Gå til innhold

Det er ikke greit at "prester" ser på Paradise Hotel


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er ikke kult å innrømme det. Det er ikke fint. Hvem innrømmer du det for? Deg selv, så du skal få aksept av den hippe, ungdommelige menigheten? Innrømmer du det for Gud; angrer du på det? Ber du om tilgivelse og slutter med det? 

Som prest er det ikke "flaut" å se på PH; det er ikke LOV. Det er ikke greit. PH representerer alt kristendommen er imot; intriger og krangling, hor, baksnakking og løgner, pengespill og griskhet. Det er ikke greit at "prester" (ja, jeg skriver med anførselstegn nå!) ser på Paradise Hotel. Det er skammelig og feil.

Ønsker du å leve på den måten, og støtte idiotiske TV-programmer? Da har du valgt feil yrke. Du skal forkynne kristendommen, men lever selv i synd? (Og ler av det?) Ikke greit. 

Anonymkode: 780a9...59e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Burde ikke du vært ute akkurat nå og hjulpet noen som er syke, fattige, husløse, narkomane, eller vært på flyktningkontakt eller frivillig på et barnehjem? Synder du ikke selv akkurat nå?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, linsejesus skrev:

Burde ikke du vært ute akkurat nå og hjulpet noen som er syke, fattige, husløse, narkomane, eller vært på flyktningkontakt eller frivillig på et barnehjem? Synder du ikke selv akkurat nå?

Nei? Vet du hva å synde er? Jeg sier ikke at prester ikke skal se på TV, de skal bare ikke se på horeprogrammer :) er nok å velge mellom! 

Anonymkode: 780a9...59e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten var jeg ute og gjorde en god gjerning (nei, flere, faktisk!) før du rakk å svare :P

Anonymkode: 780a9...59e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor så dømmende?

Anonymkode: e210f...c13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei? Vet du hva å synde er? Jeg sier ikke at prester ikke skal se på TV, de skal bare ikke se på horeprogrammer :) er nok å velge mellom! 

Anonymkode: 780a9...59e

Er ikke synd også at man lar være å gjøre det man burde? Burde du være på Kvinneguiden heller enn å hjelpe dine medmennesker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dessuten var jeg ute og gjorde en god gjerning (nei, flere, faktisk!) før du rakk å svare :P

Anonymkode: 780a9...59e

Er du dermed syndfri?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, linsejesus skrev:

Er du dermed syndfri?

 

1 minutt siden, linsejesus skrev:

Er ikke synd også at man lar være å gjøre det man burde? Burde du være på Kvinneguiden heller enn å hjelpe dine medmennesker?

Du skjønner åpenbart ikke hva det handler om. Prester skal være "renere", eller bedre, enn vanlige mennesker, og de skal være "utvalgte av Gud", og forkynne hans budskap. Visste du virkelig ikke det?

Det handler om å være et godt forbilde. Ingen bør se på PH, men særlig ikke prester. 

Og jeg gjør gode gjerninger og hjelper folk på Kvinneguiden også, jeg. Det er derfor jeg er her ;)
Man kan jo tro mye rart om hvorfor du er her inne dersom det ikke er folk å hjelpe folk, og at du ikke har tenkt tanken engang.. hmmm :(

Anonymkode: 780a9...59e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor så dømmende?

Anonymkode: e210f...c13

Det handler ikke om å dømme. Det handler om hva som står sort på hvitt i bibelen og hva kristendommen handler om. Det er fakta.

Anonymkode: 780a9...59e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Du skjønner åpenbart ikke hva det handler om. Prester skal være "renere", eller bedre, enn vanlige mennesker, og de skal være "utvalgte av Gud", og forkynne hans budskap. Visste du virkelig ikke det?

Det handler om å være et godt forbilde. Ingen bør se på PH, men særlig ikke prester. 

Og jeg gjør gode gjerninger og hjelper folk på Kvinneguiden også, jeg. Det er derfor jeg er her ;)
Man kan jo tro mye rart om hvorfor du er her inne dersom det ikke er folk å hjelpe folk, og at du ikke har tenkt tanken engang.. hmmm :(

Anonymkode: 780a9...59e

Du hjelper ingen ved å være krass i tonen og dømme. Du skal se verdien i alle mennesker, uansett "synder" og livsvalg. Og prester kan alle nlir så lenge de har over 4 i snitt fra vgs

Anonymkode: f4a13...3f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det handler ikke om å dømme. Det handler om hva som står sort på hvitt i bibelen og hva kristendommen handler om. Det er fakta.

Anonymkode: 780a9...59e

Kristendommen er ikke fakta. Så synd at dere kristne aldri kommer til å skjønne det. 

Anonymkode: a8ac5...733

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det handler ikke om å dømme. Det handler om hva som står sort på hvitt i bibelen og hva kristendommen handler om. Det er fakta.

Anonymkode: 780a9...59e

Kristendom er ikke fakta, det er overtro - på lik linje med andre religioner, flyvende enhjørninger og troll.

Anonymkode: f4a13...3f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er sexen du ser på som synd, handler ikke Paradise Hotel om sex. I denne sesongen er det kun ett par som har hatt sex, og det har vart i maks rundt 30 sek (det vil si, 30 sek av 45 minutter). Ikke ser man noe heller, siden de er under dyna. Dette er som regel på slutten av episoden, og man kan velge å skru av. Det er også deltakere som velger å ikke drikke.

Paradise Hotel er humor. Det er underholdning. Personlig er jeg mest interessert i selve spillet og de menneskelige relasjonene. Jeg ser på Paradise Hotel fra et psykologisk perspektiv. 

Anonymkode: 9677d...404

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor skriver du prester i anførselstegn? Er de ikke utdannet prest?

Anonymkode: f4d93...4fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det handler ikke om å dømme. Det handler om hva som står sort på hvitt i bibelen og hva kristendommen handler om. Det er fakta.

Anonymkode: 780a9...59e

Står det i Bibelen at prester ikke kan se på Paradise Hotel?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Du skjønner åpenbart ikke hva det handler om. Prester skal være "renere", eller bedre, enn vanlige mennesker, og de skal være "utvalgte av Gud", og forkynne hans budskap. Visste du virkelig ikke det?

Det handler om å være et godt forbilde. Ingen bør se på PH, men særlig ikke prester. 

Og jeg gjør gode gjerninger og hjelper folk på Kvinneguiden også, jeg. Det er derfor jeg er her ;)
Man kan jo tro mye rart om hvorfor du er her inne dersom det ikke er folk å hjelpe folk, og at du ikke har tenkt tanken engang.. hmmm :(

Anonymkode: 780a9...59e

Jeg påstår ikke å være bedre enn noen. 

Hvem er det som sier at prester skal være renere enn andre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den som ikke kjenner synden, kan heller ikke bekjempe den. 

Anonymkode: 35a43...e07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er greit at prester orienterer seg om det som skjer i ungdomsfjernsyn som Paradise Hotel, Skam ol.

Anonymkode: 129f4...2f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, linsejesus skrev:

Er ikke synd også at man lar være å gjøre det man burde? Burde du være på Kvinneguiden heller enn å hjelpe dine medmennesker?

Gjør vel ikke noe å bare se på hor vel,det står jo bare at man ikke skal bedrive hor mener jeg..Også er det jo litt sånn forbuden frukt,og bare det gjør det jo liksom så spennende..FOR VELDIG MANGE.OG DET INGEN ANDRE VEIT!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...