Gjest Anonymous Skrevet 13. mars 2005 #261 Del Skrevet 13. mars 2005 du er så utrolig, utrolig, utrolig fantastisk tusen takk Du er ei jeg kunne grått i fanget til tror jeg skulle ønske jeg hadde en kvinne som deg i livet mitt klok,vis,omsorgsfull,varm og flott Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 14. mars 2005 Forfatter #262 Del Skrevet 14. mars 2005 Mandag 14 mars. Jeg unner deg en varm og omsorgsfull person i din næret, bustetrollet. Alle fortjener det. Takk for komplimentene. Hvis du vil trøstes, er jeg her, vet du. Det er ikke enkelt å skrive nå. Lillepusen har okkupert høyrearmen min, og når jeg gjør for store bevegelser, holder hun den fast med begge labbene - og mange klør. Hun skal nemlig sove, og det må jeg bare ta hensyn til, mener hun. I dag har jeg vært hos tannlegen igjen. Jeg har utsatt en rotfylling, men nå var det ingen bønn. jeg hadde fått en betennelse der, og den kjente jeg. Så i dag ar tannlegen jobbet mye, og det kjenner jeg nå. Han dyttet litt antibiotika oppi hullet, og lukket delvis igjen, så jeg skal tilbake rett etter påske. Hvis jeg skal sove i natt er jeg nødt til å ta noe smertestillende. Etter tannlegen fant jeg ut at jeg ville oppsøke enda et "huff" sted, drop-in frisøren. Hadde kjempeflaks, for der var det ikke kø i dag, så det gikk bra. Så nå er jeg kort, svært kort og ser nesten ut som et lykketroll på toppen. Håret mitt er ganske tykt og stritt, så kort hår stritter litt før jeg får dempet det litt. Kjøpte meg en pakke med farge også, så nå er jeg mørk med fiolett skjær på toppen. Må forandre litt innimellom. Nei, nå skal jeg finne meg et par piller og krabbe meg i seng. Lillepusen får finne en annen pute. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 15. mars 2005 #263 Del Skrevet 15. mars 2005 Så flink du har vært! Er redd for tannlegen,jeg.. Ikke bare litt,men veldig.. :-? og gruer meg i mange dager før jeg må dit,men det pleier å gå fint! også går det bare bedre og bedre for hver gang Ønsker deg en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnKristn Skrevet 15. mars 2005 #264 Del Skrevet 15. mars 2005 Heisan Bettie, Tannleger kan være en utfordring ja..... Jeg har vært hos tannlegen med eldste sønnen min i dag, og det gikk over all forventning! Stolt mamma nå! Håper du har det bra, og at dagen er god! AnnKristn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnKristn Skrevet 17. mars 2005 #265 Del Skrevet 17. mars 2005 Innom og ønsker deg en god helg. (Har ikke nettforbindelse hjemme om dagen :-( ) AnnKristn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 17. mars 2005 #266 Del Skrevet 17. mars 2005 Håper du har en riktig så flott dag Bettie! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 17. mars 2005 #267 Del Skrevet 17. mars 2005 Hei Bettie, håper alt er bra med deg. Snart er det helg - og påske. Blir det by- eller skipåske? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 17. mars 2005 #268 Del Skrevet 17. mars 2005 Kos deg med puuusen din! Jeg har hatt burmeser og siamesere, savner de så... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 17. mars 2005 Forfatter #269 Del Skrevet 17. mars 2005 Torsdag 17.mars Det har blitt torsdag alt, jo. Så mange som har vært innom her. Det er kjempehyggelig å se dere. Jeg har vært kjemperedd for tannlegen, Anea. Så redd at jeg ikke gikk dit på flere år. Når jeg startet igjen nå, var jeg så redd at jeg gråt de første gangene. Nå er jeg bare normalt engstelig. Liker ikke å gå dit, men får ikke panikk. Det er godt at unger får et positivt forhold til tannleger i hvert fall, AnnKristn. Flink sønn du har. Håper du kommer på nett igjen snart. Dagen i dag har vært en nesten helt grei dag, bustetroll. Tror nok det blir by-påske på meg, Cata. Liker meg hjemme når våren kommer (hvis den gjør det, da) Lillepusen min ligger på fanget og maler mens jeg skriver, Dark Angel. Hun er en ekte bakgårdsmix, men vakker som bare det. Har det skjedd noe i min verden disse dagene? Det har selvfølgelig snødd, og det er feil. Jeg vil ha vår!!!! Snøen smelter nok ganske fort, men det er vått og sølete og ekkelt. Sol og noen varme grader - det er det jeg vil ha. Tirsdag var en hektisk dag på jobben. Jeg træler mye nå med å komme ned på det nivået budsjettet tilsier. Jeg sparer og innskrenker og teller hoder. Det er en drittjobb. Jeg har