AnonymBruker Skrevet 28. mai 2017 #21 Skrevet 28. mai 2017 Vi får stadig henvendelser om å selge. Ganske overpriset område fra før, så det er nok pengesterke folk som er interessert i huset vårt. Foreløpig har ikke det fristet, men får vi ett bra nok tilbud så hadde vi nok slått til. Anonymkode: 340ec...f12 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2017 #22 Skrevet 28. mai 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi får stadig henvendelser om å selge. Ganske overpriset område fra før, så det er nok pengesterke folk som er interessert i huset vårt. Foreløpig har ikke det fristet, men får vi ett bra nok tilbud så hadde vi nok slått til. Anonymkode: 340ec...f12 Ok! Viste ikke at det var så vanlig med sånne henvendelser, men ser ut som flere her inne får slike tilbud. Dette er ute på landet hvor prisene er forholdsvis lave. Hva ville vært et bra tilbud for deg? TS Anonymkode: efc47...8be
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2017 #23 Skrevet 28. mai 2017 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Kan forstå det altså. Men de bor ikke i huset, er der kanskje noen ganger i året. Hadde de bodd der fast, så vet jeg ikke om jeg hadde spurt. TS Anonymkode: efc47...8be De kan både ha arvinger som skal overta huset eller testamentert det bort til noen. Folk med flere eiendommer klarer nødvendigvis ikke å bo i alle husene sine samtidig. Noen har og eiendommer for å invistere både for seg selv og for sine etterkommere. Å ha penger i banker er uøkonomisk. Jeg synes bare tanken din om å kontakte eier er særs usmakelig. Uansett beløp så er det for de fleste i dag ulønnsomt å selge fremfor å eie en eiendom. Anonymkode: cb787...98d 4
Populært innlegg penny_ Skrevet 28. mai 2017 Populært innlegg #24 Skrevet 28. mai 2017 (endret) Jeg syns folk her inne er jævlig nærtagende. Hvorfor blir dere fornærmet av et slikt spørsmål? Det er et hus, ikke ungen deres. Endret 28. mai 2017 av penny_ 55
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2017 #25 Skrevet 28. mai 2017 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Kan forstå det altså. Men de bor ikke i huset, er der kanskje noen ganger i året. Hadde de bodd der fast, så vet jeg ikke om jeg hadde spurt. TS Anonymkode: efc47...8be Jeg har også en fritidsbolig et annet sted i landet. Den hadde jeg blitt enda sintere for om noen uoppfordret kom og spurte om å få kjøpe. Å eie attraktive boligobjekter medfører at man mottar et visst press fra interessegrupper som vil at du skal selge. Det er omtrent umulig å stoppe frekke tilbud fra meglere. Vi trenger ikke at privatpersoner også invaderer privatsonen med uoppfordrede tilbud. Hvis jeg vil selge, skal keg gjøre det tydelig gjennom en megler. Andre henvendelser er et ufattelig irritasjinsmoment. En av mine naboer måtte true en mann med politianmeldelse etter at han i lengre tid kom med gjentatte forespørsler ved personlig oppmøte, selv om han hadde fått klar beskjed om at det var uaktuelt å selge. Anonymkode: 39bff...823
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2017 #26 Skrevet 28. mai 2017 Å vise sin interesse er da en ærlig sak. Det viktigste er hvordan det gjøres. Selv ville jeg nok ha skrevet et brev, kort og hyggelig, der jeg forklarer at huset er en drøm og at jeg svært gjerne ville kjøpt det om det noengang skulle bli aktuelt å selge. Underskrevet med navn, tlf nr, mail og vennlig hilsen xxxx Da har eiere et skriftlig brev og de kan enkelt svare om de vil. Hører du ingenting kan du regne med at tilbudet var uaktuelt. Anonymkode: e3f49...a79 8
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2017 #27 Skrevet 28. mai 2017 Akkurat nå, penny_ skrev: Jeg syns folk her inne er jævlig nærtagende. Hvorfor blir dere fornærmet av et slikt spørsmål? Tror du det er én enkelt som henvender seg en gang i tiåret? Det er jævlig slitsomt å ikke få bo i fred i sitt eget hus. Anonymkode: 39bff...823
boblevann Skrevet 28. mai 2017 #28 Skrevet 28. mai 2017 Skjønner virkelig ikke problemet med å ringe, presentere seg og bare si at du lurer på om de har planer om å selge en gang. Har blitt oppringt eller fått brev jeg og flere ganger, svarer på høflig nei og ferdig med det. 17
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2017 #29 Skrevet 28. mai 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: De kan både ha arvinger som skal overta huset eller testamentert det bort til noen. Folk med flere eiendommer klarer nødvendigvis ikke å bo i alle husene sine samtidig. Noen har og eiendommer for å invistere både for seg selv og for sine etterkommere. Å ha penger i banker er uøkonomisk. Jeg synes bare tanken din om å kontakte eier er særs usmakelig. Uansett beløp så er det for de fleste i dag ulønnsomt å selge fremfor å eie en eiendom. Anonymkode: cb787...98d Ser poenget ditt. Men tror jeg likevel har lyst å prøve. Har ikke tenkt å være påtrengende. TS Anonymkode: efc47...8be 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2017 #30 Skrevet 28. mai 2017 2 minutter siden, penny_ skrev: Jeg syns folk her inne er jævlig nærtagende. Hvorfor blir dere fornærmet av et slikt spørsmål? Det er et hus, ikke ungen deres. Enig. Å bli sint for slike spørsmål er jo helt merkelig. Er jo bare å takke nei og avslutte samtalen. Anonymkode: 8908d...7d4 24
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2017 #31 Skrevet 28. mai 2017 Og apropo, jeg fikk selv en slik lapp i postkassen etter at jeg hadde kjøpt min nye bolig. Jeg kastet lappen, og lot det bli med det. Hvorfor skal man bli sur for noe slikt? Anonymkode: e3f49...a79 15
Gjest Regn Skrevet 28. mai 2017 #32 Skrevet 28. mai 2017 (endret) Forslag: kjøp et hus som fakisk skal selges? Endret 28. mai 2017 av Regn
penny_ Skrevet 28. mai 2017 #33 Skrevet 28. mai 2017 (endret) 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: De kan både ha arvinger som skal overta huset eller testamentert det bort til noen. Folk med flere eiendommer klarer nødvendigvis ikke å bo i alle husene sine samtidig. Noen har og eiendommer for å invistere både for seg selv og for sine etterkommere. Å ha penger i banker er uøkonomisk. Jeg synes bare tanken din om å kontakte eier er særs usmakelig. Uansett beløp så er det for de fleste i dag ulønnsomt å selge fremfor å eie en eiendom. Anonymkode: cb787...98d De kan ha arvinger, ja, og det kan hende de ikke har det. Kanskje de tenker på å kjøpe en leilighet i Spania, og at de får farten på seg om det viser seg at noen er interessert i å kjøpe. Derfor er det helt ok å spørre. Endret 28. mai 2017 av penny_ 7
penny_ Skrevet 28. mai 2017 #34 Skrevet 28. mai 2017 1 minutt siden, Regn skrev: Forslag: kjøp et hus som fakisk skal selges? Det fungerer sikkert for folk som ikke er kresne Ellers må man gjerne vente lenge før det kommer et passende hus.
Ild Skrevet 28. mai 2017 #35 Skrevet 28. mai 2017 He he, ikke rart det er krig i verden! Dersom de blir sure av en hyggelig henvendelse sier det mer om dem enn om deg Lykke til! 16
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2017 #36 Skrevet 28. mai 2017 Virker som om det er litt 50/50 i meninger her inne. Dette er langt ute på landet og det er generelt vanskelig å selge her. Kan ikke helt se for meg at det er et attraktivt området, men kan jo hende at de får henvendelser uansett. Tror jeg satser på en samtale uansett. Så vet de om meg hvis de får lyst å selge på et eller annet tidspunkt. Leste om en sånn historie fra et hageblad, var der jeg fikk ideen fra. TS Anonymkode: efc47...8be 5
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2017 #37 Skrevet 28. mai 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok! Viste ikke at det var så vanlig med sånne henvendelser, men ser ut som flere her inne får slike tilbud. Dette er ute på landet hvor prisene er forholdsvis lave. Hva ville vært et bra tilbud for deg? TS Anonymkode: efc47...8be Taksten på huset er 13mill for snart 2år siden. Det høyeste tilbudet vi har fått er 15. Og siden vi ikke er interessert i å selge, syns vi det er for lavt. 20mill kan vi kanskje vurdere😊 Dette er sentralt i Oslo. Anonymkode: 340ec...f12 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2017 #38 Skrevet 28. mai 2017 Har fått 2 forespørsler på om vi ønsker å selge huset vårt, har bare sagt nei. Hvorfor skulle jeg bli sint fordi noen lurer på om vi kanskje har flytteplaner? Herregud, en plass grensen. Etter vi sa nei, hørte vi aldri noe mer. Det er da en ærlig sak å spørre. Anonymkode: a7aab...8d6 11
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2017 #39 Skrevet 28. mai 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Virker som om det er litt 50/50 i meninger her inne. Dette er langt ute på landet og det er generelt vanskelig å selge her. Kan ikke helt se for meg at det er et attraktivt området, men kan jo hende at de får henvendelser uansett. Tror jeg satser på en samtale uansett. Så vet de om meg hvis de får lyst å selge på et eller annet tidspunkt. Leste om en sånn historie fra et hageblad, var der jeg fikk ideen fra. TS Anonymkode: efc47...8be Jeg tror du får bedre respons hvis du kontakter direkte og ikke via advokat eller megler. For oss har det vært lett å avvise megler som har tatt kontakt. En privateperson hadde nok blitt vanskeligere. Lykke til og hold oss gjerne oppdatert😊 Anonymkode: 340ec...f12 2
debattanten Skrevet 28. mai 2017 #40 Skrevet 28. mai 2017 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har opplevd at noen har henvendt seg om å få kjøpe huset mitt, helt uten videre. Det synes jeg var utrolig frekt, og jeg oppfatter slike forespørsler som utidige, upassende og respektløse. Jeg håper ikke det er mitt hus du sikler på. Det er ille nok at jeg nesten hver uke får pamfletter fra eiendomsmeglere i posten, som reklamerer for at de kan få gode priser for huset mitt. Jeg VIL IKKE selge, og blir sint av slike henvendelser. Hvorfor skal jeg selge hjemmet mitt, som jeg trives i, bare fordi noen har lyst på det? Hvis jeg vi, selge, averterer jeg huset til salgs. Alle henvendelser om salg uoppfordret opplever jeg som en invaderende fornærmelse. Jeg ville ikke ringt om jeg ver deg, ts. Anonymkode: 39bff...823 Jøss for en prippen og sær person. Noen liker huset ditt og spør helt normalt om du kan kjøpe det, eller om du vurderer å selge i nærmeste fremtid. 17
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå