Gjest Naturelle Skrevet 22. mars 2005 #281 Del Skrevet 22. mars 2005 Hei, høres ut som du får tiden til å gå i påskeuka! Ville bare ønske deg en fortsatt fin påskeferie, håper du slapper av og koser deg! Forhåpentligvis blir det bra vær utover i uka, og du kan ta med pledd og bok for utendørs kos! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. mars 2005 #282 Del Skrevet 22. mars 2005 Hvordan var det på besøk? Og hvordan er det med besøk? Nå har jeg handlet inn litt påske mat. Vel,det er jo vanlig mat,men litt sånn kose mat da Håper du har det fint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 22. mars 2005 #283 Del Skrevet 22. mars 2005 Håper du har en fin påske! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 22. mars 2005 Forfatter #284 Del Skrevet 22. mars 2005 Tirsdag 22. mars Jeg håper også på gode soldager, naturelle, og så langt har jeg hatt en god påske, Fighter. Besøket jeg var på i dag var hyggelig, bustetroll. Måtte en tur til foreldrene mine. De begynner å bli gamle, og selv om de er rimelig spreke, kjenner de nok alderen. Vi hadde invitert oss selv til påskelunsj, og da fikk de høre siste nytt om familien, og vi fikk planlagt mors store dag. Det er ikke så lenge til, og vi har beroliget dem med at vi stiller opp både i forhold til borddekking, servering og kakebaking. Tar nok en del av oppryddingen også, tenker jeg. På veien hjem smatt vi innom vårt påskebesøk og tok dem med oss i bilen hjem. Så slapp de å reise kollektivt. Vi er "reserveforeldre" for gjesten vår, selv om hun er voksen og har barn selv. Det er alltid hyggelig å ha dem på besøk, for de venter ikke oppvartning hele tiden. I kveld skal jeg stå for matlaginga. Skal lage porsjonspizza. Da kan hver og en bestemme hva som skal på pizzaen. Frøkna ringte og ville ha mat hun også, så da blir det fullt hus i kveld. Jeg får vel sette igang å finne fram ingredienser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnKristn Skrevet 23. mars 2005 #285 Del Skrevet 23. mars 2005 Innom og ønsker deg en riktig God Påske! (Du og familien din høres utrolig hyggelige ut - åpent hus for venner og familie, masse besøk og tid til å reise på besøk.) AnnKristn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 23. mars 2005 Forfatter #286 Del Skrevet 23. mars 2005 Onsdag 23 mars Koselig å se deg AnnKristn. Takk for påskehilsen. I dag har vært en butikkdag. Sønnen til ekstrabarnet vårt skulle ha dress og mørke sko, og det er ikke enkelt å finne til en ungdom som er i konfirmasjonsalder, og er trynn som en strek. Etter å ha vært innom mange butikker fant vi tilslutt en dress som både passet gutten og lommeboka. Sko fant vi også, og det var vanskeligere. Føttene er egentlig for store til barneavdelingen, og for små til voksenavdelingen. Og så skulle skoene være slik og ikke sånn. Men vi fikset det til slutt. Så nå har gutten dress, skjorte, slips og sko. Er veldresset med andre ord. Da vi kom hjem, stekte jeg vafler. Frøkna vår skulle låne bilen vår i dag, så hun var kjempefornøyd med at jeg satt igang vaffelpressa. I kveld blir det en rolig kveld, så vil været avgjøre hva vi skal gjøre i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 23. mars 2005 #287 Del Skrevet 23. mars 2005 Send en vaffel, da..... Eller kanskje ikke. Venninne fra skoletiden er ventet innom i løpet av kvelden og da skal vi ha kaffe og is. Så jeg må la det være noe ledig plass. Kos deg fortsatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. mars 2005 #288 Del Skrevet 24. mars 2005 En superstor til deg, du varme flotte menneske. Håper du får en flott dag Skokjøp ja,det er veldig vanskelig det! Jeg har pittesmå ben,så det er skikkelig vanskelig å finne sko. Barneavdelingen har ikke så veldig mye som frister, og voksensko blir alt for store.. suKk Men fint dere fant til slutt da God-dag-ønsker sendes herved til Bettie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 25. mars 2005 Forfatter #289 Del Skrevet 25. mars 2005 Fredag 25.mars Skal sende deg vafler neste gang jeg tar fram pressa, Cata. Takk for klem, bustetroll. Frøkna mi har det som deg når det gjelder sko. Små føtter er ikke bare-bare. I dag tok det litt tid før sola klarte å jage tåkeskyene bort. Men når sola kom, tok jeg med meg lillepusen ut. Hun begynner å bli modig nå, har undersøkt under vinterhaven, bak trappa, inni vedstabelen og foran huset. Modig pus. Halvdelen, besøket og poden dro til Sverige en tur, og kom hjem til meg med et kjempepåskeegg. Må nok dele det med mange, for så mye godt har jeg ikke godt av. Akkurat nå sitter de andre og spiller kort, under sedvanslig ironiske og halvertende merknader til hverandre. Det er ganskel livlig her med andre ord. Det er forresten en flott måne ute. Det tegner bra for eg god morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 25. mars 2005 #290 Del Skrevet 25. mars 2005 Ha en fortsatt fin påske! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 27. mars 2005 #291 Del Skrevet 27. mars 2005 Håper helgen har vært god Bettie. Ønsker deg en flott søndags ettermiddag og kveld. Super bustis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 27. mars 2005 #292 Del Skrevet 27. mars 2005 GOD PÅSKE!! Håper du har hatt nydelig vær som meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 27. mars 2005 Forfatter #293 Del Skrevet 27. mars 2005 Søndag 27.mai Takk Fighter, for påskeønske. Helgen har slett ikke vært verst, bustetroll. I går reiste besøket vårt hjem igjen. Det er hyggelig å ha besøk, og det er ok når de drar igjen også. Nei - det har vært helt ok, for gjestene våre er av det enkle slaget som ikke krever mye oppvarning. Men det krever litt av ungene mine. Det er litt rivalisering mellom dem og vårt besøk. Hun regner seg som en datter i huset, og blir nesten behandlet som det. Hun har en spesiell plass i hjertet vårt fordi hun bodde hos oss da hun var liten. Og det jeg prøver å få ungene mine til å forstå, er at hun tar ikke deres plass hos oss, det behøver de ikke tvile på. Tror ikke de gjør det heller, men de irriterer seg over at hun gir inntrykk av at hun og vi har noe helt spesielt som ingen andre kan ha. Jeg prøver å få ungene mine til å være litt rause der. De vet at vi er der for dem, men hun har ikke alltid hatt noen som var der for henne. Ungene våre er ikke sjalue, men de irriterer seg over hennes eiermine. Jeg håper de har evne til den rausheten at de overser det. Jeg fikk noen timer ute i går også, og lillepusen har oppdaget gleden over å kunne løpe ut og inn etter eget ønske. Vinterhagedøren har stått oppe. Det har jo vært langt over 10 varme grader i skyggen. I dag fant vi ut at vi skulle dra til stranda. Med kaffe på termos og fiskestenger, dro Halvdelen og jeg avgårde. Vi sto med ansiktet mot sola og kastet, men det var ikke napp å få. Det gjorde ikke så mye, for det var deilig å være ute. En kamerat av Halvdelen kom også utover sammen med to av ungene sine. Så vi fant oss en sollun plass mens ungene lekte i sanda. Deilig - helt deilig. Blir det samme været i morgen, drar vi ut igjen. Tar med en grill og litt grillmat også, for å satse på fiskefangsten som føde er et heller usikkert prosjekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 27. mars 2005 #294 Del Skrevet 27. mars 2005 Det hørtes deilig ut med en tur på stranda, Bettie! Det går jo faktisk fint an å bruke stranda annet enn bare om sommeren! Vi grillet i stranda nedenfor her i går, sammen med gode naboer. Veldig koselig! Det har jo vært en utrolig fin påske mht. været! Føler jeg har hatt virkelig ferie, i mange, mange dager. Det gjør godt i kropp og sjel! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 27. mars 2005 #295 Del Skrevet 27. mars 2005 Håper fisken biter på kroken i morgen! Men det er jo ikke så viktig, det er jo roen og hyggen man får som teller Håper du får sovet godt når den tid kommer. Superbustis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 27. mars 2005 #296 Del Skrevet 27. mars 2005 Hørtes deilig ut å stå slik og nyte vårsola, fisk eller ikke fisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 28. mars 2005 Forfatter #297 Del Skrevet 28. mars 2005 Mandag 28. mars. Strandområdene er fine å bruke gjennom mange årstider, Væren, og våren er en fin tid der. Jeg har også følt at jeg har hatt ferie i påsken. Det ble ingen strandtur på meg i dag likevel, bustetroll. Det er deilig å stå å fiske, midnattsol, men det er jo morsomst når man får napp, da. Det ble altså ingen strandtur i dag. Vinden sto fra feil retning, og da ville det bli vel kjørlig. Det var ikke mer enn en 5 - 6 grader i dag. Fikk ryddet litt mer ute i hagen, da, og det er jo også deilig. Jobbet litt med jobbsaker i dag også, for jeg har et tett program til uka, og da var det greit at noe var klart på forhånd. I natt håper jeg at jeg får sove, for selv om det har vært late dager, har ikke nettene vært bare gode. Jeg har drømt så mye rart, særlig på morgenkvisten. Noen av drømmene har vært marerittaktige, og jeg husker drømmene når jeg våkner. De sitter lenge i. Natt til i dag sov jeg nesten ikke, så jeg er trøtt, men jeg vil ikke legge meg før jeg er så trøtt at jeg vet jeg får sove. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 28. mars 2005 #298 Del Skrevet 28. mars 2005 Natt til i dag sov jeg nesten ikke, så jeg er trøtt, men jeg vil ikke legge meg før jeg er så trøtt at jeg vet jeg får sove. Den kjenner jeg igjen... Pyton å ligge og vri seg til langt på natt. Enten så strever jeg med å sovne, jeg våkner midt på natten - eller alt for tidlig om morgenen... Håper vi begge får en fin natt, Bettie! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 29. mars 2005 #299 Del Skrevet 29. mars 2005 Håper natten og søvnen ble kjempe god Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 29. mars 2005 #300 Del Skrevet 29. mars 2005 Høres virkelig ut som om du har hatt en fin påske. Strandtur er ikke å forakte. Har prøvd det selv et par påsker og det er like bra som fjellpåske etter min mening. Fint å sitte og drikke kaffe og se utover havet. Skjønner godt at det er litt godt når gjestene drar igjen også, uansett hvor bra man kjenner dem og hvor lette de er å ha i huset. Det er en del sant i det gamle ordet om at "etter 3 dager lukter fisk og gjester ille".... Og det kan vel bli litt ekstra spenning når det er litt rivalisering mellom dine barn og reservedattera også, -selv om det ikke akkurat er åpen konflikt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå