AnonymBruker Skrevet 11. mai 2017 #41 Skrevet 11. mai 2017 Hvis dere bare visste hvordan dere lukter når dere tror at kroppen ikke har svettet så mye som en dråpe de siste dagene. Jeg jobber med folk med intens kroppslukt. Ikke svette eller bæsj osv, men bare sterk kroppslukt. Den varierer dag for dag, vil tippe at siden det lukter minst på mandag så skjer dusjingen på søndager... Det er så nasty. SHAME! Anonymkode: f2a37...517 1
Søgni Skrevet 11. mai 2017 #42 Skrevet 11. mai 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis dere bare visste hvordan dere lukter når dere tror at kroppen ikke har svettet så mye som en dråpe de siste dagene. Jeg jobber med folk med intens kroppslukt. Ikke svette eller bæsj osv, men bare sterk kroppslukt. Den varierer dag for dag, vil tippe at siden det lukter minst på mandag så skjer dusjingen på søndager... Det er så nasty. SHAME! Anonymkode: f2a37...517 Men man trenger jo ikke å dusje daglig, for å opprettholde en grunnleggende god hygiene? Å vaske et par grunnleggende steder på kroppen med klut heller enn å dusje hver gang, fører ikke til at man stinker. Hvis man sjenerer andre, så har man dårlig hygiene. Uansett hvordan man vasker seg. 15
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2017 #43 Skrevet 11. mai 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis dere bare visste hvordan dere lukter når dere tror at kroppen ikke har svettet så mye som en dråpe de siste dagene. Jeg jobber med folk med intens kroppslukt. Ikke svette eller bæsj osv, men bare sterk kroppslukt. Den varierer dag for dag, vil tippe at siden det lukter minst på mandag så skjer dusjingen på søndager... Det er så nasty. SHAME! Anonymkode: f2a37...517 Hvordan vet du at de du jobber med er de samme, eller lukter det samme, som de som har svart i denne tråden? Anonymkode: 3350e...671 4
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2017 #44 Skrevet 11. mai 2017 Akkurat nå, Søgni skrev: Men man trenger jo ikke å dusje daglig, for å opprettholde en grunnleggende god hygiene? Å vaske et par grunnleggende steder på kroppen med klut heller enn å dusje hver gang, fører ikke til at man stinker. Hvis man sjenerer andre, så har man dårlig hygiene. Uansett hvordan man vasker seg. Det er sant, men det er ikke så uvanlig at de ikke vet om det selv. Det er mange som har en veldig spesifikk kroppslukt. Som er ubehagelig. Anonymkode: f2a37...517 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2017 #45 Skrevet 11. mai 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvordan vet du at de du jobber med er de samme, eller lukter det samme, som de som har svart i denne tråden? Anonymkode: 3350e...671 Lukter det helt hit! Anonymkode: f2a37...517 1
Sykkelkopp Skrevet 11. mai 2017 #46 Skrevet 11. mai 2017 Jeg dusjer etter behov. Det kan bety 3 ganger på en dag, og det kan bety ingen. Nei jeg vasker ikke meg med klut over hele meg da, da kunne jeg like godt tatt en dusj 1 time siden, Ann Christin skrev: Hvordan i helsikke greier du det? Skylle kroppen først går da fint, men å bruke 20 sek på såpe, og 30 sek å få bort såpa? Jeez, bruker hvertfall et minutt eller to på å såpe inn kroppen skikkelig, og 3-4 minutter for å sørge for at all såpe er borte. I tillegg bruker man intimsåpe, ellers er jo hele meninga med dusj borte. Sånn bortsett fra det, dusjer jeg ikke vasker jeg meg heller ikke. Om man stinker etter en dag uten dusj burde man ta en tur til legen... Ikke bruk såpe om du dusjer hver dag .Det er ikke sunt for huden 1
Gjest Skrevet 11. mai 2017 #47 Skrevet 11. mai 2017 2 minutter siden, Sykkelkopp skrev: Ikke bruk såpe om du dusjer hver dag .Det er ikke sunt for huden Dusjer ikke hver dag så det hjelper! Da hadde nok kroppen min fått sjokk. Trener jeg kan jeg uheldigvis greier å dusje to dager på rad, og da blir jeg tørr i huden selv uten såpe.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2017 #48 Skrevet 11. mai 2017 Dere som dusjer hver dag, har dere tenkt over hvordan det blir når dere blir gamle og kanskje trenger hjelp til å ivareta hygienen? For brukere av hjemmesykepleien er det helt vanlig med én dusj per uke. Ellers brukes det klut. Som mange andre her dusjer jeg selv ca annenhver dag. Selvfølgelig etter trening. De dagene jeg ikke dusjer vaskes «nøkkelområder» (underliv og armhuler) med såpevann og klut. Anonymkode: dc601...6a6 3
fitlife Skrevet 11. mai 2017 #49 Skrevet 11. mai 2017 (endret) Jeg vet ikke om dette stemmer, men innbiller meg at siden jeg inntar mye vann/væske, blir svettelukt/kroppslukt "svakere"/mindre intens. Hvis jeg drikker lite væske en periode, opplever jeg sterk urinlukt av urin, og tror det kan være sånn med svette og. Det andre er at jeg svetter relativt lite. Det skal høy intensitet i fysisk aktivitet for at jeg skal bli svett, men jeg vet jo at en svetter hele tiden ellers også. Jeg dusjer ca 2-3 ganger i uken, fordi at om jeg dusjer oftere, opplever jeg gjerne tørr/irritert hud, og håret blir fortere fett, og fordi det sparer tid. De andre dagene vasker jeg ikke kroppen med klut, bare tar på deo og renser ansiktet, eventuelt tørrsjampo. Tror jeg har lest/hørt på TV at det sunneste for huden er å unngå dusjing hver dag, fordi det tørker ut huden (muligens noe med ph-balanse, husker ikke helt). Skal jeg være helt ærlig sover jeg heller en halvtime lenger enn å stå opp supertidlig hver dag for å dusje. Jeg kunne aldri klart å bruke kun to minutter på en dusj med mindre huset brant eller lignende (i så fall ville det kanskje vært best å bli inne i dusjen..?). Jeg har forresten ikke fått noen tilbakemeldinger på at jeg lukter svett/ille, selv etter trening. Men jeg kan forstå at om andre som trener med høy intensitet, svetter mye og har generelt sterk kroppslukt, behøver å dusje daglig. Endret 11. mai 2017 av fitlife 8
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2017 #50 Skrevet 11. mai 2017 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Truse annenhver dag ? Jeg ville heller ha byttet sokkene annen hver dag. Anonymkode: 77407...c40 Bruker truseinnlegg, som jeg bytter daglig 😊 Trusene mine lukter ikke vondt 😛 Sokkene bytter jeg daglig fordi jeg har en tendens til å gå mye uten sko, så de blir rett og slett skitne 😛 Anonymkode: 08817...6d2
Djungelvrål Skrevet 11. mai 2017 #51 Skrevet 11. mai 2017 Dere som aldri bruker såpe i dusjen annet enn under armene, føler dere dere helt rene da? Jeg såper inn hele kroppen skikkelig sånn ca 1-2 gang i uka. De andre gangene såper jeg meg alltid inn under armer, på bryst, armer, underliv og føttene. Husk at dere svetter en halv liter om natta.....
bjone Skrevet 11. mai 2017 #52 Skrevet 11. mai 2017 1 minutt siden, Mystix skrev: Dere som aldri bruker såpe i dusjen annet enn under armene, føler dere dere helt rene da? Jeg såper inn hele kroppen skikkelig sånn ca 1-2 gang i uka. De andre gangene såper jeg meg alltid inn under armer, på bryst, armer, underliv og føttene. Husk at dere svetter en halv liter om natta..... Jeg føler nå såpe må til ja... kun vann tja høres rart ut...
Fame Skrevet 11. mai 2017 #53 Skrevet 11. mai 2017 Jeg dusjer annahver dag, ellers vasker jeg med nedentil og i ansiktet
Silfen Skrevet 11. mai 2017 #54 Skrevet 11. mai 2017 3 minutter siden, Mystix skrev: Dere som aldri bruker såpe i dusjen annet enn under armene, føler dere dere helt rene da? Jeg såper inn hele kroppen skikkelig sånn ca 1-2 gang i uka. De andre gangene såper jeg meg alltid inn under armer, på bryst, armer, underliv og føttene. Husk at dere svetter en halv liter om natta..... Vasker stort sett kun under armer, bryster og underlivet med såpe. Resten er bare vann. Føler meg ikke skitten. Er jeg skitten, som typ barnbeint om sommeren, badet etc, så såper jeg inn det som trengs.
bjone Skrevet 11. mai 2017 #55 Skrevet 11. mai 2017 2 minutter siden, bjone skrev: Jeg føler nå såpe må til ja... kun vann tja høres rart ut... men annen såpe nedentil vel.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2017 #56 Skrevet 11. mai 2017 Pleier å dusje 5-6 ganger i uka. Den dagen/de dagene jeg ikke dusjer vasket jeg ansiktet, armhuler og underliv med klut. Jeg svetter lite og har ikke en "møkkete" jobb, så klut et par ganger i uka går helt fint. Sparer tid, varmtvann, miljøet og huden min Anonymkode: 8ca7f...1aa 2
Ild Skrevet 11. mai 2017 #57 Skrevet 11. mai 2017 1 time siden, Jolene skrev: Folk får gjøre som de vil. Jeg dusjer hver dag. Bedre for helsa mi, sliter med rygg, kne og allergier. Uten en dusj føler jeg meg ikke vel den dagen, rent fysisk. Enig med deg at folk kan gjøre som de vil. Ble likevel litt nysjerrig på sammenhengen mellom rygg/kne/allergier og dusjing? 5
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2017 #58 Skrevet 11. mai 2017 Jeg er faktisk ikke så skitten at jeg trenger å ta en helvask hver dag. Med mindre man har en jobb som krever det, trener voldsomt hver dag, nattesvetter eller har en sykdom som gjør at man trenger det ser jeg virkelig ikke nødvendigheten av det. Anonymkode: 19358...8e8 6
Gjest Aragorn II Elessar Skrevet 11. mai 2017 #59 Skrevet 11. mai 2017 (endret) Det er ikke nødvendig å dusje vær dag. Det er heller ikke bra for huden å gjøre det. Med mindre man har en jobb hvor man blir ekstremt skitten eller svett så trenger man ikke dusje vær dag. Og det at man må dusje vær dag for og ha bra helse er bare tøv. Endret 11. mai 2017 av Aragorn II Elessar
Djungelvrål Skrevet 11. mai 2017 #60 Skrevet 11. mai 2017 9 minutter siden, Ild skrev: Enig med deg at folk kan gjøre som de vil. Ble likevel litt nysjerrig på sammenhengen mellom rygg/kne/allergier og dusjing? Varmt vann lindrer vonde knær og rygg, har man allergi f.eks for dyr og pollen er det lurt å dusje fordi det legger seg mye pollen og døde hudceller fra dyr i hår og på hud. Hvis jeg slår gresset, kommer det bittebitte små vannblemmer over hele kroppen min. For at det skal forsvinne må jeg ta en antihistamin og dusje. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå