AnonymBruker Skrevet 25. mai 2017 #21 Skrevet 25. mai 2017 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sikkert et dumt spørsmål, men er det mulig å sy igjen dåsen for å slippe mensen? Blør hver eneste dag! Har lyst til å kunne gå i lyse bukser uten å bekymre meg for blod. Har lyst til å ha sex uten å bekymre meg for at partneren får blod på seg. Har lyst til å bli kvitt mensen for godt. Har jo hørt om at de syr igjen jenter i andre land, da lurer jeg på om de slipper mensen? Noen som har erfaring? Andre tips taes i mot også Anonymkode: 22f7c...bf3 Skal du unngå meenstruasjon så er det nødvendig å fjerne livmoren. Alternativt sette inn hormonspiral, eller bruke annen prevensjon der blødningene opphører. Omskårne jenter og kvinner som er omtrent igjensydde i underlivet får ståre problemer når de begynner å menstruere på grunn av at blodet ikke kommer ut av skjeden, koagulerer delvis og lager problemer. Det vet de fleste som har fulgt litt med og leser aviser ol. Er du meget ung ts, siden du ikke vet dette? Anonymkode: 547d5...4eb 5
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2017 #22 Skrevet 25. mai 2017 7 minutter siden, Arabella skrev: Det er bare to helt sikre måter å unngå graviditet på, enten aldri å ha samleie eller å bli sterilisert. Valget er ditt, TS. Skulle gjerne sterilisert meg, men jeg er ikke gammel nok til det. Anonymkode: 22f7c...bf3
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2017 #23 Skrevet 25. mai 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skulle gjerne sterilisert meg, men jeg er ikke gammel nok til det. Anonymkode: 22f7c...bf3 Jo man får innvilget det når man har store helseproblemer. Fikk gjort det selv som 18 åring pga at jeg holdt på å dø av svangerskap utenfor livmoren. Anonymkode: 04edc...72e
Arabella Skrevet 25. mai 2017 #24 Skrevet 25. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Skulle gjerne sterilisert meg, men jeg er ikke gammel nok til det. Anonymkode: 22f7c...bf3 Da må du droppe sex, i hvert fall samleie. 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2017 #26 Skrevet 25. mai 2017 Dersom du syr igjen skjeden trenger du iallefall ikke bekymre deg for å bli gravid, ingenting ut, ingenting inn Anonymkode: 3b7b6...210 3
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2017 #27 Skrevet 25. mai 2017 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet du om jeg kan bruke det i tillegg til p-staven jeg har? Jeg trodde jeg skulle bli kvitt mensen for godt med p-stav, men det har bare gjort det verre Nå er det blødninger hver eneste dag, og ekle klumper som jeg ikke vet hva er. Anonymkode: 22f7c...bf3 Nei du bør ikke bruke dem samtidig, beste er at du tar ut p-staven, og samme dag kan du begynne å ta cerazette. Du vil være like beskyttet da. Sett en alarm på mobilen din så vet du når du husker å ta pillen om det er lett å glemme. Beste for deg er å slutte med p-staven siden den gjør at du blør hele tiden. Det er ingen garantier for om cerazette vil fungere, men det er verdt å prøve. Som sagt så blødde jeg litt i 1 1/2 år, men nå etter det har jeg ikke mensen lenger. Du kan eventuelt prøve spiral med hormon, det er mulig du tåler den bedre for p-stav og cerazette har samme hormon. Snakk med lege! Mange mister også mensen med å bruke spiral, og du kan bruke den selv om du ikke har født barn. Anonymkode: 460d0...a15 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2017 #28 Skrevet 25. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei du bør ikke bruke dem samtidig, beste er at du tar ut p-staven, og samme dag kan du begynne å ta cerazette. Du vil være like beskyttet da. Sett en alarm på mobilen din så vet du når du husker å ta pillen om det er lett å glemme. Beste for deg er å slutte med p-staven siden den gjør at du blør hele tiden. Det er ingen garantier for om cerazette vil fungere, men det er verdt å prøve. Som sagt så blødde jeg litt i 1 1/2 år, men nå etter det har jeg ikke mensen lenger. Du kan eventuelt prøve spiral med hormon, det er mulig du tåler den bedre for p-stav og cerazette har samme hormon. Snakk med lege! Mange mister også mensen med å bruke spiral, og du kan bruke den selv om du ikke har født barn. Anonymkode: 460d0...a15 Takk for et godt og informativt svar. Jeg har/har hatt migrene som gjør at jeg ikke kan bruke hormonbasert prevensjon. Spiral er eneste prevensjonsmetoden jeg aldri kommer til å ta. P-piller er ikke like sikkert som p-stav, og samtidig vil jeg det skal være konstant, så jeg må sjekke litt opp i dette! Anonymkode: 22f7c...bf3
Arabella Skrevet 25. mai 2017 #29 Skrevet 25. mai 2017 23 minutter siden, teknosilje skrev: Er det mulig?? Å la være å ha sex, mener du? 1
Gjest Margo Skrevet 25. mai 2017 #30 Skrevet 25. mai 2017 Har du prøvd hormonspiral? Ikke en bloddråpe her på 2,5 år Var som deg, blødde som en stukket gris i tide og utide.
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2017 #31 Skrevet 25. mai 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: TS her! Jeg har p-stav og det hjelper ikke. Det er eneste prevensjonsmetoden jeg kan bruke uansett. Hvordan er det å fjerne livmoren? Får man arr etter operasjonen? Og så lenge man ikke kommer i overgangsalderen gjør jeg gjerne det Anonymkode: 22f7c...bf3 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vet du om jeg kan bruke det i tillegg til p-staven jeg har? Jeg trodde jeg skulle bli kvitt mensen for godt med p-stav, men det har bare gjort det verre Nå er det blødninger hver eneste dag, og ekle klumper som jeg ikke vet hva er. Anonymkode: 22f7c...bf3 Få deg resept på Cerazette minipiller, les i pakningsvedlegget og bytt fra p-stav til Cerazette som skrevet i pakningsvedlegget. Det er ingen garanti for mindre blødninger men mange mister mensen helt på Cerazette. Jeg gjorde det fra første stund da jeg byttet fra p-piller (som jeg blødde rikelig mens jeg gikk på) til Cerazette. Hadde noen bittesmå blødninger innimellom men da så små at det holdt med truseinnlegg. Ellers ingen mens eller redsel for å blø gjennom klærne. Dessverre ble psyken min helt ødelagt av Cerazette og jeg gikk opp i vekt. Anonymkode: db2fd...f59
MissPierce Skrevet 25. mai 2017 #32 Skrevet 25. mai 2017 Har du prøvd p- sprøyte da? Jeg fikk den da jeg var 16 år pga store smerter ved mensen. Etter første sprøyten små blødde jeg en del, men det er vanlig. Fikk beskjed om at vist det hendte så skulle jeg kommet å ta den andre etter 2mnd, og ikke 3. Da sluttet blødningene helt, og har ikke hatt blødninger på sprøyta siden den gang. Er 30 nå. Har hatt ett opphold for å se om smertene hadde blitt bedre, men det har de ikke. Fikk da tilbake mensen etter ca. 5mnd.
