Gå til innhold

Kontakte eksen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en ekskjæreste jeg var sammen med for over 7 år siden. Nydelig jente som jeg desverre ikke behandlet godt i den perioden vi var sammen. Jeg prioriterte kompisene over henne og klarte ikke å ta hensyn til overgrepet hun hadde blitt utsatt for et par år tidligere. Jeg klarte også i ren irritasjon å slå henne (bare så vidt) etter en litt for fuktig kveld på byen. Jeg ser tilbake på det hele som den dummeste perioden i mitt liv. Jeg klarte bare ikke å sette meg inn i overgrepet og klarte til tider å bli irritert over marerittene hun hadde om natten. Jeg VET at dette var forferdelig av meg og jeg har hatt mange netter hvor jeg har ligget våken og håper at hun nå har det bra. 

Hun flyttet fra byen og inn til Oslo for noen år tilbake og vi hadde etter 3 år noe sporadisk kontakt hvor vi snakket om løst og fast. Det endte opp med at vi hadde en helg hos meg hvor vi spiste og drakk og hadde sex. Hun var da nysingel etter et ganske destruktivt forhold på 3 år. Jeg kan ikke huske sist jeg hadde det så godt. Jeg følte jeg endelig kunne puste igjen. Jeg falt totalt for henne på ny og innså at hun var damen jeg alltid hadde hatt lyst på. Desverre ville hun kutte kontakten og hadde allerede konkludert med at vi aldri ble oss igjen. Jeg følte hun ikke engang ga oss en sjanse! Jeg prøvde i mange måneder etterpå å vinne henne tilbake, og noen ganger følte jeg at jeg hadde henne på gli, men hun forsvant alltid igjen. Jeg så meg nødt til å blokkere henne på alle sosiale medier for å unngå å bli knust om hun fant en annen. 

Nå er det en stund siden sist vi hadde kontakt, men en dag dukket et bilde av henne opp på newsfeeden min på Facebook og jeg sendte en melding. Hun svarte og var hyggelig men sluttet å svare etterhvert. Jeg har fått høre at hun har truffet en ny mann, som er iallefall 7 år eldre enn henne! Jeg kan ikke stole på at en eldre mann kommer til å behandle henne så bra som det jeg kan. Jeg har vurdert å fjerne blokkene rund omkring slik at hun kanskje ser at jeg fremdeles er tilgjengelig for henne? Burde jeg sende en melding? Jeg vil ikke at hun skal vær sammen med en eldre mann som mest sannsynlig bare utnytter henne. Hun har fortalt meg at hun aldri vil flytte tilbake til byen pga minnene om overgrepet og jeg tror at dette er det eneste som hindrer oss i å vær sammen! Jeg har også vurdert å oppsøke henne i Oslo og forkle det som "guttetur" slik at hun kan se meg med egne øyne. Er jeg helt på jordet? Hva kan jeg gjør for at hun skal se meg? :vetikke:

Anonymkode: 0624f...af6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ungdommelig hybris ble din grav og du gjorde dårlig inntrykk og behandlet hun dårlig og da er du nok garantert kassert til til nød friend zone. Sorry menn sånn er livet, lønner seg å tenke Før ikke ETTERPÅ.

Anonymkode: 12742...e6d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at du ikke var klar for kjæreste og tok hun for gitt og da stikker de av. Så i tillegg blir mange av de allergiske mot xer. 

Stakkars deg! 

Håper for din skyld at du finner en ny dame!

Anonymkode: 12742...e6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke se så mørkt på det. Jeg var sammen med en mann for syv år siden. Det gikk mildt sagt til helvette, stygt brudd. To år senere ca regjerte den kampanjen "share a Coke with....", og han sendte meg et bilde av flasken med mitt navn på. Jeg svarte at jeg heller ville dø. Tre år senere kom vi plutselig i kontakt og klaffet tvert. Da hadde det gått fem år siden det stygge bruddet. Nå har vi vært sammen i to år og aldri hatt det så bra før. Poenget her var liksom at man skal aldri si aldri, ex eller ei. Ønsker deg masse lykke til, og kjør på. Du høres ut som en fin fyr som har lært av dine feil. Ta henne med storm, vi heier på deg!

Anonymkode: 1ac51...12e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg men hva tror du at du er???? Du innrømmer å ikke behandlet henne noe bra når du hadde sjansen, du slo henne og unnskylder deg med noe så patetisk som at det "bare var litt" etter en bytur som om det skulle godkjenne det, du satte ikke kjæresten din først sånn som man skal når man er i et forhold men nedprioriterte henne for å oppføre deg som en drittunge med kameratene istedet, og du kommer her med en innstilling om at du er BEDRE enn den eldre mannen som hun nå er lykkelig med???!!!

Han verdsetter henne garantert bedre enn deg!

Bruddet er 7 år siden og hun sa til deg sist dere møttes for 3 år siden at hun ville kutte all kontakt og gjorde det helt klart for deg at det aldri ble deg og henne igjen. Allikevel har du for litt siden prøvd å kontakte henne pga et fint bilde hun la ut , og hun sluttet raskt å svare deg. Og du greier fremdeles å ha et snev av håp om at det er overgrepet hun ble utsatt for før dere ble sammen som hindrer dere i å være sammen?? WRONG son!!! Det er fordi du var en ræva kjæreste og en drittsekk når dere var sammen! Du virker helt desillusjonert, og å dra til Oslo for å stalke henne på et utested og "kamuflere det som en guttetur" er helt crazy , det vil mest sannsynlig ødelegge kvelden hennes på byen å se deg (hallo hun har sagt at hun ikke vil ha noe med deg å gjøre!) og alle de nye vennene hennes der vil bli bekymret og spørre hvorfor hun vil dra derfra så hun må fortelle alle om at taper eksen hennes er der, så får du halve klubben til å eyeballe deg som den patetiske fyren du er! 

Det er lett å være etterpåklok ja, men gode damer gir ikke en drittsekk to sjanser. Hu har vært helt klar på at det aldri blir dere to igjen. Lesson learned: aldri gå i et forhold som drittunge hvis du ikke klarer å verdsette dama å behandle hun som hun fortjener! 

Nå har hun funnet en mer voksen og flott mann så vær heller glad på hennes vegne og get on with yourself enn å bli sjalu og bruke alderen hans som en unnskyldning til å hate på at de dater. 

Anonymkode: b8a40...d40

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La henne være i fred! La henne få lov til å oppleve lykke... Hun trenger det, etter et par destruktive forhold! 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor skulle han utnytte henne bare pga alderen? 

Jeg er sammen med en mann som er 6 år eldre enn meg. Han er den som desidert har behandlet meg best noen gang. Jeg har vært i to forhold med menn som har vært 1 og 2 år eldre enn meg før, begge disse har mishandlet meg. Så alder har ingenting å si på hvordan man er som person. 

Synes du skal la henne være i fred. Du hadde sjansen din og fucka den, da får du gå videre.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du behandlet henne som dritt, du SLO(!) henne, du tok ikke hensyn til at hun var traumatisert fra ett overgrep, istedenfor å støtte henne så gjorde du ting tøffere for henne. Hun sier at hun ikke vil ha ett forhold med deg, nå er hun gått videre. Du vil stikke nesen din i hennes nye forhold for du er redd at han ikke vil behandle henne bra for at han er eldre. Newsflash, det gjorde ikke du heller. Det eneste du kan gjøre er å håpe at hun har brutt den destruktive sirkelen og endelig funnet noen som vil sette pris på henne og behandle henne bra. La henne være.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at jeg behandlet henne dårlig, det innrømmer jeg. Men jeg føler at hun ikke gir meg en ny sjanse! Jeg har jobbet i mange år for å få henne tilbake og føler at hun skylder meg iallefall å prøve. En gang i tiden valgte hun jo meg! Og det å gi meg opp så fort syns jeg er litt urettferdig, vi hadde det jo så hyggelig når vi var sammen den ene helgen. Jeg har jo forandret meg. Jeg har aldri vært forelsket etter henne og tror hun er den eneste ene for meg.

gutta mine har foreslått at vi kan reise til Oslo om noen uker, dette har de foreslått fordi de mener at jeg fortjener en ny sjanse hos henne. Det må jo ligge noe i det? Kompisene mine hadde jo ikke sagt det om de ikke mente det?

Jeg vet at hun ikke går ut på byen og at hun heller vil vær hjemme på lørdagskveldene så da blir det vanskelig å tilfeldig møte henne på byen. Jeg vet hvilken adresse hun bor på og vurderer å stille opp på døren? Jeg tror at om hun bare ser meg så kan følelsene komme tilbake! Eneste problemet er at nye kjæresten er folkeregistrert på samme adresse... de kan ikke ha vært sammen i mer enn 8 måneder, så de kan jo ikke vær samboere allerede? Kjente jeg ble veldig stressa når jeg så dette.. vil ikke at hun skal bo med noen andre. Om jeg dukker opp på døren og han åpner vet jeg ikke hva jeg skal gjør. Jeg må jo bevise for henne at jeg er den riktige? 

Det er flere av dere som sier at jeg må gå videre og la henne vær i fred, men dere forstår jo ikke at hun er den rette for meg! Jeg har forandret meg og kommer til å ta vare på henne denne gangen.. 

 

ts 

Anonymkode: 0624f...af6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær så snill la denne jenta være i fred. Hun skylder deg ingenting. Om hun ikke ville gi det en sjangse må du godta det. Det har du ikke krav på. Hun er kanskje den rette for deg, hun føler det ikke på samme måte. At du fortsetter og fortsetter viser at du ikke har et snev av respekt for denne jenta. 

Anonymkode: 3a9c8...f89

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du har åpenbart ikke forandret deg. Du tenker utelukkende på hva du vil. Ofrer ikke hennes ønsker en tanke. La dama være i fred før du får besøksforbud.

Anonymkode: 3a9c8...f89

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonGangerTo
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet at jeg behandlet henne dårlig, det innrømmer jeg. Men jeg føler at hun ikke gir meg en ny sjanse! Jeg har jobbet i mange år for å få henne tilbake og føler at hun skylder meg iallefall å prøve. En gang i tiden valgte hun jo meg! Og det å gi meg opp så fort syns jeg er litt urettferdig, vi hadde det jo så hyggelig når vi var sammen den ene helgen. Jeg har jo forandret meg. Jeg har aldri vært forelsket etter henne og tror hun er den eneste ene for meg.

gutta mine har foreslått at vi kan reise til Oslo om noen uker, dette har de foreslått fordi de mener at jeg fortjener en ny sjanse hos henne. Det må jo ligge noe i det? Kompisene mine hadde jo ikke sagt det om de ikke mente det?

Jeg vet at hun ikke går ut på byen og at hun heller vil vær hjemme på lørdagskveldene så da blir det vanskelig å tilfeldig møte henne på byen. Jeg vet hvilken adresse hun bor på og vurderer å stille opp på døren? Jeg tror at om hun bare ser meg så kan følelsene komme tilbake! Eneste problemet er at nye kjæresten er folkeregistrert på samme adresse... de kan ikke ha vært sammen i mer enn 8 måneder, så de kan jo ikke vær samboere allerede? Kjente jeg ble veldig stressa når jeg så dette.. vil ikke at hun skal bo med noen andre. Om jeg dukker opp på døren og han åpner vet jeg ikke hva jeg skal gjør. Jeg må jo bevise for henne at jeg er den riktige? 

Det er flere av dere som sier at jeg må gå videre og la henne vær i fred, men dere forstår jo ikke at hun er den rette for meg! Jeg har forandret meg og kommer til å ta vare på henne denne gangen.. 

 

ts 

Anonymkode: 0624f...af6

Hele innlegget ditt skriker "MEG, MEG, MEG!!". Det eneste som teller er hva du vil. Hun skylder deg absolutt ingenting. Du eier ikke denne kvinnen. :kjefte: Gjør henne og oss på forumet en stor tjeneste: ALDRI TA KONTAKT MED HENNE IGJEN. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at jeg ikke eier henne. Jeg føler dere har misforstått meg veldig her.. 

jeg ønsker det beste for henne og har ufattelig mye respekt for denne jenta. Det er jo derfor jeg vil passe på henne og sørge for at hun er ivaretatt. Jeg kan ikke tro at en så mye eldre mann ønsker dette. Jeg føler han kun ser på henne som et sexobjekt som han kan leke med. Hun er en usedvanlig pen og snill jente, så det er lett at sånne menn kan utnytte henne og hennes følelser. 

innerst inne vet hun nok at jeg er den rette for henne, men pga det jeg gjorde når jeg var yngre har hun valgt meg bort. Når vi var sammen så smilte og lo hun! Jeg kunne se at hun hadde det godt, og det er ingenting jeg vil mer enn å høre henne le. Jeg mener ikke at det er respektløst eller egoistisk av meg å tenke at vi burde vær sammen. Jeg kan passe på henne på en mye bedre måte enn en annen kan nettopp fordi jeg føler det jeg føler. Hennes ønske er nok å vær lykkelig, og det kan jeg hjelpe henne med! Nå som det har gått litt tid og hun har blitt eldre er det nok lettere for henne også i fht overgrepet noe som kommer til å gjøre alt mye enklere.

Jeg syns dere er ganske frekke som truer med besøksforbud. Det er ikke noe man får av å banke på døren til eksen å se til henne. Hvis jeg banker på og jeg ser at de nye kjæresten er en drittsekk (noe jeg tror han er. Ingen blir sammen med 7-10 år yngre damer) kan jeg beskytte henne. Jeg vet at jeg kan gjøre henne lykkelig, bare synd dere ikke ser det. 

Anonymkode: 0624f...af6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei du har ingen respekt for jenta og hennes ønsker. Du fokuserer utelukkende på hva du vil. Kun på deg selv. På hva du fortjener og ønsker. Det er respektløs å skrive at hun skylder deg en sjangse. Hun skylder deg ikke noe som helst bare fordi du vil. Du hadde en sjangse, du ødela det.

Anonymkode: 3a9c8...f89

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår godt at hun går etter en litt eldre og muligens mer moden type nå, etter å ha hatt en såpass umoden eks som deg. La henne gå. Du har mistet sjansen. 

Anonymkode: 799e3...2d6

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest undulater
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en ekskjæreste jeg var sammen med for over 7 år siden. Nydelig jente som jeg desverre ikke behandlet godt i den perioden vi var sammen. Jeg prioriterte kompisene over henne og klarte ikke å ta hensyn til overgrepet hun hadde blitt utsatt for et par år tidligere. Jeg klarte også i ren irritasjon å slå henne (bare så vidt) etter en litt for fuktig kveld på byen. Jeg ser tilbake på det hele som den dummeste perioden i mitt liv. Jeg klarte bare ikke å sette meg inn i overgrepet og klarte til tider å bli irritert over marerittene hun hadde om natten. Jeg VET at dette var forferdelig av meg og jeg har hatt mange netter hvor jeg har ligget våken og håper at hun nå har det bra. 

Hun flyttet fra byen og inn til Oslo for noen år tilbake og vi hadde etter 3 år noe sporadisk kontakt hvor vi snakket om løst og fast. Det endte opp med at vi hadde en helg hos meg hvor vi spiste og drakk og hadde sex. Hun var da nysingel etter et ganske destruktivt forhold på 3 år. Jeg kan ikke huske sist jeg hadde det så godt. Jeg følte jeg endelig kunne puste igjen. Jeg falt totalt for henne på ny og innså at hun var damen jeg alltid hadde hatt lyst på. Desverre ville hun kutte kontakten og hadde allerede konkludert med at vi aldri ble oss igjen. Jeg følte hun ikke engang ga oss en sjanse! Jeg prøvde i mange måneder etterpå å vinne henne tilbake, og noen ganger følte jeg at jeg hadde henne på gli, men hun forsvant alltid igjen. Jeg så meg nødt til å blokkere henne på alle sosiale medier for å unngå å bli knust om hun fant en annen. 

Nå er det en stund siden sist vi hadde kontakt, men en dag dukket et bilde av henne opp på newsfeeden min på Facebook og jeg sendte en melding. Hun svarte og var hyggelig men sluttet å svare etterhvert. Jeg har fått høre at hun har truffet en ny mann, som er iallefall 7 år eldre enn henne! Jeg kan ikke stole på at en eldre mann kommer til å behandle henne så bra som det jeg kan. Jeg har vurdert å fjerne blokkene rund omkring slik at hun kanskje ser at jeg fremdeles er tilgjengelig for henne? Burde jeg sende en melding? Jeg vil ikke at hun skal vær sammen med en eldre mann som mest sannsynlig bare utnytter henne. Hun har fortalt meg at hun aldri vil flytte tilbake til byen pga minnene om overgrepet og jeg tror at dette er det eneste som hindrer oss i å vær sammen! Jeg har også vurdert å oppsøke henne i Oslo og forkle det som "guttetur" slik at hun kan se meg med egne øyne. Er jeg helt på jordet? Hva kan jeg gjør for at hun skal se meg? :vetikke:

Anonymkode: 0624f...af6

Føler med deg :) Men en eldre mann kan da så absolutt ta vare på hun, hvorfor i alle dager skulle du tro noe annet? Og du har jo bevist at du ikke evnet det selv da du hadde sjansen, ikke at du ville gjort det samme på nytt...missforstå meg rett. 

Endret av Halldir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du har slått henne, du tar ikke et nei for et nei, DU fortjener en ny sjanse iflg kompisene dine? I tillegg har hun kjæreste og du vil møte opp på døra hennes personlig. Håper hun hemmelig adresse.  Psycho...

Anonymkode: 5e9c5...ccd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke en mann som er 7 år eldre enn henne behandle henne bedre enn deg? Tenk deg om igjen. Det er en stor, åpenbar grunn til at hun ikke vil ha deg igjen. Æsj, du behandlet jo henne som dritt. Ikke rart hun vil ha slike som deg.

Anonymkode: edb9f...099

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn som du gjorde i forholdet: tenkte kun på deg selv. Sånn som du gjør nå, når du vil ha henne nok en gang: tenker kun på deg selv. Om du faktisk bryr deg om henne og vil hun skal føle seg bra; IKKE KONTAKT HENNE IGJEN, ALDRI.

Anonymkode: edb9f...099

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...