Gå til innhold

Bettie: Opus 3

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jøss, det ser virkelig ut til at du lever et aktivt liv for tida. Skjønner at du trenger å få ut uroen, men kanskje du trenger litt tid til å finne roen også midt oppi alt som skjer? Jeg er i alle fall sånn, trekker meg selv opp gjennom en spiral av stadig mer å gjøre, når det jeg egentlig kunne trengt var å lene meg tilbake og ta en pause.

Jeg er veldig glad for at du er her på KG, det er så godt når du stikker innom dagboka mi med en liten hilsen, og det er akkurat som om jeg kjenner deg når jeg leser det du skriver her.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synd du ikke bor i området her...da skulle du fått i oppdrag å trekke meg med ut på en og annen "anti-uro" tur. :) Å gå er en fin måte å få stress ut av kroppen på.

Skrevet

Onsdag 12.september

Hei Blondinen. Cata og jeg får komme når bensinprisen har gått ned igjen. I mellomtiden skal jeg gå på jakt etter en åre. Kanskje jeg kan spikke en?

Takk for hilsen, seroxata. Hyggelig at du tar deg tid til å komme innom

Jeg hadde nok gjort lurt i å ta en pause, Fakse, men jeg er for urolig til å få det til. Tusen takk for en kjempehyggelig tilbakemelding. Den satt jeg stor pris på. Det er kjempehyggelig å få besøk av deg her.

Å gå er flott anti-stress middel. Og så får jo kroppen litt mosjon også. Ingen dum bi-effekt, det, Cata.

I dag måtte jeg stå opp tidligere enn normalt, for jeg hadde time til CT av ryggen grytidlig på morgenen. Det må ha vært den første timen de hadde der. Fordelen var at jeg kunne parkere gratis, for det var så tidlig at parkeringsbegrensningene ikke hadde begynt å virke enda. Kom tidlig på jobb også, for det var jo ingen ventetid. Men de finner sikkert ingenting, for foten har blitt mye bedre av seg selv. Det er bare et lite område rundt ankelen som fortsatt er litt følelsesløst.

Dagen i dag ble litt oppstykket. Skulle på et infomøte midt på dagen. Nye rutiner skal innføres. Det var et meget dårlig infomøte, og rutinen er ikke brukbar. De som har utarbeidet den kan umulig ha greie på praksisfeltet den skal brukes i. Det enesete den vil medføre er enda flere papirer. Snakk om bortkastet tid når man har en rutine som fungerer fra før. Tror jeg fortsetter som før, jeg.

Fikk ferdig en økonomirapport også i dag, og hadde en samtale med mine nærmeste medarbeidere om hvordan arbeidssituasjonen deres er for tiden. Og dermed var jeg på jobb en time lenger enn jeg hadde planlagt.

Da jeg kom hjem, skiftet jeg til turtøy og la i vei. Jeg trodde jeg fulgte en kjent sti, men bommet litt, for stien forsvant i kratt og granbar, så jeg laget meg min egen sti en strekning og kom inn på kjent vei igjen. Hjem skulle jeg forsøke meg på en parallellsti, men da havnet jeg etterhvert inne i et byggefelt, så den stien skal jeg ikke følge flere ganger.

Beina hadde ikke lyst på tur i dag. Leggene protesterte, men da muskelaturen var blitt varm, forsvant murringen. Håper jeg holder lysten til å gå oppe en stund, for jeg har avgjort godt av det. Risikerer jo å få kondis.

Men i kveld skal jeg ikke gjøre noe særlig annet enn å se på TV og strikke. Det er jo onsdag alt og midtveis i denne uka.

Gjest Bellatrix
Skrevet

Turgåing er bra. Og av og til kan det være litt spennende å gå feil.

Skrevet

Heioghåsann!

Godt foten din er blitt bedre av seg selv. Kanskje du har "gått den på plass" igjen?Spikke åre? Hmmm, da må du skifte hobby - for tiden ser det ut som om du heller vil strikke den ;) og det kommer vi nok ikke langt med. Men hvis du går turer i vannkanten, så kanskje du finner en.

Skrevet

Heisann Bettie :klem: Du har stadig spennende turer ser jeg :ler: Du blir jo godt kjent i området når du går deg vill ,da !

Var du på CT? Blir spennende hva den viser da, er det pga de visne føttene dine? Eller hører du også til de med dårlig rygg? Vi er jo temmelig mange :sjenert:

Har du prøvd å sette deg ned med cd med meditasjonsmusikk? Jeg bruker en cd med bølgeskvulp, delfinsang og litt musikk. Setter meg bare godt tilrette og hører på cd'en. Har den med meg på discman når jeg er hos fysioterapeuten også, da får jeg enda dypere avspenning enn uten.

Bare si i fra om du vil ha tips til musikk :rosasmil:

Sånne omorganiseringer er søren ikke alltid like gode. Vi har hatt X-antall i kommunen her. Husker da jeg jobbet der, så fant konsulenter ut noe som var "smart". Kan godt hende det var det på papiret, men resultatet var at barnehagene ikke fikk penger til frimerker men styrerne måtte bruke bilen og levere dem på rådhuset :overrasket: De har heldigvis endret det nå. Blir litt molbo-aktig :roll:

Takk for gode hilsener i flyttestresset :klem:

Skrevet

God kveld, Bettie. Har du vært på noen fine spaserturer i kveld, da? Ønsker deg en fortsatt fin kveld.

Skrevet

Torsdag 13. oktober

Hei Fighter. Det er ganske spennende å komme litt på villspor. Jeg oppdager nå i hvert fall stadig nye områder.

Strikke årer - det blir litt vanskelig - hvis jeg ikke skulle strikke dem i stålull, da. Det er jo så in med stål over alt, Cata. Jo - jeg har hatt en tur i dag også.

Ryggen min er bra den, flowerpower - så sant jeg er litt snill med den. Den krangler hvis jeg ikke tar hensyn til at jeg har en bakside også. Setter stor pris på tips til beroligende musikk. Jeg har noe klassisk selv, men det finnes så mange retninger innen musikk - så tips mottas med takk.

Hei ¤Escda¤. Fikk ikke resultatet mens jeg var til CT, men skal ringe legen min neste uke for å høre. Tipper alt er normalt.

I dag hadde jeg ikke lyst til å stå opp. Ikke det at lysten er overveldende andre dager, men i dag var lysten helt på lavmål. Halvdelen måtte lokke med ferdig kaffe før jeg krabbet ut av dyna. Liker ikke sånn start på dagen.

Jeg lurer meg selv om morgenen. Skal bare ligge 5 minutter til - og 5 minutter til - og 5 minutter. Utrolig så få 5-minuttere det er i en halv time.

Jeg holder på med nok en rapport på jobben, men måtte gi opp, for selskapet som leverer systemet hadde rotet med grunnlagsdataene, slik at jeg fikk opp siden til en helt annen avdeling. Det tok litt tid å rette dette, og alt er ikke helt på plass enda, men nok kom på plass til at jeg kunne begynne jobbinga.

Det var jo fint turvær i dag også, og i dag fant jeg stien min - både fram og tilbake. Rart hvor annerledes veier ser ut når man går dem motsatt vei. Tror jeg har fått litt bedre kondis, for jeg bruker litt kortere tid på løypa nå. Det kan jo selvfølgelig også komme av at jeg "kjenner" veien og derfor ikke nøler så mye.

Frøkna kom hjem i ettermiddag. Hun ville låne badekaret og så ville hun gjerne bli fora litt.

Ellers har jeg sittet med strikketøyet mitt. Det blir julegaver dette. Skjerf, votter og ullsokker skal produseres - og noen sjal.

Nei - jeg får vel komme meg i seng hvis jeg ikke skal få en ny morgen hvor jeg ikke har lyst til å stå opp. Tar en dagbokrunde i morgen.

Skrevet

Uff stress om morgenene ja.. :ler:

Blir herlig med helg, kose deg masse! :klem:

Gjest Naturelle
Skrevet

Hei!

Sprek du er!! :klappe:

Deilig med gåturer, så lenge været er brukbart!

God helg, Bettie!

Skrevet

Fredag 14.oktober

I dag er det første vinterdag, men det har vært mildt og sol også i dag, så vinteren ligger langt unna mine tanker enda.

Morgenstress - selvlaget sådann - er dumt, for jeg kan jo ikke klage på andre enn meg selv, dark angel.

Jeg er nok en typisk godværesturgåer, Naturelle. Tror jeg må finne på noe annet når været blir dårligere.

Det var litt lettere å stå opp i dag, men jeg gleder meg til i morgen hvor jeg ikke behøver å sette på vekkerklokka. Og jeg ble ferdig med rapporten i dag. Jeg fikk ikke rettet feilene jeg fant, men beskrev dem i et eget merknadsfelt og sendte hele greia avgårde. Fristen var jo i dag. Men jeg regner vel med en telefor for å forklare noen av tallene.

Tro til med litt ekstra fredagshygge til lunsjen i dag. Litt nøtter, sjokolade og frukt. Folk setter pris på litt ekstra innimellom, og det er litt kos med det også.

Hadde planlagt å gå tidlig i dag, men det skar seg. Vi hadde en del drøftinger som må gjøres fordi jeg har fått en permisjonssøknad, og noen må inn i stillingen. Vi har et luksusproblem - vi har mange godt kvalifiserte mennesker å velge i.

Hjemme har jeg ikke gjort noe i ettermiddag. Jeg gikk turen min og tok en dusj, og etterpå har jeg sittet her.

Begge ungdommene kommer hjemom i kveld, så det blir nok en kveld med NRK, tenker jeg. Det er ikke det dummeste som kan skje en fredagskveld.

I morgen skal jeg være flink husmor, men ikke i dag.

Skrevet

Den cd'en jeg bruker mest er :"Ocean sounds" Natural sounds with music fra New World Music (1998)

Den er nydelig :klem: Har andre jeg bruker også men denne funker best for meg i hvert fall. Fysioterapeuten min lånte den hjem for å høre, men hun kom aldri igjennom den for hun sovnet :ler:

Vi har snakket flere ganger om at de burde ha cd-spillere å låne ut med sånne cd-er til folk som ønsker det.

Skrevet
;) Hei hei Bettie - nå er jeg ennelig hjemme igjen etter ei tøff dag til Kjøpenhavn - hater storstaden veldi mye - å "my feet are killing me" :sjenert::klem:
Gjest seroxata
Skrevet

hei bettiemor :)

er innom og ønsker deg en strååålende helg!!!

Skrevet

Hallo, flinke damen :)

Veit det er litt seint, men håper helga di blir kjempefin. Med godt vær og alt som hører til.

Skrevet

Her er det ingen stoooore forandringer. Du er sprek du Bettie, som alltid. Mamma har også fått dilla på å gå, så nå går hun og en venninne 1 1/2 times tur i skogen hver dag. De har holdt på en måned nå tror jeg, og har planer om å fortsette. Begge to er skralle i bein og armer, litt betennelser her, menisk der, en kunstig hoft og litt diverse. De tror de er sunne, men har med seg røykpakka på tur. Det er i hvert litt sunnere å gå tur med røyk, enn å ikke gå tur og røyke.

Håper helga er fin, Bettie. Ser du har vært innom boka mi selv om den har stått i ro en stund nå. Koselig det!

God lørdag!

Skrevet

Lørdag 15. oktober

Takk for tipset, flowerpower. Neste spørsmål er - hvor får man tak i en slik CD?

Jeg er ikke så glad i storbyer selv, Blondinen. Har ikke vært i sentrum på flere uker, og unngår det hvis jeg kan.

Takk for helgehilsner, seroxata og Dødspingvinen.

Jeg har en gal katt i vinduet nå. Hun har fått øye på ei flue, og fluejakt er gøy. Om det går med en potteblomst eller noe pynt - det får jeg tydeligvis bare leve med. Hun vet godt hva NEI betyr, men hun har svært selektiv hørsel. Rasles det med papir rundt mat, er hun på kjøkkenet før jeg får pakket opp, men sier jeg nei under fluejakta, er hun helt døv.

I går var det liv i stua. Frøkna hadde bestemt seg for å ta med seg venninnens to hunder og gå til oss. Det er veldig langt - godt over ei mil, og verken hundene eller frøkna er så veldig godt trent. Hundene ga opp først, så Halvdelen måtte ut og hente dem.

Hundene er vandt til katter, og synes katter er kjempemorsomme å leke med. Men kattene liker ikke hunder - ikke i det hele tatt. Så da to digre bikkjer spant inn på stue, hoppet den ene katta en meter rett til værs, og for som en strek ned i kjelleren. Alle hår strittet til alle kanter, så den var nesten dobbelt så stor som den pleier å være. Bølla valgte en mer overlegen variant. Hun satt halen til vært, freste og skred mot kjellertrappa. Turen ned trappa ver ikke så overlegen, for hun bommet på et trinn i farte og ramlet de siste trinnene.

Jeg måtte jo le litt av dem, da.

Og hundene var skuffet og ville helst ned i kjelleren de også, men det fikk de ikke lov til.

Halvdelen hadde spurt krapylene hva de ønsket til middag, så da ble det Taco. Det er noe av det beste ungdommen får.

Etter middagen kjørte Halvdelen først poden på jobb. Han jobber som sikkerhetsvakt på et utested i helgene. Deretter kjørte han frøkna og hundene hjem. Det tok litt tid før kattene våget seg opp trappa igjen, og lillepusen snuste veldig der hundene hadde vært. Fornærmet ble hun også - for hundene hadde selvsagt spist opp kattematen. Hun ble blidere da hun fikk en liten ekstra godbit.

I dag har jeg vært husmor, så nå er hele huset rent og ryddig. Av en eller annen grunn blir det veldig rotete når ungdommen kommer, selv om de bare er innom noen timer. Vaska klær har jeg også gjort, så nå er skittentøydkurven nesten tom.

Siden det fortsatt er nydelig høstvær - det var forresten frost i natt - så gikk jeg meg en tur. Denne gangen gikk jeg litt annerledes enn jeg pleier, og kom til slutt ned på et jorde hvor jeg ikke kjente meg igjen. Men jeg fant veien hjem, for det var jo bare å følge kanten av jordet regnet jeg med, så ville jeg finne en sti eller et tråkk, og det gjorde jeg. Jeg plukket med meg noen greiner med knall røde blader. De passet fint oppi vasen jeg har i gangen.

Halvdelen jobber enda - det vil si - der kom han hjem. Får høre hvordan han har hatt det i dag

Skrevet

Hei Hope.

Koselig å se deg. Vi var visst innom samtidig.

Gjest ¤Escada¤
Skrevet

Heisann! Har du en fin lørdags kveld el? :)

Litt av et syn sikert med de hundene og kattene! :ler: Virker som du er blitt svært sprek i d sista.. trener du annaet utenom turene også el? :sjenert:

Flinke husmora du har vært idag foresten! :klappe: Tror eg må ta meg en rurn her imorra også... ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...