ingen medarbeidere å miste, så jeg prøver å vri systemet slik at jeg får det til uten oppsigelser etter sommerferien, men hittil har jeg ikke funnet noen god løsning. I går hadde jeg noen jenter fra jobben på besøk. Halvdelen vartet opp med en fantastisk tre-retters middag. Han kan det med mat, det skal han ha. Og han hadde tatt store deler av oppvasken også før vi la oss. Han er nå snill, da. I dag har jeg takket ja til å bli med i et prosjekt. Passer bra for en som får tilløp til panikk i store menneskemasser. Jeg skal prøve, så får jeg se hvordan det går. På jobben ellers har jeg sittet og regnet og regnet. Men tallene blir ikke større selv om jeg regner på mange måter. Huff. Hjemme tok jeg resten av oppryddinga etter i går. Det var ikke så mye egentlig, men det skal jo gjøres. I morgen skal vi ha påskelunsj på jobben, Det er tradisjon siste fredag før påsken. Jeg skal ta ut noe avspassering i påsken, så jeg har tenkt å ta fri mandag til onsdag også. Så påskesola kan bare stikke fram, for jeg er klar. Skal ikke gjøre så mye i påsken. Må lese litt fag. Har en del artikler som må leses, og noen er på engelsk, så de tar litt lenger tid. Så får vi antagelig gjester noen av dagene, og så venter foreldrene mine at vi skal besøke dem. Skal prøve å lure med oss ungene også. Vi vet jo ikke hvor lenge besteforeldrene varer, for de er godt oppi årene. Jeg har roet meg litt nå, for jeg ble skikkelig skremt tidligere i kveld. En svær mann dundret i døra og ropte at Halvdelen skulle komme ut. Vi har en tvist på gang om en bruktbil vi kjøpte og leverte tilbake grunnet for mange mangler. Det er over et år siden, men vi har ikke fått igjen pengene enda. Og Halvdelen var oppom eieren og forlangte å få pengene til mandag. Og så sender han en torpedolignende kamerat hjem til oss for å skremme oss til å gi opp kravet. Heldigvis fikk vi låst døra før han kom seg inn, men han sparket og slo i døra og ropte og skrek. Jeg ringte politiet jeg, for jeg ble skikkelig redd, men da forsvant han som ånden i fillehaugen. Er litt engstelig for at de skal legge seg etter Halvdelen og ta ham for å få ham til å oppgi kravet. Æsj. Kommer til å være redd for lyder en stund nå, lyder som ligner skritt. Dobbeltæsj. Det er tungt å skrive nå, for lillepusen ligger på den ene armen og holder seg fast med labber og klør. Får vel gi meg, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 17. mars 2005 #270 Del Skrevet 17. mars 2005 Takk for gode råd i dagboka mi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. mars 2005 #271 Del Skrevet 18. mars 2005 Så flink du er vennen Håper helgen din blir riktig så god,og får kost deg. Det fortjener du i massevis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. mars 2005 #272 Del Skrevet 18. mars 2005 God Påske,Bettie! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. mars 2005 #273 Del Skrevet 19. mars 2005 ønsker deg en riktig flott kveld.. I dag hadde fanget ditt vært veldig fint.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fredslilja Skrevet 19. mars 2005 #274 Del Skrevet 19. mars 2005 Du er knakende tøff 8) Så bra å se den veien du har gått fra å være vetteskremt for tannlegen, til å faktisk ha full kontroll der nå! Du er flink!!! Nå håper jeg virkelig at solen plassere seg rett over hodet ditt hele påsken, slik at du bare kan kose deg i dens glans og ha en herlig påske! Det fortjener du!! Klem fra lilja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 20. mars 2005 Forfatter #275 Del Skrevet 20. mars 2005 Søndag 20. mars Håper du kan bruke rådet, Fighter. Jeg har selv hentet ut journaler om meg selv fra sykehus. Så langt er ikke helgen så verst, bustetroll. Skulle gjerne gitt deg et fang å hvile på. Takk for påskehilsen, Anea. Er litt stolt av meg selv over at jeg har klart å ta knekken på tannlegeskrekken, Fredslilja. Den har vært plagsom. I går hadde jeg en hellat dag. Jeg var så innmarig trøtt, så jeg holdt på å sovne på formiddagen. Siden sola skinte, bestemte jeg meg for å sette meg ut litt. Det var litt kaldt, men med pledd og lue var det slett ikke verst. Satt vel ute og koste meg med kaffe og påskekrim et par timer. Bøllepusen var innom og varmet meg innimellom. Jeg ble ikke mer våken av det, så jeg sovnet en times tid på ettermiddagen også, og jammen sovnet jeg tidlig i går kveld. Kanskje jeg var trøtt fordi jeg har fri og kunne slappe av. Jeg er i hvert fall mer våken i dag. Jeg skal ikke gjøre så mye i dag heller. Tok med meg lillepusen på første tur ute i dag. Det var kjempeskummelt, og vått på labbene. Det var i det heletatt ikke så morsomt å være ute. Hun beveget seg hele to meter fra døraSå nå ligger hun som et utslitt slakt og sover. Vi skal ta en tur ut i morgen også. På tide å venne henne til å bli en tøff utekatt. Nei - jeg får vel gjøre litt i dag. Vaske litt klær og sånt. Må ta buret til fjærkreet et tak også. Men jeg skal ha fri ei hel uke nå. Og jeg har ovehodet ingen planer, skal bare ta dagene som de kommer. Solplassen ute håper jeg å bruke mye. Det skal bli deilig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 20. mars 2005 #276 Del Skrevet 20. mars 2005 Jeg ønsker deg en kjempefin påske, Bettie! Håper du får hvilt deg, slappet av og solt deg masse! Jeg har heller ikke planer om de store sprellene; en dagstur eller to til fjells så gutta får renne litt, besøke venner og ha besøk, og ellers kose oss hjemme! Kan tenke meg lillepusen synes det er skummelt å bevege seg ut, ja! Husker da vi hadde kattunge, det var mye risting av poter da, når de sto der på våt trapp! Nyt en uke fri!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 20. mars 2005 #277 Del Skrevet 20. mars 2005 God påske Bettie. Synes jeg ser for meg Lillepusen som står og rister labber. Sånn var vår Dustepus også. Hun sto på trappa og kikket forvirret ut i mange dager, før hun våget å sette en labb ut i store verden. Og det ble vill panikk da min kjære tok henne med seg bort til postkassa (ikke mange metrene) - da var det full gallopp bort i nærmeste veigrøft, vill kaving inn oppkjørselen og som et skudd inn i gangen..... Og nå er hun blitt skikkelig tøff utepus. Kan nesten ikke få henne inn (med mindre vi rasler med matskål). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. mars 2005 #278 Del Skrevet 21. mars 2005 Kjære Bettie, det er akkurat det jeg vet, at du ville gitt meg et fang å hvile på! Det er akkurat det som er så utrolig fint. Bare vissheten om at du ville latt meg om du kunne.. Ville hjulpet meg om jeg var der.. Det er fint. Og godt. Du fortjener de hviledagene du har behov for du,som står på så hardt hele tiden. I dag er det så kaldt her at jeg fryser bare jeg titter ut vinduet. Blir nok inne i dag ja kansje,under et ullpledd med god musikk strømmende ut av høytalerne slik at rommet fylles og toner jeg liker. Kansje stearinlys i vinduskarmene og hyllene som kan kaste lysskjær mot veggene,og danne mønster jeg kan bli fascinert av. Ha en flott dag Bettie, det fortjener du virkelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 21. mars 2005 #279 Del Skrevet 21. mars 2005 Kjapt innpå for å ønske deg en god påske, Bettie! Er på vei ut for matauk. (Skulle hatt en påskesmiley nå....) GOD PÅSKE! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 21. mars 2005 Forfatter #280 Del Skrevet 21. mars 2005 mandag 21. mars Kattunger er ganske rare dyr, Væren. Ser at du også har erfaring med slike vesener, Cata. Takk for påskehilsen. På kalde dager er ullpledd, musikk og levende lys nesten et must, bustetroll. Tenker mye på deg. Ser at du har mye på bale med, mysan. Hyggelig at du stikker innom. Det beste med å ha fri, er lange morgener. Ingen vekkerklokke, en kaffekopp eller fire, lesing av aviser - og så kan dagen begynne. Det er bare deilig. Jeg tok med lillepusen ut i dag også. Hun var litt modigere i dag, og undersøkte nøye hva som befant seg under vinterhagen. Jeg satt i solveggen mens hun utforsket nærområdet. Rent modig ble hun, og klatrert til slutt opp i et krisebærtre. Hun forsto ikke hvordan hun skulle komme ned, så hun satt i treet og gråt til jeg hentet henne. Det blåste litt i dag, så jeg satt ikke så lenge ute. Men jeg fikk gjort litt hjemme. Jeg har vasket stuevinduene innvendig - må ha stige ute og den gadd jeg ikke finne fram i dag, ov verandadøra er pt uten kattepotemerker. Akkurat det varer ikke lenge. Tørket støv og støvsuget har jeg også gjort, og vasket klær. Flink husmor i dag, altså. I morgen skal vi bort en stund, foreldrebesøk. Og så skal vi ha med oss besøk hjem til oss. Vi pleier ha besøk av familie i påsken. Men nå er det sovetid. Er så innmarig trøtt om dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå