Gå til innhold

Skal vi ikke få det til??


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Molla glemtåloggeinn

Jeg og sambo har nå prøvd å bli gravide i 1 1/2 år. Nå er jeg snart i ferd med å gi opp, jeg har mistet troen på at vi vil få det til. Har nå gått på pergotime i 3 sykluser også uten hell.

Fastlegen min ville ikke hjelpe oss, så vi valgte å gå til Majorstuaklinikken og få hjelp der. Det er dyrt, men forhåpentligvis verdt det. I hvertfall fikk vi tatt en del prøver og tester fortløpende. Så sædkvalitetetn er sjekket og hsg-røntgen er tatt. Legen finner ikke noe galt med noen av oss...

Hvorfor skal det være så urttferdig? For en mnd. tid siden fikk jeg høre at dattern til min farssamboer hadde blitt gravid, nå er hun det ikke lengre.. Hvorfor skal dem som ikke vil og ikke bør få barn bli gravide så lett? Hva med oss som har alt i orden økonomisk og husligsett, samt at vi er voksne nok? Hvorfor får ikke vi barn??

Jeg bare går i spenning og venter på det magiske blå +, som er "startskuddet" for en vanvittig shoppingperiode.. Jeg klør i finga etter å gjøre i stand hjemmet til en evt. baby.. men som det er nå, så tør jeg ikke. For hva om det ikke kommer noen baby til oss. Desuten, så må jeg jo også være litt forsiktig så ikke min kjære 9 åring fra tidligere merker noe. H*n ønsker seg søsken så vanvittig..

Tror jeg tørner snart....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Jeg forstår deg så godt. Her sitter jeg og er rastløs allerede etter 7 mnd..Men jeg kjenner mange som har prøvd i et par år før de har fått det til..

Selv om jeg vet at det tar tid for mange av oss, føler jeg at folk føder barn og blir gravide i et bankende kjør rundt oss...Kjenner jeg blir litt misunnelig når de sier at de ble gravide med engang de begyndte å prøve, at det ikke var planlagt men skjedde på første forsøk osv..Hvordan kan det klaffe så utrolig lett for noen ???

Men din dag kommer nok den også. Du vet jo at dere faktisk kan få barn isammmen og da kommer nok din tid også skal du se !! Det som er så trist er at når man blir såå fokusert på det som vi ot kanskje er, går det ofte enda lengre tid fordi kroppen er stresset..

Klem fra Kine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare ønske deg lykke til .....

Ikke gi opp.... plutselig skjer det - kan skje hvertfall :wink:

Hilsen ei som selv er ufrivillig barnløs på 4. året...

- nå igang med prøverør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Anonymous

hei, jeg har å prøvd pergotime (i 3 sykluser) uten resultat.hadde hatt eggløsning 2/3 ganger men ble ikke gravid.jeg har PCO,å derfor ikke regelmessig mens.Så

vi fikk prøve pergotime, da det ikke hjalp ble min samboer henvist videre for sperm-prøve å jeg skulle ta laproskopi. sperm prøven viste nedsatte svømmere å min "prøve" var helt fin. Så legen sa da at det neste blir prøverør. sjansene for å bli gravid på den "vanlige" måten e ganske liten når jeg har PCO a han har nedsatt sæd-kvalitet.

Alt ligger klart for neste steg for oss,bare kontakte fastlege å henvise oss videre!

vi har en gutt på 5 år som ble til på den "vanlige" måten, så vi har jo vært heldige 1 gang!

Da vi begynte med alt det her med å få et til barn, sa min samboer at hvis vi kommer så langt som til prøverør,at ikke de pergotime kurene ikke funka, så var han fornøyd med han vi har fra før...så vi får se hva som skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest apriljente:

Hei jeg skjønner deg veldig godt. Jeg har ofte tenkt (i mitt stille sinn tenkt) at det er urettferdig da de "glemte" pillen en dag, og vips var de gravide, "vi har nesten aldri sex, men var på en weekendtur, og vips..der kom fjerdemann..."... "Ble gravid på første forsøk"...

Vi har vært 2 år uten prevensjon og har vært aktivt prøvere ca 1 år. Jeg er 38 år og alderen for prøverør er vel snart ute, og må over på private klinikker.. :oops:

Det med prøverør har vært ganske så fjernt men tanken kommer nærmere og nærmere. Man føler seg litt mislykket... Men det er muligheter for alle heldigvis. :P

Jeg ønsker deg/dere lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...