Gå til innhold

Hva tenker du om menn som sier vi er gravide ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Teit. JEG er gravid. VI skal ha barn. HAN skal bli far. 

Han er ikke noe mer gravid bare fordi han hjelper meg med å lage mat fordi jeg er kvalm. Akkurat som at hanikke føder fordi han hjelper meg gjennom smertene. At VI er på sykehuset når jeg er,syk, gjør heller ikke han syk. 

Anonymkode: d0653...890

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker, det er en feilaktig utsagn, men jeg forstår hva som mener.  Tenker også hvorfor vedkommende synes det er viktig å bemerke at han er en aktiv støttende deltaker i prosessen. 

Anonymkode: 995cc...e4b

Enig med deg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke litt tullete av en mann og si at vi er gravide ?

Eller synes dere det er helt greit ?

Anonymkode: c966a...752

Syns ikke de kan ta på seg creden på det altså... men tenker de sier det fordi dama/koma driver å sier det hele tiden, og så tar han etter. 

Jeg syns forøvrig det er sært å si vi er gravide både når det kommer fra damer og menn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Carrot skrev:

naboen her sa dette når kona var gravid: vi er gravid, vi sliter med morgenkvalme, vi er slitne - ego fyr..

Kanskje han var sympatigravid hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Carrot skrev:

naboen her sa dette når kona var gravid: vi er gravid, vi sliter med morgenkvalme, vi er slitne - ego fyr..

Couvade syndrome.  :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tenker at dere er gravide og så fniser jeg litt for meg selv

Anonymkode: 636b4...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

.

Endret av Evilposelos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke helt problemet jeg, helt ærlig. Det er klart det ville vært korrekt å si vi er med barn/skal ha barn/skal bli foreldre/venter en liten en. Det tyder jo på at mannen er engasjert og tar svangerskapet innover seg, og det finnes det ingenting negativt med. Altfor mange menn som ikke er engasjert og som synes det er vanskelig å forholde seg til den gravide partneren sin og barnet fordi de ikke kjenner det fysisk på kroppen. Fedre går gjennom masse på sidelinjen de også, og kan utvikle svangerskapsdepresjoner og barseldepresjoner på lik linje med kvinnen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Maleficenta skrev:

Kanskje han var sympatigravid hehe

:fnise: han sier "vi har sovet dårlig" Når hun har vært oppe med ungene natt etter natt mens han sover søtt også.. Eller Vi er sultne når han vil ha mat og de akkurat har spist fordi han kom for sent til middagen :P

26 minutter siden, Arkana skrev:

Om det var så vel :smilyblomst: nei denne soler seg i glansen tror jeg.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Både jeg og mannen min sier det, og synes egentlig at det bare er søtt. 

Det har vært en tøff svangerskap så langt og mannen min har vært der for meg. Hadde han kunnet, så hadde han nok børt dette barnet frem for at jeg skulle slippe. Nå vet jeg ikke hvordan andre menn behandler sine gravide partnere, men å bli massert på føttene hver morgen og kveld. Tatt seg av alt i huset, mens jeg har vært på sykehus. For at jeg i det hele tatt skulle få matlyst hadde han leid inn kokk som kunne lage mat når jeg villet. 

Da jeg hadde lyst til å dra på babymoon, men var for syk til å egentlig reise, sørget han for å ordne slik at jeg fikk reist og oppleve byen. Da hadde han sørget for en limousin på standby hele tiden under oppholdet slik at jeg ble fraktet tilbake til hotellet så fort jeg ble sliten😊

Anonymkode: 0b66a...91d

Mannen min behandler meg helt fantastisk,  men det er fortsatt JEG som er gravid 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Carrot skrev:

:fnise: han sier "vi har sovet dårlig" Når hun har vært oppe med ungene natt etter natt mens han sover søtt også.. Eller Vi er sultne når han vil ha mat og de akkurat har spist fordi han kom for sent til middagen :P

Om det var så vel :smilyblomst: nei denne soler seg i glansen tror jeg.. 

Håhå. Fy f... Haddw det der vært min mann så hadde jeg klikka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Evilposelos skrev:

Hvorfor det? Det er jo ikke bare moren sitt barn. 

Sier vedkommende det når hun sier VI skal ha barn? Det impliserer jo at det er begges barn

Endret av Maleficenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Maleficenta skrev:

Håhå. Fy f... Haddw det der vært min mann så hadde jeg klikka

:fnise: det er litt kleint og vanskelig å ikke si noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har i grunn aldri hørt en mann si det.

Anonymkode: 9b1b0...61e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Ruccula skrev:

Mannen min behandler meg helt fantastisk,  men det er fortsatt JEG som er gravid 

Samme her. Han fulgte heldigvis med i biologitimen ;)

Så det har ikke noe med manglende engasjement på de mennene som ikke sier "vi er gravide". De bare forstår at det faktisk er feil. 

Men jeg syns ikke det er noe større problem enn at jeg humrer for meg selv. Jeg syns ikke vedkommende er en idiot av den grunn, men ja syns det er spesielt at noen menn/par sier "vi er gravide".

Anonymkode: 4f9c9...de9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest making.a.mess
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke litt tullete av en mann og si at vi er gravide ?

Eller synes dere det er helt greit ?

Anonymkode: c966a...752

Idiotisk, men det er ingen hemmelighet at menn stadig blir mer feminine. Før var det kamp om kvinners rettigheter. Nå er det kamp om menns rettigheter. De er så undertrykt stakkars. Tror de føler veldig på at de ikke kan føde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Mrs.Purdey skrev:

Idiotisk, men det er ingen hemmelighet at menn stadig blir mer feminine. Før var det kamp om kvinners rettigheter. Nå er det kamp om menns rettigheter. De er så undertrykt stakkars. Tror de føler veldig på at de ikke kan føde. 

De må meeer enn gjerne føde og gå gravide for min del. Å føde er ikke er privilegium, det er noe jeg gjerne skulle unngått :(

Anonymkode: 35b7f...8ca

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig dumt ut. Min mann brukte ikke det uttrykket. Jeg tenker det er en fortsettelse av "vi prøver å bli gravide", som vi også kunne finne på å si oss imellom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mrs.Purdey skrev:

Idiotisk, men det er ingen hemmelighet at menn stadig blir mer feminine. Før var det kamp om kvinners rettigheter. Nå er det kamp om menns rettigheter. De er så undertrykt stakkars. Tror de føler veldig på at de ikke kan føde. 

Stakkars? Jeg tror de er overlykkelige fordi de slipper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...