AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #81 Skrevet 12. mai 2017 Ingen merker at jeg ikke har dusjet på en dag nei. Hallo. Med mindre jeg har trent. Anonymkode: d93ec...67d
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #82 Skrevet 12. mai 2017 12 timer siden, Timsy skrev: Så du går altså 3 dager uten å vaske annet enn ansiktet? Har du tenkt på at du svetter også nedentil? At urin og utflod etter en stund avgir lukt? Hvordan kan du føle deg ren etter flere dager uten vann nedentil? Stakkars kjæresten din om du har en Selv om ingen har sagt til deg at du lukter er ikke det ensbetydende med at du ikke lukter. De ferreste av oss får oss til å si til et annet menneske: "Du lukter". Just saying. Om du stinker underliv, svette, urin og kvalme i løpet av 1 døgn eller 2, så har du et problem. Anonymkode: d93ec...67d 10 1
klompi Skrevet 12. mai 2017 #83 Skrevet 12. mai 2017 Å dusje hver dag er bare tull og hysteri med mindre man har svettet eller av andre grunner lukter. Jeg dusjer ikke hver dag, og jeg gidder heller ikke å fare over med kluten, rett og slett fordi det ikke er nødvendig. Jeg lukter jo ikke, så hvorfor skal jeg gjøre det? 3
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #84 Skrevet 12. mai 2017 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis dere bare visste hvordan dere lukter når dere tror at kroppen ikke har svettet så mye som en dråpe de siste dagene. Jeg jobber med folk med intens kroppslukt. Ikke svette eller bæsj osv, men bare sterk kroppslukt. Den varierer dag for dag, vil tippe at siden det lukter minst på mandag så skjer dusjingen på søndager... Det er så nasty. SHAME! Anonymkode: f2a37...517 Nei, dette har jeg virkelig ikke fått med meg. Enda jeg har vært i nærheten av andre mennesker siden jeg ble født... Så jeg tror det stinker svette fra nesebora di! Rens den! Anonymkode: d93ec...67d 5
debattanten Skrevet 12. mai 2017 #85 Skrevet 12. mai 2017 På 11.5.2017 den 22.06, AnonymBruker skrev: Dette får jeg sikkert pes for. Men jeg dusjer annenhver dag. Den dagen jeg ikke dusjer gjør jeg ikke annet enn å ta på meg deo og vask av ansikt. Anonymkode: ccbc0...789 Ja, støtter den. Gjør det samme 2. dagen jeg ikke dusjer også av og til.
CaraEvingne Skrevet 12. mai 2017 #86 Skrevet 12. mai 2017 Jeg er voksen nok til å vite når jeg bør dusje og når jeg ikke trenger å dusje. Gå bort! 5
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #87 Skrevet 12. mai 2017 Jeg pleide dusje noen ganger i uka da jeg avr i begynneøsen av 20-årene. Da jeg var kanskje 25 eller noe, luktet jeg svette hver morning så jeg begynte å dusje hver dag. Dvs om jeg skal være hjemme en hel dag kan jeg gjerne skippe det Jeg trodde det var normalt å lukte mer når jeg ble eldre, men kanskje det ikke er så vanlig alikevel. Jeg vet for eks at moren min ikke dusjer daglig og hun lukter ikke noe Anonymkode: 0cc6d...3c0
Gjest GulSol Skrevet 12. mai 2017 #88 Skrevet 12. mai 2017 22 timer siden, ValarMorghulis skrev: Gud så glad jeg er for at jeg har et normalt forhold til renslighet. Dusjer 2-3 ganger i uken, vasker underliv med klut og bytter truse hver dag. Mye bedre for huden, den har ikke godt av at man dusjer hver dag/flere ganger om dagen. Det tørker ut huden. Så en som hadde skrevet at hun dusjet hver dag fordi huden produserte oljer.. Dette blir jo bare verre med mye dusjing, og oljene er bra for huden. Det lukter heldigvis ikke svett eller stygt av meg heller, har fått mine nærmeste til å bekrefte det. Har seriøst lest hele tråden og tenkt alt det her, hele tiden. Til og med om hun med oljen.
Djungelvrål Skrevet 12. mai 2017 #89 Skrevet 12. mai 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om du stinker underliv, svette, urin og kvalme i løpet av 1 døgn eller 2, så har du et problem. Anonymkode: d93ec...67d Det er helt normalt å lukte under armene og nedentil etter 24 timer, det gjør alle voksne mennesker. 2
Søgni Skrevet 12. mai 2017 #90 Skrevet 12. mai 2017 Når jeg tenker meg om, så er det svært sjelden jeg sjeneres av at noen har dårlig hygiene. Jeg opplever veldig sjelden at folk jeg forholder meg til har så dårlig hygiene at det er sjenerende. Husker det fra ungdomsskolen da, jeg er vel neppe den eneste med erfaring med at tenåringer ikke alltid ivaretar hygienen sin skikkelig Når det er sagt, så sjeneres jeg noen ganger av lukten av folk. Da gjelder det folk som oser som et parfymeri. Da snakker jeg ikke bare om at de har hatt på seg parfyme, men at det er en salig cocktail av vaskepulver,skyllemiddel, gjerne såpe, bodylotion, hårprodukter og lignende remedier med sterk lukt, og gjerne parfyme i tillegg. Og jeg er ikke allergisk engang altså, jeg syns oppriktig synd på alle allergikere som forholder seg til dette rundt seg. Og ja, jeg vet at dette ikke er en tråd om folk som stinker parfyme, men min erfaring er at enkelte har et sånt "må lukte reint og godt"-hysteri, som resulterer i dette. 6
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #91 Skrevet 12. mai 2017 Hvorfor vasker underlivet og armhulene hver dag? Jeg dusjer annenhver dag og skyller meg de dagene jeg trener, men vasker meg ikke noe annet sted enn i ansiktet hver dag. Anonymkode: f2482...d6f
klompi Skrevet 12. mai 2017 #92 Skrevet 12. mai 2017 6 minutter siden, Mystix skrev: Det er helt normalt å lukte under armene og nedentil etter 24 timer, det gjør alle voksne mennesker. Normalt ja, men er det vanlig at det lukter så sterkt etter 24 timer at det er sjenerende? Isåfall må jeg og hele omgangskretsen min være fryktelig unormale. 3
Thyra Skrevet 12. mai 2017 #93 Skrevet 12. mai 2017 På 11.5.2017 den 22.00, AnonymBruker skrev: ... Tapper dere seriøst vann i vasken/vaskefat og vasker hele kroppen med klut? Tenker bare på tidsbruken her. Først må man skylle vasken, så vaske og vri kluten x antall ganger. Vaske føttene med klut på gulvet liksom? Hvor lang tid tar ikke det? Anonymkode: 5f2ee...a7e Hvirfor i all verden skal man tappe vann i vasken og så vaske absolutt hele kroppen med klut om man ikke har dusjet en dag?!? Hold kluten under krana og vask armhuler og underliv. Man trenger faktisk ikke såpe og vann på hele kroppen hver eneste dag uansett aktivitetsnivå. 3
Djungelvrål Skrevet 12. mai 2017 #94 Skrevet 12. mai 2017 Akkurat nå, klompi skrev: Normalt ja, men er det vanlig at det lukter så sterkt etter 24 timer at det er sjenerende? Isåfall må jeg og hele omgangskretsen min være fryktelig unormale. Jeg vet ikke om det lukter gjennom klærne mine, derfor velger jeg å vaske meg. Man har urin, avføring og utflodsrester nedentil etter så mange timer. Dessuten har man egne svettekjertler i underlivet. Jeg kjenner lukten av meg selv når jeg er på toalettet etter så mange timer.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #95 Skrevet 12. mai 2017 På 11.5.2017 den 22.09, AnonymBruker skrev: Jeg gnir ikke møkka rundt på kroppen med klut nei. Dusjer hver dag, ofte oftere ifm trening osv. Ikke meg du spør, jeg dusjer jo hver dag, men håper de som bare bruker klut vet hvor ekle de er... Anonymkode: 8d273...b49 Dagens ungdom: Å ikke dusje en dag eller la kjønnshåret gro er ekkelt. Men å slikke hverandre i rumpa er helt greit... Anonymkode: 40316...99b 9 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #96 Skrevet 12. mai 2017 Dusjer 2 -3 ganger i uka. Ofte på kvelden før jobb. På morgenen uten dusj er det våtservietter i underlivet og rens i ansiktet. Så lenge det ikke er sandalvær så gjør jeg heller ikke noe med føttene. Bruker en type deodorant som bare skal brukes hver 2. til 3.dag. Svetter ikke under armene. Anonymkode: 165cd...08d
Djungelvrål Skrevet 12. mai 2017 #97 Skrevet 12. mai 2017 3 minutter siden, Thyra skrev: Hvirfor i all verden skal man tappe vann i vasken og så vaske absolutt hele kroppen med klut om man ikke har dusjet en dag?!? Hold kluten under krana og vask armhuler og underliv. Man trenger faktisk ikke såpe og vann på hele kroppen hver eneste dag uansett aktivitetsnivå. Man væter en klut, man tar litt såpe på kluten, vasker seg under armene, skyller klut. Vasker seg nedentil. Ferdig. Det tar 45 sekunder. 1
ViljaH Skrevet 12. mai 2017 #98 Skrevet 12. mai 2017 Jeg dusjer ca annenhver dag. Har tendens til tørr hud og hår, så dusjing hver dag er ikke noe om å gjøre. Jeg dusjer ofte på kvelden også, for å spare tid om morgenen. Morgenrutinen er da oftest å vaske ansikt, ta på deo uten armhulevask, våtserviett (ungenes) i underlivet, ren truse og rene sokker. Fikse litt på håret, pusse tenner, ansiktskrem og sminke. Jeg lukter veldig sjeldent svette, isåfall dusjer jeg. Gidder ikke klutvask da går jeg alltid heller for dusj.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #99 Skrevet 12. mai 2017 7 minutter siden, Thyra skrev: Hvirfor i all verden skal man tappe vann i vasken og så vaske absolutt hele kroppen med klut om man ikke har dusjet en dag?!? Hold kluten under krana og vask armhuler og underliv. Man trenger faktisk ikke såpe og vann på hele kroppen hver eneste dag uansett aktivitetsnivå. Ehm, hadde ikke jeg dusja hver dag hadde jeg lukta ganske sterkt. Jeg såper da ikke inn hele kroppen i dusjen heller, men vannet renner over de delene jeg ikke vasker med såpe. Skjønner ikke hvorfor man skal styre med en klut når man kan bare spyle kroppen. Jeg trener ganske mye og svetter også mye. Jeg har mye hår på hodet som blir veldig svett når jeg trener på treningssenter, så dermed må håret vaskes. Når det er 5 dager i uka i snitt så blir det endel hårvask. Vil tro mennesker som ikke dusjer så ofte enten ikke trener ofte eller ikke trener tungt og dermed svetter litt. Anonymkode: 78a40...63f
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #100 Skrevet 12. mai 2017 6 minutter siden, Mystix skrev: Man væter en klut, man tar litt såpe på kluten, vasker seg under armene, skyller klut. Vasker seg nedentil. Ferdig. Det tar 45 sekunder. Tar da 45 sekunder å skylle av kroppen også i dusjen om man ikke må vaske håret Og det er mer behagelig og mindre styr. Anonymkode: 78a40...63f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå