AnonymBruker Skrevet 8. juni 2017 #21 Skrevet 8. juni 2017 En "naver" er en person som rett og slett er for lat til å skaffe seg arbeid. Selv om man har mulighet til å arbeide, så har man ike lyst til å arbeide, fordi det er mye enklere å gå på en eller annen ordning. Så ja, slike "navere" er som regel late, og giddalause. Problemet her er at folk kaller ALLE som går på en aller annen ordning, for "late og giddalause" som sikkert kunne ha skaffe seg fast arbeid hvis de bare hadde gått ordentlig inn for dette... Men en god del folk som går på NAV er faktisk syke, eller de har en legitim grunn for at de ikke kan arbeide noe særlig. Denne gruppen er egentlig ikke "naver" på samme måte som de giddalause og late... Anonymkode: c8e9f...a53 3
Briggs Skrevet 8. juni 2017 #22 Skrevet 8. juni 2017 Alle barna gikk på jobb Unntatt Maw Han gikk på NAW
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2017 #23 Skrevet 8. juni 2017 På 22.5.2017 den 15.51, AnonymBruker skrev: Det tror jeg nok var tull. Anonymkode: aff6c...b22 Slike trolletråder er slitsomme. Hilsen arbeidsledig uten dagpenger som nå har måtte flytte langt hjem til mor og far. Drømmeliv dere! Anonymkode: bc15c...61e
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2017 #24 Skrevet 8. juni 2017 Jeg er en naver. Må innrømme at jeg er litt lat. Men så klarer jeg heller ikke å være i arbeid derfor er jeg på AAP. Jeg skammer meg over å ikke klare å være en del av samfunnet. Jeg blir fort sint og aggresiv over små ting. Klarer ikke å være blant mennesker. Blir fort aggresiv og tyr til vold for den minste grunn..... Jeg kan ikke garantere for andres sikkerthet og vil helst bare være alene. Helst vil jeg bare være innestengt et sted. Helt ærlig så hadde jeg det bedre i fengsel enn i det fri. Har prøvd å komme inn i igjen men da legger de meg bare inn.... Der jeg gang på gang ber om å bli satt i belter, det er da jeg finner roen og vet at jeg ikke kan skade andre.... Jeg vil ikke skade andre, jeg mister bare kontrollen..... What can i do? Jeg er i en aktivitetsplan for behandling. Ventetid for psykolog? fikk time i oktober..... Så nå prøver jeg bare å holde meg inne og se minst mulig mennesker. For min del kan jeg like godt bare dø, bryr meg ikke om jeg lever eller ikke. Skulle ønsket Norge hadde aktiv dødshjelp, hadde skrevet under med en gang uten å nøle og endelig finne fred Anonymkode: 1c55d...e40
Hurepoix Skrevet 8. juni 2017 #25 Skrevet 8. juni 2017 (endret) Ja, det synes jeg. Jeg forventer at folk som går på NAV for livsopphold engasjerer seg i frivillige lag og foreninger som fulltidsbeskjeftigelse og gir tilbake til samfunnet på den måten. Uten friviligghet stopper Norge og uten Norge blir det ikke mye NAV! Endret 8. juni 2017 av Hurepoix
Misophonia Skrevet 8. juni 2017 #26 Skrevet 8. juni 2017 Naver er jo et veldig negativt ladet ord. Jeg anser en som driver å "Naver" som en snylter. Jeg synes det er feil å sammenligne snyltere med mennesker som mottar støtte de har behov for. Det er forskjell på mennesker som utnytter velferdsordninger og mennesker som mottar den hjelpen de trenger grunnet alvorlig sykdom. Noen er rammet av fysisk sykdom, andre psykisk og noen begge deler. Om man mener at sistnevnte er snyltere, så mener jeg personlig man fremstår veldig uvitende og trenger å lære seg en ting eller to. Man kan spørre flere som mottar støtte fra Nav om årsaken til dette og man vil få ulike svar fra ulike mennesker. Noen ganger er det greit å spørre om man kjenner til noen som er syk, om de er villig til å dele sin historie, slik at man forhåpentligvis kan bygge opp litt mer kunnskap og toleranse rundt dette. Dessverre er det en del snyltere der ute som gjør det vanskelig for de som oppriktig av behov for støtten. Skjønner ikke hvorfor man ønsker å lyve på seg selv sykdom og ikke ville bidra til det man kan i et samfunn. Det er jo mye bedre følelse å være der ute å bidra om man er frisk nok til det. Det vet jeg mange syke skulle ønske de kunne. Frivillig arbeid kan være godt for de med restarbeidsevne.
