Gå til innhold

Hva er ditt beste Barne-TV-minne?


Gjest anonym

Hva er ditt beste Barne-TV-minne?  

  1. 1. Hva er ditt beste Barne-TV-minne?

    • Portveien 2
      7
    • Streken
      3
    • Saltkråkan
      18
    • Pompel og Pilt
      7
    • Fraglene
      8
    • Super Ted
      2
    • Colargol
      7
    • Lekestue
      7
    • Bompibjørnene
      9


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg var streken-fan som mindre, men Andungen Kvakkvakk var favoritten...

Husker også at jeg ville slutte på ballett, for da gikk Bamse -verdens sterkeste bjørn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Frøken Dings

En tysk serie med masse barn og en tegneseriehøne i vignetten! :lol: Husker ikke hva den heter. Colargol var fryktelig skummel, forresten... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Favoritten må bli Pompel og Pilt (meget lærerik serie!), tett fulgt av Pernille og Mr. Nelson og Romlingana.

Ellers var Jon med skrivemaskinen med Jon Skolmen også en intellektuell klassiker!

mvh

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så enig med deg Kris. Vi husker nok de samme barne-tv. De fra begynnelsen av 70-årene.

Glemmer aldri episoden med pompel og pilt, hvor de skulle gi babyen til Gorgon vaktmester mat. De løp jo frem og tilbake med mere mat mens ungen hylte "MERE MAT" :hoho::hoho::hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mummidalen og sesam stasjon!!

Jeg husker at jeg syntest Pompel og Pilt var utrolig dumme :D "Det er beeedre med too reperatører, enn èen reperatør" Altså, selvsakt :ler::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:P Saltkråkan husker jeg som det koseligste, tryggeste og mest sommerlige barnetv-minnet!

Men Pompel og Pilt har selvfølgelig satt sine spor (litt skummelt!!!), dessuten var jeg veldig glad i lokomotivet Tøffe og Hr. Snillesen, Romlingane, Pernille og Hr. Nelson, Professor Baltazar, for ikke å forglemme Sirkeline, jenta som bodde i en fyrstikkeske, og musevennene hennes. Den ene het Fredrik!

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Missuganda

Coralgoll og lekestue. Men husker at jeg syntes Vibeke Sether var særlig dum. I grunnen rar når jeg tenker hvor ung jeg var. :ler2::ler2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min favoritt var "Krutrøyk" men den var ikke her så jeg stemte på "Pompel og pilt". Det var nesten like bra... :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En tysk serie med masse barn og en tegneseriehøne i vignetten! :lol:  Husker ikke hva den heter. Colargol var fryktelig skummel, forresten... :ler:

Det var Barna i Uhlenbusch den het, husker den utrolig godt selv gitt.

Mine favoritter er forøvrig Saltkråkan, Fraglene og Bompibjørnene. Har en hel masse minner fra Barne-TV og synes egentlig alle er sjarmerende på hver sin måte. Bedre enn Teletubbies som finnes i disse dager iallfall!

Ebba og Didrik er forresten noe av det jeg husker best fra senere tid, det er en utrolig søt serie! Dessuten blir man vel aldri lei Brødrene Dal heller.

For de som vil mimre videre er dette er ypperlig link:

http://home.online.no/~groennsl/barnetvtvseriene.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest eminel

Jeg stemte Bompibjørnene! Men hadde litt problemer med å velge... Vi på Saltkråkan, Fraglene og Portveien 2 likte jeg også!! Men kanskje aller mest: PIPPI LANGSTRØMPE :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av de som var på avstemningslisten må det være fraglene, det ser jeg gjerne på enda :D

Det er MAANGE gode serier, men av de jeg liker best må være Shagma..

og er det noen som husker "Jenta fra verdensrommet" ? eller hva den het?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten tvil Saltkråkan!

Jeg syns det er moro å se på det enda jeg! :roll:

Skal kjøpe alle de filmene nå som jeg selv har fått barn.

Og Halv 7 selvfølgelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bompibjørnene og "Det var en gang et menneske", og musikalversjonen av ulven som skal ta noen lam(mummy is home, now you can open the door, dont be afraid now,not anymore..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...