Dagoberta Skrevet 13. mai 2005 #461 Del Skrevet 13. mai 2005 Måtte komme innom en liten tur før jeg tar helg og si jeg håper du har det bra på kurs, og at du får en fin langhelg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smygel Skrevet 13. mai 2005 #462 Del Skrevet 13. mai 2005 (endret) , Endret 10. mars 2009 av Smygel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 13. mai 2005 Forfatter #463 Del Skrevet 13. mai 2005 Fredag 13. mai Hei dark angel. Så fint at det gikk bra på jobben. Så hyggelig at du kommer på besøk bustetroll. Du er ei flott jente. Har foreløpig små planer for helga, Dagoberta, men bare det å ha fri er godt. Jeg regner med at jeg skal besøke Halvdelen, ja, Swan. I går og i dag har det nesten vært sommer. Det har vært deilig. I går var jeg først hos tannlegen på morgenen, og så dro jeg på kurs. Kursstedet var koselig. Det var en gjestegård med blondegardiner i vinduene og havestue. De hadde hester der - og et nydelig lite føll, og noen kuer. En nesten helt fersk kalv hadde de også. Og masse høner. Og det var stille der, for gjestegården lå litt inne i skogen. Et slikt sted hadde det vært hyggelig å ha et gammeldags bryllup på, eller en midtsommerfest med dans på låven. Så rammen var flott. En annen ting som var flott, var at vår gruppe var den eneste som var der. Vi hadde stedet for oss selv. Kurset var bra. Mange praktiske gruppeøvelser, og de tok vi selvsagt ute i haven, i sola. Bra mat var det også. Så jeg klarte meg bra. Var til og med med en stund på kvelden - altså var sosial. Det er ikke ille, vel. jeg holdt ikke ut så lenge, men var med til nesten halv tolv. Så jeg var sliten, men fornøyd med meg selv da jeg kom hjem. Siden det var så fint vær, fikk jeg snudd hagemøblene den riktige veien for å male bordplata og setene på stolene og benkene. Det gikk ganske fort. Så når jeg får malt strøk to i morgen, er hagemøblene ferdige og klare til bruk. Halvdelen fikk komme hjem i dag men må tilbake til sykehuset i morgen. Han har blitt forsøkskanin, for legene forstår ikke hvorfor han får slike sår. De har tatt prøver, og legestudenter har fått tittet og spurt. Det betyr nok at Halvdelen ikke får være hjemme i pinsen, så da er det mulig jeg reiser til Oslo og er sammen med ham på dag og kveldstid. Jeg kan bo hos foreldrene mine, for de bor like utenfor Oslo. Halvdelen er å ser på en ny (gammel) bil i nå. Frøkna har jo stort sett okupert vår bil, for uten bil kommer hun seg ikke på jobb. Så da kan frøkna vår få overta bilen vår hvis den bilen han ser på er verd pengene. Det vil gjøre livet mitt litt lettere å ha en bil tilgjengelig, selv om jeg vil bruke sykkelen ganske mye fortsatt. I kveld kommer begge ungene en tur også, så da er hele familien samlet. Hyggelig, det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 13. mai 2005 #464 Del Skrevet 13. mai 2005 Heisann! Så greit at du har foreldre som du kan bo hos i Oslo. Da slipper du jo å være alene også, og du får besøkt Halvdelen. To fluer i ett smekk. Høres litt ugreit ut med utslett og sår som ikke gror. Håper de klarer å lappe sammen Halvdelen innen rimelig tid. Kan ikke være spesielt morsomt å ha det sånn. :-( Han får jo gjort litt nyttige ting også, når han går på biljakt. Sikkert greit å ha det som adspredelse. Dager på sykehus kan være kjedsommelige greier. Og kanskje finner han et røverkjøp når han virkelig har tid til å gå rundt og sjekke. God pinse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smygel Skrevet 14. mai 2005 #465 Del Skrevet 14. mai 2005 Hei Bettie. Det hørtes ut som et veldig hyggelig kurs-sted, må jeg si. Får håpe det blir ny bil på dere, da. Ha en riktig fin helg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 14. mai 2005 #466 Del Skrevet 14. mai 2005 Stikker hodet raskt innom for å ønske deg en god pinse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 15. mai 2005 #467 Del Skrevet 15. mai 2005 Nesten halvveis i pinsen allerede. Regner med du er og besøker Halvdelen sånn at du ikke er innom her, men jeg ønsker deg fortsatt god pinse likevel jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 15. mai 2005 #468 Del Skrevet 15. mai 2005 Så flott at kurset gikk så bra, Bettie! Det hørtes ut som et idyllisk kurssted. Litt mer avslappende atmosfære også da, kanskje. Og med så lite folk. I dag er det grått og litt yr, men jeg var flink jente og ble med hannsauen på en times lang gåtur i byens turløype nr. 1. Nydelig, grønn bøkeskog i deler av løypa, det er skikkelig vårsprett ute nå. Kjempefint! Det er egentlig en herlig og optimistisk årstid! Håper pinsen blir fin! Og at det går bra med Halvdelen! Klem fra meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bustetroll Skrevet 15. mai 2005 #469 Del Skrevet 15. mai 2005 Håper du har en fin pinse,og at alt er bra med deg og halvdelen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 15. mai 2005 Forfatter #470 Del Skrevet 15. mai 2005 Søndag 15. mai Dager på sykehuset er kjedelig, Cata. Takk for ønske om en god pinse. Det blir nok ny bil på oss, men den bilen Halvdelen hadde sett seg ut hadde for mange mangler, så vi får se oss litt mer om, Swan. Takk for pinsehilsen, mysan. Kursstedet var rett og slett idyllisk, Væren. Jeg skal tilbake dit om ei drøy uke, og da er jeg ikke redd, for jeg vet hva jeg går til. I går fikk Halvdelen permisjon etter at han var ferdig med behandlingen om morgenen. Han hadde ikke fått noen til å ta jobben sin i går, så han fikk liv til å komme hjem for å kjøre. Jeg ble med ham på runden, og etterpå spiste vi middag ute. Inviterte med frøkna også. Før Halvdelen kom fortet jeg meg med å gjøre istand inne, og så var det rett ut i solen. Det var jo ganske varmt i går og masse sol, så jeg fikk noen timer på gresset mens jeg leste litt av teorien til kursene jeg går nå. Jo, jeg malte sistestrøket på hagemøblene også, så nå skulle de være klare til bruk til sommersessongen. Halvdelen reiste tilbake til Rikshospitalet i går kveld, men fikk permisjon igjen i dag etter behandlingen. Han må tilbake i morgen til ny behandling, men får fri i morgen ettermiddag og 17.mai formiddag. Det blir noen mil å kjøre, men veiene er bra, og mer enn halvannen times kjøring er det jo ikke. Jeg er glad han skal være her på formiddagen, for da klarer jeg nok å få med meg barnetoget. Det ser ut til at behandlingen hjelper noe, men betennelsen har de ikke fått bukt med. Området er faktisk blitt litt større. Det bekymrer meg. Nå har de operert vekk noe av hudforandringene, så skal de studere det nærmere. De har enda ikke kunnet finne ut hva dette er. Men jeg er kjempeglad for at han får såpass mye fri - og at han orker å reise fram og tilbake. Han får nok ikke så mye fri neste uke, når hverdagene kommer igjen. Sola skinte i dag også, så jeg tok morgenkaffen ute. Det var slett ikke godt, for det blåste surt. Så Halvdelen og jeg tok en tur med bilen, bare kjørte litt, og var en tur oppom frøkna med en pynteeske. Hun skulle gi bort noe og lurte på om ikke jeg hadde en fin eske liggende - og det hadde jeg jo. Etterpå tok vi en kopp kaffe der poden har begynt å jobbe. Han syntes det var så godt å komme i jobb igjen. Jeg håper jeg er jobb til ham lenge der, men i utgangspunket er det bare et to måneders engasjement. Da vi skulle betale for kaffen fikk vi beskjed om at siden vi var foreldrene til kokken gikk den på huset. Det har jeg ikke opplevd før. I morgen er det meldt dårlig vær, og det passer godt, for jeg må stryke 17.mai stasen. Kanskje jeg blir med Halvdelen til Rikshospitalet i morgen for å holde ham litt med selskap. Jeg får se. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 16. mai 2005 #471 Del Skrevet 16. mai 2005 Halvdelen hadde nok satt veldig pris på det ja God pinse & 17.mai!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 16. mai 2005 #472 Del Skrevet 16. mai 2005 GOD Håper de får orden på Halvdelen snart, det er ikke ok å gå sånn og ikke vite hva som skjer.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smygel Skrevet 17. mai 2005 #473 Del Skrevet 17. mai 2005 Hei Bettie. Kos deg på 17 mai! Det er sol fra skyfri himmel her hos meg i alle fall. Jippi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Naturelle Skrevet 17. mai 2005 #474 Del Skrevet 17. mai 2005 Hei Bettie! Håper dere har en fin 17.mai-feiring! Kjedelig at de ikke finner ut av betennelsen til Halvdelen, men bra han er i fin form ihvertfall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 17. mai 2005 Forfatter #475 Del Skrevet 17. mai 2005 Tirsdag 17.mai Gratulere med dagen. Takk for hilsner, dark angel, mysan, Swan og Naturelle. Håper også de finner ut på Rikshospitaltet hva disse kløende kulene til Halvdelen er. Det er der det blir betennelse. Nå hadde det satt seg betennelse i såret de lagde da de tok en kul for å undersøke den nærmere. Jeg ble med Halvdelen til sykehuset i går. Selve behandlingen tar ikke så lang tid, men det er alltid mye å vente på når man er på et sykehus. Heldigvis fikk han permisjon etter behandlingen var avsluttet, og fikk fri helt til i kveld. Siden vi begge var i Oslo, tok vi en liten kaffetur til mine foreldre før vi dro hjem igjen. Halvdelen måtte ha med se kveldens fotballkamp. Han er aldri så lite fotballgal. Mens han så på TV, fikk jeg unna en del tøy som ventet på strykejernet. I dag sto vi ganske tidlig opp. Jeg ville prøve å se om jeg kunne klare å være tilstede og se på et av de lokale barnetogene. Det er så masse mennesker og trengsel, men siden jeg hadde med meg Halvdelen, klarte jeg det. Hadde jeg vært alene, hadde jeg ikke klart det. Jeg hadde snudd og reist hjem. Etter barnetoget dro vi til sentrum. Det var ikke et sjakktrekk akkurat. Der var det for mange mennesker på en gang. Vi stakk innom en kafe og tok en kopp kaffe før vi dro hjem igjen. Hjemme laget jeg eggedosis. Det er ikke noe jeg spiser ofte, men 17. mai - da hører det med. Været har jo vært bra i dag. Det har vært sol hele dagen, men vinden var iskald. Så det ble grill i dag. Halvdelen er flink til å lage mat, og er suveren sjef over grillen. I dag ble all mat grillet - unntatt salaten, men kjøtt, grønnsaker og poteter ble stekt ute. Nam. Etter middagen bare sløvet vi til jeg kjørte Halvdelen til bussen. Jeg trengte ikke kjøre ham opp i dag, fant han ut. Han ringte for litt siden og ver vel framme. I morgen og dagene framover skal han gjennom flere undersøkelser fikk han beskjed da han kom til avdelingen i kveld. I år har begge ungene jobbet både i pinsen og i dag. Poden er kjempefornøyd med å være i jobb, og frøkna - hun teller kroner. Røde dager er det ok å jobbe på. I morgen er det en ny arbeidsdag, - og jeg vet jeg får en lang dag i morgen. Så i kveld skal jeg ikke legge meg for seint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 17. mai 2005 #476 Del Skrevet 17. mai 2005 Så fint at du fikk en fin 17. mai feiring. Det er slett ikke verst å klare både barnetog (selv om det er "bare" lokale) og kafebesøk etterpå. Her i gården er det frossen Cata (kald vind på disse kanter også) og ømme føtter etter lang dag i bunadsko. De er godt inngått for å si det slik, men har tynne såler så trasking på asfalt merkes. Håper de får orden på betennelsene til Halvdelen ganske raskt. Høres ubehagelig ut å stadig vekk få betennelser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 18. mai 2005 #477 Del Skrevet 18. mai 2005 Håper du er uthvilt og får en flott jobbedag!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bustetroll Skrevet 18. mai 2005 #478 Del Skrevet 18. mai 2005 Håper du får en alright dag på jobb,og en fin ettermiddag og kveld når du kommer hjem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 18. mai 2005 #479 Del Skrevet 18. mai 2005 Ønsker deg en fin dag, og snart er det helg igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dagoberta Skrevet 18. mai 2005 #480 Del Skrevet 18. mai 2005 Tusen takk for pinsehilsener i dagboka mi, de var koselige å komme hjem og finne Håper legene snart finner ut hva som feiler Halvdelen din, så du snart får ham hjem fra sykehuset for godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå