Gå til innhold

Skal vi få i gang fakkeltog ?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Hei dere !

(hm, skrev et innlegg som jeg ikke finner, så jeg får unnskylde dersom dette kommer to ganger)

Sitter her på natten og bare tenker og tenker på flomkatastrofen. Det er så ufattelig tragisk, og jeg også har i likhet med mange her bare lyst til å hjelpe. Hva kan vi gjøre?

Så slår det meg at vi kunne få i gang fakkeltog på nyttårsaften på kvelden rundt omkring i Norge? Slik kunne vi samles og symbolisere vår omtanke.

Vi skulle hatt fakkelselgere til fremmøtte, hvor det var slik at prisen vi betalte for faklene ble donert til hjelpearbidet.

Er dette et teit forslag?

Selv bor jeg i Oslo, og ser for meg at et fakkeltog enten langs Akerselva eller i sentrum. Jeg vil bare så inderlig gjøre noe, og håper dette kunne være en idè .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei dere !

Åh, var så redd forslaget mitt var dumt, så det er så godt å lese svarene deres !

Alt går an, tenker jeg !!! Om vi så kontakter statsministerens sekretær, eller media . Hjelp meg med forslag. Kontakte forhandlere av fakler....

Ser for meg et tog hvor barna fikk bli med , så for min del skulle toget ha godt på ettermiddagen.

Kanskje jeg skal ringe tipstelefonene til avisene, men vil først se litt mere respons her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt usikker, men hvis vi ringer tipstlf flere av oss...viser at det er flere. Jeg bor på Strømmen og kan enkelt komme meg til Oslo på nyttårsaften for å gå i fakkeltog (om jeg bare blir frisk fra omgangssyken innen da...jobber med saken).

Hva med å sende mail til aftenposten e.l. eller ringe?

Jeg kommer tilbake på forumet imorgen tidlig, må gjøre et forsøk på å sove nå og bli litt bedre. Håper flere joiner oss på dette opplegget :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei dere!

Blir ivrig jeg nå....

Har nå i nattens mørke sendt mailer til tipsene til de nevnte avisene.

Igjen, vi kan klare å organisere dette. Men så er det dette med å få kontakt med selgere av fakler....

Jeg må legge meg jeg også nå. Håper jeg våkner i morgen til masse repons:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Kjempegod ide!! Hadde vært så bra om vi kunne fått mobilisert flere byer til et fakkeltog også. Kanskje heller 1 nyttårsdag er en bra dag, ettersom det skal være offisiell sørgedag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I "boikott fyrverkeri"-tråden står det at det skal være fakkeltog til inntekt for de rammede i Bergen. Hadde vært fint å få det til i andre byer også ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere, som lurer på om det skjer noe med fakkeltog. I dag har jeg ringt rundt, og bla. fått prate med forværelset til ordføreren ( !). Damen der kjente ikke til at kommunen hadde planer om noe tog,men henviste meg videre til byrådsleder. Han visste heller ikke noe, og oppfordret meg til å kontakte Røde kors. Det har jeg nå gjort, og venter på telefon der fra.

Har også snakket med aftenposten, og de ville annonsere et fakkeltog når vi får organisert det.

Bergen skal ha tog, og da må vi da greie å få til det i Oslo også !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wow, du står virkelig på :klappe: Kjempebra! Tror ikke jeg kommer til å reise til Oslo for å gå i tog, men håper på et i nærheten av her hvor jeg bor... Lykke til i allefall!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, dere.

Ja, jeg har stått på i dag for å få til dette toget. Fikk en hyggelig telefon fra Røde kors i ettermiddag. Det var blitt tatt opp på et møte der mitt ønske om å få i gang et fakkeltog. De skulle så gjerne ha vært initiativtakere, men måtte dessverre fra si seg det, da de hadde kommet frem til at de har helt sprengt kapasitet knyttet opp mot hjelpearbeidet. Men de takket så mye for mitt ivrige forslag.

Nå vet ikke hvor jeg skal fortsette....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Utrolig som enkelte har stått på, dere har vært så flinke. Har litt dårlig samvittighet for at jeg ikke har bidratt nok.

Jeg forstår at enkelte organisasjoner ikke har kapasitet til slike tiltak, men det gleder vel dem å høre at det finnes medmennesker.

Kanskje en bare kunne gjort det så enkelt at en hadde møtt opp i sentrum tatt med et hvitt lys og tatt det deretter.

Uansett det er godt å høre at det finnes folk som bryr seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...