Gå til innhold

Hva er ditt beste Barne-TV-minne?

Gjest anonym

Hva er ditt beste Barne-TV-minne?  

1. 1. Hva er ditt beste Barne-TV-minne?

• Portveien 2
      7
    • Streken
      3
    • Saltkråkan
      18
    • Pompel og Pilt
      7
    • Fraglene
      8
    • Super Ted
      2
    • Colargol
      7
    • Lekestue
      7
    • Bompibjørnene
      9

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Saltkråkan av de som sto på listen.

Men Væren! At du husker Sirkeline!!! *rørt til tårer* Jeg har alltid elsket Sirkeline, men ingen andre husker henne... hun var så søøøøt.

Så forresten Pernille og Mr. Nelson på video her tidligere i sommer, og jeg er imponert. Har ikke sett det på eeehhh... la oss bare si mange år... og hvilke detaljer! Så godt det er laget! De lager ikke sånn mer.

Romlingane... ååå... plystre plystre...

http://home.online.no/~groennsl/romlingane/

Pompel og Pilt, ja, hva skal man si. De har jo helt klart føkka opp psyken til en hel generasjon, skremt dem til sengevætere og rare reakjsoner i voksen alder. Gorgon som skreik noe så grønnjævlig, og det uforutsette, at de alltid kom inn en annen dør enn den de gikk ut fra...

Jeg tror at "The Pompel & Pilt Generation"-kampanjen for noen år siden, med t-skjorter og det hele, var et stort skritt mot privat psykiatri.

Men folkens! Stian med sekken da? Eventyrbriller...lallallaa... eventyrbriller... og ser og seeeer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirkeline? :o Romlingane? :o Pompel og Pilt?? :o Stian med sekken??? :o

Enten husker jeg dårlig eller så var dette før mi tid..... Når var dette?

"Jeg er bjørnen Colargol,

som kan synge dur og moll"

og så husker jeg ikke mer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, *sukker* Tante Tusenfryd er ikke tenåring lenger... la meg bare si at jeg husker Colargol, men var for gammel til å se på...

Hva sier dere, Kris, Væren og Litago og andre som husker kvalitetsbarne-tv? Er vi avdanka seniorer...?

Nei, vi er den egentlige Pompel og Pilt generasjonen... Ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bompibjørnene var det som slo meg allerede før jeg så alternativene. De var alltid min favoritt da jeg var liten. I ettertid er det nok "Jul i Skomakergata" jeg helst ville se igjen, og at mine barn skal få se. Sjansene er vel forøvrig store for at dette kommer i reprise en gang?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og i går hadde NRK dykket i arkivet og viste Romlingane... ååå... Romeline hang i en ballong under taket, men det gikk bra, de fikk henne ned... også så rosa de var! Jeg har bare sett det i svart/hvitt jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

:o

Er det ingen som husker Jon og Skrivemaskinen? Jeg husker jeg holdt på å le meg i...hmmm...iallefall så jeg nesten tisset i buksen, da han lekte med et speil som gikk helt i gulvet. Ellers vil jeg si at min absolutte favoritt er Ronja Røverdatter. Den har jeg sett sammen med mine barn, er selv for gammel til at jeg så den som barn. :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...