Gå til innhold

Brukere som hele tiden skal pirke borti andre brukere.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Glemte jeg de som stiller frekke spørsmål, og så når jeg svarer de like frekt, så beskylder de meg for hets og at der er jeg som angriper de? Det må da være toppen av krenkbarhet :fnise:

Minner om de som legger an på noen, flørter og er skikkelig "på", og så, når den andre tar hintet og legger an på de, så blir de lei seg og sure og mener seg utsatt for overgrep.

Anonymkode: 44481...265

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Glemte jeg de som stiller frekke spørsmål, og så når jeg svarer de like frekt, så beskylder de meg for hets og at der er jeg som angriper de? Det må da være toppen av krenkbarhet :fnise:

Anonymkode: 44481...265

Enig, håper for deres skyld at de bare er troll.

Anonymkode: ad1d9...b65

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig, håper for deres skyld at de bare er troll.

Anonymkode: ad1d9...b65

Tror nok det er en del troll som ikke selv opplever at de er det.

Da denne tråden ble opprettet hadde nettopp en annen tråd blitt ryddet for utsagn av typen "jeg skulle bare sette deg på plass". Dette var mot en bruker som har blitt "satt på plass" både av den brukeren det gjaldt og av en hel mengde ab-er. Som om det er en ok ting å si. 

Tror mange i dag vokser opp med kommentarfelt-retorikk, hvor man finner seg en kilde eller to som støtter ens eget syn, så anser man dette som "fakta" og "sannhet", og føler seg både berettiget til og forpliktet til å slå andre i hodet med denne sannheten. Og uansett hvordan man formidler den så føler man at man er i det godes tjeneste.

Det er ikke langt unna kulturimperialisme og religiøs misjonering. Ikke den sunneste og beste måten å utvikle verden, med andre ord ;) 

Anonymkode: 44481...265

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Glemte jeg de som stiller frekke spørsmål, og så når jeg svarer de like frekt, så beskylder de meg for hets og at der er jeg som angriper de? Det må da være toppen av krenkbarhet :fnise:

Minner om de som legger an på noen, flørter og er skikkelig "på", og så, når den andre tar hintet og legger an på de, så blir de lei seg og sure og mener seg utsatt for overgrep.

Anonymkode: 44481...265

En person svarte frekt i en tråd jeg laga en gang. Da noen andre svarte sint på vedkommende, rapporterte han/hun dem for brukerdebatt og spekulasjoner. Etter det var det en liten krangel mellom dem. Han/hun som svarte frekt i begynnelsen var fortsatt like uhyggelig og til slutt fjerna admin hele diskusjonen deres. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5/15/2017 den 13.54, AnonymBruker skrev:

Hva tenker dere om brukere som hele tiden skal pirke borti andre brukere?

Selv synes jeg det burde være strengere regler for slikt og at mod bør fokusere mer på trivsel. Mange som sletter seg på KG fordi de ikke kan skrive innlegg uten å bli plaget. 

Anonymkode: 70711...338

Nei, de prøver å sjekke ut kvinnfolk, og når de ikke er interessert (uten å ha sett bilde, men ser hva de skriver) så blir de sure og sånt, fordi de færreste gidder å svare på det.

Anonymkode: cdd8b...9aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som rett og slett ikke takler at folk kan være uenoge med dem! Slike brukere burde egentlig ikke holde til på debatt-forum på internett... 

De vil helst lire av seg alt mulig tull, uten at noen andre skal ha muligheten til å diskutere eller stille spørsmål. Med mindre det er for å gi støttende innlegg og være enige da... 

Hvis det kommer noen som bare slenger ut en eller annen  tullete påstand, og jeg spør om de har noen kilder / statistikk eller noe for påstandene deres ( noe de aldri har!) så blir de sure og grinete mot meg. For da har jeg viss nok vært "veldig slem" mot dem, og da er jeg ett "stort troll" mot dem... 

Anonymkode: 4d889...db8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk som rett og slett ikke takler at folk kan være uenoge med dem! Slike brukere burde egentlig ikke holde til på debatt-forum på internett... 

De vil helst lire av seg alt mulig tull, uten at noen andre skal ha muligheten til å diskutere eller stille spørsmål. Med mindre det er for å gi støttende innlegg og være enige da... 

