Gå til innhold

Samboer og termin om en uke


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor klarer alle kjendismødre seg fint uten mannen i ett par dager? Selv med noen nurk på bare noen få uker er de på trening, på cafe, på shopping og er sosiale. Ingen sitter hjemme i skitne hus med babyen i puppen og griner og sender giftige sms til mannen??

Anonymkode: 4cc4b...380

Kanskje de har au pairer og vaskehjelp?

Anonymkode: c4563...833

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde blitt sint hvis mannen min hadde prioritert festival framfor å være med meg og baby i den første tiden. Det er slitsomt og tidkrevende i starten. Vi fikk en baby som måtte bæres flere timer hver kveld pga kolikk og det hadde ikke vært aktuelt at en av oss hadde vært ute på fest når den andre er hjemme med baby som krever såmye. Er man en fra starten så er det jo ikke et tema uansett, men når man har valgt å fåbarnet sammen må man også dele på det. Jeg fikk også fødselsdepresjon og hadde en alvorlig syk mor oppe i det hele så da var det helt avgjørende for meg at vi hadde fokus på familien. 

Men det kan jo være at han endrer mening når han ser hvordan det er å ha et barn, han er nok litt distansert nå som det er første barnet og han ikke vet hva han går til. 

Anonymkode: f29d9...3aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde blitt sint hvis mannen min hadde prioritert festival framfor å være med meg og baby i den første tiden. Det er slitsomt og tidkrevende i starten. Vi fikk en baby som måtte bæres flere timer hver kveld pga kolikk og det hadde ikke vært aktuelt at en av oss hadde vært ute på fest når den andre er hjemme med baby som krever såmye. Er man en fra starten så er det jo ikke et tema uansett, men når man har valgt å fåbarnet sammen må man også dele på det. Jeg fikk også fødselsdepresjon og hadde en alvorlig syk mor oppe i det hele så da var det helt avgjørende for meg at vi hadde fokus på familien. 

Men det kan jo være at han endrer mening når han ser hvordan det er å ha et barn, han er nok litt distansert nå som det er første barnet og han ikke vet hva han går til. 

Anonymkode: f29d9...3aa

Det blir mye hva hvis sånn og sånn skjer nå. Er ganske sikker på om det blir så ille, blir mannen hjemme. Har selv hatt sånne diskusjoner med min mann angående å planlegge helger og sånt etter fødsel og vi ble enige om å se ting an. Det har vist seg å være prblemfritt for vår del. Tror de fleste vil kunne klare seg en helg alene med ett barn etter 4-5 uker om det ikke er spesielle utfordringer som depresjon, brystbetennelse, lungebetennelse, dødsfall, kolikk osv. Om mannen forsvinner et par dager betyr det ikke at de ikke deler på ansvaret og uansett så blir det jo sånn at baby er mors hovedansvar første tiden.

Anonymkode: 635fe...b61

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

100% uenig. De første månedene med mitt barn var beintøffe. Skjønte ingenting når de i barselgruppa syntes ting ble vanskeligere etter som barnet ble endre, for min del var det stikk motsatt. 

Anonymkode: f4977...8b6

Ja det er jo forskjell på babyer. Med begge mine så ble det mer krevende etterhvert. Da jeg fikk nr to så passet jeg på å nyte tiden da hun fortsatt lå i ro☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...