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2017 #33 Skrevet 25. mai 2017 9 minutter siden, Vera skrev: Har du prøvd hormonspiral? Ikke en bloddråpe her på 2,5 år Var som deg, blødde som en stukket gris i tide og utide. Spiral ser så vondt ut å sette inn, og ha inni seg Tør det rett og slett ikke, enn så lenge! Jeg skal vurdere det. Viktig for meg å ha prevensjon som er konstant. P-stav har jo fungert utmerket for meg bortsett fra blødninger hver dag. Når man setter inn spiral, får man narkose/bedøvelse? Mye smerter? Anonymkode: 22f7c...bf3
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2017 #34 Skrevet 25. mai 2017 Hvis ditt navn er Ane Stø så vet jeg om flere leger som vil gjøre det for deg helt gratis! Anonymkode: c9607...852 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2017 #35 Skrevet 25. mai 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvis ditt navn er Ane Stø så vet jeg om flere leger som vil gjøre det for deg helt gratis! Anonymkode: c9607...852 Hva mener du? Anonymkode: 22f7c...bf3
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2017 #36 Skrevet 25. mai 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spiral ser så vondt ut å sette inn, og ha inni seg Tør det rett og slett ikke, enn så lenge! Jeg skal vurdere det. Viktig for meg å ha prevensjon som er konstant. P-stav har jo fungert utmerket for meg bortsett fra blødninger hver dag. Når man setter inn spiral, får man narkose/bedøvelse? Mye smerter? Anonymkode: 22f7c...bf3 Ingen prevensjon er "konstant" hvis du mener 100 prosent sikker. Smertefritt med spiral. Anonymkode: 04edc...72e 2
Gjest Margo Skrevet 25. mai 2017 #37 Skrevet 25. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Spiral ser så vondt ut å sette inn, og ha inni seg Tør det rett og slett ikke, enn så lenge! Jeg skal vurdere det. Viktig for meg å ha prevensjon som er konstant. P-stav har jo fungert utmerket for meg bortsett fra blødninger hver dag. Når man setter inn spiral, får man narkose/bedøvelse? Mye smerter? Anonymkode: 22f7c...bf3 Smerter er helt individuelt..for min del var det ikke verre enn litt menssmerter, og det er det absolutt verdt når man slipper blødninger. Og du, du hadde jo i utgangspkt tenkt å sy igjen hele rukkelet..tror ikke det kan sammenlignes med det i hvert fall Bestill time hos en gynekolog - ikke fastlege, så er det gjort på 2 min. Spiralen kjennes ikke i det hele tatt etterpå (har ikke kjent noe jeg i hvert fall) det sies at mannen av og til kan kjenne trådene, uten at det skal være smertefullt. Anbefales på det sterkeste! Så har du den i 5 år.
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2017 #38 Skrevet 25. mai 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ingen prevensjon er "konstant" hvis du mener 100 prosent sikker. Smertefritt med spiral. Anonymkode: 04edc...72e P-stav og spiral er jo konstant siden de er i kroppen i flere år gjerne. P-piller må man selv sørge for at man får i seg Anonymkode: 22f7c...bf3
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2017 #39 Skrevet 25. mai 2017 Akkurat nå, Vera skrev: Smerter er helt individuelt..for min del var det ikke verre enn litt menssmerter, og det er det absolutt verdt når man slipper blødninger. Og du, du hadde jo i utgangspkt tenkt å sy igjen hele rukkelet..tror ikke det kan sammenlignes med det i hvert fall Bestill time hos en gynekolog - ikke fastlege, så er det gjort på 2 min. Spiralen kjennes ikke i det hele tatt etterpå (har ikke kjent noe jeg i hvert fall) det sies at mannen av og til kan kjenne trådene, uten at det skal være smertefullt. Anbefales på det sterkeste! Så har du den i 5 år. Ja du har rett i det, tusen takk for svar. Da tror jeg kanskje det er spiral jeg skal gå for Anonymkode: 22f7c...bf3
Honey Dew Skrevet 25. mai 2017 #40 Skrevet 25. mai 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Vet du om jeg kan bruke det i tillegg til p-staven jeg har? Jeg trodde jeg skulle bli kvitt mensen for godt med p-stav, men det har bare gjort det verre Nå er det blødninger hver eneste dag, og ekle klumper som jeg ikke vet hva er. Anonymkode: 22f7c...bf3 Da drar du til legen. Ring i morgen og få time
Fremhevede innlegg