye på lillepus og det gikk rimelig raskt opp trappa. Da jeg kom opp hadde lillepusen klatret opp gardina og satt på gardinstanga og freste. Bøllepusen gjemte seg.

Halvdelen begynte på jobb seinere enn meg, så han tok neste hundetur. Vi var blitt enige om at badet var et bra sted for hvalpen å være mens vi var på jobb. Det er utrolig hvor mange badeting som lå på gulvet da jeg kom hjem, så det var ikke et sjakktrekk.

Men jeg tror det er et enkelt dyr å dressere. Hun lar seg bestikke med godbiter, så på ettermiddagsturen har vi øvd på "kom" og "sitt", + kombinasjonen "kom" hvor hun skal sette seg når hun kommer. Det gikk rimelig greit, så vi skal øve inn dette til hun kan det - hver gang - og uten godbiter. "Dekk" og "på plass" er det neste, samt å lystre navnet. Det kommer til å gå med mange små godbiter, ja.

Pusene hadde vært inne i hele dag, så etter ettermiddagsturen tenke jeg at jeg fikk hjelpe kattene ut. Jeg puttet hunden på badet og bar først bøllepusen ned. I det jeg setter henne på trappa får hvalpen opp badedøra og setter etter pusen som løper i fullt firsprang avgårde med hvalpen etter seg. Ikke snakk om at hun forsto "kom" da. Jeg tenkte at der forsvant både katt og hund, men tok med meg godteposen og gikk ut mens jeg ropte på ugangskråka. Hun hadde ikke lyst til å komme, hun ville leke. Så hun kom nesten innenfor rekkevidde før hun kastet seg rundt og stakk igjen. Mørkt var det ute, og bikkja er svart, så enkel å se var hun ikke. Jeg fant ut at jeg skulle late som jeg gikk, og det likte hun ikke så da kom hun nærmere. Rasling med godteposen fikk henne enda nærmere og lukten av snacks fikk henne innenfor rekkevidda, og da bar det rett inn med henne.

Det ble ikke lettere å få den andre pusen ut, for hun brukte meg som klatrestativ og endte på hodet mitt. Jeg har noen kloremerker etter henne, ja.

Men nå er alt fred og fordragelighet. Hvalpen sover på gulvet og lillepusen sover i vinduskarmen. Bøllepusen venter nok en stund før hun kommer hjem.

Jobbmessig var det heldagsmøte i dag. Vi skulle få resultatene av medarbeidertilfredshetsundersøkelsen (langt ord) i dag. Den var ikke fullt så ille som jeg hadde fryktet, men jeg fant ut at det er en person hos meg som sier at han/hun aldri opplever å få støtte på jobben. Det er ille, og det må jeg finne ut hva jeg skal gjøre noe med. Ellers var det hele 8% som mente at jeg alltid var et forbilde. Det ble ballansert med 8% som mente jeg aldri var det, så jeg slapp å være høy på pæra lenge. Resten mente jeg kunne være det sjelden, av og til, ofte - gjevnt fordelt.

Halvdelen har fått etterbetalt uføretrygd. Jeg vet ikke hvor mye, for det har han ikke villet si, men jeg ser at det er mye penger. Så til nå har han kjøpt båt til oss. Ikke så stor, men stor nok til å komme ut på fjorden en solskinnsdag eller fler. Han har gitt ungene penger - og det er bra. Og han har fordelt litt lit meg også. I dag har han bestilt to nye skinn go'stoler. Og han har vel handelt en 15 - 20 duppeditter på nettauksjoner.

Sukk

Jeg skulle gjerne hatt kloa i noen av disse pengene til regningskontoen. Men jeg vet jeg er gift med en mann som elsker å være gavmild. Han er generøs av natur og unner særlig meg alt - Men han forstår ikke at jeg ønsker litt større økonomisk hanslingsrom - og ikke så mange ting. Med den farten han har på innkjøp, så forsvinner disse pengen veldig raskt, og da er vi tilbake til normalen igjen

Ellers har jeg vært litt flink i dag. Jeg har vært og trent en time. Trente styrke i dag, og kjente det veldig godt i armene etterpå. Jeg håper det hjelper etterhvert. Jeg trenger særlig å styrke rygg og magemuskler. Det ble en ganske sein treningsøkt for dyret tar jo sin tid. Hun er jo bare et barn og trenger mye selskap.

Og i morgen er det ny morgentur, men jeg må være kjappere enn i dag. GTror det blir tur i joggedress - og så dusj. Fysj - det betyr en time tidligere opp, det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤Escada¤

Gratulerer med hunden! :) Veit ik om eg hadde vært så tøff og satsa på ny hundevalp hvis eg hadde 2 katter fra før då men... ;) Hvilken sort hund er d du har fått deg? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdag 22.november

Hei Swan

Jeg tror det er en hund med et godt gemytt, men jeg har en jobb foran meg når det gjelder dressur, ja. Go'biter lokker fram det beste i henne i hvert fall.

Hallo ¤Escada¤

Hadde ikke tenkt å skaffe meg en hund, men ingene mine synes jeg burde ha en turvenn, og kjøpte altså en hund til oss. Det er en blandinghund - labrador og rotweiler, så det blir ingen liten hund. Kattene holder meget god avstand.

I dag er jeg ikke i form. Jeg har vondt i hodet, og jeg har vært frossen i hele dag. At musklene verker legger jeg på styrketreninga i går. Har ikke tid til å bli dårlig nå, for jeg har program så det holder.

Jeg var flink og sto opp en time før jeg pleier i dag. Måtte jo gå tur med det nye dyret. Så jeg fikk meg en times morgentur før jeg egentlig hadde våknet

Det var masse å gjøre på jobben i dag. Det er alltid mye å rydde opp i når jeg har vært borte en dag. Det kommer til å bli tøft å jobbe full tid, for jeg har vel i realiteten gjort det et par uker nå, og jeg kjenner det allerede. Men jeg skal holde en stund, og det er bare en måned til jul.

Hjemme var det bare å komme seg ut med hunden, og en ny times tur ble det. Vofsen var litt sliten etterpå. Nå har hun hatt en liten lekestund, men har krøllet seg sammen på teppet akkurat nå.

Halvdelen og poden var hjemom en liten stund. De hadde hentet de nye stolene. De ble veldig store i stua, så jeg må nok ommøblere litt.

I kveld skal jeg ikke gjøre noe. Og i morgen er det en tidlig start igjen, og så er det full rulle fram til i morgen kveld. Må faktisk enda litt tidligere opp i morgen, så jeg får prøve meg på en tidlig kveld i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ha vofs.... Dess mer jeg leser, dess mer får jeg lyst på. ;)

Håper du gjør alvor av å ta det med ro i kveld. Vi vil da ikke ha en febersyk kroppsverkende Bettie, vil vi vel? Hodepine, frossen og verker i kroppen høres ikke bra ut. Tør jeg foreslå varm kakao (med krem?) og ullpledd i sofakroken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg ser det er noen dager siden sist jeg var innom, Bettie! :overrasket:

Her er det store pengeutbetalinger, mye jobbing, lange møter, ny hund, stressa katter, nye stoler og stakkars deg - ikke helt i form! Det var mye på en gang!!!

Jeg synes det virker travelt å oppdra en liten valp. Broren min og kona hans hadde hund tidligere (som dessverre døde for et par år siden og er sårt savnet) og svigerinna mi uttalte at det å dressere hunden var minst like slitsomt og krevende som det å oppdra de tre ungene deres! ;) Men det må være utrolig kjekt og mye selskap i en hund, vil jeg tro. Og helt sikkert en veldig god og trygg turkamerat!

Litt trist at halvdelen ikke vil la deg hjelpe ham med pengeplassering/

-disponering, for jeg tror kanskje det hadde vært en stor fordel for økonomien. Men som du sier; han er nok gavmild av natur og synes det er fint å kunne være i stand til å skjemme bort dem rundt seg - om enn bare for en liten stund.

Håper formen din kommer seg snart, ønsker deg en veldig god bedring!

Klem fra meg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næmmen....nå var du havnet på side 2. :cry:

Men jeg tauer deg opp igjen jeg, og håper at gårsdagens hodeverk og frostrier har gitt seg, sånn at du kan ha en fin kveld. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Bettie -

hund også nå? Wow.. hun skal vel kreve sitt fremover hun også antar jeg..

Jeg kunne også innimellom tenke meg en hund, men jeg velger katter fordi de er så mye enklere å forholde seg til... blir helt sliten når jeg hører om turer før hanen galer og i tjue minus eller vannrett regn før sengetid... brrrr ikke for meg...

Men søte er de, det skal de ha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsdag 24. november

Tirsdag kveld gjorde jeg absolutt ingenting, Cata. Det var ganske deilig. Det er godt å ha en som haler og drer i dagboka mi disse dagene. Takk.

Hallo Hope. For tiden jobber jeg mer enn jeg bør, men det er vanskelig å se hvordan jeg skal unngå det.

Det ER travlet å oppdra en hund. Det er nemlig ikke måte på hva den finner på av ugagn, Væren. Hvert nei følges opp med en ny vri av et hyss.

Jeg ser ikke fram til alle turer, nei, mysan. Og det blir min jobb- garantert.

I går var formen litt bedre. Hadde ikke så vondt i ledd og muskler, og da er livet litt lettere. Det er tungt å stå opp så tidlig om morgenen. Tror ikke jeg kommer til å like det noen gang. Og i går måtte jeg stå opp litt tidligere, for jeg måtte være førstemann på jobben også. Det er fortsatt mange borte og manko på folk. Deretter måtte jeg forte meg av gårde til et møte, for jeg skulle være en av ressurspersonene der. Så jeg var på jobb før åtte om morgenen og var ikke hjemme før etter fem. Det er godt at Halvdelen ikke jobber så mye på morgenen, for ellers vile det vært for lenge for en lite vofs å være hjemme alene.

Da jeg kom hjem i går var huset fullt. Poden og en venn hadde bygget ny PC til Halvdelen. Den gamle var akkurat det - gammel og ikke helt til å stole på. Så nå har Halvdelen fått seg en ny, sterk, rask PC. og vi har trådløst system hjemme. Det er ikke dumt. Godt å ha noen datakyndige personer i familien. Kjæresten til poden var også med, og etterhvert kom også frøkna og en venninne. Gutta mekka data og jentene + Halvdelen spilte kort. Jeg stakk ut med hundekreket en tur. Men det ble seint før alle var reist igjen, og hodepinen hadde satt seg godt fast.

I dag måtte jeg også tidlig opp for jeg hadde et tidlig planleggingsmøte. Det tok litt lenger tid enn jeg hadde forventet, så jeg fikk litt liten tid på jobben. Hadde en tannlegetime i dag også. Denne gangen (også) lovet tannlegen at neste gang ville være den siste. Jeg får vel tro ham, for han gikk over tennene igjen og tok nye bilder. Jeg gleder meg til en halvår uten en tur innom det kontoret.

Etterpå var jeg bortom og bestilte meg time til linseprøveing. Jeg må ha nye briller - eller rettere - ny styrke, og jeg har lyst til å se om jeg klarer å bruke linser nå. Tenker bl.a på hundeturer og briller med snø på. Det er ikke ok. Så det skal jeg i morgen.

Sånn som dagene er nå, jobber jeg vel 100%, og det er ikke akkurat lett. Jeg har litt mindre overskudd enn jeg trodde, så det blir tøft å skulle være så mye på jobb videre. Jeg har sett meg ut en prøvetid på 3 mnd.

I dag har det vært grått vær, og regn og vind. Vofsen var ellevill da jeg kom hjem og vi skulle gå ettermiddagsturen, men det var ikke mange skritt hun gikk før hun snudde og ville inn. Hele veien prøvde hun å snu, for det var visst ikke turvær for henne. I ettermiddag har jeg laget noen trimleker til henne. Har puttet noe godt i en boks med lokk. Hun fikk opp lokket en gang og var kjempefornøyd. Det tok jo sin tid, men da fikk hun ikke tid til å kjede seg.

Jeg kunne tenke meg at hodepinen slapp. Kanskje det blir bedre med nye seglass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne tenke meg at hodepinen slapp. Kanskje det blir bedre med nye seglass?

Kan godt være at hodepinen blir bedre da, ja. :ler: Og du kan virkelig se fram til linser. Det er myyyye bedre enn briller, det vet jeg som har brukt det siden jeg var 16 og "fikk lov". Dagslinsene er så tynne at du merker dem omtrent ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...