Gå til innhold

Hvorfor finnes det ingen morsomme kvinner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt, men jeg tok det for gitt at TS satte ting på spissen. I antall finnes det mange morsomme kvinner, men generelt er menn oftere og mer morsomme enn kvinner, og kvinner ler fortere enn menn.

Anonymkode: 59d7e...835

Men du virker jo som en sur gubbe og er ikke morsom i det hele tatt. Bare se på hvordan du svarer folk. Skulle trodd du og enkelte menn her inne har problemer med dere selv. 

Anonymkode: fe744...cc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

46 minutter siden, Snuppi skrev:

Har du? :fnise:

 

Åff kårs! Et kort men spennende lite show som jeg har valgt å kalle "The return of the one-eyed monster!" ;):ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi
5 minutter siden, Ardwinna skrev:

Åff kårs! Et kort men spennende lite show som jeg har valgt å kalle "The return of the one-eyed monster!" ;):ler:

Tror jeg skal stelle i stand et penisteater :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men du virker jo som en sur gubbe og er ikke morsom i det hele tatt. Bare se på hvordan du svarer folk. Skulle trodd du og enkelte menn her inne har problemer med dere selv.

Jeg har ikke prøvd å være morsom. Jeg har stort sett holdt meg til fakta, selv om noen kvinner ser ut til å bli rasende med en gang noen påpeker fakta som ikke er helt i samsvar med hva de ønsker å tro. "Morsomhetene" fra kvinner i denne tråden er bare en bekreftelse for at mange kvinner har en svært lav terskel for å synes at noe er morsomt. Tissefant og penisteater? Virkelig?

Anonymkode: 59d7e...835

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke prøvd å være morsom. Jeg har stort sett holdt meg til fakta, selv om noen kvinner ser ut til å bli rasende med en gang noen påpeker fakta som ikke er helt i samsvar med hva de ønsker å tro. "Morsomhetene" fra kvinner i denne tråden er bare en bekreftelse for at mange kvinner har en svært lav terskel for å synes at noe er morsomt. Tissefant og penisteater? Virkelig?

Anonymkode: 59d7e...835

Ja, virkelig. Det er en av mange ting jeg synes er morsomt. Hva er riktig humor da? Hvilken humor mener du er god nok humor for at det kan kvalifisere som god humor? Hva går inn under "morsom humor" sånn som menn visstnok er bedre på enn damer?

Endret av Ardwinna
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tissefantene drepte tråden :fnise:

Anonymkode: c6348...9ff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kvinne, og har en ganske sarkastisk humor. Jeg har etterhvert skjønt at dette er typisk mannehumor. Jeg sier gjerne noe veldig usannsynlig eller veldig drøyt, uten å overdrive sarkasmen i stemmen, og beholder et seriøst ansikt. Da tar det ofte et par sekunder før folk faktisk forstår at jeg kødder, men da ler de ekstra hardt. Noen ganger tar de den ikke i det hele tatt, og må si "Seriøst? Mener du det?", eller påpeke at det jeg sier er feil (noe som selvsagt er veldig opplagt, men de skjønner ikke at jeg kan kødde med det).

De morsomste og drøyeste personene jeg kjenner er også kvinner, men jeg tror som flere sier her at man modererer seg i settinger med menn, og vice versa. Kvinnehumor er også morsommere for meg da jeg lettere kjenner meg igjen i det, og sånn regner jeg med det funker for menn også.

Anonymkode: 421c1...045

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5/18/2017 den 12.32, AnonymBruker skrev:

Hva er grunnen til at det ikke finnes morsomme kvinner ?

Anonymkode: 876e1...ba5

Masse morsomme kvinner, de bare gidder ikke ta det ut med menn fordi menn er så kjedelige og fantasiløse så de sparer seg til venninner. 

Anonymkode: cae90...143

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig i at menn i gjennomsnitt er mer useriøse og tøysete enn kvinner. Men de fleste "morsomme" menn som man ofte kan le med eller av har jo enda ikke kommet noe særlig forbi tiss/bæsj/promp/erta berta-stadiet... Greit nok det, men spørs om det er kvalitet eller kvantitet som teller mest? 

Anonymkode: 67582...fec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

De morsomste og drøyeste personene jeg kjenner er også kvinner, men jeg tror som flere sier her at man modererer seg i settinger med menn, og vice versa. Kvinnehumor er også morsommere for meg da jeg lettere kjenner meg igjen i det, og sånn regner jeg med det funker for menn også.

Godt poeng dette.

Ser jo dette hos kvinnelige komikere også, grunnen til at de har så få mannelige tilskuere er fordi har en tendens til å fortelle vitser som menn ikke kan relatere til.

Uansett, humor er subjektivt. For meg er dette en tåpelig diskusjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man bruker ofte humor når man ikke har rasjonelle argumenter. Menn har gjerne mer lyst til å diskutere ting de ikke har greie på enn kvinner. Skal man gjøre det så er det ofte greit å ty til humor i stedet for rasjonelle argumenter for å prøve å fremstille det som man har rett.

I tillegg er et er ingen tilfeldighet at begrepet hersketeknikk oppstod for å beskrive menns oppførsel mot kvinner. En av de fem hersketeknikkene er latterliggjøring som menn ofte oppfatter som humor. 

https://no.wikipedia.org/wiki/De_fem_hersketeknikker

Anonymkode: b5f8b...dc6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

På 5/24/2017 den 1.08, AnonymBruker skrev:

Man bruker ofte humor når man ikke har rasjonelle argumenter. Menn har gjerne mer lyst til å diskutere ting de ikke har greie på enn kvinner. Skal man gjøre det så er det ofte greit å ty til humor i stedet for rasjonelle argumenter for å prøve å fremstille det som man har rett.

I tillegg er et er ingen tilfeldighet at begrepet hersketeknikk oppstod for å beskrive menns oppførsel mot kvinner. En av de fem hersketeknikkene er latterliggjøring som menn ofte oppfatter som humor. 

https://no.wikipedia.org/wiki/De_fem_hersketeknikker

Anonymkode: b5f8b...dc6

Er ikke helt enig i at man ofte bruker humor når man ikke har rasjonelle argumenter. Eller kanskje jeg misforstår hva du mener  Har du eksempler?

Anonymkode: 1c8bc...31d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter

Nå er kjærsten min veldig morsom. Og bare på KG er det jo mange damer med veldig god humor, så er vel uenig med TS :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, HarryDotter skrev:

Nå er kjærsten min veldig morsom. Og bare på KG er det jo mange damer med veldig god humor, så er vel uenig med TS :)

Er hun på KG? Lurer på om du prøver å være sjarmis for dama eller MENER det er morsomme damer her :fnise: 

Anonymkode: 1c8bc...31d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mannlig vs. kvinnelig morofolk - i mens dama bare driver med tragiske og barnslige personangrep så driver mannen med både selvironi og morsomheter som får publikum til å le gang på gang. Gjett hvem som vinner?

 

Anonymkode: a0b9c...0e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mannlig vs. kvinnelig morofolk - i mens dama bare driver med tragiske og barnslige personangrep så driver mannen med både selvironi og morsomheter som får publikum til å le gang på gang. Gjett hvem som vinner?

 

Anonymkode: a0b9c...0e9

Typisk mannsjåvinistisk publikum.

Anonymkode: 79424...902

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mannlig vs. kvinnelig morofolk - i mens dama bare driver med tragiske og barnslige personangrep så driver mannen med både selvironi og morsomheter som får publikum til å le gang på gang. Gjett hvem som vinner?

 

Anonymkode: a0b9c...0e9

Ja, for ingen kvinner har selvironi :rolleyes: 

Anonymkode: 1c8bc...31d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Typisk mannsjåvinistisk publikum.

Anonymkode: 79424...902

Typisk publikum med god humor. De eneste som ler av henne er vennene hun hadde med seg. I mens hele salen bryter ut i latter over vitsene hans. Det er bare så cringy å høre de svake "ha ha ha ha", når hun prøver å være morsom.

Kvinner klarer bare ikke det med humor.

Anonymkode: a0b9c...0e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...