Cata Skrevet 16. september 2005 #1061 Del Skrevet 16. september 2005 Stikker innom med en bunke gode ønsker for helga jeg også. Gleder meg til du får nett hjemme. Er ikke heeeeelt det samme uten "Bettie-hilsen" her på kvelden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Queenblue Skrevet 17. september 2005 #1062 Del Skrevet 17. september 2005 (endret) Hei Bettie Gratulerer med nytt hi. Du begynner å komme i orden, det er jammen mye som skal ordnes når man flytter. Jeg har ikke fått ryddet ut alt enda.. og det er lenge siden jeg flyttet. Ønsker deg en fin helg! Endret 17. september 2005 av Queenblue Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baby-E Skrevet 17. september 2005 #1063 Del Skrevet 17. september 2005 hei hei Bettie! Så utrolig kjedelig å høre om innbruddet da... Sånt er kjipt! MEN det er godt å lese at dere begynner å komme i orden. At man gjerne bytter om ting litt etterhvert er vel helt vanlig..tar liksom tid for å finne ut hva som blir best! Ha en fortsatt fin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤Escada¤ Skrevet 17. september 2005 #1064 Del Skrevet 17. september 2005 Ikkje hatt det heilt bra siste tida sjønner eg... Håper resten av denna helga blir bra for deg værtfall.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flowerpower Skrevet 18. september 2005 #1065 Del Skrevet 18. september 2005 Heisann Bettie Begynner å hjelpe nå tenker jeg. Du får tenke på meg når jeg begynner med mine pappesker,da Fordelen jeg har er jo at noe legges i kofferter til varmere strøk og resten skal ikke pakkes opp før i mai Hehe, deilig å tenke på det,da Og nå skal jeg virkelig få prøvd å leve uten alle tingene mine , gruer litt, men det vil være kjempenyttig siden jeg er en tingsamler som Pippi og har "litt"..... Håper helgen har vært fin! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 18. september 2005 #1066 Del Skrevet 18. september 2005 Helga er ikke den sammen uten....Bettie på KG. Men jeg skjønner jo at det er rimelig vanskelig uten nettilgang da. Posting på KG pr. brevdue er litt kronglete. Håper du har hatt en kjempefin helg og at dere for alvor er kommet i orden i den nye heimen (muligens fremdeles minus sofa?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest seroxata Skrevet 18. september 2005 #1067 Del Skrevet 18. september 2005 beeettieeee???? koooomme her! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 19. september 2005 Forfatter #1068 Del Skrevet 19. september 2005 Mandag 19.september Hei på dere. Jeg har forsøkt å sende noen tanker til dere på KG, men de har ikke materalisert seg som bokstaver og ord, ser jeg. Men onsdag - da skal jeg forsøke å koble meg opp. Jeg har fått et brev som sier at alt skal være klart til da. Godt å få noe fornuftig å bruke kveldene til, annet enn pappesker og ting og tang. Fredag fikk jeg ikke tid til å være innom her, for det skjedde så mye på jobben. Det er utskiftninger på gang i personalet - noen går ut og andre skal inn, så nå er det intervjurunder. Det tar litt tid, og jeg har liten tid til å finne de rette vikarene. Helgen har derimot vært ganske rolig. Jeg brukte lørdagen til å henge opp litt flere blider og småting, og lørdagen gjorde jeg rent og vasket klær. Fikk hengt opp de siste bildene på familieveggen også. Så bortsett fra kontoret mitt og hobbyrommet mitt, er 1. og 2. etg nå helt i orden. Neste store område blir kjelleren. Skal sette opp noen hyller slik at jeg får pakket ut "kjellertingene" også. I går hadde vi foreldrene mine og ungene på middagsbesøk. Det var hyggelig, og foreldrene mine likte godt huset vårt. Jeg har fått tak i en midlertidig sofa - podens. Mesteparten av hans møbler står på lager fordi han har deler nå leilighet med en kamerat, og da fant jeg ut at vi kunne lagre sofaen så lenge. Bakte eplekake i går også. Vi har jo epletrær i hagen så jeg kunne bruke egen frukt. Det er litt morsomt, da. Tror jeg skal ta en eplekakebakedag og produsere for fryseboksen, for det er godt å ha ut over høsten. I dag er det jobb igjen. Det er en litt rolig morgen, så den bruker jeg litt her. Skal på et laaaaangt møte litt seinere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dødspingvinen Skrevet 19. september 2005 #1069 Del Skrevet 19. september 2005 Hei Bettie. Unnskyld at det har vært så stille fra meg, men nå er jeg tilbake for godt. Håper alt går bra med deg og dine. Blir skikkelig misunnelig når jeg hører om eplekaker i fryseren. Det vil jeg og ha Også gidder jeg ikke å lage det Klem fra meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 19. september 2005 #1070 Del Skrevet 19. september 2005 Savner deg her inne, jeg. Håper du ikke jobber deg i hjel! Gleder meg til du får nettilgang igjen, så det blir litt mer fart i oppdateringene dine her inne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 19. september 2005 #1071 Del Skrevet 19. september 2005 Hmmm, telepatiinnlegg på KG er åpenbart ikke mer virksomt enn brevduer, nei. Vi "faste besøkende" gleder oss stort til onsdag, når du er blant oss igjen for alvor. Godt poden hadde en lagret sofa dere kunne låne. Flyttesjau koster penger, så sofakjøp var vel ikke det som sto høyest på ønskelisten akkurat nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤Escada¤ Skrevet 21. september 2005 #1072 Del Skrevet 21. september 2005 Så godt at du har fått pakka an del ting ut og fått dem på plass.. hengt opp bilder og sånt.... det er alltig litt godt Så heldig du er som har eple-tre i hagen då.... den eple-kaka ble sikkert god! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 21. september 2005 Forfatter #1073 Del Skrevet 21. september 2005 (endret) Onsdag 21.september Jeg er på nett! Endelig! Det har vært såpass hektisk på jobben at jeg bare sporadisk har kunnet ta meg tid til å være innom. Men nå skal jeg ta det igjen. Hallo Dødspingvinen. Lenge siden jeg har sett seg nå. Hyggelig å se deg igjen. Koselig å lese at man er savnet Hope. Har savnet kontakten her inne jeg også. Nei - telepatien virket ikke, Cata, men NÅ er jeg igang igjen. Hei ¤Escada¤. Epletrær er kjempekoselig. Gleder meg til blomstringa til våren, jeg. Jeg skulle være kjekk og grei og koble opp systemet selv. Problemet var at jeg ikke hadde koblet det ned, og derfor ikke hadde f¨tt merket meg hvilke ledninger som skulle hvor. Nå finnes det ikke sååå mange muligheter til feilkobling, da, men jeg klarte å bytte om på to ledninger og skulle til å hisse meg opp over leverandører da jeg ikke fikk systemet til å virke - før jeg sjekket koblinga en gang til. Det var lurt. Hadde vært litt flaut å ringe support og klage - når det var min feil at det ikke virket. Siden alt nå funker, har jeg vært på dagbokrunde og har lest meg opp på hva som har skjedd i både fjernt og nært nabolag. Det er mye som skjer på kort tid, vil jeg si. Hva har så jeg gjort siden sist? Jo - jeg har klippet plenen på mandagsettermiddagen. Det var en stor jobb. To timer brukte jeg. Jeg kjente ikke gressklipperen, men den var av den kraftige sorten, så når jeg satt den i drive, satt den opp farta så jeg nesten ikke klarte å henge med i svingen. Dere skulle bare sett meg før jeg fikk dreisen på det. Det var litt av et syn der jeg hang etter klipperen. Men jeg ble riktig flink før plenen av ferdigslått. Ryggen min likte ikke utskeielsen, for jeg vrei meg da jeg klippet under frukttrærne. Det er bare en muskel som protesterer, så det går seg til etterhvert. Halvdelen plukket plommene mens jeg klippet. Han hadde prøvd seg som klippemann, men nakken protesterte for fullt, så det gikk ikke. Det kunne jeg ha fortalt ham, men han hadde sikkert ikke villet høre på det øret. Han er litt sta på det området. I går ble det en lang dag på jobben. Selv om jeg har prøvd å være ajour, så har det hopet seg litt til opp, så jeg tok et rufs i går. Det ble nedgang i bunken. Hjemme gjorde jeg ingenting. Jeg sovnet litt på sofaen og tittet på TV'n på kvelden. En gjennomført lat dag, altså. Og i dag ble det full fart på jobben. Det var såpass mange borte i dag at jeg måtte steppe inn i oppgaver det er lenge siden jeg har gjort. Det er litt koselig, det, å se andre sider av jobben enn bare min jobb, men litt uvant var det jo. Jeg kan jo ikke alle detaljene i rutinene, men kom nogenlunde helskinnet gjennom dagen. Halvdelen er hos frøkna og spiller Risk. Så jeg har huset alene i kveld, og trenger ikke kjempe om hvem som skal ha tilgang til nettet. Vi blir nok enige, Halvdelen og jeg. Ellers har jeg fått en ny "hobby". Den heter "finn musa". Pusene har med seg små "søte" spismus inn for å ha noe å leke med. Og jeg ødelegger leken ved å ta musene fra dem. Flinke puser det som fanger mus. Men jeg er ikke så begeistret for at de skal ta dem med seg inn. Endret 21. september 2005 av Bettie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 21. september 2005 #1074 Del Skrevet 21. september 2005 Heisann, velkommen tilbake for fullt. Bra du fant ut av ledningene. Høres ut som om du har det livlig i heimen med både "mus & pus" i hus. Skjønner det blir litt mye når pus tar med "venner hjem til middag." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 21. september 2005 #1075 Del Skrevet 21. september 2005 (endret) Godt å ha deg tilbake! Har ærlig og oppriktig savna deg her inne, jeg. Rart med det der... Men du er jo så god! Ser deg for meg, med den gressklipperen, ja. Synes du er flink jeg, som gjør slike ting. Men når halvdelens fysikk ikke er så god, så må jo kjerringa trå til da! Hehe. Det har jo ikke vært noen mann i huset her siden pappa døde, så vi har delegert litt oppgaver. Noe har mamma gjort - som grovarbeid, planting, maling osv. Andre ting har vi gjort sammen, som dekkskifte, elektriske koblinger, tapetsering og slike ting. Noen ting tar jeg, som gressklipping, luking (GJESP!), bilvask osv. Mens snille nabomannen har hjulpet til med de "høye" tingene. Som å skifte lyspærer i trappa, klippe hekken, en del snekkerarbeid osv. Men vi har da klart oss ok vi. Tunge ting tar svogers seg av, han er en storvokst kar med muskler. Du er da en hendig liten kvinne, som kobla opp internett riktig til slutt. Mamma klarer ikke å skru på en datamaskin hun... Men Kenwood-kjøkkenmaskinen fra 1419, den kan hun utenat! Jobben din høres stressende ut. Kan jeg spørre hva den i store trekk går ut på? Skjønner at det er kontor, men er det offentlig eller privat sektor, stort ansvarsområde, regnskap eller hva er det forno? Håper natten blir god, Bettiemor Endret 21. september 2005 av Hope Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dødspingvinen Skrevet 22. september 2005 #1076 Del Skrevet 22. september 2005 Så det er spissmus det går i hos deg og Min er heldigvis ingen jeger siden ho er innekatt, men jeg husker problemet fra de kattene jeg hadde hjemme.. Gamlekatten min Mons var überstolt da han kom hjem med ei hel skjære han hadde fanga. Og når han ble lei av den (noe han egentlig ble med en gang den var dø), la han den fint fra seg midt på stuegulvet. De sier at vi bare skal være glad for at de kommer med slike små "gaver" til oss, men jeg veit nå ikke helt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baby-E Skrevet 22. september 2005 #1077 Del Skrevet 22. september 2005 hei hei Bettie! Ser du har mye å sette fingrene i for tiden! Jeg husker pusen min kom inn med spissmus rett som det var når hun hadde kattunger. Men de hun kom med var levende så jeg fløy rundt med ei skurebøtte for å fange de stakkars musene. Klorte det på et vis, emn tror nok det var litt av et syn! Håper du har hatt en bra dag på jobben! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smygel Skrevet 22. september 2005 #1078 Del Skrevet 22. september 2005 (endret) . Endret 10. mars 2009 av Smygel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 22. september 2005 Forfatter #1079 Del Skrevet 22. september 2005 Torsdag 22.september Jeg synes pusene kan leke med vennene sine ute, jeg, Cata. Men det forstår ikke de firbente pelsdottene mine. Hyggelig å lese at jeg har vært savnet, Hope. Kan jo returnere det. Jeg er ikke spesielt teknisk eller noe sånt, men jeg har bestemt meg for at jeg skal lære meg litt småtteri for å kunne klare ting selv. Og det er jo bra når Halvdelen har sine begrensninger. Bilvask - det er avgjort IKKE min greie. Tar husvasken jeg. Det største kattene har tatt inn er en levende måkeunge, Dødspingvinen. Det var litt av et leven. Halvdelen klarte å ta måkungen fra katten, og fikk fraktet den ut igjen. Hei baby-E. Har også vært på jakt etter levende mus inne. Har brukt mange redskap der. Hei Swan. Har det ikke så ille nå, nei. I dag har jeg hatt en kort arbeidsdag. Du lurer på hva slags jobb jeg har Hope. Jeg jobber i kommunen og har ansvar for en ganske stor enhet der. Det betyr at jeg har budsjettansvar for en del millioner kroner og personalansvar for 40-50 mennesker, og har ansvar for driften av enheten. Jeg har også mye kontakt med brukere av tjenesten. Så jeg holder litt på med regnskap, litt på med planlegging, litt på med personalpolitikk, ansettelser, nedbemanning osv, litt på med kontakt med brukere, litt på med å få driften til å gå - uten underskudd. Så hverdagen min er ganske oppsplittet - og derfor hektisk, særlig når kommunen stadig skal spare. På jobben i dag kunne jeg ta meg litt ekstra tid til å gå rundt og snakke litt med folk, høre litt hvordan det går. Jeg setter pris på de litt uformelle samtalene. Men - jeg skulle til tannlegen i dag. Det gleder jeg meg aldri til. Det som er bra er at han regnet med at neste time ville jeg være ferdigbehandlet for denne gangen. Det er nesten ikke til å tro at jeg har holdt ut hele veien. Er faktisk litt stolt av meg selv. Jeg belønnet meg med en hårklipp. Det ble veldig kort denne gangen. Kort og rufsete. Jeg liker det. Så nå får jeg se om jeg skal ha litt farge i håret igjen. Jeg er veldig fornøyd med den fargen jeg har nå, men kanskje jeg skal bli litt rødere igjen. Skal tenke litt på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 22. september 2005 #1080 Del Skrevet 22. september 2005 Uff, tannlege... Jeg trodde heller aldri jeg skulle bli ferdig.. Gøy å farge håret Godt å være på nett tenker jeg & ha flyttet :-D Håper du har en koselig kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå