Gjest gjest1 Skrevet 5. september 2005 #1021 Del Skrevet 5. september 2005 Hvordan går det i det nye huset Bettie? Venter spent på oppdateringer nå altså. Savner deg her inne vettu Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baby-E Skrevet 6. september 2005 #1022 Del Skrevet 6. september 2005 hei hei! Hvordan går det med flyttingen bettie? Tror egentlig jeg aldri har fått med meg om dere skal flytte langt eller ikke jeg.... :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 6. september 2005 Forfatter #1023 Del Skrevet 6. september 2005 Tirsdag 6. september Oj -her har det vært mange innom mens jeg flytta. Så hyggelig - og tusen takk for kjempehyggelige hilsner. Nå er jeg altså inne i det nye huset. Det vil si - akkurat nå er jeg på jobb - for nettkjenning har jeg ikke. Flyttingen ble tung, for noen av de håpefulles venner kunne likevel ikke hjelpe oss. Vi måtte ta det over to dager - lørdag og søndag. Men - vi sov i nytt hus natt til søndag, for jeg sto på med drillen og monterte senga vår før vi skulle legge oss. Fant fram kaffetrakteren også - og et litt kopper og kar, så vi klarte oss godt gjennom den første kvelden - fikk til og med i oss litt mat. Søndagen gikk det flere lass slik at vi fikk tømt og vasket oss ut. Men - jeg skal ikke flytte på LEEEEEEEENGE. Det er noe å inni hampen tungt. Jeg har bært esker og kasser inn og opp i 2 etg, og ned i kjelleren. Snakk om styrketrening. Så jeg kjenner jeg har en kropp. Er aldri så lite støl, nemlig. I går var jeg hjemme fra jobb, så da fikk jeg på plass kjøkkenet og badet og delvis stua. Fikk i hvert fall pakket ut og satt ting inn i skap. Hittil har ingenting knust underveis, men sofaen fikk ikke vært med på lasset. Frøkna hjalp til med å bære den, og snublet og falt over sofaen så et bein knakk. Jeg er ikke så veldig lei meg for det, men det passer liksom ikke helt økonomisk. Kattene har det så langt gått bra med. De er litt fornærmet fordi de må være innekatter nå. Men det har jo masse plass å utforske - bl.a. en kjeller som kan inneholde mus. I dag skal jeg på et jobbintervju. Jeg har hatt CV-en min liggende på nettet en stund, og i går fikk jeg en telefon med forespørsel om jeg var fortsatt på jakt etter ny jobb. Jeg vet ikke hva slags jobb eller noe, for jeg ble litt forfjamset i går kveld. Men jeg skal møte opp og se hva det er i hvert fall. Så nå må jeg hjem og skifte før jeg skal møte opp. Skal forsøke å ta en runde i dagbøker i morgen, for da har jeg litt bedre tid - tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 6. september 2005 #1024 Del Skrevet 6. september 2005 Nytt hus og kanskje ny jobb. Her går det unna i svingene. Håper jobbintervjuet gikk bra og at jobben så ut til å være myyyyyyyye mer interessant/morsom/trivelig enn den du har nå. *krysser fingre som besatt* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 7. september 2005 #1025 Del Skrevet 7. september 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trulselinemor Skrevet 7. september 2005 #1026 Del Skrevet 7. september 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 7. september 2005 #1027 Del Skrevet 7. september 2005 Den flyttinga din hørtes slitsom ut, men nå er heldigvis det værste over. Nå gjenstår "bare" å komme i orden i nytt hjem. Men selv om det i og for seg også er mye jobb, så er det koselig jobb, og da går det lettere. Veldig spennende med jobbintervju i går. Håper det gikk greit, og at du får sjansen til å prøve deg i ny jobb dersom det er noe som frister. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Naturelle Skrevet 7. september 2005 #1028 Del Skrevet 7. september 2005 Heisann, godt at dere er i hus. Nå er ihvertfall det verste over! Lykke til med videre utpakking. Blir spennende å høre hvordan jobbintervjuet gikk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest seroxata Skrevet 7. september 2005 #1029 Del Skrevet 7. september 2005 Fint å høre dere har kommet dere vel i hus Krysser fingrene for deg ang jobbintervjuet!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 8. september 2005 Forfatter #1030 Del Skrevet 8. september 2005 Torsdag 8.september I dag har jeg prioritert en dagbokrunde, så det blir bare en kort melding her. Tror ikke arbeidsgiveren min liker at jeg bruker for mye tid på annet enn jobb..... Tusen takk alle dere som har vært innom. Det er så koselig å se spor etter dere. I går ble dagen mer hektisk på jobb enn jeg hadde regnet med. Så da ble det null tid til annet enn jobbing. Ettermiddagen gikk med på å pakke ut et par esker til, og å vaske ned vinterhagen der vi bodde. Det gjensto nemlig. Det eneste som står igjen nå, er et lass som skal på fyllinga, og så er vil helt, helt ferdig der vi bodde. Vi bor oss til i nytt hus nå. Jeg får ikke gjort så mye om kveldene, men tar jeg en og en eske, blir det jo tomt til slutt. Jobbintervjuet gikk greit, men det var ikke en stilling jeg var interessert i. Det var en mellomlederstilling, med mindre ansvar enn den jeg har, men betingelsene - lønna - var dårligere. Så jeg blir der jeg er inntil videre. Prøver å smette en liten tur innom i morgen også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 8. september 2005 #1031 Del Skrevet 8. september 2005 Du er da en flittig og arbeidene fru, du Bettie! Flytter og jobber og står i. Nei, du kan ikke godta lavere lønn, selv om stillingen kanskje innebærer noe mindre ansvar. Enhver arbeidsgiver som får deg ansatt må bare finne seg i å betale deg, for du er en intelligent dame med høy arbeidsmoral! Håper du kommer til å trives i det nye huset ditt, da Bettie! Det er deg vel undt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mora di Skrevet 8. september 2005 #1032 Del Skrevet 8. september 2005 Hei Bettie! Hyggelig at du har fått tatt deg en tur innom i KG. Håper du får nett hjemme i ditt nye hjem fort, for det blir liksom litt stille her uten deg..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 8. september 2005 #1033 Del Skrevet 8. september 2005 Kjære, kjære Bettie! Gratulerer med innflytting i nytt hus, det høres travelt og slitsomt ut, men jeg regner med at det er ganske OK etterhvert som dere får pakket ut og satt på plass ting. Det er i alle fall litt mer positivt enn å pakke ned og sortere... Jeg har lovet meg selv at jeg ALDRI skal flytte mer; husker hvor travelt det ble på slutten, og hvor lei vi var av det stedet vi bodde midlertidig mens vi bygde eget hus... Til slutt kom vi oss ikke fort nok ut dørene. Så mine ambisjoner om å ikke dra inn i nytt hus ting og tang som jeg ikke visste sikkert at jeg ville ha med på flyttelasset, de ambisjonene gikk fløyten, gitt. Det siste rotet ble stappet vilkårlig ned i esker og kasser, og lesset på tilhengeren sammen med alt mulig annet! Det var jo spennende at du ble innkalt til jobbintervju, men kanskje like greit at det viste seg å være helt klart en uaktuell stilling. Verre å være i tvil, liksom. Så slapp du på en måte å ta noe valg. Det sa seg selv. Men etter alt jeg har hørt om jobben din og alt den medfører av formelle og uformelle oppgaver, høres det kanskje lurt ut å i det minste "snuse" på noe annet... Tenker kattene dine er forvirret og litt fornærmet, ja! Det er vel best å holde dem inne et par uker, er det ikke ca så lang tid det blir anbefalt ved flytting? Håper de finner seg fort tilrette i det nye huset. Lykke til med fortsatt utpakking og på-plass-setting og innboing i nytt hjem! Håper og tror at dere vil komme til å trives, og at dere slipper å flytte på lenge - kanskje ikke i det hele tatt? Ønsker deg en fin torsdagskveld og en riktig god helg til deg og dine! Varm klem fra sauen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luise Skrevet 8. september 2005 #1034 Del Skrevet 8. september 2005 :smilejente: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dagoberta Skrevet 8. september 2005 #1035 Del Skrevet 8. september 2005 Gratulerer med å ha kommet inn i nytt hus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flowerpower Skrevet 9. september 2005 #1036 Del Skrevet 9. september 2005 Gratulerer med nytt hus og vellykket flytting Synd at den jobben ikke var noe du kunne tenke deg, skjønner godt at du ikke vil gå ned i lønn! Men, det dukker nok opp noe, tenker jeg Går det bra med kattene dine,da? Ei venninne av meg flyttet nylig og katten hennes vandret hver dag tilbake til der de hadde bodd i 14 år Det var ikke langt unna altså, men hun sleit veldig med det. Det var katten jeg snakket med og ga healing (tror jeg har fortalt det). Han sa at han ville hjem, og jeg fortalte han at det var det nye hjemmet nå. Det går bedre,- heldigvis! Så, snakk med kattene du (trenger ikke være høyt, men i tankene og hør etter hva du "får inn"). Kan forresten anbefale ei spennende bok: "Snakk med dyrene og få svar" av Amalie Kinkade! Har bestilt pappesker av de jeg kjenner som har bil nå,- bør jo begynne å pakke jeg også! Kos deg i det nye huset i helgen da, Bettie Du fortjener å slappe av litt nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤Escada¤ Skrevet 9. september 2005 #1037 Del Skrevet 9. september 2005 Bare innom og ønsker deg ei riktig god helg... Håper du har en fin fredagskveld... :rosasmil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 10. september 2005 #1038 Del Skrevet 10. september 2005 Legger igjen en til deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smygel Skrevet 11. september 2005 #1039 Del Skrevet 11. september 2005 (endret) . Endret 10. mars 2009 av Smygel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 12. september 2005 Forfatter #1040 Del Skrevet 12. september 2005 Mandag 12.september Det er så hyggelig å se at det er noen som er innom og legger igjen noen hilsner og spor. Tusen takk skal dere ha. Jeg må bruke kortvarianten nå, for egentlig har jeg en masse å gjøre, men jeg lar det ligge en liten stund til. Helgen har stått i arbeidets tegn. Det var jo fint vær, men jeg konsentrerte meg om å pakke ut. Og egentlig er jeg i mål nå. Det gjenstår bare noen få esker, så er alt ute, men jeg er usikker på hvor jeg skal ha siste resten, så eskene får bare stå stå lenge. Nå er kontoret mitt klart - mangler bare internettlinja, og hobbyrommet - og gjesterommet. Bildene er på veggen - bortsett fra familieveggen, og den skal jeg ta en kveld. Lampetter er også på plass. Men vi mangler en sofa - for da vi skulle flytte den, falt frøkna og det resulterte i at to bein knakk - ikke hennes, men sofabeina. Og kjøleskapet nekter å starte etter flyttinga. Så vi kommer til å bli råspreke. Vi må jo løpe ned i kjelleren hver gang vi skal ha noe kjøleskapmat. Jeg er sikker på at vi kommer til å trives, for jeg begynner å bo meg til. Kattene har tatt huset i besittelse, og de har fått vært ute i bånd. De liker ikke å være i bånd, men de liker å være ute. Bøllepusen så sitt snitt til å stikke ut av et vindu i går, men hun kom heldigvis hjem i løpet av et par timer. Så vi kan nok slippe dem ut uten bånd snart. Og så er jeg på jakt etter en gressklipper. Jeg prøver å få lånt meg en i dag eller i morgen, for jeg har ikke penger til å kjøpe en gressklipper nå. Men gresset gror noe grassat og må klippes før jeg må ut med ljå. Jeg har det altså ganske så bra, men savner internett. Parabol må vi også skaffe oss, for det er kjedelig å bare se NRK klart. De andre kanalene er mer eller mindre snørike, og det er ikke så mange vi får inn heller. Har en gammel svensekeantenne der. Prøver å stikke innom dere i løpet av dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå