Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
4 minutter siden, Briggs skrev:

Har du noen forslag, til en einstøing med konsentrasjonsproblemer?

Miljøorganisasjoner. Begynn med å plukke søppel, langs veier, i grøntområder, langs kysten. Meld deg på lokale gamlehjem til å hjelpe gamle som sitter der og sulter med å spise (pleierne har ikke tid), eventuelt meld deg inn i sanitetsforeningen eller noe slikt og organiser det gjennom den.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
13 minutter siden, Hurepoix skrev:

Miljøorganisasjoner. Begynn med å plukke søppel, langs veier, i grøntområder, langs kysten. Meld deg på lokale gamlehjem til å hjelpe gamle som sitter der og sulter med å spise (pleierne har ikke tid), eventuelt meld deg inn i sanitetsforeningen eller noe slikt og organiser det gjennom den.

Jeg vil helst være alene.

Skrevet (endret)
8 minutter siden, Briggs skrev:

Jeg vil helst være alene.

Gå ut og plukk søppel alene, da vel. Når du blir lei av å være alene, ta kontakt med et gamlehjem og hør om du kan hjelpe. De gamle stiller få krav, mange er også demente og prater lite / ingenting / bare tull. Men jeg er sikker på at de ville satt veldig pris på omsorg og litt sosial kontakt, eventuelt hjelp til litt fysisk trening, som en liten gåtur i korridorene eller rundt bygget, til nærmeste park, butikk osv. Mange har ikke familie som bryr seg og sitter og sulter fordi pleierne ikke har tid til å sitte ned og mate dem. Har man litt sosial angst / sperrer er gamle og barn ganske greie å "øve seg" på, da de er veldig takknemlige for kontakt. Anbefaler ikke at man som enslig, småkeitete mann sikter seg inn mot å hjelpe barn, det kan lett misforstås, med mindre det er innenfor et spesifikt opplegg i full offentlighet og man har noe spesifikt å bidra med, som for eksempel leksehjelp på bibliotek osv.

Endret av Hurepoix
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en naver. Må innrømme at jeg er litt lat. Men så klarer jeg heller ikke å være i arbeid derfor er jeg på AAP. 

Jeg skammer meg over å ikke klare å være en del av samfunnet. Jeg blir fort sint og aggresiv over små ting. Klarer ikke å være blant mennesker. Blir fort aggresiv og tyr til vold for den minste grunn.....

Jeg kan ikke garantere for andres sikkerthet og vil helst bare være alene. Helst vil jeg bare være innestengt et sted. Helt ærlig så hadde jeg det bedre i fengsel enn i det fri. Har prøvd å komme inn i igjen men da legger de meg bare inn.... Der jeg gang på gang ber om å bli satt i belter, det er da jeg finner roen og vet at jeg ikke kan skade andre.... Jeg vil ikke skade andre, jeg mister bare kontrollen..... What can i do?

Jeg er i en aktivitetsplan for behandling. Ventetid for psykolog? fikk time i oktober..... Så nå prøver jeg bare å holde meg inne og se minst mulig mennesker. 

For min del kan jeg like godt bare dø, bryr meg ikke om jeg lever eller ikke. Skulle ønsket Norge hadde aktiv dødshjelp, hadde skrevet under med en gang uten å nøle og endelig finne fred :hjerte:

Anonymkode: 1c55d...e40

Hold ut :hug:
Skulle ønske jeg hadde noe mer hjelpsomt å komme med, men alt jeg kan gjøre er å råde deg til å klamre deg fast til livet, ta i mot all hjelp du får og ikke slutt å lete etter gode ting som kan hjelpe deg med å finne roen.
Sjekk gjerne ut om det finnes noe akutt ambulant team eller liknende der du bor som du kan ringe når det røyner på.

Skrevet
4 minutter siden, Hurepoix skrev:

Gå ut og plukk søppel alene, da vel. Når du blir lei av å være alene, ta kontakt med et gamlehjem og hør om du kan hjelpe. De gamle stiller få krav, mange er også demente og prater lite / ingenting / bare tull. Men jeg er sikker på at de ville satt veldig pris på omsorg og litt sosial kontakt, eventuelt hjelp til litt fysisk trening, som en liten gåtur i korridorene eller rundt bygget, til nærmeste park, butikk osv. Mange har ikke familie som bryr seg og sitter og sulter fordi pleierne ikke har tid til å sitte ned og mate dem. Har man litt sosial angst / sperrer er gamle og barn ganske greie å "øve seg" på, da de er veldig takknemlige for kontakt. Anbefaler ikke at man som enslig, småkeitete mann sikter seg inn mot å hjelpe barn, det kan lett misforstås, med mindre det er innenfor et spesifikt opplegg i full offentlighet og man har noe spesifikt å bidra med, som for eksempel leksehjelp på bibliotek osv.

Kanskje voksenopplæringen. Jeg har mange studiepoeng. Egentlig veldig tragisk hvordan det har blitt.

Skrevet (endret)
3 minutter siden, Briggs skrev:

Kanskje voksenopplæringen. Jeg har mange studiepoeng. Egentlig veldig tragisk hvordan det har blitt.

Det er sikkert mange steder hvor du kan bidra til både andres og din egen trivsel. Bare forhør deg rundt på Frivillighetssentralen osv. Mange flyktninger som trenger guide / norsklærer / språktrener / kamerat osv.

Endret av Hurepoix
Skrevet
1 minutt siden, Hurepoix skrev:

Det er sikkert mange steder hvor du kan bidra til både andres og din egen trivsel. Bare forhør deg rundt på Frivillighetssentralen osv. Mange flyktninger som trenger guide / norsklærer / kamerat osv.

Nei, jeg klarer ikke det. Er ingen hensikt å prøve engang.

Skrevet
Akkurat nå, Briggs skrev:

Nei, jeg klarer ikke det. Er ingen hensikt å prøve engang.

Så plukk søppel alene da. Ta med deg en flyktning som assistent når du er lei av å være alene.

Skrevet
På 22.5.2017 den 2.34, AnonymBruker skrev:

Eller er de bare slappe?

Anonymkode: aff6c...b22

Det er forskjell på navere og antar at de fleste mennesker faktisk ønsker å være i en eller annen form for arbeid.

Skrevet
Akkurat nå, Hurepoix skrev:

Så plukk søppel alene da. Ta med deg en flyktning som assistent når du er lei av å være alene.

Nei, jeg kommer ikke til å dra ut alene og plukke søppel langs gatene.

Skrevet (endret)
1 minutt siden, Briggs skrev:

Nei, jeg kommer ikke til å dra ut alene og plukke søppel langs gatene.

Uten frivillighet stopper Norge. Uten Norge ikke noe NAV på deg.

Endret av Hurepoix
Skrevet
Akkurat nå, Hurepoix skrev:

Uten frivillighet stopper Norge. Uten Norge ikke noe NAV på deg.

Det er ingen andre som plukker søppel her, jeg har i alle fall aldri sett noen. Det har vært noen bønder, men det har vært på eget jorde. Jeg kommer ikke til å gå der og pelle søppel til spott og spe, det hadde bare blitt ledd av. Ikke at man ikke er utstøtt som det er, som "naver".

Skrevet (endret)
9 minutter siden, Briggs skrev:

Det er ingen andre som plukker søppel her, jeg har i alle fall aldri sett noen. Det har vært noen bønder, men det har vært på eget jorde. Jeg kommer ikke til å gå der og pelle søppel til spott og spe, det hadde bare blitt ledd av. Ikke at man ikke er utstøtt som det er, som "naver".

Kan godt være du holder til på Østlandet ("pelle søppel"), der folk generelt har ganske dårlige holdninger mht. husmannsånd, jantelov, Ap-arroganse og naving, men her på det ennå delvis pietistiske Vestlandet ser folk ned på inaktive navere og hadde blitt positivt overraska om en naver tok ansvar for miljøet på den måten og gjorde seg fortjent til stønaden som en form for borgerlønn.

Endret av Hurepoix
Skrevet
8 minutter siden, Hurepoix skrev:

Kan godt være du holder til på Østlandet ("pelle søppel"), der folk generelt har ganske dårlige holdninger mht. husmannsånd, jantelov, Ap-arroganse og naving, men her på det ennå delvis pietistiske Vestlandet ser folk ned på inaktive navere og hadde blitt positivt overraska om en naver tok ansvar for miljøet på den måten og gjorde seg fortjent til stønaden som en form for borgerlønn.

Nei takk, er de som forsøker å manipulere folk imot meg, bedre å melde seg ut av hele dritten. Skulle tatt hevn på de jævlene og, men det gjør jeg jo ikke.

Natta.

AnonymBruker
Skrevet

Det er sikkert mange sosialklienter som er late. Kjenner til flere på AAP som heller velger å feste og ruse seg enn å skaffe jobb, de vil ikke ha jobb for de er for komfortable som de lever uten.

Men når det kommer til de som er Ufør så er de jo ordentlig syke, og jeg tror mange av de er de minst late vi har i dette landet. De må holde ut 24/7 med smerter og et liv uten kvalitet, mange som lever i isolasjon og ikke har helse til en eneste hobby eller greie å ha besøk av venner, hvor det å smøre seg en brødskive er som å gå 8 timer på ski, og de fortjener ros for den styrken og innsatsen de har!

Anonymkode: d6778...66e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...