Hvis det kommer noen som bare slenger ut en eller annen  tullete påstand, og jeg spør om de har noen kilder / statistikk eller noe for påstandene deres ( noe de aldri har!) så blir de sure og grinete mot meg. For da har jeg viss nok vært "veldig slem" mot dem, og da er jeg ett "stort troll" mot dem... 

Anonymkode: 4d889...db8

Klassisk rettferdiggjøring av det å pirke på andre.

Jo, man kan faktisk ha mye å gjøre på et diskusjonsforum uten at det betyr man er forpliktet til å svare enhver kverulant og masekopp. Typisk mennesker som har dårlig forståelse av samfunnet rundt og ikke henger med på hva vi andre tar for gitt.

Poenget med debatt er ikke alltid å ha rett eller å vinne, man kan være her for å samtale og utvikle seg. Men mange forstår ikke det, de tror det gjelder å ha rett og vise at andre tar feil. Dere ødelegger.

Anonymkode: 44481...265

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk som rett og slett ikke takler at folk kan være uenoge med dem! Slike brukere burde egentlig ikke holde til på debatt-forum på internett... 

De vil helst lire av seg alt mulig tull, uten at noen andre skal ha muligheten til å diskutere eller stille spørsmål. Med mindre det er for å gi støttende innlegg og være enige da... 

Hvis det kommer noen som bare slenger ut en eller annen  tullete påstand, og jeg spør om de har noen kilder / statistikk eller noe for påstandene deres ( noe de aldri har!) så blir de sure og grinete mot meg. For da har jeg viss nok vært "veldig slem" mot dem, og da er jeg ett "stort troll" mot dem... 

Anonymkode: 4d889...db8

Og om du absolutt vil bli tatt på alvor, så lær deg å skrive norsk og slutte med sutring.

Anonymkode: 44481...265

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5/17/2017 den 7.34, AnonymBruker skrev:

Det hender at jeg titter innom farvel-tråder her inne for å lese hva de som oppretter slike tråder begrunner det med. Da kommer stalker og hetsing opp som tema, men når flere spør etter eksempler er trådstarter tyst som graven. 

Anonymkode: 4438c...12d

Det er jo fordi ting blir slettet. Jeg har da blitt hetset og det er jo ubehagelig selv om hetsen blir slettet etter 24 timer. Blir jeg hetset så rapporterer jeg til mod slik det blir slettet og de merker seg brukeren som kom med hetsen i stedet for å spare på innleggene slik jeg kan vise deg hetsen den dagen du spør meg om å få se eksempler. 

Anonymkode: 70711...338

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo fordi ting blir slettet. Jeg har da blitt hetset og det er jo ubehagelig selv om hetsen blir slettet etter 24 timer. Blir jeg hetset så rapporterer jeg til mod slik det blir slettet og de merker seg brukeren som kom med hetsen i stedet for å spare på innleggene slik jeg kan vise deg hetsen den dagen du spør meg om å få se eksempler. 

Anonymkode: 70711...338

Men de som blir hetset kan vel forklare oss andre uvitende hvordan de blir hetset, annet enn å si at de blir hetset. De gangene jeg fikk høre at jeg hetset en bruker var fordi jeg ikke var enig med en trådstarter. Derfor blir det vanskelig for meg å ta enkelte seriøse uten å komme med noe konkrete eksempler. For min del har jeg bare unngått den ene brukeren som mente at jeg hetset h*n. Da skal det altså ikke så mye til før h*n reagerer og vil ikke ha det på meg for å være mobber. 

Anonymkode: 4438c...12d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men de som blir hetset kan vel forklare oss andre uvitende hvordan de blir hetset, annet enn å si at de blir hetset. De gangene jeg fikk høre at jeg hetset en bruker var fordi jeg ikke var enig med en trådstarter. Derfor blir det vanskelig for meg å ta enkelte seriøse uten å komme med noe konkrete eksempler. For min del har jeg bare unngått den ene brukeren som mente at jeg hetset h*n. Da skal det altså ikke så mye til før h*n reagerer og vil ikke ha det på meg for å være mobber. 

Anonymkode: 4438c...12d

Det varierer vel litt, men det går mest på at enten ett menneske følger etter og sier ting som "du trenger å bli satt på plass" eller kommenterer skrivemåte eller rakker ned på, hver gang vedkommende ser den andre. Det kan også være grovere ting som at man insinuerer at alt den andre kommer med er tull, tøys, babbel, at den andre bare er her for å smiske med damer, er oppmerksomhetssyk, rasistisk, dum, kvinnefiendtlig etc. Eller det er stadig vekk en hel gjeng som går på ett menneske. Dette er noe helt annet enn å diskutere.

Se an måten du snakker på. Om du skriver "Hva babler du om?" så er ikke det sånn voksne diskuterer.

Anonymkode: 44481...265

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men de som blir hetset kan vel forklare oss andre uvitende hvordan de blir hetset, annet enn å si at de blir hetset. De gangene jeg fikk høre at jeg hetset en bruker var fordi jeg ikke var enig med en trådstarter. Derfor blir det vanskelig for meg å ta enkelte seriøse uten å komme med noe konkrete eksempler. For min del har jeg bare unngått den ene brukeren som mente at jeg hetset h*n. Da skal det altså ikke så mye til før h*n reagerer og vil ikke ha det på meg for å være mobber. 

Anonymkode: 4438c...12d

Tror forresten sjansen er nokså liten for at du er en mobber. De fleste av oss har blitt moderert og fått høre at vi hetser, og tar det til oss når det skjer.

Problemet er helst de uten selvinnsikt, som ikke tar ting til seg i det hele tatt, og som ikke i sin villeste fantasi klarer å forstå at de mobber. Det er ofte de samme som sutrer og syter over at andre klager på de. De inntar offerrollen og tror at det er de andre som gjør det :P 

Anonymkode: 44481...265

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Simbyxor skrev:

*PIRKE*

 

*PURKE* :sFun_sleeping:

Anonymkode: 44481...265

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

*PURKE* :sFun_sleeping:

Anonymkode: 44481...265

Piirka? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo fordi ting blir slettet. Jeg har da blitt hetset og det er jo ubehagelig selv om hetsen blir slettet etter 24 timer. Blir jeg hetset så rapporterer jeg til mod slik det blir slettet og de merker seg brukeren som kom med hetsen i stedet for å spare på innleggene slik jeg kan vise deg hetsen den dagen du spør meg om å få se eksempler. 

Anonymkode: 70711...338

Jeg og. Er tidvis skikkelig ubehagelige innlegg også. Skjønner ikke at mennesker ikke får med seg at dette skjer, jeg ser det rett som det er mot andre og rapporterer hver gang.

Er nok endel som foregår på PM og som folk ikke får med seg, hvordan mennesker slår om fra å være enig og hyggelig i alt, helt til man f.eks. ikke vil ha sex eller være kjæreste med de, og plutselig er du et rottetryne som de gjør alt de kan for å ødelegge for.

Anonymkode: 44481...265

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 15.5.2017 den 13.54, AnonymBruker skrev:

Hva tenker dere om brukere som hele tiden skal pirke borti andre brukere?

Selv synes jeg det burde være strengere regler for slikt og at mod bør fokusere mer på trivsel. Mange som sletter seg på KG fordi de ikke kan skrive innlegg uten å bli plaget. 

Anonymkode: 70711...338

Om man mener man blir plaget på et forum, så bør man kanskje ha selvinnsikt nok til å ikke henge på et forum, da har man etter min mening et for selvhøytidelig forhold til brukeren sin :)

Det er en grense for hvor sterkt moderert forumet kan være :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Froning
5 minutter siden, JackIost skrev:

Om man mener man blir plaget på et forum, så bør man kanskje ha selvinnsikt nok til å ikke henge på et forum, da har man etter min mening et for selvhøytidelig forhold til brukeren sin :)

Amen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, JackIost skrev:

Om man mener man blir plaget på et forum, så bør man kanskje ha selvinnsikt nok til å ikke henge på et forum, da har man etter min mening et for selvhøytidelig forhold til brukeren sin :)

Det er en grense for hvor sterkt moderert forumet kan være :)

..sa brukeren som stjal en annens brukernavn ;) 

For all del, jeg kan forstå at det var fristende. Men her er det ikke bare de som blir plaget som er veike, også de som plager andre gjør som regel det fordi de føler seg "forulempet" og vil "rettferdiggjøre". Jeg nevner ingen navn, jeg bare siterer noen sånn helt tilfeldig :edie:

12 minutter siden, Froning skrev:

Amen!

 

Anonymkode: 44481...265

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Froning
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg bare siterer noen sånn helt tilfeldig 

Hmm...Passiv aggressivitet som anonymbruker fordi du har latt deg selv bli "trigget" av noen tilfeldige personer på internet... 

På kg elsker vi gode rollemodeller ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...