Misophonia Skrevet 8. juni 2017 #27 Skrevet 8. juni 2017 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er en naver. Må innrømme at jeg er litt lat. Men så klarer jeg heller ikke å være i arbeid derfor er jeg på AAP. Jeg skammer meg over å ikke klare å være en del av samfunnet. Jeg blir fort sint og aggresiv over små ting. Klarer ikke å være blant mennesker. Blir fort aggresiv og tyr til vold for den minste grunn..... Jeg kan ikke garantere for andres sikkerthet og vil helst bare være alene. Helst vil jeg bare være innestengt et sted. Helt ærlig så hadde jeg det bedre i fengsel enn i det fri. Har prøvd å komme inn i igjen men da legger de meg bare inn.... Der jeg gang på gang ber om å bli satt i belter, det er da jeg finner roen og vet at jeg ikke kan skade andre.... Jeg vil ikke skade andre, jeg mister bare kontrollen..... What can i do? Jeg er i en aktivitetsplan for behandling. Ventetid for psykolog? fikk time i oktober..... Så nå prøver jeg bare å holde meg inne og se minst mulig mennesker. For min del kan jeg like godt bare dø, bryr meg ikke om jeg lever eller ikke. Skulle ønsket Norge hadde aktiv dødshjelp, hadde skrevet under med en gang uten å nøle og endelig finne fred Anonymkode: 1c55d...e40 Hvis du sliter slik som du skriver, så høres du ikke ut som noen Naver. Du høres ut som en person som har behov for hjelp om du har opplevd mange innleggelser og ellers sliter med voldelige tanker/utbrudd. Jeg er enig med deg at Norge skulle hatt aktiv dødshjelp, men det vil først og fremst være for de som er alvorlig plaget av fysisk sykdom og som ikke ser noen vei tilbake. Jeg kan forstå at du ønsker det for psykisk syke også, men man må vite hvor man skal sette en grense. Du klarer å vente til psykolog i Oktober, tiden går raskt skal du se og så håper jeg du får den hjelpen du trenger. Du er ikke alene om dine tanker. Lykke til videre! 1
Misophonia Skrevet 8. juni 2017 #28 Skrevet 8. juni 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: En "naver" er en person som rett og slett er for lat til å skaffe seg arbeid. Selv om man har mulighet til å arbeide, så har man ike lyst til å arbeide, fordi det er mye enklere å gå på en eller annen ordning. Så ja, slike "navere" er som regel late, og giddalause. Problemet her er at folk kaller ALLE som går på en aller annen ordning, for "late og giddalause" som sikkert kunne ha skaffe seg fast arbeid hvis de bare hadde gått ordentlig inn for dette... Men en god del folk som går på NAV er faktisk syke, eller de har en legitim grunn for at de ikke kan arbeide noe særlig. Denne gruppen er egentlig ikke "naver" på samme måte som de giddalause og late... Anonymkode: c8e9f...a53 Takk! Noen som klarer å se forskjell på en "naver" og en som faktisk er i behov av hjelp grunnet sykdom.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2017 #29 Skrevet 8. juni 2017 Så mange som ikke vet hva en Naver er!! En Naver er en som urettmessig mottar støtte, kun fordi den ikke gidder å jobbe. Folk som er syke er ikke navere. Folk som er ufrivillig arbeidsledige er ikke navere. For som pga vanskelige situasjoner må ha sosialstønad er ikke navere. Navere = svindlere! Så ja, selvsagt er navere late. Og slappe. Og kriminelle. De som har en grunn til å motta stønad fra nav er ikke navere. Anonymkode: 45c68...f3b 1
Briggs Skrevet 8. juni 2017 #30 Skrevet 8. juni 2017 2 timer siden, Hurepoix skrev: Ja, det synes jeg. Jeg forventer at folk som går på NAV for livsopphold engasjerer seg i frivillige lag og foreninger som fulltidsbeskjeftigelse og gir tilbake til samfunnet på den måten. Uten friviligghet stopper Norge og uten Norge blir det ikke mye NAV! Kanskje man har nok med det basale? Holde leiligheten ren, sørge for at kroppen ikke forfaller helt. Virker ganske krevende å drive med frivillighetsarbeid "fulltid", da tenker jeg at man mer en alderspensjonist eller arbeidsledig. Men men, alle har jo forskjellige meninger. 1
Hurepoix Skrevet 8. juni 2017 #31 Skrevet 8. juni 2017 13 minutter siden, Briggs skrev: Kanskje man har nok med det basale? Holde leiligheten ren, sørge for at kroppen ikke forfaller helt. Virker ganske krevende å drive med frivillighetsarbeid "fulltid", da tenker jeg at man mer en alderspensjonist eller arbeidsledig. Men men, alle har jo forskjellige meninger. Arbeidsledig, ufør, naver, kall det hva du vil, jeg respekterer det kun om man er svært engasjert i frivillighet.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2017 #32 Skrevet 8. juni 2017 13 minutter siden, Hurepoix skrev: Arbeidsledig, ufør, naver, kall det hva du vil, jeg respekterer det kun om man er svært engasjert i frivillighet. Hva om en person har en eller annen syksom, som gjør at man ikke kan arbeide noe særlig? Anonymkode: c8e9f...a53 1
Briggs Skrevet 8. juni 2017 #33 Skrevet 8. juni 2017 19 minutter siden, Hurepoix skrev: Arbeidsledig, ufør, naver, kall det hva du vil, jeg respekterer det kun om man er svært engasjert i frivillighet. Det var en lettvinn uttalelse. 4
Djungelvrål Skrevet 8. juni 2017 #34 Skrevet 8. juni 2017 På 22.5.2017 den 15.37, Drakan skrev: Du er ganske freidig som lager en slik tråd Anonymkode: aff6c...b22. Du vet ingenting om de folkene og hva de sliter med, alle vil gjøre sitt beste for å forsørge seg selv. ._. Vet du ikke hva en naver er?? 1
Djungelvrål Skrevet 8. juni 2017 #35 Skrevet 8. juni 2017 Jeg har store fordommer mot Navere som de fleste andre. Jeg ser ned på dem. De eier ikke verken moral eller ære.
Djungelvrål Skrevet 8. juni 2017 #36 Skrevet 8. juni 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva om en person har en eller annen syksom, som gjør at man ikke kan arbeide noe særlig? Anonymkode: c8e9f...a53 Det er ikke de vi diskuterer her, en naver er ikke syk. Les deg opp på hva betydningen av ordet er. 1
Briggs Skrevet 8. juni 2017 #37 Skrevet 8. juni 2017 Hvis man ikke har en diagnose (eller rettere sagt en alvorlig nok diagnose), så får man bare sosialstønad. Kan umulig være noe ålreit å leve slik? Det er veldig lite penger, og det er noe man må søke om på nytt og på nytt, ingen stabil inntekt det nei. Nei, jeg skjønner ikke hvorfor friske mennesker skulle velge en slik tilværelse. Ikke har man noen mulighet til å legge seg opp penger heller. 1
Drakan Skrevet 8. juni 2017 #38 Skrevet 8. juni 2017 1 time siden, Mystix skrev: Vet du ikke hva en naver er?? Jeg vet at folk kaller meg det.... sliter psykisk, og migrene så er ikke synlig sykdom. Som gjør at andre har fordommer fordi jeg prøver å smile når jeg er ute eller se bra ut når jeg klarer å komme meg ut. ._.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2017 #39 Skrevet 8. juni 2017 25 minutter siden, Drakan skrev: Jeg vet at folk kaller meg det.... sliter psykisk, og migrene så er ikke synlig sykdom. Som gjør at andre har fordommer fordi jeg prøver å smile når jeg er ute eller se bra ut når jeg klarer å komme meg ut. ._. Du er fortsatt ikke en naver da. En naver svindler og mottar penger fordi han er lat eller ikke vil jobbe. En som har grunn er ikke naver. Anonymkode: 45c68...f3b
Drakan Skrevet 8. juni 2017 #40 Skrevet 8. juni 2017 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er fortsatt ikke en naver da. En naver svindler og mottar penger fordi han er lat eller ikke vil jobbe. En som har grunn er ikke naver. Anonymkode: 45c68...f3b Det er ikke alle som forstår det derimot. Noen tror naver er en som er i systemet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå