AnonymBruker Skrevet 25. mai 2017 #1 Skrevet 25. mai 2017 Så akkurat en forferdelig video av en nyfødt unge som blir omskjært (kan godt linke den hvis dere vil). Hva synes dere om dette? Jeg kan ikke fatte at noen mennesker vil påføre barnet sitt den ekstreme smerten, og ikke la ungen velge selv når den blir gammel nok til å bestemme selv. Hvorfor gjør visse mennesker dette mot sitt eget barn? Vil gjerne høre meninger av dere som har omskåret barnet deres. Anonymkode: bd0f0...148
Ananas. Skrevet 25. mai 2017 #2 Skrevet 25. mai 2017 Jeg mener det bør forbys. Å utføre unødvendige, irreversible inngrep på mennesker som ikke kan ta egne valg burde ikke være lov. 29
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2017 #3 Skrevet 26. mai 2017 Det bør forbys ja, det er helt sykt. Anonymkode: 6d724...ea0 10
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2017 #4 Skrevet 26. mai 2017 Det henger virkelig ikke på grep i vårt samfunn i dag at man skal skjære i friske barn/mennesker. Det er veldig merkelig at det virkelig kan utføres av det offentlige i dagens Norge. Jeg mener det må forbys. Vi skal ikke akseptere alt, bare fordi det skjer i religionens navn. Anonymkode: 21694...51a 14
estrella Skrevet 26. mai 2017 #5 Skrevet 26. mai 2017 Ikke innafor. På samme måte som jeg er imot hull i ørene på babyer og småbarn. Unødvendige inngrep som ikke har noen hensikt. Hvis det er et valg de vil når de blir større, greit, men ikke fordi foreldrene ønsker. Nå er det selvsagt forskjell mellom hull i ørene og omskjæring (det burde kun gjennomføres på de som er 18 år +, hvis de vil). 8
Gjest wildfig Skrevet 26. mai 2017 #6 Skrevet 26. mai 2017 Nok en sinnsyk handling som gjøres i religionens navn. Bør være forbudt i likhet med barneekteskap. Selv om det er tradisjon for det, så er ikke dette noe som burde godtas her til lands.
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2017 #7 Skrevet 26. mai 2017 Unødvendige, kosmetiske operasjoner på barn uten samtykkekompetanse er jeg sterkt imot. Anonymkode: f957d...9f1 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2017 #8 Skrevet 26. mai 2017 Det er lemlesting og må forbys.. akkurat på det området har dyr bedre rettsvern enn guttebabyer dessverre ... Anonymkode: 3af46...56c 8
FluffyJuggernaut Skrevet 26. mai 2017 #9 Skrevet 26. mai 2017 Jeg syns kjønnslemlestelse burde vært forbudt. Om voksne ønsker å gjøre det så er det greit, men syns ikke det er ett valg foreldre skal ta for barna sine. 3
Gjest Den Lille Heksa Skrevet 26. mai 2017 #10 Skrevet 26. mai 2017 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er lemlesting og må forbys.. akkurat på det området har dyr bedre rettsvern enn guttebabyer dessverre ... Anonymkode: 3af46...56c Word!
Blod Skrevet 26. mai 2017 #11 Skrevet 26. mai 2017 Å omskjære barn er overgrep. Dette er et valg som skal være opp til hver enkelt. 4
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2017 #13 Skrevet 26. mai 2017 Det gjøres IKKE av det offentlige. Det er smertefritt fordi bedøvelse brukes. Mine tre gutter er IKKE kjønnslemlestet. De har ikke forhud, og de lider ikke under det. Så mye kunnskapsløshet her. Anonymkode: ce848...e03
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2017 #14 Skrevet 26. mai 2017 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det gjøres IKKE av det offentlige. Det er smertefritt fordi bedøvelse brukes. Mine tre gutter er IKKE kjønnslemlestet. De har ikke forhud, og de lider ikke under det. Så mye kunnskapsløshet her. Anonymkode: ce848...e03 Jo, offentlige sykehus tilbyr omskjæring, men den enkelte lege kan reservere seg mot å utføre inngrepet. Grunnnen til at det tilbys, er at man har sett en del stygge tilfeller av infeksjoner, komplikasjoner og dødsfall der inngrepet er gjort av folk uten kompetanse. Derfor er det bedre å tilby det som en del av helsetjenesten. Selv synes jeg ikke noe om omskjæring, men vet godt at det er et inngrep som ikke har nevneverdige konsekvenser når det utføres korrekt. Imidlertid blir man lynsjet her på forumet av folk som tror omskjæring fører til livsvarig seksuell dysfunksjon, og sammenligner bush-omskjæring fra heksedoktorer i afrika (usterilt, ukyndig og smertefullt) med autorisert kirurgisk omskjæring på moderne sykehus (sterilt, med smertelindiring og oppfølging). Og før dere begynner heksejakten på meg: Omskjæring av kvinner er et HELT annet fenomen, og ikke sammenlignbart i det hele tatt, hverken medisinsk eller kulturelt. Anonymkode: 5385b...066 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2017 #15 Skrevet 26. mai 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det gjøres IKKE av det offentlige. Det er smertefritt fordi bedøvelse brukes. Mine tre gutter er IKKE kjønnslemlestet. De har ikke forhud, og de lider ikke under det. Så mye kunnskapsløshet her. Anonymkode: ce848...e03 Men hvorfor? Bør ikke guttene dine få bestemme selv hvordan penisen skal se ut? Anonymkode: 1db70...fc9 19
Outlander Skrevet 27. mai 2017 #17 Skrevet 27. mai 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Det gjøres IKKE av det offentlige. Det er smertefritt fordi bedøvelse brukes. Mine tre gutter er IKKE kjønnslemlestet. De har ikke forhud, og de lider ikke under det. Så mye kunnskapsløshet her. Anonymkode: ce848...e03 SMERTEFRITT? HAHA - hvorfor skriker de da? Du vet de bare bruke emla krem ikke sant? Stakkars de 3 guttene som fikk ikke bestemmer overfor sine egne kropp. 10
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2017 #18 Skrevet 27. mai 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Det gjøres IKKE av det offentlige. Det er smertefritt fordi bedøvelse brukes. Mine tre gutter er IKKE kjønnslemlestet. De har ikke forhud, og de lider ikke under det. Så mye kunnskapsløshet her. Anonymkode: ce848...e03 Du er motbydelig som synes du har rett til å ta deg til rette på andres kropp. Religionsfrihet? Og hvor var denne friheten til barna dine da du forgrep deg på dem? Anonymkode: 76572...04b 17
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2017 #19 Skrevet 27. mai 2017 Jeg er i mot et slikt inngrep da det er et overgrep mot barn. Inngrepet kan ikke reverseres og får betydning for den enkeltes sexliv som voksen. Det bør være 18-årsgrense. Har selv opplevd på nært hold et slikt inngrep som ble gjort av medisinsk årsak og hvor det ble komplikasjoner. Jeg unner ingen å høre de smerteskrikene fra et lite barn. Anonymkode: b4fc6...5ad 6 1
Jerry Lee Skrevet 27. mai 2017 #20 Skrevet 27. mai 2017 KUN på medisinsk grunnlag. IKKE kulturelt og/eller religiøst. 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå