Gå til innhold

Derfor liker ikke menn løse kvinner.


Gjest Ari Loys

Anbefalte innlegg

Gjest Ari Loys

Har hatt meg en liten leserunde på Kvinneguiden i dag, og ser at det er en gjenganger her på forumet at når menn uttrykker at de ikke foretrekker "løse kvinner", blir det fort både halloi og hurlumhei i hønsegården. Og det er kanskje ikke så rart at det blir det når det er så mange misforståelser ute og går om hvorfor det er sånn. Derfor tenkte jeg - i diplomatiets navn - å lage en liten tråd om det, og forsøke å forklare dere akkurat hvordan dette henger sammen.

 

Først og fremst er det to ting dere må ha helt klart for dere i denne sammenheng:

1. Det å nedvurdere løsaktige kvinner som partnermateriale er både en nyttig og nødvendig forsvarsmekanisme for menn.

2. Det handler ikke direkte om antall kubikkcentimeter med tilfeldig kuk som kvinnen har motatt, men snarere om hva dette ellers forteller om hennes mentale helse og generelle personlighet.

 

Det er nemlig ingen tvil om at for kvinner eksisterer det en sterk korrelasjon mellom promiskuøsitet og psykiske problemer og personlighetsforstyrrelser (alle menn med litt seksuell erfaring kan skrive under på dette). Det er så og si uten unntak de mest sexgale kvinnene som på sikt viser seg å være de mest destruktive for en manns liv, selv om de kanskje kan være spennende og tilfredsstillende helt i starten. Husk at sexgale kvinner ikke bare er "sexgale", de er også "generelt gale". Dette er kvinnene som en dag nekter deg å treffe ungene dine, eller som fabrikerer historier om mishandling, voldtekt og diverse for å skaffe seg økonomiske, sosiale og rettslige fordeler. Altså kvinner som virkelig kan ødelegge livet til en mann. 

Så hvorfor er det sånn for kvinner, men ikke for menn? Vel, for å svare på det spørsmålet kan det være nyttig å se for seg et annet scenario eller to: Se for dere en mannlig lærer på 35 år som har sex med sin 16 år gamle kvinnelige student, og kjenn litt på den avskyen dere føler for det. Se så for dere en kvinnelig lærer på 35 som har sex med sin 16 år gamle mannlige student, og kjenn på hvor annerledes dere reagerer på det. Evt. kan man se på hvordan media forholder seg til sånne saker. Mannlig lærer har sex med kvinnelig student = "fysj-og-fy-sak". Kvinnelig lærer har sex med mannlig student = "gladsak". 

Så hvorfor reagerer vi så forskjellig på disse to scenarioene? Er det fordi vi liker å behandle menn urettferdig? Nei, absoluttt ikke. Grunnen til at vi som enkeltpersoner og samfunn reagerer så forskjellig er at dette er den riktige måten å reagere på. Vi vet nemlig innerst inne at disse to scenarioene ikke er sammenlignbare, og derfor reagerer vi også forskjellig. Grunnen til at de ikke er sammenlignbare er at kvinners og menns seksualitet er grunnleggende forskjellig. Vi vet at jenten sannsynligvis vil ta skade av en sånn relasjon, mens gutten ikke vil det. Hvorfor? Jo, fordi menn bygger et godt selvbilde bl.a. på å spre sin seksualitet, mens kvinner bygger et godt selvbilde bl.a. på å beskytte sin seksualitet. Menn og kvinner har med andre ord et diametralt motsatt forhold til sin seksualitet, og det vet vi, og derfor reagerer vi deretter.

Så hva da med de promiskuøse kvinnene? Jo, de er avvik fra normalen. De er kvinner som av en eller annen grunn har mistet de naturgitte forsvarsmekanismene overfor sin egen seksualitet som det andre kvinner har, og er således å regne som patologiske (syke) tilfeller. Det kan være at de har opplevd traumatiske ting i barndommen, eller rett og slett bare aldri har blitt oppdratt ordentlig. Men uansett årsak så er dette kvinner som sliter mentalt, og det å tro at disse kvinnenes "galskap" kun begrenser seg til seksualitet er ganske enkelt naivt. 

Min påstand er derfor at dersom det ikke var noen korrelasjon mellom kvinnelig promiskuøsitet og diverse karakterbrister, ville menn heller ikke hatt noe problem med kvinners seksuelle forhistorie. For det er som sagt ikke sexen i seg selv som er problemet. Men i og med at korrelasjonen mellom promiskuøsitet og mentale problemer faktisk er der, er det et sikkert tegn på en klok mann at han tar kvinnens seksuelle forhistorie med i beregningen når han skal velge seg en fast partner.

Kjør debatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo letteste saken i verden å forklare noe om man står fritt til å dikte opp ting og ikke trenger å forholde seg til fakta. Men det er jo ikke så lett å debattere mot deg når du bare postulerer at det å være kvinne og å ligge med mange korrelerer med personlighetsforstyrrelser. 

Da kan jo jeg bare si, nei det er ingen slik korrelasjon. Så er debatten over. 

Anonymkode: 7f0e2...8d2

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ari Loys
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo letteste saken i verden å forklare noe om man står fritt til å dikte opp ting og ikke trenger å forholde seg til fakta. Men det er jo ikke så lett å debattere mot deg når du bare postulerer at det å være kvinne og å ligge med mange korrelerer med personlighetsforstyrrelser. 

Da kan jo jeg bare si, nei det er ingen slik korrelasjon. Så er debatten over. 

Anonymkode: 7f0e2...8d2

Jeg trodde dette var så almenkunnskap at det ikke var nødvendig å dokumentere det. Men for de som enda ikke har fått det med seg finnes det masse dokumentasjon på korrelasjonen mellom promiskuøsitet og mental helse her:

https://scholar.google.no/scholar?q=sexual+promiscuity+and+mental+health&hl=en&as_sdt=0&as_vis=1&oi=scholart&sa=X&ved=0ahUKEwiLiY6Yn_zTAhXKjSwKHRM_BG4QgQMIJTAA

Dermed er ditt bidrag til debatten det eneste vi kan legge dødt så langt.

 

Endret av Ari Loys
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående dette med lærere. Det er stort sett menn som reagerer annerledes på de forskjellige tilfellene. Ikke kvinner. Bryr meg pent lite om menn foretrekker kvinner med lavt antall sexpartnere eller ikke. Bryr meg mer om hvordan menn omtaler kvinner med mange sexpartnere. Å bruke nedsettende ord og ha en dømmende holdning mot andre er stort sett en dealbreaker :) 

Anonymkode: 79889...85c

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Ari Loys skrev:

Jeg trodde dette var så almenkunnskap at det ikke var nødvendig å dokumentere det. Men for de som enda ikke har fått det med seg finnes det masse dokumentasjon på korrelasjonen mellom promiskuøsitet og mental helse her:

https://scholar.google.no/scholar?q=sexual+promiscuity+and+mental+health&hl=en&as_sdt=0&as_vis=1&oi=scholart&sa=X&ved=0ahUKEwiLiY6Yn_zTAhXKjSwKHRM_BG4QgQMIJTAA

Dermed er ditt bidrag til debatten det eneste vi kan legge dødt så langt.

 

Og her er samme lenken som viser at det ikke er en slik korrelasjon:

https://scholar.google.no/scholar?q=sexual+promiscuity+and+mental+health&hl=en&as_sdt=0&as_vis=1&oi=scholart&sa=X&ved=0ahUKEwiLiY6Yn_zTAhXKjSwKHRM_BG4QgQMIJTAA

Anonymkode: 7f0e2...8d2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til info: det er ikke sånn at vi kvinner har som vårt største mål her i livet å bli likt av menn. Vi er derfor frie til å utøve vår seksualitet akkurat som det måtte passe oss, uavhengig av hva trådstarter og andre gammeldagse menn måtte mene om det. 

 

God helg :)

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ari Loys
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Korrelasjonen for kvinner mellom seksuell løssluppenhet og mentale problemer er faktsisk så velkjent og godt dokumentert at enhver som jobber med psykiatriske tilfeller skal instrueres i å være varsom overfor disse kvinnenes seksualitet. Så og si alle kvinner som havner på psykiatrisk har en seksuell forhistorie som ikke ligner grisen, og dermed er det en rekke med forhåndsregler en må ta om en har tenkt å omgåes disse. 

Om du har tenkt å påstå noe annet så er det å regne som en "ekstraordinær påstand". Og ekstraordinære påstander krever som kjent ekstraordinære bevis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant at du nevner personlighetsforstyrrelse. Jeg har nemlig det og trodde jeg var en.. tja, hore, men så viste det seg at jeg har ligget med like mange som mine "friske" venninner. 

Anonymkode: 5681c...da9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Ari Loys skrev:

Korrelasjonen for kvinner mellom seksuell løssluppenhet og mentale problemer er faktsisk så velkjent og godt dokumentert at enhver som jobber med psykiatriske tilfeller skal instrueres i å være varsom overfor disse kvinnenes seksualitet. Så og si alle kvinner som havner på psykiatrisk har en seksuell forhistorie som ikke ligner grisen, og dermed er det en rekke med forhåndsregler en må ta om en har tenkt å omgåes disse. 

Om du har tenkt å påstå noe annet så er det å regne som en "ekstraordinær påstand". Og ekstraordinære påstander krever som kjent ekstraordinære bevis. 

Vel. At mange som legges inn på psykiatrisk har problematiske forhold til seksualitet betyr ikke at kvinner som har hatt sex med flere partnere enn det du syns er godkjent har psykiske problemer. Det var det vel heller ikke dekning for i den linken du posta såvidt jeg kunne se. 

Ta deg et kurs i logikk. 

Anonymkode: c7bf6...66b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ari Loys
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel. At mange som legges inn på psykiatrisk har problematiske forhold til seksualitet betyr ikke at kvinner som har hatt sex med flere partnere enn det du syns er godkjent har psykiske problemer. Det var det vel heller ikke dekning for i den linken du posta såvidt jeg kunne se. 

Ta deg et kurs i logikk. 

Anonymkode: c7bf6...66b

Det har jeg heller ikke sagt. Jeg har sagt at det er en sterk korrelasjon, men på ingen måte har jeg sagt at det ikke finnes unntak. Men så er det heller ikker unntakene man forholder seg til når man skal foreta seg kloke valg her i livet. Ikke alle menn som kjører el-bil er pedofile heller, og ikke alle som røyker hasj er tapere, men det er allikevel ikke å anbefale å ta sjansen på å involverere seg med menn som kjører el-bil eller røyker hasj. Det er en god generell regel å følge dersom man ønsker seg gode ting for sitt liv.

Endret av Ari Loys
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Ari Loys skrev:

Det har jeg heller ikke sagt. Jeg har sagt at det er en sterk korrelasjon, men på ingen måte har jeg sagt at det ikke finnes unntak. Men så er det heller ikker unntakene man forholder seg til når man skal foreta seg kloke valg her i livet. Ikke alle menn som kjører el-bil er pedofile heller, men det er allikevel ikke å anbefale å ta sjansen på å involverere seg med menn som kjører el-bil.

Du er sikker på at det ikke er de som legges inn på psykiatrien som er unntakene da?

Altså: jeg skjønner at du føler deg sikker på det, men du har ikke noe mer håndfast enn en link til et goole-scholar søk å fare med? Som en link til en skikkelig peer-reviewed artikkel i et anerkjent tidsskrift for eksempel?

Anonymkode: c7bf6...66b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hater jeg løse kvinner? Ikke egentlig. 

Vil jeg date en løs kvinne seriøst? Ikke egentlig. har prøvd det et par ganger, men ingenting kom ut av det.

Horeskap er litt som homoseksualitet for meg. Det er greit så lenge det ikke skader noen, gjør din ting sier jeg, lev og la leve. Jeg vil til og med beundre deg litt for din unike og annerledes karakter og akseptere at det er en del av hvem du er.

Men jeg kommer ikke til å date deg. Det at du er løs og ligger rundt er bare en høyere odds på at du kommer til å være utro.

Endret av hocane
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske enig i innlegget ditt, og det er vel neppe noen tvil om at grunnen til at vi reagerer ulikt er at menn og kvinners seksualitet, jevnt over, er ulik.

Når det er sagt så er det viktig å huske på at det også her er forskjeller kulturelt, geografisk og sosialt. Vi har gått vekk fra tankegangen om at man skal spare seg til ekteskapet, selv om dette er normen andre steder i verden, og også var det i Norge en gang. Så der ligger det en anerkjennelse av at kvinnelig dydighet ikke er viktigere enn muligheten for å finne en seksuelt kompatibel partner, og anerkjennelsen av at dette som regel ikke er gjort på første forsøk. I andre land er det fortsatt slik - og de vil se på kvinner som har sex utenfor ekteskap som vi i Vesten vil se på kvinner som har ONS i fleng.

Det er altså ikke en objektiv, konkret målestokk for hva dydighet er, og når man tipper over i kategorien "promiskuøs".

En skillelinje kunne f.eks. være hvorvidt man aktivt går inn i seksuelle relasjoner med en mann man ikke er eller kommer til å være i et forhold med, og som man (bevisst eller underbevisst) vet at ikke bryr seg fem øre om en. På den annen side kjenner jeg også jenter som tydelig er seriemonogame, og også har sine issues. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutshaming ved hjelp av noe så vitenskapelig utilstrekkelig som korrelasjonsstudier? Latterlig. Flere storker på taket i en landsby i Østerrike gav flere fødsler 9 mnd etterpå, og det er en sterk korrelasjon mellom temperaturen på asfalten og salget av is. Det er klassiske skoleeksempler. 

Om mange tilfeller innen psykiatrien har et problematisk forhold til seksualitet sier det ingenting om hvor mange såkalte friske som har et problemfylt forhold til det seksuelle. Si meg TS: Hvorfor leser du vitenskapelig metode som Fanden leser Bibelen? 

Anonymkode: 24fc7...edd

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skal ikke dømme noen for hva de liker og ikke liker.

Selv liker jeg ikke menn som er løse. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Istede for å fokusere på kvinner og hvor mange de evt har ligget med.....hva med å prøve å finne ut hvorfor du som mann er så opptatt av dette. Går det på din egen usikkerhet? 

Det er så mange tråder om dette, sjelden i forhold til hvor mange en mann har ligget med. 

Tror "menn" i alle år har prøvd å ha en eller annen for for kontroll/makt over kvinners seksualitet. 

Hva er menn redd for?

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elseby13

Jeg er enig i psykiske problemer kan føre til promiskuitet, det er jo forståelig.

Men jeg tror ingen oppegående person vil kalle det en gla'sak om en kvinnelig lærer har sex med ung gutt. Det er avskyelig og forkastelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen grunn til å overanalysere det når det enkelt kan forklares med at sjansen for at en mann betaler for oppveksten til sitt eget barn og ikke noen andres blir mye mindre hvis kvinnen har mange sexpartnere.

Anonymkode: 97382...c6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...