Gå til innhold

Bad karma? Jeger døde da elefant falt oppå ham.


NordicViking

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Her er ikke den spesielle situasjonen med tanke på elefantpopulasjonen i Hwange nevnt bortsett fra i en billedtekst hvor det henvises nettopp til de forgiftede vannhullene jeg refererte til ;) Da parken ble opprettet regner man med at det levde ca. 1.000 elefanter i området. I dag antas det å være godt over 40.000. Og jeg har faktisk vært der og satt meg ganske godt inn i problematikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Leo skrev:

Her er ikke den spesielle situasjonen med tanke på elefantpopulasjonen i Hwange nevnt bortsett fra i en billedtekst hvor det henvises nettopp til de forgiftede vannhullene jeg refererte til ;) Da parken ble opprettet regner man med at det levde ca. 1.000 elefanter i området. I dag antas det å være godt over 40.000. Og jeg har faktisk vært der og satt meg ganske godt inn i problematikken.

Du svarer ikke på temaet du la frem, du svarer luftig. Minner derfor på hva du selv skrev

Sitat

Selv om elefantbestanden som sådan er truet er det i Hwange, hvor denne jegeren ble drept, et problem at det er alt for mange elefanter. De sulter bl.a. rett og slett i hjel og på grunn av størrelsen utgjør elefantkadavre som blir liggende å råtne et forurensningsproblem. Elefantene gjør også stor skade på jordbruksareal utenfor nasjonalparken. Vi snakker her om bønder som er helt avhengige av avlingene sine for å overleve og det har vært flere tilfeller av vannhull som har blitt forgiftet som et desperat forsøk på å redusere elefantbestanden. Forgiftede vannhull er selvfølgelig en katastrofe for alt dyre- og fugleliv i området.

Løsningen du legger frem:

Sitat

En åpenbar løsning på problemet er å drive jakt på elefanter og kan man få godt betalt for å la noen gjør det så er det å slå to fluer i en smekk. Man reduserer antallet elefanter og man får inn penger til å drive viltstell i denne enorme nasjonalparken som er på størrelse med Belgia i utstrekning.

Jeg stiller meg uenig, og linken forteller nøye hvorfor. Det svarer du ikke på i innlegget ditt.

 http://news.nationalgeographic.com/2015/11/151715-conservation-trophy-hunting-elephants-tusks-poaching-zimbabwe-namibia/

"Is Trophy Hunting Helping Save African Elephants? Fees from trophy hunting of elephants that are supposed to help local communities—and elephants—often don’t. "

The view that sport hunting of elephants in Zimbabwe and Tanzania is causing more harm than good is gaining momentum. In Zimbabwe, says Gavin Shire, a spokesperson at the service, “trophy hunting does not currently support conservation efforts that contribute towards the recovery of the species.”

Anonymkode: 754db...1e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du svarer ikke på temaet du la frem, du svarer luftig. Minner derfor på hva du selv skrev

Løsningen du legger frem:

Jeg stiller meg uenig, og linken forteller nøye hvorfor. Det svarer du ikke på i innlegget ditt.

 http://news.nationalgeographic.com/2015/11/151715-conservation-trophy-hunting-elephants-tusks-poaching-zimbabwe-namibia/

"Is Trophy Hunting Helping Save African Elephants? Fees from trophy hunting of elephants that are supposed to help local communities—and elephants—often don’t. "

The view that sport hunting of elephants in Zimbabwe and Tanzania is causing more harm than good is gaining momentum. In Zimbabwe, says Gavin Shire, a spokesperson at the service, “trophy hunting does not currently support conservation efforts that contribute towards the recovery of the species.”

Anonymkode: 754db...1e8

Men hva er det egentlig du lurer på? :klo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elefanten 1  -  Jegeren 0.  YES!!   :nordvesta:

Anonymkode: eacff...775

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Søgni skrev:

Jeg leste med ganske stor forundring "toppkommentarer" i kommentarfeltet på Facebook, og et av innleggene med flest plusser var noe som "Dere som sier at jegeren hadde familie, det hadde elefanten og de andre dyrene også".

Ja, for jeg er sikker på at elefantens familie sitter i sorg på sosiale medier og leser om at den døde. Greit å vise avsky mot trofejakt, men en del av kommentarene i denne saken syns jeg er paradoksale fra folk som liksom skal ha så mye empati og forståelse. Eller strekker empatien og forståelsen seg kun til andre dyr enn mennesker? Synes en del av kommentarene i saker som denne, bærer preg av en barnslig, usammenhengende og ulogisk tankegang. 

 

Ja haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...