Gå til innhold

Det er klart best å bli født som kvinne i dag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I dagens samfunn har kvinner de samme mulighetene som menn, mest på grunn av p-piller, kondomer, tekniske nyvinninger osv. Det er lite nyttig å være sterk, så dette er ikke en fordel lenger. Egentlig har kvinner bare helt små ulemper: må være litt mer redd for å gå alene, det er vondt å føde (selv om det samtidig er fordeler med dette). 

Hva er kvinners fordeler:

  • Du har i stor grad fri tilgang på sex (trolig gjelder det her 90-95% av kvinner).
  • Det er lettere for deg å finne en kjæreste (i gjennomsnitt), fordi menn er mindre strenge enn kvinner og fordi det bor flere menn enn kvinner i Norge.
  • Du kan lettere få barn.
  • Folk ser på deg som snillere, et bedre menneske og mer verdifull. Trolig er dette grunnen til at jenter får lettere jobb en gutter i tenårene, når folk ikke har kompetanse. Vi kan se det samme i offentlig sektor, det er mye lettere for kvinner å bli ansett der, sikkert fordi de som ansetter ikke bryr seg om profitt og effektivitet, noe som gjør at en ikke diskriminerer. 
  • Lever lenger.
  • Få gi liv (føde).
  • Har bedre immunsystem. 
  • Får sjeldnere kreft og andre alvorlige sykdommer.
  • Er i gjennomsnitt lykkeligere.
  • Er mindre utsett for vold og kriminelle handlinger.
  • Du kan få særhjelp av staten, eks. kvotering. Dette er ulovlig for å hjelpe menn, i følge likestillingsloven.
  • Trolig passer skolesystemet mer til jenters læringsmåter og utvikling.
  • Du får oftere barna etter samlivsbrudd.
  • Slipper å dø i krig.
  • Mindre sosial stimuli mot deg om du ønsker å være lat, uføretrygdet osv.
  • Du kan kapre menn og i større grad leve av deres penger.
  • Kan snakke om følelser uten å bli sett ned på, bli mindre attraktiv blant det motsette kjønn (utenom kjærlighet selvsagt).
  • Å ha psykiske problemer er mindre skambelagt for kvinner, fordi slike menn blir sett på som farlige.

Sikkert mye jeg har glemt. Hva er kvinners ufordeler?

  • Mensen.
  • Vondt å føde.
  • Fysisk svakere.
  • Er svært attraktive blant det motsette kjønn i mindre perioder.
  • Kan være kjedelig å avvise menn som ikke er interessante om det skjer ofte.
  • Historisk blitt sett på som mindre kompetente, mindre slik nå. 
  • Større forventninger og sterkere sosiale normer.

Jeg mener det klart er statistisk sett bedre å være kvinne i dag. Selv om jeg aldri kunne tenke meg å være det, fordi det føles bra å være mann. 

Hva tenker du? :) 

 

Anonymkode: a36c9...f67

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skulle heller ønske at jeg ble født som mann jeg :) Mye hadde vært enklere da 

Anonymkode: df698...fe4

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dyrere å være kvinne. Det forventes at kvinnene skal ta vare på utseende. Man må ha rett type klær og sminke. Det forventes at man bruker tusenvis på frisør, vipper, spraytan, tannbleking osv... Kvinnene kan ikke ha et hårstrå for mye på kroppen uten at det er ekkelt, eller at de blir sett på som sterkt feministiske. 

Det har likevel blitt en viss grad av samme forventning blant menn i dagens samfunn, men ikke like utbredt. 

Anonymkode: 489ff...e8e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er dyrere å være kvinne. Det forventes at kvinnene skal ta vare på utseende. Man må ha rett type klær og sminke. Det forventes at man bruker tusenvis på frisør, vipper, spraytan, tannbleking osv... Kvinnene kan ikke ha et hårstrå for mye på kroppen uten at det er ekkelt, eller at de blir sett på som sterkt feministiske. 

Det har likevel blitt en viss grad av samme forventning blant menn i dagens samfunn, men ikke like utbredt. 

Alt det der er noe dere damer påfører dere selv...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, QuestionEverything skrev:

Alt det der er noe dere damer påfører dere selv...

Nei.

Anonymkode: 03d68...6ef

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei.

Anonymkode: 03d68...6ef

Er det ikke av egeninteresse kvinner pleier å pynte seg? Både for respekt av andre damer og for å få oppmerksomhet av de best mulige mennene?

Anonymkode: a36c9...f67

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Athleisure

Opplever ikke mye negativt med å være kvinne. Har sjeldent mensen, sjeldent smerter, og skal aldri i mitt liv få barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ari Loys
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke av egeninteresse kvinner pleier å pynte seg? Både for respekt av andre damer og for å få oppmerksomhet av de best mulige mennene?

Anonymkode: a36c9...f67

Kvinner pleier som regel å si at det først og fremst er for andre kvinner de pynter seg, men det gjelder bare inntil offer-mentalitetens agenda tilsier at også dette må skyldes på de slemme mennene. Da er det plutselig for menn de pynter seg allikevel. Så svaret på spørsmålet ditt avhenger helt og holdent av sammenhengen, hvilket forresten er en annen fordel ved å være kvinne: Man kan fritt hoppe og danse mellom ulike "sannheter" og prinsipper alt etter hva som passer agendaen akkurat der og da. Fri abort? Ja, så klart, min kropp, mitt valg. Legalisering av narkotika og/eller sex-kjøp? Nei, så klart ikke, din kropp, mitt valg. Og sånn går nå dagene...

Endret av Ari Loys
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om fordelene veier opp for ulempene er vel høyst individuelt? Det er ikke noe du kan føre en objektiv statistikk over.

Og kvinner blir jo fortsatt sett på som inkompetente i typiske "manneting" og på mannsdominerte arbeidsplasser... Mye dobbeltmoral ute og går der, når menn klager at det er diskriminerende at kvinner "slipper" de livsfarlige jobbene, når fakta er at vi ikke slipper til uansett. Å oppnå noe slags autoritet eller senioritet kan vi ihvertfall bare glemme, mens menn i "kvinnejobber" nærmest blir forgudet fra dag 1. 

Anonymkode: 7a93e...f86

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke se en eneste fordel med å være kvinne.

"Sikkert mye jeg har glemt. Hva er kvinners ufordeler?

  • Mensen.
  • Vondt å føde.
  • Fysisk svakere.
  • Er svært attraktive blant det motsette kjønn i mindre perioder.
  • Kan være kjedelig å avvise menn som ikke er interessante om det skjer ofte.
  • Historisk blitt sett på som mindre kompetente, mindre slik nå. 
  • Større forventninger og sterkere sosiale normer.

Jeg mener det klart er statistisk sett bedre å være kvinne i dag. Selv om jeg aldri kunne tenke meg å være det, fordi det føles bra å være mann. 

Hva tenker du? :) "

Du glemte:

- lider mye oftere av langvarige ikke livstruende kroniske sykdommer. 

- er oftere deprimert

- graviditet 

- uønsket oppmerksomhet fra det motsatte kjønn

- hjernesignalene er tregere hos kvinner 

- Bygger muskler tregere, samt får mindre muskler

- Mister noe av evnen til å more seg over "barnslige" ting i puberteten pga hormonendringer. Menn beholder i større grad dette. 

- Har ikke like stor "driv" som menn. (grunnen til at menn dominerer alt konkurransebasert)

- lever lenger, er ikke en fordel å sitte igjen alene som gammel. 

- hormonell prevensjon -> øker risikoen for blodpropp, depresjon, osv

- abort, menn slipper unna om uhellet er ute. -> smertefullt fysisk, ofte psykisk og øker risikoen for sterilitet og blødninger kan i noen tilfeller føre til død. 

- fødselsskader. 1000 norske kvinner, hvert år, får anal inkontinens som følge av fødsel. Det er rett under 50% sjanse for en problemfri fødsel. Uten sykehus er graviditet risikosport. Og det blir farligere jo flere som overlever, da "dårlige" gener spres videre. Antall livsnødvendige keisersnitt øker pga dette. 5 norske kvinner dør hvert år som følge av gravidtet/fødsel. Til tross for tilgang til sykehus. Fødsel kan også gi senskader som ikke vises før om 10-30 år. Har man født 1 barn, har man 40% større sjanse for å få urin-inkontinens. 

- amming. Tidkrevende og kan være svært smertefullt i starten. 

- Bekkenløsning. Kan bli såpass alvorlig at man havner i rullestol resten av livet. 

- Man skal ikke spise hva man vil eller delta i alle aktiviteter enn vil mens man er gravid. Graviditeten begrenser friheten. 

- Graviditet/fødsel/spedbarn gjør en avhengig av hjelp fra andre mennesker. Dette blir, og har blitt brukt til å kontrollere kvinner. 

osv osv

 

Anonymkode: b4a82...9be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei.

Anonymkode: 03d68...6ef

Og jeg som til stadighet hører at dere ikke pynter dere for oss menn sin skyld, men for deres egen...

Anonymkode: e04fe...bca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aragorn II Elessar

Det er fordeler og ulemper ved og være født kvinne. Og det er fordeler og ulemper ved og være født mann.

 

Og tro at alt bare er negativt eller positivt ved å være født et av kjønnene er så naivt at jeg ikke har ord.

 

Men det gjør meg vel til en ondskapsfull kvinnehatende mannsjåvinist og si det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest C.Tramell
2 minutter siden, Aragorn II Elessar skrev:

Det er fordeler og ulemper ved og være født kvinne. Og det er fordeler og ulemper ved og være født mann.

 

Og tro at alt bare er negativt eller positivt ved å være født et av kjønnene er så naivt at jeg ikke har ord.

 

Men det gjør meg vel til en ondskapsfull kvinnehatende mannsjåvinist og si det.

Like mye til en mannshater i ts øyne vil jeg tro, siden du ikke støtter opp om den svarthvite tankegangen. Jeg er helt enig med deg. Dette blir bare dumt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingenting2
27 minutter siden, Aragorn II Elessar skrev:

Det er fordeler og ulemper ved og være født kvinne. Og det er fordeler og ulemper ved og være født mann.

 

Og tro at alt bare er negativt eller positivt ved å være født et av kjønnene er så naivt at jeg ikke har ord.

 

Men det gjør meg vel til en ondskapsfull kvinnehatende mannsjåvinist og si det.

Nei, det gjør ikke det. Du har helt rett. Fordeler og ulemper (som det heter) finnes uavhengig av kjønn. Listen i HI virker veldig ensformig og rettet mot sex og samliv. Disse trådene har jamt over det til felles. Sex. Tiltrekning. Ensomhet? Spørs om den oppfatningen (at alt er lett for kvinner ift sex feks) er roten til mye ond tenkning på forumet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...det finnes en hel verden av kvinner der ute som ikke er født i Norge, likestillingens land. Så nei, samlet sett er det klart best å være mann. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest making.a.mess
1 time siden, AnonymBruker skrev:

I dagens samfunn har kvinner de samme mulighetene som menn, mest på grunn av p-piller, kondomer, tekniske nyvinninger osv. Det er lite nyttig å være sterk, så dette er ikke en fordel lenger. Egentlig har kvinner bare helt små ulemper: må være litt mer redd for å gå alene, det er vondt å føde (selv om det samtidig er fordeler med dette). 

Hva er kvinners fordeler:

  • Du har i stor grad fri tilgang på sex (trolig gjelder det her 90-95% av kvinner).
  • Det er lettere for deg å finne en kjæreste (i gjennomsnitt), fordi menn er mindre strenge enn kvinner og fordi det bor flere menn enn kvinner i Norge.
  • Du kan lettere få barn.
  • Folk ser på deg som snillere, et bedre menneske og mer verdifull. Trolig er dette grunnen til at jenter får lettere jobb en gutter i tenårene, når folk ikke har kompetanse. Vi kan se det samme i offentlig sektor, det er mye lettere for kvinner å bli ansett der, sikkert fordi de som ansetter ikke bryr seg om profitt og effektivitet, noe som gjør at en ikke diskriminerer. 
  • Lever lenger.
  • Få gi liv (føde).
  • Har bedre immunsystem. 
  • Får sjeldnere kreft og andre alvorlige sykdommer.
  • Er i gjennomsnitt lykkeligere.
  • Er mindre utsett for vold og kriminelle handlinger.
  • Du kan få særhjelp av staten, eks. kvotering. Dette er ulovlig for å hjelpe menn, i følge likestillingsloven.
  • Trolig passer skolesystemet mer til jenters læringsmåter og utvikling.
  • Du får oftere barna etter samlivsbrudd.
  • Slipper å dø i krig.
  • Mindre sosial stimuli mot deg om du ønsker å være lat, uføretrygdet osv.
  • Du kan kapre menn og i større grad leve av deres penger.
  • Kan snakke om følelser uten å bli sett ned på, bli mindre attraktiv blant det motsette kjønn (utenom kjærlighet selvsagt).
  • Å ha psykiske problemer er mindre skambelagt for kvinner, fordi slike menn blir sett på som farlige.

Sikkert mye jeg har glemt. Hva er kvinners ufordeler?

  • Mensen.
  • Vondt å føde.
  • Fysisk svakere.
  • Er svært attraktive blant det motsette kjønn i mindre perioder.
  • Kan være kjedelig å avvise menn som ikke er interessante om det skjer ofte.
  • Historisk blitt sett på som mindre kompetente, mindre slik nå. 
  • Større forventninger og sterkere sosiale normer.

Jeg mener det klart er statistisk sett bedre å være kvinne i dag. Selv om jeg aldri kunne tenke meg å være det, fordi det føles bra å være mann. 

Hva tenker du? :) 

 

Anonymkode: a36c9...f67

Merkelig at du føler det slik. Jeg har nemlig fra jeg var liten følt motsatt. Utrolig hva feks guttunger slipper unna med av frekkhet og pøbelstreker bare fordi de er gutter. 

Gutter og menn har et bedre samhold og har lettere for å akseptere hverandre selv med store forskjeller. Eneste likhet som trengs er å ha utovertiss så er man en del av kameratgjengen. Jenter slarver og baksnakker. Vet du at det er bevist at de to som baksnakker en tredje får et tettere samhold nettopp pga dette? Og joda, det stemmer. Og jo, jeg har baksnakket. Og hvem pokker sa det var en fordel å føde?? Og å få så mye sex man vil? - et tilfeldig plukket mannebein gir hvertfall ikke meg glede. Da fungerer det bedre å ordne biffen selv. Vi er nå så komplisert laget de fleste av oss at ting må være litt "riktig" før vi køyer med noen. For menn så er en mus en mus, ferdig snakket.  dessuten er det temmelig mye fjas en kvinne blir bedt om som ikke en mann blir. Det er tatt for gitt at man skal lage mat og kaker til enhver dugnad, skoleavslutning og lotteri. Ingen har spurt gubben om det. Dagens likestillingsmas er reint stikka tull. Nå skal kvinner ha karriere, engasjere seg her og der, jo flere verv jo bedre- i tillegg til hus, unger og "gammeldagse" kvinneoppgaver. Likestilling er noe fjas. Alt dette maset om menns rettigheter er også fjas. Bortskjemte pappagutter med brunkrem i fjeset og maskara i lomma til spesielle anledninger. For jammen er det ikke noen menn som syntes det er blodig urettferdig at kvinner kan bruke maskara..  pyser og hengeromper!

Slipper å dø i krig? Du visste vel at det er innført førstegangstjeneste også for jenter? 

Snakke om følelser er vanskeligere når man er mann? - Nei. Det er faktisk veldig politisk riktig i disse dager. Kvinner vil at menn skal snakke om følelser, men det er mulig du er for forknytt til å klare det. 

Resten av punktene dine er latterlige. Å leve lenger er neppe noe aktivum: har du sett eldreomsorgen her til lands? Å råtne på rot er neppe noe å trakte etter. 

Mindre syk?? Hvem planet bor du på? 

Det er vanskeligere for menn å få aksept for psykiske plager? - Aha, det er DER skoen trykker altså.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Du har i stor grad fri tilgang på sex (trolig gjelder det her 90-95% av kvinner).
    Ikke interessert.
  • Det er lettere for deg å finne en kjæreste (i gjennomsnitt), fordi menn er mindre strenge enn kvinner og fordi det bor flere menn enn kvinner i Norge.
    ikke interessert.
  • Du kan lettere få barn.
    Ikke interessert.
  • Folk ser på deg som snillere, et bedre menneske og mer verdifull. Trolig er dette grunnen til at jenter får lettere jobb en gutter i tenårene, når folk ikke har kompetanse. Vi kan se det samme i offentlig sektor, det er mye lettere for kvinner å bli ansett der, sikkert fordi de som ansetter ikke bryr seg om profitt og effektivitet, noe som gjør at en ikke diskriminerer. 
    Dette er jeg i mot og ser på det som patroniserende og ikke minst diskriminerende for gutter.
  • Lever lenger.
    Flott, men individuelt.
  • Få gi liv (føde).
    Ikke interessert.
  • Har bedre immunsystem. 
    Flott, men individuelt.
  • Får sjeldnere kreft og andre alvorlige sykdommer.
    Flott, men individuelt.
  • Er i gjennomsnitt lykkeligere.
    Flott, men individuelt.
  • Er mindre utsett for vold og kriminelle handlinger.
    Utenom voldtekt da. Så må vi ikke glemme at menn utfører over 90% av voldelige handlinger.
  • Du kan få særhjelp av staten, eks. kvotering. Dette er ulovlig for å hjelpe menn, i følge likestillingsloven.
    Dette er jeg imot.
  • Trolig passer skolesystemet mer til jenters læringsmåter og utvikling.
    Nei, jenter er ikke programmert til å sitte i ro og følge med, mens gutter nærmest har innebygd ADHD-lite. Dette er bare tull. 
  • Du får oftere barna etter samlivsbrudd.
    Dette er jeg imot. 
  • Slipper å dø i krig.
    Kvinner må på lik linje som menn i militæret, sannsynligvis må vi delta om det blir krig. Dessuten blir det nok ikke krig med mennesker i frontlinjene i WW3.
  • Mindre sosial stimuli mot deg om du ønsker å være lat, uføretrygdet osv.
    Ja, dette er jo fordi kvinner forventes å være svake og late. En uting. 
  • Du kan kapre menn og i større grad leve av deres penger.
    Kanskje menn burde slutte å la kvinner bruke de for penger. 
  • Kan snakke om følelser uten å bli sett ned på, bli mindre attraktiv blant det motsette kjønn (utenom kjærlighet selvsagt).
    Dette er sant, men det er fordi kvinner blir igjen sett på som svake og irrasjonelle, så derfor er det ok at vi oppfører oss svakt og irrasjonelt. 
  • Å ha psykiske problemer er mindre skambelagt for kvinner, fordi slike menn blir sett på som farlige.
    Sant, og det er ikke bra. Mange som blir skadd fordi de tror de er trygge rundt kvinner. 

Anonymkode: 1c717...347

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker da jeg gik på en guttedominert vgs. Jentene ble satt til å koste gulv, mens guttene fikk drive med maskiner. 5 år senere leser jeg tråder på forum der gutter sutrer over hvor fælr de har det. Hmmm....

Anonymkode: ed034...8a8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

I dagens samfunn har kvinner de samme mulighetene som menn, mest på grunn av p-piller, kondomer, tekniske nyvinninger osv. Det er lite nyttig å være sterk, så dette er ikke en fordel lenger. Egentlig har kvinner bare helt små ulemper: må være litt mer redd for å gå alene, det er vondt å føde (selv om det samtidig er fordeler med dette). 

Hva er kvinners fordeler:

  • Du har i stor grad fri tilgang på sex (trolig gjelder det her 90-95% av kvinner).
  • Det er lettere for deg å finne en kjæreste (i gjennomsnitt), fordi menn er mindre strenge enn kvinner og fordi det bor flere menn enn kvinner i Norge.
  • Du kan lettere få barn.
  • Folk ser på deg som snillere, et bedre menneske og mer verdifull. Trolig er dette grunnen til at jenter får lettere jobb en gutter i tenårene, når folk ikke har kompetanse. Vi kan se det samme i offentlig sektor, det er mye lettere for kvinner å bli ansett der, sikkert fordi de som ansetter ikke bryr seg om profitt og effektivitet, noe som gjør at en ikke diskriminerer. 
  • Lever lenger.
  • Få gi liv (føde).
  • Har bedre immunsystem. 
  • Får sjeldnere kreft og andre alvorlige sykdommer.
  • Er i gjennomsnitt lykkeligere.
  • Er mindre utsett for vold og kriminelle handlinger.
  • Du kan få særhjelp av staten, eks. kvotering. Dette er ulovlig for å hjelpe menn, i følge likestillingsloven.
  • Trolig passer skolesystemet mer til jenters læringsmåter og utvikling.
  • Du får oftere barna etter samlivsbrudd.
  • Slipper å dø i krig.
  • Mindre sosial stimuli mot deg om du ønsker å være lat, uføretrygdet osv.
  • Du kan kapre menn og i større grad leve av deres penger.
  • Kan snakke om følelser uten å bli sett ned på, bli mindre attraktiv blant det motsette kjønn (utenom kjærlighet selvsagt).
  • Å ha psykiske problemer er mindre skambelagt for kvinner, fordi slike menn blir sett på som farlige.

Sikkert mye jeg har glemt. Hva er kvinners ufordeler?

  • Mensen.
  • Vondt å føde.
  • Fysisk svakere.
  • Er svært attraktive blant det motsette kjønn i mindre perioder.
  • Kan være kjedelig å avvise menn som ikke er interessante om det skjer ofte.
  • Historisk blitt sett på som mindre kompetente, mindre slik nå. 
  • Større forventninger og sterkere sosiale normer.

Jeg mener det klart er statistisk sett bedre å være kvinne i dag. Selv om jeg aldri kunne tenke meg å være det, fordi det føles bra å være mann. 

Hva tenker du? :) 

 

Anonymkode: a36c9...f67

- Jeg har ikke sex utenfor forhold, så bryr meg ikke om denne frie tilgangen. Menn flest klarer også å få seg et ligg om de vil. 

- Synes det er kjempevanskelig å få kjæreste. Menn flest vil jo bare pule rundt i 20-åra, og jeg er ikke helt der og er heller ikke interessert i å bli sammen med hva som helst. 
- Opplever ikke at jeg får lettere barn enn menn som ønsker å få barn. Menn vil jo ikke få barn før de er 40 nærmest i dagens samfunn, og jeg gidder ikke vente til jeg er 40 med å få barn om jeg skal ha. 
- At jeg kan føde hadde jeg gledelig gitt bort om jeg kunne slippe de grusomme menstruasjonssmertene mine. Jeg får ikke lov til å bli sterilisert fordi jeg er for ung (dette har vært oppe fra jeg var 16 år..) så prøver å skynde meg sånn at jeg kan få et par unger sånn at legene kan fjerne livmora. Gidder ikke ha den 1 dag lengre enn nødvendig. 
- Jeg har granulocytopeni som betyr at jeg har dårlig immunforsvar og har mye større sannsynlighet for å få kreft. Yey. Jeg er likevel nesten aldri hjemme selv om jeg kan være syk fordi jeg har litt bein i nesa og tåler fint å gå på jobb med litt feber. 
- Lykkelig er jeg. Jeg har det fantastisk. 
- Vold og kriminelle handlinger har jeg ikke opplevd at noen menn i min omgangskrets har blitt utsatt for. Jeg har blitt utsatt for vold av to menn. Bra jeg er fysisk like sterk som menn flest, så jeg kan å ta igjen når det er nødvendig. 
- Jeg har ikke fått noen som helst slags særhjelp
- Skolesystemet må være som det er fordi man faktisk må lese en bok for å forstå teorien. Gutter klarer å lese en bok de også hvis de vil. 
- Jeg har ikke barn, men vet at det er slik i Norge i dag at man prøver så langt det lar seg gjøre at foreldrene skal få lik omsorg for barna. Mange i dag har 50/50
- Nordmenn slipper generelt å dø i krig. Nå har vi lik verneplikt for gutter og jenter, men det er ikke slik at alle som er i forsvaret går i krig akkurat. Strengt talt har norsk forsvar i utlandet bare en rolle der de lærer opp lokale styrker... 
- Jeg er ikke lat eller ufør, så vet ikke hvordan det er. 
- Jeg lever ikke av noen andres penger enn mine egne
- Trist om menn tror de blir sett ned på av å snakke om følelser, for slik er det ikke. Det er viktig å si hva man føler og jeg opplever ofte at menn sier hva de føler.
- Har ikke psykiske problem, så vet ikke hvordan det er

 

Hele poenget med mitt svar er at folk må lære seg å se at vi er mennesker og vi passer som oftest ikke inn i generaliseringer noen av oss. Verden er ikke alltid slik man selv ser den. 

Anonymkode: b667b...1c8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...