AnonymBruker Skrevet 29. mai 2017 #81 Skrevet 29. mai 2017 Jeg hadde gladelig solgt om noen viste interesse, har prøvd å selge i tre år snart! Anonymkode: 73e27...92b 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2017 #82 Skrevet 29. mai 2017 Folk er altså så ufattelig hårsåre.. De lappene man får fra eindomsmeglere er reklame. De sendes ikke for å personlig plage noen. Ærlig talt.. Og man vet jo aldri, kanskje eier av drømmehuset man har sett har tenkt og vurdert litt å selge men ikke hatt "ork" til å sette igang. Kanskje de har planer om å selge om X år og kan si ifra om det. Kanskje de har førsøkt å selge før men ikke fikk bud og derfor blir glad for henvendelsen. Kanskje har de ikke lyst til å selge og sier dermed nei. TS har heller aldri snakket om å møte opp på døra deres og plage dem og mase, hun snakket om en telefon eller skriftlig henvendelse for et enkelt spørsmål og høres ut som en hyggelig og høflig person. Anonymkode: b3330...487 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2017 #83 Skrevet 29. mai 2017 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Du er virkelig lettkrenket.. Anonymkode: 20e04...083 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Snakk om å være lettkrenket, det er jo bare å konstatere at du er heldig og kaste lappen. Som du ser av tråden er det flere som kunne tenke seg å selge om de fikk en slik henvendelse og hvordan skal boligkjøpere lukte at akkurat du føler det utidig? Det er jo mest diskrete og minst plagsomme måte å lodde muligheten på. Kanskje du skal sette skilt på huset ditt med "IKKE TIL SALGS"? Og spørs om ikke huset ditt, tross alt, her dårlig karma om man blir SÅ gretten av å bo der.. Anonymkode: 20e04...083 17 timer siden, debattanten skrev: Selvsagt, men man bør da tåle et jævla spørsmål. Man er ikke respektløs bare fordi man spør noen om å kjøpe huset dems. Man er respektløs først når man ikke respekterer dine ønsker, men da må man altså først spørre. Jeg tror ikke dere forstår hvordan det er å bo i et område der mange ønsker å kjøpe. Én ting er at meglerne bombarderer oss med forespørsler - en annen ting er at det har gått så langt som at folk har oppsøkt naboer gjentatte ganger og ikke gitt seg til tross for klar og tydelig beskjed om at salg er uaktuelt. Én nabo måtte true med politianmeldelse før idioten ga seg. Er det virkelig umulig å forstå at man blir irritert over dette når man absolutt ikke har planer om å selge? 17 timer siden, AnonymBruker skrev: 300 mill da? Anonymkode: 20e04...083 Aldri! Anonymkode: 39bff...823
debattanten Skrevet 29. mai 2017 #84 Skrevet 29. mai 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror ikke dere forstår hvordan det er å bo i et område der mange ønsker å kjøpe. Én ting er at meglerne bombarderer oss med forespørsler - en annen ting er at det har gått så langt som at folk har oppsøkt naboer gjentatte ganger og ikke gitt seg til tross for klar og tydelig beskjed om at salg er uaktuelt. Én nabo måtte true med politianmeldelse før idioten ga seg. Er det virkelig umulig å forstå at man blir irritert over dette når man absolutt ikke har planer om å selge? Aldri! Anonymkode: 39bff...823 Jammen det var jo ikke det man diskuterte i denne tråden. Her var det TS som skulle ringe på et hus langt på landet hvor presset ikke er veldig stort. Med de forutsetningene du nevner her kan jeg til en viss grad forstå at man avviser alle litt krassere. 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2017 #85 Skrevet 29. mai 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror ikke dere forstår hvordan det er å bo i et område der mange ønsker å kjøpe. Én ting er at meglerne bombarderer oss med forespørsler - en annen ting er at det har gått så langt som at folk har oppsøkt naboer gjentatte ganger og ikke gitt seg til tross for klar og tydelig beskjed om at salg er uaktuelt. Én nabo måtte true med politianmeldelse før idioten ga seg. Er det virkelig umulig å forstå at man blir irritert over dette når man absolutt ikke har planer om å selge? Aldri! Anonymkode: 39bff...823 Herregud, nå får du gi deg! Selvsagt reagerer man når samme person gjør det gjentatte ganger. Da er det noe annet. Vi bor selv i ett pressområde og har fått en del tilbud, men igjen har vi bare sagt høflig nei. Det er jammen meg ikke rart det er krig i verden. Anonymkode: 340ec...f12 1
Siri_H Skrevet 29. mai 2017 #86 Skrevet 29. mai 2017 Jeg skjønner ikke helt alle som synes det er frekt? Jeg hadde tatt det som et kjempekompliment hvis noen ringte fordi de hadde så lyst på huset mitt. Det er jo bare å si nei hvis det ikke er interessant 4
Måbarefåsiat... Skrevet 29. mai 2017 #87 Skrevet 29. mai 2017 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har opplevd at noen har henvendt seg om å få kjøpe huset mitt, helt uten videre. Det synes jeg var utrolig frekt, og jeg oppfatter slike forespørsler som utidige, upassende og respektløse. Jeg håper ikke det er mitt hus du sikler på. Det er ille nok at jeg nesten hver uke får pamfletter fra eiendomsmeglere i posten, som reklamerer for at de kan få gode priser for huset mitt. Jeg VIL IKKE selge, og blir sint av slike henvendelser. Hvorfor skal jeg selge hjemmet mitt, som jeg trives i, bare fordi noen har lyst på det? Hvis jeg vi, selge, averterer jeg huset til salgs. Alle henvendelser om salg uoppfordret opplever jeg som en invaderende fornærmelse. Jeg ville ikke ringt om jeg ver deg, ts. Anonymkode: 39bff...823 Oida, må trø forsiktig rundt deg. Det er ikke innafor å bli så rasende bare noen spør. Og før du flyr på meg; nei, jeg synes ikke det. Nå er det jo heller ikke et hjem ts er interessert i da, men et hus som brukes som feriehus. 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2017 #88 Skrevet 29. mai 2017 Greit at flere har negative erfaringer, men føler ikke situasjonen min kan sammenlignes med erfaringene som presenteres her. Dette er et feriehus laaangt ute på landet, området er ikke attraktivt, markedet her ute går treigt, de som eier det er pensjonister og bor milevis unna og de får ikke telefoner hver uke av folk som vil kjøpe. Skjønner godt at det er irriterende med innpåslitne folk på døra hver uke som vil kjøpe huset ditt, men det er altså ikke tilfellet her. Dere som har fått interesserte folk på døra/per brev, har de vist interesse eller har de lagt inn bud? TS Anonymkode: efc47...8be 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2017 #89 Skrevet 29. mai 2017 Det var nettopp noen som ringte på et hus i slekten som blir brukt som feriehus for eldre. Innringer hadde vært på tomta på egenhånd og kikket seg rundt og mente at her så det ut som om noen knapt hadde vært på flere år så her kunne han sannsynligvis få ja på første forespørsel. Og han durte visst i vei med å fortelle at joda, han skulle fikse det og det og endre på det og det, og det der skulle iallefall bort osv. Han hadde allerede bestemt seg såpass at en skulle tru han allerede hadde fått ja. Min slekting sa hun omtrent satt der med åpen munn i sjokk over hvordan han turte frem om huset (som ble bygd av hennes far) og eiendommen. Dette området er jo meningen at det skal gå slekters gang, og det å få en frekkas på telefonen som allerede har ordnet seg en privat liten visning uten å spørre noen om lov, det føltes ikke ok. Han fikk også kontant nei, selvsagt. Måten han gjorde det på fikk mine slektninger til å føle det ekkelt.. Synes ikke folk burde ture frem på den måten, og spesielt i forhold til gamle hus så er det jo sannsynlig at de skal følge slekters gang, det er arveoppgjør som ikke er overstått og nostalgi ved å bli forespurt om barndomshjem. Trå varsomt! Anonymkode: f59d9...287
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2017 #90 Skrevet 29. mai 2017 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Greit at flere har negative erfaringer, men føler ikke situasjonen min kan sammenlignes med erfaringene som presenteres her. Dette er et feriehus laaangt ute på landet, området er ikke attraktivt, markedet her ute går treigt, de som eier det er pensjonister og bor milevis unna og de får ikke telefoner hver uke av folk som vil kjøpe. Skjønner godt at det er irriterende med innpåslitne folk på døra hver uke som vil kjøpe huset ditt, men det er altså ikke tilfellet her. Dere som har fått interesserte folk på døra/per brev, har de vist interesse eller har de lagt inn bud? TS Anonymkode: efc47...8be Du vet, noen leser bare overskriften og blir fornærmet av det. Vi fikk bud som var 2 millioner over takst som vi takket nei til. Mest fordi vi ikke er interessert i å selge. Da fikk vi brev i postkassen. Anonymkode: 340ec...f12 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2017 #91 Skrevet 29. mai 2017 Synes mange er ekstremt hårsåre i denne tråden. Greit hvis man blir plaget av gjentatt mas fra noen eller får en frekk henvendelse. Men å ringe noen å spørre høflig om de har vurdert å selge fordi du liker huset deres så godt, det skjønner jeg ikke at noen skal ta ille opp. Jeg hadde tatt det som et kompliment, og sagt at det desverre ikke er aktuelt med salg. Sånn tenkt jeg også gjorde da jeg fikk en henvendelse fra noen som ville kjøpe HESTEN min. Selv om det selvsagt var helt uaktuelt å selge "bestevennen min", falt det meg ikke inn å bli fornærmet. Det er lov å spørre! Anonymkode: 9b4fa...8f6 3
Jerry Lee Skrevet 29. mai 2017 #92 Skrevet 29. mai 2017 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå har jeg faktisk snakket med de. Hun var veldig trivelig! De hadde ikke planer om å selge, men de hadde heller ikke brukt huset så mye de siste årene grunnet avstanden. Vi pratet litt løst om forskjellig, så nå vet de ihvertfall at jeg er interessert. Hun hadde ikke noe imot at jeg ringte😊 Hun sa faktisk "det er alltid lov å spørre!". Så kanskje er det håp en gang i fremtiden om drømmehuset😊 TS Anonymkode: efc47...8be Så flott. Du står nå øverst på lista når de gamle en gang velger å selge. Hadde de hatt direkte arvinger/testamentarvinger ville de ha fortalt deg det og avslått ditt ønske/ tilbud.
Meadow Skrevet 29. mai 2017 #93 Skrevet 29. mai 2017 Vi har hatt flere på døra, og vi synes det bare er fint at det er interesse. Blir absolutt ikke fornærmet, det er da heller et kompliment! 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2017 #94 Skrevet 29. mai 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror ikke dere forstår hvordan det er å bo i et område der mange ønsker å kjøpe. Én ting er at meglerne bombarderer oss med forespørsler - en annen ting er at det har gått så langt som at folk har oppsøkt naboer gjentatte ganger og ikke gitt seg til tross for klar og tydelig beskjed om at salg er uaktuelt. Én nabo måtte true med politianmeldelse før idioten ga seg. Er det virkelig umulig å forstå at man blir irritert over dette når man absolutt ikke har planer om å selge? Aldri! Anonymkode: 39bff...823 Hvorfor antar du at vi ikke forstår hvordan det er? Det er jo flere i tråden som opplever det samme som du og ser på det som positivt eller helt greit. Jeg bor i et slikt område selv. Og betalte for det, syntes jeg den gang da, jeg er bare glad for å få bekreftet at flere kunne tenke seg å bo her. Og kjenner flere som har valgt å selge off-market mot en god pris, så slipper de styr og folkevandring på visning. Du må bare innse at du er skikkelig hårsår og vanskelig. At du GIDDER å kave deg opp for noe du ikke trenger å forholde deg til. Og ikke innser at mange synes dette er kurant, og at de som spør ikke kan vite at akkurat du er et case. Anonymkode: 20e04...083 4
Jerry Lee Skrevet 29. mai 2017 #95 Skrevet 29. mai 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror ikke dere forstår hvordan det er å bo i et område der mange ønsker å kjøpe. Én ting er at meglerne bombarderer oss med forespørsler - en annen ting er at det har gått så langt som at folk har oppsøkt naboer gjentatte ganger og ikke gitt seg til tross for klar og tydelig beskjed om at salg er uaktuelt. Én nabo måtte true med politianmeldelse før idioten ga seg. Er det virkelig umulig å forstå at man blir irritert over dette når man absolutt ikke har planer om å selge? Aldri! Anonymkode: 39bff...823 Bullshit!! 300 millioner? Trur du det er ca 63tusen? Selvsagt hadde du solgt..og for myyye mindre!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå