Fakse Skrevet 22. august 2005 #941 Del Skrevet 22. august 2005 Deilig å få rydda opp i ting man ikke likevel bruker. Jeg får ro i sjela etter en sånn runde med rydding, liker kontrollen som følger med, man finner ut hva man har og vet hvor man har det. Godt å høre at dagen din ble OK Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flowerpower Skrevet 22. august 2005 #942 Del Skrevet 22. august 2005 http://www.willix.no/ Her finner du info om Feng Shui Hva slags klubb skal dere starte da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 22. august 2005 Forfatter #943 Del Skrevet 22. august 2005 Takk for linken, flowerpower. Jeg lurte på om Cata og jeg skulle lage en klubb for mennesker med labre dager, dager som går på tverke, rett og slett. Synes Catas navneforslag var kjempegodt, for vi skal - som hun sier - klatre oss opp til lyset igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 22. august 2005 #944 Del Skrevet 22. august 2005 Det kom faktisk ikke overraskende i det hele tatt Bettie. Du bryr deg så mye om andre mennesker.. Bare husk å ta vare på deg selv også vennen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 23. august 2005 #945 Del Skrevet 23. august 2005 Hei og hopp Bettie! Så flink du har vært i det siste da Bettie! Har jo vært for opptatt med å gjøre ingenting til å titte innom her Kan jeg være med i den klubben også? Selv om jeg bare er en ungmø? Om du trenger flyttehjelp er det bare å si ifra.. jeg sitter jo her og gjør ingenting, jeg. Vaske og male og rydde og pakke har jeg jo fått dreisen på mener jeg. Ha en fin tirsdagskveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 23. august 2005 #946 Del Skrevet 23. august 2005 Den eneste ulempen med trim er at man finner ut at man har flere muskler enn man vet om. ← Den aller verste muskelen er den som går fra innsiden av rumpa ned i låret . den finner jeg hver gang jeg drar og bowler! Fy #%%$" så vondt det er å strekke den! Ellers kjenner jeg det litt i kroppen - jeg er støl i skuldrene og armene, bena og magen er ikke merket. Har forresten vært ute og gått fort i 45 minutter i dag - det likte hunden godt, skal jeg si! Ha en fin kveld da! Heksehilsen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 23. august 2005 #947 Del Skrevet 23. august 2005 Vi tar med Hope i klubben, ikke sant Bettie? Vi to damene i vår beste alder kan trenge en ungmø til å dytte hvis vi blir litt tunge i "sessen" når vi skal opp på et trinn. Håper du har hatt en fin dag og at jobben har vært snill med deg. Er det ikke godt å ha fått ryddet unna "Fretexklær og -sko"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 23. august 2005 Forfatter #948 Del Skrevet 23. august 2005 Tirsdag 23.august Å flytte er en kjempefin mulighet til å finne ut hva man har og ikke behøver å ha, Fakse. Og jeg er kjempefornøyd med meg selv når jeg kaster noe. Jeg er fortsatt flinkere til å ta vare på andre enn meg selv, dark angel, men jeg øver meg på å ta vare på meg selv også. Helt enig med Cata, Hope - velkommen i klubben. Så kan vi hale og dra, dytte og lokke og lure hverandre ett skritt til opp over trappa mot bedre dager. Bowling er gøy, Brunhilde. Jeg er lettere håpløs, men moro er det lel. Flink du har vært i dag. Hviler meg litt på bragden fra i går, Cata. Var såre fornøyd med dagen. Dagen i dag startet med varsel om en mulig strid. Jeg har en dame som er generelt misfornøyd på jobben, og jeg tror ikke det er mulig å gjøre henne fornøyd heller. Hadde hun bare vært misfornøyd på egne vegne - men hun er som sagt generelt misfornøyd og sprer det til andre også. I dag var det spørsmål om jeg hadde lov til å pålegge andre en spesiell oppgave. Den ligger i utkanten av hva vi driver med, men likevel innenfor. Jeg mente ja, men den misfornøyde halte inn tillitsvalgt og laget leven. Jeg spurte min sjef om råd, men det var som å stikke tunga ut i lufta. Så jeg gikk forbi plasstillitsvalgt og til fylkestillitsvalgt og ba om en prinsipiell uttalelse. Uansett - det tok masse tid. Og jeg avsluttet det med et møte der den misfornøyde pent måtte spille annenfiolin. Hun likte seg ikke. Og jeg fikk forklart at jeg kan gi ut oppgaver - også om de ligger litt på kanten, når det er oppgaver som MÅ gjøres for å få driften til å gå rundt. Den misfornøyde ble ikke mindre misfornøyd med det svaret. Ja-ja. Noe skal man jo holde på med på jobben, ikke sant? Men det betyr at i morgen ligger det en god del saker på bordet som burde vært gjort i dag. Så da jeg kom hjem var det ikke mye futt i meg. Jeg fikk pakket sammen håndklær i dag, og dett var dett. Halvdelen er i kverna for å søke delvis uføretrygd. Han fikk avslag, så nå skal han anke. Jeg har hjulpet ham med å skrive vedlegg til anken i kveld. Det nåløyet er temmelig trangt, men han kan ikke jobbe mer enn max 50%. Legen hans mener han ikke burde jobbe, men han er ikke der enda. Håper at anken blir tatt til følge. Han skal til legen i morgen for å få en ny uttalelse fra henne. Det er en enorm papirmølle. Den som sier det er enkelt å bli uføretrygdet kan umulig vite hva h*n snakker om. Får vel være mer effektiv i morgen - hvis det ikke dukker opp en ny "krise" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 24. august 2005 #949 Del Skrevet 24. august 2005 Huff, så kjedelig å bruke kreftene på sånne som hun missfornøyde. Men jeg har litt følelsen av at når de er sånn som hun de beskriver, så hjelper det å ta den tunge veien og være konsekvent, slik du gjorde. Du kunne sikkert tatt en enklere løsning og gitt oppgaven til noen andre eller på andre måter bøyd unna. Men når du tok det opp så grundig som du gjorde, så vet hun bedre hva som skjer en annen gang, og vil forhåpentligvis vegre seg for å gjøre det samme igjen. Men det er ikke rart at det tømmer deg for krefter! Håper dagen i dag blir bedre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luise Skrevet 24. august 2005 #950 Del Skrevet 24. august 2005 :smilejente: Hei Bettie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smygel Skrevet 24. august 2005 #951 Del Skrevet 24. august 2005 (endret) ......... Endret 15. januar 2009 av Smygel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Naturelle Skrevet 24. august 2005 #952 Del Skrevet 24. august 2005 Heisann Bettie, ser du er godt igang med pakkinga, ikke lenge igjen til dere skal flytte nå?! Må være deilig å få ryddet og sortert litt, blir altfor sjeldent her i huset ihvertfall. Håper det ordner seg for Halvdelen til slutt, kjedelig å bruke så mye energi på slike ting! Lykke til med videre pakking, du er virkelig effektiv! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 24. august 2005 #953 Del Skrevet 24. august 2005 Uff så lite greit med "misfornøyd kollega". Det er slitsomt med sånne som alltid skal sutre og klage over hvor urettferdig arbeidslivet er. Og så tar det så mye tid å få dempet konfliktene. (Vi har visst alle en sånn en i avdelinga..... ) Men det var jo godt du fikk slått fast hvilke arbeidsoppgaver du kan dele ut. Håper hun gir seg med sytinga etter det. Du får det jammen fra alle siden, for det må være ganske slitsomt med uføretrygdsøkende halvdel også. Med det nye regelverket så er ikke det byråkratiet det letteste å kjempe seg gjennom, tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 24. august 2005 Forfatter #954 Del Skrevet 24. august 2005 Onsdag 24. august Det er kjedelig med folk som er konstant misfornøyde, Fakse. Og noen ganger er nok - nok. Hei Blondinen De misfornøyde finnes over alt, og det legger en demper på arbeidsmiljøet, Swan. Jeg håper også det ordner seg for Halvdelen, Naturelle, men den kverna maler ikke raskt. Hun gir seg nok ikke med å klage, Cata, men det kan jeg leve med. Jeg tror jeg har kommet inn i en stim med vanskelige personalsaker. Men sånn er det ofte. Kommer det en - så kommer det fler. Jeg fikk den på bordet mitt i dag, og må gjøre noe med den i morgen. Nei - det er en helt annen type sak, hvor jeg må fortelle en medarbeider om hva som sies om henne på arbeidsplassen. Hun fortjener å få vite det for å ha en mulighet til å endre seg. Det verste jeg vet er all mumling i kroker og at få tar ting direkte med de det gjelder. Da jeg kom hjem hadde jeg planer om å lese aviser og ta det litt med ro. Men det var feil. Huseieren kom og lurte på om han kunne få ha visnig i kveld. Og jeg - svarte ja. Så da var det bare å ta fram støvklut og vaskefille og rydde litt. Det er ikke enkelt å få det til å se pent ut med pappesker og søplesekker nesten over alt. Så jeg fikk stablet litt om også. Og tanna som tannlegen reparerte - den plager meg. Den skal få noen dager til, men hvis den ikke blir bedre må jeg ringe tannlegen igjen. Vondt er det i hvert fall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 24. august 2005 #955 Del Skrevet 24. august 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 24. august 2005 #956 Del Skrevet 24. august 2005 Uffda, vonde tenner er pyton! Kom deg til tannlegen og fiks den på nytt. Du trenger ikke enda en ting å tenke på når du holder på med det jobbstyret ditt. Sure, uoppdragne, selvsenterte, misfornøyde folk er ikke noe særlig. Men jeg vet jo at du er et arbeidsjern og en fornuftig dame, så ordne opp gjør du! (Litt verre å ordne opp i sitt eget hode kanskje...) Håper visningen gikk bra. Det er mye styr når man har sitt eget krypinn har jeg funnet ut. Noen ganger litt deilig å ha noe å henge fingrene i også. Er så deilig etterpå! Natta til deg, fra det nye medlemmet i klubben. (Klubbavgift? Regler?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest seroxata Skrevet 24. august 2005 #957 Del Skrevet 24. august 2005 lenge siden jeg har vært innom nå... håper du får en fin dag i morgen! Og at jobben går seg litt bedre til.... er kjedelig med slike sure gretne folk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 25. august 2005 #958 Del Skrevet 25. august 2005 På tide og etterlate seg spor i boka di igjen, Bettie - Jeg lovte meg selv for mange år siden, etter å ha tatt en titt opp på loftet, at jeg aldri aldri skulle flytte. Men jeg gjorde jo det. Jeg har også vært en samler i alle år, og har samlet på saker og ting som det ville vært mye enklere og bedre å gå ut i søpla med istedet for å bære det på loftet. Nå har jeg ikke noe loft lenger, men to kjellerboder. Den ene fikk jeg ryddet godt da jeg lette etter transportburet til kattepus for noen uker siden (Det har jeg forøvrig kastet, for jeg skulle aldri ha katt mer... eller dyr i det hele tatt), og nå gjenstår å rydde i den andre boden, men jeg tror jeg må kjøpe et hyllesystem til den største boden først, så jeg har et sted og sette ting jeg ikke skal kaste, og som nå bare står i sekker og esker. Jeg håper dere vil trives i ny bolig, og at pakkingen og flytteprosessen ikke tar fullstendig knekken på deg. Ha en fin torsdag kveld og en god helg, Bettie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Queenblue Skrevet 25. august 2005 #959 Del Skrevet 25. august 2005 Du er jammen flink til å ta tak i ting og ordne opp. Skulle ønske jeg var like flink.. Hvordan gikk visningen? Tannverk er ikkeno godt.. husker godt hvor vondt det var. Kjenner det i magen. Ha en fin kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 25. august 2005 #960 Del Skrevet 25. august 2005 Du har litt av hvert å stri med om dagen, skjønner jeg. Noe skal det være. Håper tanna blir bra. Noen ganger blir det bra etter noen dager, håper det. God natt, sov godt. Snart helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå