Gå til innhold

Bettie: Opus 3

Bettie

Anbefalte innlegg

Torsdag 25. august

Takk for klem, Væren. Klemmer gjør alltid godt

Vonde tenner er ikke godt, Hope, men jeg venter en dag eller to til før jeg ringer tannlegen. Det kan jo hende det går over av seg selv. Det er ikke utålbart enda.

Klubbavgiften - den setter vi til et smil.

Regler - enhver skal hjelpe medmedlemmer med å klatre et trinn på trappa opp mot en bedre hverdag, og du må forvente å bli dyttet litt i baken når du selv ikke vil/kan gå. Ellers gjør man som man har lyst.

Jeg forstår at du har hatt liten tid til å være rundt, så det er hyggelig å se deg her, seroxata.

Rydding er veldig tilfredsstillende, mysan. Kos å se deg her igjen. Jeg er så godt i gang med pakkinga at jeg kan tillate meg å ta det litt med ro også.

Vi får se hvordan det gikk med visningen, queenbee. Kattene viste seg i hvert fall fra sin beste side. De lå stille og glippet med øynene og så ut som typiske kosekatter.

Det skal alltid være noe, Midnattsol. Men det er ofte slik etter en ferie. Ting roer seg snart - tror jeg.

Møtet med medarbeideren gikk ganske greit. Vi er ikke enige, men hun aksepterte at jeg bestemmer. Så skal vi se hvordan det går. Saken er nok ikke helt avsluttet, så jeg får den nok minst en runde til. Men foreløpig er den lagt død.

Fikk gjort unna en stor sak i dag. Hadde gruet meg til den, men den var ikke så omfattende som jeg hadde fryktet når jeg bare kom i gang.

Hjemme har jeg ikke gjort noe i dag. Sovnet på sofaen et par timer etter jobben.

Og siden har jeg bare sløvet. Får prøve å være litt mer energisk i helgen

Noe av sløvheten tror jeg kommer av været. I dag har det bare vært variasjoner av regn - litt, mye eller veldig mye. Og det har ikke vært varm, så det er vel sant da at vi snart er i september.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, du også har tannproblemer? :klem:

Jeg er såå lei av det.

Har jo mer vondt i tennene nå enn FØR jeg gikk til tannlegen :ler:

Jeg går på pencilin.

Sikkert lurt å ta kontakt om det gjør vondt om noen dager, det bør jo ikke vare såå lenge..

Skal du gjøre noe ikveld? Kose deg masse! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lørdag 27. august

Tanna er litt bedre nå, Swan, så det var greit jeg ventet og så det an før jeg ringte tannlegen igjen. Satser på at det gir seg helt.

Jeg er også rimelig lei tannproblemer, dark angel. Noen ganger angrer jeg nesten på at jeg satt igang det store reperasjonsarbeidet, men det blir vel bra til slutt.

Hei på deg, Blondinen.

Helgeklemmer er gode, ¤Escada¤. Takk.

Hyggelig med helgehilsen, Dagoberta. Håper du får slappet litt av.

Takk, Midnattsol. Du er i farta med leiligheten, forstår jeg.

Ja, det er godt å kunne ta litt fri, mysan. Takk for helgehilsen.

I går var jeg så sliten at jeg sovnet da jeg kom hjem fra jobb, og sov et par timer. Det er tydelig at jeg mobiliserer en masse når jeg er på jobb. Jeg vet at jeg gjør det, for jeg vil bevise at jeg er på plass, og at jeg fikser det. Det tar som sagt på.

I dag har jeg mobilisert på hjemmebane. Jeg hadde bestemt meg for å ta stekovnen et skikkelig tak. Det er en drittjobb, men jeg fikk vasket og renset den, så da vasket jeg like godt veggene der, og så tok likegodt kjøkkenvifta og avfettet den, og ryddet ferdig og vasket skapet under oppvaskkummen. Hendene mine liker ikke så godt den skurebevegelsen, kjenner jeg, men det er godt å bli ferdig med litt og litt. Pakket også vekk alle bakesaker og vasket det skapet, for nå skal jeg ikke bake før jeg har flyttet. Neste lørdag kveld sitter jeg vel i en haug med pappesker og søplesekker - i et nytt hjem, hvis alt går etter planen.

Var flink og vasket klær også. Frøkna hadde lagt igjen litt her hun også, før hun dro på tur. Det var god tørk ute, med mye vind og litt sol. Nesten alt var tørt før jeg tok det inn for kvelden.

I morgen har jeg også en avtale med kjøkkenet. Det er igrunnen bare det + litt småtteri her og der som gjenstår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤Escada¤

Heia.... ser no at du har fått gjort litt av hvert idag då.. :klappe:

Når flytter du foresten?? Sitter bare her og gumler snop og tar meg en smirnof ice med min kjære... Er sannelig godt med litt sånne bare "avslappingshelger" og.... gjør seg de... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.... Syns det høres ut som du er i god gang på kjøkkenfronten, så hvis du har lyst, må du gjerne ta turen hit . :sjenert:

Her skulle skaper vært tatt for lenge siden, for ikke å snakke om vifte og tak...huff!

Høres ut som tannverk er noe som går. Har slitt med det i to uker nå jeg. Men tannlege, nei takk!

Vel, lykke til med flyttinga, og papirmølla til mannen din. Har begynnt å skjønne hva det går ut på.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink du er :-D Kjedelige oppgaver men godt når det er gjort ;)

Så du har flyttet om en uke? Spennende!

Slapper av ikveld? :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ¤Escada¤

Søndagen min har også vært fin.. ;) Håper at din har vært d samme?? :sjenert:

Idag har eg bare slappa av foran kassen... vært ute og spist pizza... og sett film... :sjarmor: Søndager er gode å ha til bare sånt... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er skikkelig imponert over deg, Bettie :klem: Ikke bare står du midt i en flyttesjau med alt det fører med seg, du har personalproblemer å ta deg av på jobben (sjelden en koselig oppgave så vidt jeg husker), og halvdelen søker uføretrygd :overrasket: Den prossessen er tøff, det husker jeg :forvirret:

Jeg mistet all inntekt en periode jeg,- hadde brukt opp rehab og vært på attføring og trygdekontoret sa nei til søknaden :frustrert: Da hadde jeg jo ikke andre valg enn sosialkontoret og det er tøft nok om en er frisk! Men, det endte bra: Fylkestrygdekontoret sa ja :ler: Etter hva jeg har hørt er det oftere andre veien,- at det lokale tr.kontoret sier ja og fylket sier nei,- men jeg var vel heldig da :sjenert:

Selvom jeg helst ville vært i jobb, selvsagt!!

God søndag videre til deg Bettie,- ikke slit deg helt ut da, ta vare på deg selv også :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag 28. august

Får gjort litt og litt, ¤Escada¤ så kommer jeg til mål til slutt. Jeg flytter lørdag. Søndager er også fine sløvedager.

Hei Liss. Det er hyggelig med nye besøkende i dagboka mi. Velkommen hit.

Papirmøller i det offentlige - det er litt av et system.

Jeg bare må pakke og vaske, Fighter. Skal jo flytte i slutten av uka.

I går kveld bare slappet jeg av, dark angel. Så på TV og var litt på KG, og ellers gjorde jeg ingenting.

I dag hadde jeg ingen vekkerklokke på. Det er deilig. Jeg våknet ganske tidlig likevel, men bare det å våkne uten at en hissig lyd summer i øret, er deilig. Hadde en laaaang morgen med noen kaffekopper. Halvdelen og jeg har slike lange søndagsmorgener med kaffe og en god prat. Vi har jo litt å planlegge nå.

Etterpå fyllte vi restveden vår i esker og kjørte dem bort der vi skal bo. Fikk tatt en titt til på huset, og det var noen detaljer vi ikke hadde husket riktig.

Så har vi tatt ned bilder og tatt ut spiker. Gardinene tok vi også ned, så får jeg vasket dem før vi flyttet, og vi fikk ryddet ferdig kjellern. Så nå har vi det koselig, gitt. Onsdag regner jeg med at vi kan kjøre bort noe småting, som bilder og blomster og hagemøbler. Det nærmer seg full flytting.

Jeg lurer på hvordan kattene kommer til å ta flyttinga. Bøllepusen har jo vært med på det før, og det har gått bra. Men det blir første flyttingen for Lillepusen. De må være innekatter den første tiden, og det liker ingen av dem.

Ute har det blitt høst. Det har blåst i hele dag, og varm har det ikke vært. Nå er det helgrått og litt regn i tillegg til vinden. Og da er det høst. Jeg hadde håpet at sommeren hadde kunnet strekke seg litt lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei flowerpower

Du kom inn mens jeg skrev, du.

Heldigvis tjener jeg ganske godt, så vi klarer oss økonomisk selv om Halvdelens inntekt er sterkt redusert. Han klarer ikke jobbe mer enn 50%. Jeg håper likevel for hans del at trygdekontoret ser at han gjør så mye kroppen hans tillater. Men jeg er forberedt på et nytt avslag.

Ellers har jeg tatt kvelden nå, og gjør ikke mer med flytting i dag,.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har da hatt en innholdsrik søndag! Flytting tar mye energi. Hvordan er det med internett i det nye huset da? Hører vi fra deg når du er installert også?

Må jo forsikre meg om at du trives og har det bra der!

Håper du bruker resten av søndagen på å slappe av og pleie trøtte vaske-hender. TV er jo et deilig tidsfordriv!

God søndag til deg.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...