Gå til innhold

Det går fremdeles an å starte anonyme tråder i dette underforumet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

 Er ikke dette fint da? :ninuskapus:

Anonymkode: aebd0...4e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det bare var på "sosial prat og humor" at AB-funksjonen skulle fjernes, ikke på dette nye underforumet.

Anonymkode: 9c879...aca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da enda en positiv opplevelse. 

Å fjerne ab funksjonen medfører at jeg sier takk for meg på kg og på sisial prat forumet. 

Anonymkode: 9579e...dc8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer at det skal være mulig å poste som AB her. 

Hanne Mari, forumansvarlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, HanneMari Egmont skrev:

Det stemmer at det skal være mulig å poste som AB her. 

Hanne Mari, forumansvarlig.

Det vi da kan gjøre er å opprette tråder og kalle dem ordleker i dette underforumet fremfor i sosial prat underforumet? 

Det påfallende er nemlig at noen opptrer som ab, ødelegger og får lov til å ødelegge for alle dem som oppfører seg under ab  til å være ab. 

På denne måten så kan jo de samme eller andre bare fortsette i flere underforum å ødelegge for dem som oppfører seg, klage på ab og bli hørt av ledelsen og få fjernet ab funksjonen i flere underorum. 

Jeg er klar over at du er ny og derfor blir kastet ut i noe du helt klart vet lite om og har lite personlig erfaring med. Men det dere her gjør med å fjerne ab funksjonen er med på å få mange til å trekke seg unna forumet. 

Anonymkode: 9579e...dc8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært bedre slik det var før. Da alle måtte ha kallenavn, men det resulterte vel i at folk opprettet flere brukere så da er man like langt.

Anonymkode: bf066...c2b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du sier er jeg ny som forumansvarlig, men jeg har vært forumansvarlig i nesten to år på foreldre (BIM/DIB) tidligere, så jeg kjenner godt til hvordan et forum fungerer. Men jeg kjenner ikke til brukerne av det underforumet, så jeg la helt ærlig ikke merke til at noen hadde spurt om å få funksjonen fjernet før avgjørelsen var tatt.  Prosessen har ikke kommet som følge av at noen har spurt om det, skulle vi drevet forumet sånn måtte vi jo endret ting kontinuerlig fordi alle har ulike ønsker og preferanser.

Det var en totalvurdering basert på erfaringer fra moderatorer og admins og et møte med redaksjonssjefen på Kvinneguiden. Altså ikke noe vi bare har bestemt fordi vi fikk lyst til å gjøre folk sure. Avgjørelsen er basert på en totalvurdering av aktiviteten og regelbrudd som har vært på forumet den siste tiden. Det har vært en lengre prosess med flere diskusjoner. 

Hvis noen ødelegger, enten det er under nick eller som ab, må det rapporteres inn, og vi følger med på gjentatte regelbrudd. Dessverre blir det sånn at når en funksjon blir misbrukt nok, vil en endring av denne funksjonen også kunne ramme de som ikke gjør noe galt. Og som sagt, hvis noen gjentatte ganger går inn for å ødelegge, og blir rapportert, vil moderatorene få det med seg.

Og nei, postes slike tråder her vil de bli flyttet.

Hanne Mari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

Dessverre blir det sånn at når en funksjon blir misbrukt nok, vil en endring av denne funksjonen også kunne ramme de som ikke gjør noe galt.

Litt av problemet er jo at de aller fleste ABer oppfører seg, så når vi rapporterer de som ikke gjør det blir vi selv straffet. Dette føles urettferdig.

Det løser heller ikke problemet, for de som virkelig går inn for å ødelegge for andre, lager seg en ny bruker og fortsetter på samme måte.

En annen løsning ville ha vært å fjerne anonymbruker funksjonen en gitt tid for de som gjentatte ganger blir moderert og bryter reglene, f.eks 1. gang - 24 timer, 2. gang - 48 timer, og så baller det på seg. Disse kan da også lage seg ny bruker, men kanskje er terskelen høyere for å lage kvalme om man må opprette ørten brukere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Shapeshift skrev:

Litt av problemet er jo at de aller fleste ABer oppfører seg, så når vi rapporterer de som ikke gjør det blir vi selv straffet. Dette føles urettferdig.

Det løser heller ikke problemet, for de som virkelig går inn for å ødelegge for andre, lager seg en ny bruker og fortsetter på samme måte.

En annen løsning ville ha vært å fjerne anonymbruker funksjonen en gitt tid for de som gjentatte ganger blir moderert og bryter reglene, f.eks 1. gang - 24 timer, 2. gang - 48 timer, og så baller det på seg. Disse kan da også lage seg ny bruker, men kanskje er terskelen høyere for å lage kvalme om man må opprette ørten brukere?

Det er ikke mulig teknisk, dessverre. Men er man utestengt har man ikke lov til å lage nye brukere, så ved mistanke om det må dere også rapportere det inn. Jeg skjønner godt at det føles urettferdig at en funksjon som er ment å stoppe folk fra å misbruke ab-funksjonen også går utover de som bruker den fornuftig! Vi forsøker dette nå, og så vil vi kunne se om det har noen funksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, HanneMari Egmont skrev:

Det er ikke mulig teknisk, dessverre. Men er man utestengt har man ikke lov til å lage nye brukere, så ved mistanke om det må dere også rapportere det inn. Jeg skjønner godt at det føles urettferdig at en funksjon som er ment å stoppe folk fra å misbruke ab-funksjonen også går utover de som bruker den fornuftig! Vi forsøker dette nå, og så vil vi kunne se om det har noen funksjon.

 

15 minutter siden, Shapeshift skrev:

Litt av problemet er jo at de aller fleste ABer oppfører seg, så når vi rapporterer de som ikke gjør det blir vi selv straffet. Dette føles urettferdig.

Det løser heller ikke problemet, for de som virkelig går inn for å ødelegge for andre, lager seg en ny bruker og fortsetter på samme måte.

En annen løsning ville ha vært å fjerne anonymbruker funksjonen en gitt tid for de som gjentatte ganger blir moderert og bryter reglene, f.eks 1. gang - 24 timer, 2. gang - 48 timer, og så baller det på seg. Disse kan da også lage seg ny bruker, men kanskje er terskelen høyere for å lage kvalme om man må opprette ørten brukere?

Veldig god argumentasjon. Men midlertidig utestengelse fra å bruke ab funksjonen vil jo i tillegg til å være teknisk umulig synliggjøre for alle at en person er underlagt "straff" og dermed heller ikke ok. 

Jeg har vært mye på sosial prat tidligere. Jeg kjenner underforumet godt, vil jeg påstå. I forhold til antall innlegg er det uhyre få tråder der det er mye rydding, eller mye stengning av tråder sammenlignet med andre underforum. Så henvisning til og argument med erfaring fra moderatorer og adm. Sin erfaring  faller på sin egen urimelighet.  

Meg bekjent er der en tråd stengt på underforumet siste året. Den ble brukt til bådehets og seskuelt innhold og stengt av den grunn. (Mulig der var to lignende tråder?) Ellers er der lite rydding, i svært aktive tråder, så nei, dette argumentet stemmer ikke. 

selv om @Tekola har vært i permisjon noen uker, så er min klare oppfatning at dette er noe hun bør besvare når hun logger inn på kg fremfor å kaste en "nybegynner" ut på dypt vann i denne disusjonen. Og vær så snill og ikke "strup" diskusjonen ved å flytte denne tråden til Ris og Ros slik at vi som ønsker og av ulike årsaker har behov for å poste som ab ikke blir utestengt fra å diskutere en viktig sak som opprører meg dypt. 

Igjen, det kg nå gjør er å straffe mange på grunn av noen få sitt  missbruk av ab funksjonen og manglende evne til å gripe tak i de få som ødelegger for mange. Dette er totalt urimelig. 

 

Anonymkode: 9579e...dc8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk!  Det er fint for oss anonyme :sulosi: tellere   :laugh:

Anonymkode: 594e0...cb0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Loki Laufeyson skrev:

Ser ikke helt poenget med å være anonym, i ord og telle leker... ja, ja.

Jeg er enig med deg i utgangspunktet. Men det kan være noen som helst vil telle i hemmelighet :sulosi:

Anonymkode: 594e0...cb0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Hoppetaujenta skrev:

Jøjjemeg....NÅ ble jeg glad her! :hoppe: 
Endelig er AB`viruset borte fra disse trådene. Takk til dem som har fikset det.

Denne er sitert fra ja ja siste ordet i dag. Ab blir kalt for AB virus. Hvilke signaler sender dette ut fra moderatorteamet når dere støtter opp under disse påstandene/ab hets ved å fjerne ab funksjonen fremfor å fjerne de få om enn en eller to ab som ikke kan oppføre seg? 

Hvem er verst, aberne eller brukere med aversjon mot ab funksjonen? 

Anonymkode: 9579e...dc8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Denne er sitert fra ja ja siste ordet i dag. Ab blir kalt for AB virus. Hvilke signaler sender dette ut fra moderatorteamet når dere støtter opp under disse påstandene/ab hets ved å fjerne ab funksjonen fremfor å fjerne de få om enn en eller to ab som ikke kan oppføre seg? 

Hvem er verst, aberne eller brukere med aversjon mot ab funksjonen? 

Anonymkode: 9579e...dc8

 

10 timer siden, Hoppetaujenta skrev:

Jøjjemeg....NÅ ble jeg glad her! :hoppe: 
Endelig er AB`viruset borte fra disse trådene. Takk til dem som har fikset det.

Mener du dette om alle som poster som anonym @Hoppetaujenta?

Anonymkode: 594e0...cb0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var da enda en positiv opplevelse. 

Å fjerne ab funksjonen medfører at jeg sier takk for meg på kg og på sisial prat forumet. 

Anonymkode: 9579e...dc8

Så dumt.

Jeg forstår ikke hvorfor de har bestemt at ab funksjonen skulle fjernes fra sosial prat.

Anonymkode: 594e0...cb0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så dumt.

Jeg forstår ikke hvorfor de har bestemt at ab funksjonen skulle fjernes fra sosial prat.

Anonymkode: 594e0...cb0

Dersom du ikke er enig i at ab funksjonen fjernes (du bruker den jo selv her inne) så oppfordrer jeg deg og alle andre til å sende en pm til @HanneMari Egmont og @Tekola Ved å vise at vi er flere som er sterkt i mot denne endringen og å argumentere saklig for hvorfor så kan de i det minste se og høre vår mening før vi pakker sammen for godt. 

Den massive applausen og ab hetsen som nå kommer frem i flere tråden fordi ab funksjonen er fjernet på sosial kan jo få en til å lure enda mer på hvorfor ab funksjonen er fjernet. Ab hets det er der rikelig av på sosial prat men uten at det blir fjernet når det blir rapportert. Noen ødelegger for mange, og noen opptrer dels under nick og dels som ab når de har noe å si uten å vise hvem de er. 

 

Anonymkode: 9579e...dc8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Jeg savner også den AB-funksjonen! 

 At den funksjonen blir fjernet, før nok til langt mindre aktivitet der...    

Anonymkode: aebd0...4e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...