Gå til innhold

Én date og han står klar med gifteringen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 28.5.2017 den 12.55, AnonymBruker skrev:

Et vanlig uttrykk på engelsk, som det ikke finnes en eksakt ekvivalent for på norsk. 

Kort sagt betyr det "jeg kan ikke idag, men tar det gjerne igjen en annen dag". 

Det kommer fra gammelt av, da du tidligere (i USA) fikk en sjekk dersom kampen du skulle på ble avlyst. F.eks. du har billetter til en baseball-kamp, den er utsatt grunnet regn, du får en sjekk så du har den til gode. 

(Finner dette lett ved et enkelt google-søk, men tok meg likevel bryet å forklare...)

Anonymkode: ae8a5...524

Tusen takk. Tenkte ikke på å google det for jeg trodde det var bare et slanguttrykk. Da ble jeg litt klokere i dag også. 

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Altså, hvis du faktisk likte fyren så skjønner jeg ikke helt oppførselen din heller. Da hadde det vært naturlig å svare på meldingen. Og hvis det blir for mye meldinger så er det bare å sende en melding om at "dette blir litt mye meldinger for meg, jeg rekker ikke svare så ofte", så ville han sannsynligvis roet det ned. Joda, jeg syns han var unormalt desperat, men det betyr ikke at man ikke skal behandle folk med respekt uansett. Det minst du skal gjøre er å sende han en melding der du skriver at du ikke er interessert, og ikke ønsker å ha mer kontakt. Det burde du gjort FØR du blokkerte han. Hvis han da ikke hadde gitt seg så er det en annen sak, da er det creepy.

Anonymkode: 75a3d...8f5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Cata skrev:

Tusen takk. Tenkte ikke på å google det for jeg trodde det var bare et slanguttrykk. Da ble jeg litt klokere i dag også. 

OT: Slanguttrykk er veldig greie å google, bare skriv "What means xxxx" :) 

Anonymkode: 7ce05...f8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5/28/2017 den 2.07, AnonymBruker skrev:

Sekundet jeg entret døra hjemme fikk jeg en melding av typ 'Savner deg allerede'. Skal innrømme jeg ble litt satt ut, ettersom dette faktisk var første møte. Morgenen etter våknet jeg til fire nye meldinger, om hvorfor jeg aldri svarte - og om han hadde gjort noe galt. Jeg følte ikke for kaffe den dagen, for å si det sånn, og spurte om det var greit om vi en raincheck. Hørte ikke mer. 

Altså, dere hadde en fin date, fyren skrev 4 meldinger (dette kalles chat nå - uavhengig om det er sms eller whatever). Han hadde kanskje også et inntrykk av at det gikk bra og at her var det mulighet for flere treff? Noen av "dere" forventer meldinger, entusiasme, interesse, hvis ikke føler dere ikke "kjemien". Andre er roligere og får hetta av slikt. Hvordan skal en mann gjette hva akkurat DU foretrekker? Kommuniser, så kanskje det ordner seg lettere og man får en mer behagelig bli-kjent-fase for begge parter! Fatter rett og slett ikke hvorfor du ikke skrev litt med stakkaren dagen derpå. Kunne kanskje oppklart litt.

På 5/30/2017 den 9.48, AnonymBruker skrev:

Altså, hvis du faktisk likte fyren så skjønner jeg ikke helt oppførselen din heller. Da hadde det vært naturlig å svare på meldingen. Og hvis det blir for mye meldinger så er det bare å sende en melding om at "dette blir litt mye meldinger for meg, jeg rekker ikke svare så ofte", så ville han sannsynligvis roet det ned. Joda, jeg syns han var unormalt desperat, men det betyr ikke at man ikke skal behandle folk med respekt uansett. Det minst du skal gjøre er å sende han en melding der du skriver at du ikke er interessert, og ikke ønsker å ha mer kontakt. Det burde du gjort FØR du blokkerte han. Hvis han da ikke hadde gitt seg så er det en annen sak, da er det creepy.

Anonymkode: 75a3d...8f5

Støtter denne også. Jeg sier ikke at fyren ikke er litt rar, men ikke alt peker mot det, selv om mange i denne tråden er ganske paranoide. Vi vet ikke hvorfor han dukket opp på døra di. Kanskje er det relativt gode forklaringer for det? 

Anonymkode: 8f8c8...825

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn gjør alt feil, mens kvinner gjør alt riktig🙄

Hvorfor ikke fortelle han hva han gjør feil? Kanskje han "tror" han gjør alt riktig. Jeg syns forferdelig synd på fyren. Hva har du å tape på å egentlig fortelle han at stalking er turn off? Du skriver jo at han er en fin fyr ellers. 

Anonymkode: 80913...224

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinners grenseløse naivitet. Jeg blir helt oppgitt. 

Dette er grunnen til at kvinner stadig blir drept av sin partner, eller får sitt liv ødelagt. Kvinner tror godt om alle menn, og tror at det bare er å snakke litt fornuft til han så blir alt bra. Noen mennesker fungerer rett og slett ikke sånn. Psykopater for eksempel vil aldri kunne ta til seg en "alvorsprat". 

Tips til kvinner:

Når du møter på en mann som er helt "off". Så hold deg unna. Kast alle høflighetsbetrakninger ut av vinduet og bare hold deg unna. 

Ingen kommunikasjon eller noen ting, bare hold deg unna!

Anonymkode: c319e...2f2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kvinners grenseløse naivitet. Jeg blir helt oppgitt. 

Dette er grunnen til at kvinner stadig blir drept av sin partner, eller får sitt liv ødelagt. Kvinner tror godt om alle menn, og tror at det bare er å snakke litt fornuft til han så blir alt bra. Noen mennesker fungerer rett og slett ikke sånn. Psykopater for eksempel vil aldri kunne ta til seg en "alvorsprat". 

Tips til kvinner:

Når du møter på en mann som er helt "off". Så hold deg unna. Kast alle høflighetsbetrakninger ut av vinduet og bare hold deg unna. 

Ingen kommunikasjon eller noen ting, bare hold deg unna!

Anonymkode: c319e...2f2

Enig! 15 tegn som avslører en....

Anonymkode: 7c502...8b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...