Gå til innhold

Hva er ditt beste Barne-TV-minne?

Gjest anonym

Hva er ditt beste Barne-TV-minne?  

1. 1. Hva er ditt beste Barne-TV-minne?

• Portveien 2
      7
    • Streken
      3
    • Saltkråkan
      18
    • Pompel og Pilt
      7
    • Fraglene
      8
    • Super Ted
      2
    • Colargol
      7
    • Lekestue
      7
    • Bompibjørnene
      9

Anbefalte innlegg

Andungen Kvakk-kvakk! Uten tvil det beste minnet jeg har :ler:

KVA-KVA-KVA-KVA-KVAAK ... KVAA-KVAA-KVA-KVAAAK...

Men Pompel og Pilt er en meget god nr 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen som digga toget Thomas ? Det var favorittserien til meg og bruttern leeenge da jeg var liten:)

Fraglene rula veldig da.

Andungen kvakk-kvakk rocka den også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min klare favoritt som virkelig setter meg tilbake til barndommen er "Jul i Skomakergata" :D

Ellers likte jeg også "Vi på Saltkråkan", "Madikken", "Lekestue", "Mummitrollet", "Streken", "Fraglene", "lokomotivet Thomas", "Labbetuss" (husker dere Smitt og Smule? :wink: ) og "Portveien 2".

Jeg hadde overhodet ikke sansen for "Pernille og Mr. Nelson" - det var sååå kjedelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Favorittene mine var Arkadia eller den het vel "Shagma - reisen til jordens indre" på norsk og "Det var en gang et menneske."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Hva het denne tyske eller østerriske hvor en høne nesten blir påkjørt i introen til serien?? Husker musikken til den VELDIG godt.....

La la la la lala.... Husker de var på telttur i hagen eller noe, og hun som oversatte/leste sa" det var lumpent gjort". Har alltid hata det ordet intenst!! Var en veldig rar postmann som sykla rundt.

Ellers er fraglene suverene. :o

Var det ikke Majken fra verdensrommet? Eller Trojka, soya... noe.. :hoho:

Hadde veldig sterk opplevelse av å ikke like Vibeke Sæter også ja! :roll:

Husker også musikken til denne franske tegnefilmen, der to rare dyr hoppa rundt, og ei "vakker" kjerring var med og skulle redde solen eller noe... Hmmm... Munnspill musikk. De kjørte rundt i romskipet sitt.

----------

Fiolinen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pernille og Mr. Nelson (brillene mine Pernille, hvor ær brillene mine?)

Tante Ragne, Postmannen og Vaktmesteren (det blir ikke hull i ei tann som er ren......)

Saltkråkan - Skippi - Flipper - Daktari! :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• 2 uker senere...

Heisann. Interessant spørsmål, diskuterte dette på jobb nettopp. Er nok litt for ung (!) til å huske Pernille og Pompel& Pilt. Min favoritt var i denne avstemningen Portveien 2... Åsså Skomakergata, da. Ser det enda hver jul faktisk, er 25... :oops:

Er det ingen andre som husker når Anne Cath. Vestly leste høyt fra bøkene sine, og ALDRI kunne finne brillene sine. Å som jeg irriterte meg. :hoho: Er det slutt på trygge og koselige barnetv program??? Nå er det jo bare fiksjon som jeg helst blir litt redd av, også med IRRITERENDE melodier, valpen Merlin for å nevne en... :-? Går og synger på den resten av dagen om jeg hører den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mocca; måtte du nevne den irriterende sangen til serien om Merlin?!!! Nå fikk jeg den oxo på hjernen...... :evil:

Er enig med deg, savner de trygge, koselige barne tv programmene! Mye gøyere Barne TV på 80-tallet!! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så den serien fra vestlandet.... eller var det sørlandet?..... som gikk hver lørdag. Tror den het To Tette Naboer eller noe sånt. Så elsket jeg alt fra Astrid Lindgren. Men Anne fra Bjørkely var favoritten. Har kjøpt Hele miniserien på video OG dvd, så den kan jeg kose meg med enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det ikke Laika fra verdensrommet hun het? Jeg husker henne sånn fjernt tilbake.. Hun hadde rødt belte og sølvstøvler og rare øyne..

Husker veldig godt Barna fra Ullenbush også, særlig sangen.. - og høna...

Ellers likte jeg veldig godt Labbetuss, Saltkråkan. Det gir meg en sånn god følelse. Også var jeg livredd for Emil i Lønneberget. Satt gjemt bak en stol når faren ropte EEEEEeeemiiiiil. (hjelp.. :o )

Jeg likte Guro også, også "Mormor og de 8 ungene"

Det er rart hvordan barnetv egentlig preger litt av livet deres. Nå synes jeg det bare er tegnefilmer og ting uten mening... hmmmm :roll:

Er det noen av dere som husker en dame, som hadde på seg snekkerbukse og hadde en sandkasse (stor som sto på ben) Hver dag lagde hun et nytt dyr i kassen. Det kunne være kongledyr, med fyrstikkben osv.. Jeg får ikke ut av hodet mitt hva det var, og mamma husker ikke..

En annen ting jeg ikke husker er en serie hvor man liksom gikk inn i en bo, også var det rødhette og ulven f.eks. Jeg får ikke satt helt ord på det, men kanskje noen kjenner det igjen..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Port veien 2 ,fraggelene og loppe er det ingen som husker det.Jeg ble så irrtert på han lille gutt ungen .Han postet ,kastet joppe i søppel sjakta og foreldre måtte gå hente loppe på søppel dynga.ÅÅÅ som jeg irriterte :evil:

Å ,glemte nesten He-man på sky channel var min favoritt var så forelska i He -man.

poppels

transformers

gadget

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...