Gå til innhold

Lyst på hus som ikke er til salgs

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Storebroren min og kona la en lapp i postkassen til noen for snart 20 år siden. Det viste seg at eier ønsket å selge, og storebroren min bor i huset den dag i dag. 

Jeg tror imidlertid det er bedre å legge lapp/brev enn å ringe. Det er liksom ikke en avgjørelse man tar på stående fot, og ved å levere lapp får de tid til å tenke seg om/snakke med barn om det. 

Anonymkode: ff056...deb

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syntes egentlig det er litt frekt:P 

Anonymkode: aa387...993

Skrevet (endret)
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syntes egentlig det er litt frekt:P 

Anonymkode: aa387...993

Helt i orden, men kan du forklare meg hvorfor det er frekt? 

Selv ville jeg blitt litt rørt over at noen syns huset mitt var så flott at de gjerne ville kjøpe det. 

Hadde jeg fått en slik forespørsel rettet mot min samboer, eller barna mine ville jeg kanskje rynket litt på nesa, men er tross alt snakk om et hus. 

Endret av debattanten
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Storebroren min og kona la en lapp i postkassen til noen for snart 20 år siden. Det viste seg at eier ønsket å selge, og storebroren min bor i huset den dag i dag. 

Jeg tror imidlertid det er bedre å legge lapp/brev enn å ringe. Det er liksom ikke en avgjørelse man tar på stående fot, og ved å levere lapp får de tid til å tenke seg om/snakke med barn om det. 

Anonymkode: ff056...deb

Jeg er enig ang lapp/brev. Da slipper de spurte at det blir sagt ting man ikke ønsket å si i etterkant også. Og om reaksjonen blir hastig nei, og når man har tenkt seg om allikevel vil si ja.

Anonymkode: e3f49...a79

• Liker 1
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke tenkt å tvinge noen. Har heller ikke tenkt å være ufin og virke misunnelig. Men ja, jeg tar poenget ditt.

TS

Anonymkode: efc47...8be

Slapp helt av, TS, ikke bry deg om de humørløse folkene som har svart deg :)

Vi fikk spørsmål om dette en gang, det var da moren min skulle flytte, og jeg skulle overta huset, en som hadde noe businessprosjekter like i nærheten forhørte seg. At han var interessert i huset opplevde jeg selvsagt ikke som frekt, han fikk bare beskjed om at det dessverre (for ham) ikke var til salgs :)

Om du spør er det sikkert en liten risiko for at de blir sure, men hva så? Du har jo intet å tape :)

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke sikkert.

Om du så hadde budt meg 200 millioner over takst, ville jeg fortsatt ikke solgt.

Anonymkode: 39bff...823

BULL  SHIT! 

Anonymkode: 82be8...fd3

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Tenkte kanskje en telefonsamtale virket mer profesjonelt enn et brev, men kanskje brev er bedre? Vil uansett ikke mase hvis jeg ringer, bare vise dem min interesse slik at de vet at jeg er interessert. 

TS

AnonymBruker
Skrevet

Er et hus der jeg bor nå som er mitt drømmehus! De som eier det bor i en annen del av landet og det brukes derfor som feriehus. 

Er det frekt å ringe og spørre om de er interessert i å selge? Noen som har gjort det samme?

Ja, det er utrolig frekt! 

Anonymkode: fc528...b26

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, JackIost skrev:

Slapp helt av, TS, ikke bry deg om de humørløse folkene som har svart deg :)

Vi fikk spørsmål om dette en gang, det var da moren min skulle flytte, og jeg skulle overta huset, en som hadde noe businessprosjekter like i nærheten forhørte seg. At han var interessert i huset opplevde jeg selvsagt ikke som frekt, han fikk bare beskjed om at det dessverre (for ham) ikke var til salgs :)

Om du spør er det sikkert en liten risiko for at de blir sure, men hva så? Du har jo intet å tape :)

Takk!😊

TS

Skrevet
39 minutter siden, penny_ skrev:

Det fungerer sikkert for folk som ikke er kresne :) Ellers må man gjerne vente lenge før det kommer et passende hus.

Ja og for folk med respekt for at noen faktisk eier noe du ikke kan få ;)

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er utrolig frekt! 

Anonymkode: fc528...b26

Kan du utdype?

TS

AnonymBruker
Skrevet

Ts det er tydelig at du bør ignorere enkelte her. Samtlige bor i det hjemmet de selv responderer ut fra. Det paret du sikter til er alderspensjonister og bor ikke der engang. Det er noe helt annet. Men som sagt, jeg ville sendt et brev.

Lykke til.

• Liker 9
Gjest Ravna
Skrevet (endret)

.  

Endret av Ravna
AnonymBruker
Skrevet

Synes det er ganske utidig å spørre om noe sånt, så det hadde jeg ikke gjort. 

Anonymkode: 9310a...db6

• Liker 1
Skrevet

Etter å ha tenkt frem og tilbake veldig mange ganger, så tok vi mot til oss og skrev et brev til eieren av vårt drømmesommerhus på Hvaler for nesten 10 år siden. Vi hørte ingenting og tok det for gitt at de ikke var interesserte. Men plutselig, sommeren for fire år siden, fikk vi et brev fra en advokat. Han viste seg å være bostyreren til dødsboet til de som eide dette huset og vi fikk da tilbud om å kjøpe stedet. Prisantydningen var betydelig over takst, men noe annet var heller ikke å vente. Alternativet var jo at det ble lagt ut på det åpne markedet og da kunne det jo blitt enda dyrere. Så vi hoppet i det og er i dag lykkelige eiere av "verdens flotteste sommerhus" med stor tomt, egen strand og brygge. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Enig. Å bli sint for slike spørsmål er jo helt merkelig. Er jo bare å takke nei og avslutte samtalen. 

Anonymkode: 8908d...7d4

Jeg uttrykker ikke noe uhøflig, men slike henvendelser er veldig irriterende.

Og apropo, jeg fikk selv en slik lapp i postkassen etter at jeg hadde kjøpt min nye bolig. Jeg kastet lappen, og lot det bli med det. Hvorfor skal man bli sur for noe slikt?

Jeg får sikkert 4-10 sånne lapper hver måned. Det er provoserende.

1 time siden, debattanten skrev:

Jøss for en prippen og sær person. Noen liker huset ditt og spør helt normalt om du kan kjøpe det, eller om du vurderer å selge i nærmeste fremtid. 

Noen bør respektere at jeg ønsker å fortsette å eie mitt eget hus.

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg uttrykker ikke noe uhøflig, men slike henvendelser er veldig irriterende.

Jeg får sikkert 4-10 sånne lapper hver måned. Det er provoserende.

Noen bør respektere at jeg ønsker å fortsette å eie mitt eget hus.

Jeg får også minst én sånn lapp i uka - og jeg fatter virkelig ikke hva som er så plagsomt? Jeg kaster den bare sammen med reklamen og tomme melkekartonger, og ferdig med det. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Vi eide et sommerhus fram til for noen år siden, og to ganger fikk vi henvendelse fra noen som ville kjøpe. En sendte brev og en ringte på døra. Vi skulle ikke selge da, men synes bare det var stas at noen synes huset vårt var så fint at de hadde lyst på det.

Fatter ikke at noen kan bli sure, si det er frekt etc. Dere må jammen være noen surpomper :P

Anonymkode: bbf3b...403

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Jeg og broren min eier en hytte. Hadde noen tatt kontakt med oss å spurt om å få kjøpe den, hadde vi solgt den. :) 

Anonymkode: d18b5...1bc

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Seriøst? Det er en helt vanlig måte for meglere å reklamere for seg selv på, og trenger overhodet ikke bety at de faktisk har en kjøper til huset ditt.

Anonymkode: d3fc7...ce7

Men det er OGSÅ en måte å henvende seg til eiere av utvalgte objekter el i utvalgte områder fordi de har konkrete kjøpere på hånden. Og er det er attraktivt område, høyst sannsynlig tilfelle.

Kanskje du skal legge janteloven til side?

Anonymkode: 20e04...083

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...