Gjest Catalina Culès Skrevet 10. mai 2017 #21 Skrevet 10. mai 2017 1 minutt siden, Testosteron skrev: Hvis hijab representerer det politiske islam, så er det helt greit for meg. Kvinner som frivillig bruker hijab, er ikke enige i at hijaben symboliserer at hun er underdanig mannen. I så fall får du komme med et eksempel på en norsk muslimsk kvinne som bruker hijab, som sier dette. Ta og les Islam – den ellevte landeplage og andre bøker skrevet av Hege Storhaug.
Testosteron Skrevet 10. mai 2017 #22 Skrevet 10. mai 2017 3 minutter siden, mjauritz skrev: La dem trekke sløret over sine bryst Hva har dette med hijab å gjøre?
Testosteron Skrevet 10. mai 2017 #23 Skrevet 10. mai 2017 (endret) 6 minutter siden, Loki Laufeyson skrev: Ta og les Islam – den ellevte landeplage og andre bøker skrevet av Hege Storhaug. Islamisme er et problem i muslimske land, men ikke i Norge hvor en pitteliten andel av befolkningen er muslimer, og hvor en liten del av muslimene er særlige religiøse. Endret 10. mai 2017 av Testosteron 2
mjauritz Skrevet 10. mai 2017 #24 Skrevet 10. mai 2017 Akkurat nå, Testosteron skrev: Hva har dette med hijab å gjøre? Det har blitt tolket dit at muslimske kvinner skal bruke slør. Jeg er ikke muslim selv, og jeg har ikke lest koranen veldig grundig, kun deler så jeg kan ikke fortelle deg hvorfor muslimer mener det er slik. Jeg skjønner at du har et behov for å kverrulere, men jeg ga deg et veldig godt utsnitt som du fint kan forstå mtp hijab. Om det er riktig i forhold til hva Koranen sier å bære slør skal jeg ikke uttale meg om for jeg er ingen ekspert på temaet og det er egentlig utenfor diskusjonsområdet her. Poenget er at muslimske kvinner har frivillig eller ufrivillig valgt å bruke slør og de vet selv hva de representerer, et barn derimot skal ikke seksualiseres på den måten og burde ikke bære plagget. Kan legge til at jeg ikke ser på Islam som et problem i samfunnet vårt i dag, men det har (som også andre religioner) deler ved seg som jeg ikke klarer å akseptere at blir praktisert. Her er blant annet hijab på barn, tvangsekteskap og omskjæring. Jeg sier ikke at alle gjør det, langt ifra, men de som gjør det gjør det i sin religions navn. 1
Gjest Catalina Culès Skrevet 10. mai 2017 #25 Skrevet 10. mai 2017 2 minutter siden, Testosteron skrev: Islamisme er et problem i muslimske land, men ikke i Norge hvor en pitteliten andel av befolkningen er muslimer, og hvor en liten del av muslimene er særlige religiøse. Der klarer jeg ikke å ta deg seriøst lengre, du kan umulig være så blind og naiv.
Testosteron Skrevet 10. mai 2017 #26 Skrevet 10. mai 2017 1 minutt siden, Loki Laufeyson skrev: Der klarer jeg ikke å ta deg seriøst lengre, du kan umulig være så blind og naiv. Hvordan mener du islamisme er et problem i Norge?
Testosteron Skrevet 10. mai 2017 #27 Skrevet 10. mai 2017 4 minutter siden, mjauritz skrev: Poenget er at muslimske kvinner har frivillig eller ufrivillig valgt å bruke slør og de vet selv hva de representerer, et barn derimot skal ikke seksualiseres på den måten og burde ikke bære plagget. At voksne kvinner frivillig velger å bruke hijab bør vi respektere. Hvis de selv mener de er mer moralske enn andre, så gjør ikke det meg noe. Hijab er ikke mer seksualiserende enn andre klesplagg. Jeg syns ikke vi skal bestemme hvordan andre foreldre velger å kle barna sine. Vi kan bestemme over våre barn, og så bestemmer de over sine. 2
Example Skrevet 10. mai 2017 #28 Skrevet 10. mai 2017 36 minutter siden, Testosteron skrev: Hvis hijab representerer det politiske islam, så er det helt greit for meg. Kvinner som frivillig bruker hijab, er ikke enige i at hijaben symboliserer at hun er underdanig mannen. I så fall får du komme med et eksempel på en norsk muslimsk kvinne som bruker hijab, som sier dette. Dette handler om barn. Barn som bruker hijab, har fått beskjed om det fra noen. Ganske enkelt. 4
Example Skrevet 10. mai 2017 #29 Skrevet 10. mai 2017 16 minutter siden, Testosteron skrev: At voksne kvinner frivillig velger å bruke hijab bør vi respektere. Hvis de selv mener de er mer moralske enn andre, så gjør ikke det meg noe. Hijab er ikke mer seksualiserende enn andre klesplagg. Jeg syns ikke vi skal bestemme hvordan andre foreldre velger å kle barna sine. Vi kan bestemme over våre barn, og så bestemmer de over sine. Hakekors er greit å kle på barna? Hva med Kkk-hette? 7
Silfen Skrevet 10. mai 2017 #30 Skrevet 10. mai 2017 2 minutter siden, Example skrev: Dette handler om barn. Barn som bruker hijab, har fått beskjed om det fra noen. Ganske enkelt. Så du mener at barn som bruker neglelakk for eksempel, eller tar på seg sin mors høye hæler eller sin fars slips, gjør dette fordi noen har indoktrinert de til det? Det er selvsagt aldri fordi barn tar etter foreldrene, eller? 4
Callisto83 Skrevet 10. mai 2017 #31 Skrevet 10. mai 2017 1 time siden, Testosteron skrev: Islamisme er et problem i muslimske land, men ikke i Norge hvor en pitteliten andel av befolkningen er muslimer, og hvor en liten del av muslimene er særlige religiøse. Jeg tror ikke du helt har fått med deg realiteten blant mange unge muslimske jenter i konservtive familier i Norge.. De lever ofte under sterkt press, og enkelte har fortalt om at de er livredde for at bussjåfører og taxisjåfører - venner av familien generelt - skal se de gjøre ting som for oss er helt uskyldig, men for de vil være å sette æren på spill.. Sånne meninger du har hjelper ikke disse akkurat, for du antar alle har den friheten du har hatt. Hva med jentene som vil være med i svømmeundervisningen på skolen? Hva med jentene som vil drive med idrett? Hijaben er bare tuppen på isfjellet. Vi burde heller fokusere litt mer på rettighetene til de som vil la være, for vi lever tross alt i et fritt land. 8
Maleficenta Skrevet 10. mai 2017 #32 Skrevet 10. mai 2017 22 timer siden, Loki Laufeyson skrev: "Vi skriver om det som er viktig for unge i Bergen." Slik promoterer avisen sin abonnementstjeneste BT Junior, og siden det er viktig for de unge i Bergen å bruke hijab lar de 13-årige Waad svare på "11 ting du lurer på om hijab" - og litt om islam. https://www.rights.no/2017/05/guide-for-hijab-for-jentebarn-i-bt/ Dette er islamiseringen på sitt verste. Nå må noe gjøres og det er å stemme FRP til høsten, å hvorfor trykker en avis dette det er helt sykt hvordan det har blitt,i dette landet. Når skal sosialistene forstå at vi ikke skal føye oss etter islam. Om de skal bo her så får de følge norske normer og regler, eller så kan de reise hjem igjen. Det er ikke greit at barn seksualiseres og bruker hijab iallefall. 6
Testosteron Skrevet 10. mai 2017 #33 Skrevet 10. mai 2017 2 timer siden, Example skrev: Dette handler om barn. Barn som bruker hijab, har fått beskjed om det fra noen. Ganske enkelt. So what? Det er da helt vanlig at foreldrene bestemmer hva barna går kledt i 2
Testosteron Skrevet 10. mai 2017 #34 Skrevet 10. mai 2017 38 minutter siden, Maleficenta skrev: Det er ikke greit at barn seksualiseres og bruker hijab iallefall. Hvordan er hijab seksualiserende imotsetning til andre klær? 1
Testosteron Skrevet 10. mai 2017 #35 Skrevet 10. mai 2017 2 timer siden, Example skrev: Hakekors er greit å kle på barna? Hva med Kkk-hette? Et hakekors er ikke et klesplagg. Hijaben har en praktisk funksjon som alle andre klesplagg. KKK-hetter skjuler ansiktet og dermed identiteten. Det gjør ikke en hijab. Jeg er derfor ikke imot hijab, men niqab og burka.
Maleficenta Skrevet 10. mai 2017 #36 Skrevet 10. mai 2017 6 minutter siden, Testosteron skrev: Et hakekors er ikke et klesplagg. Hijaben har en praktisk funksjon som alle andre klesplagg. KKK-hetter skjuler ansiktet og dermed identiteten. Det gjør ikke en hijab. Jeg er derfor ikke imot hijab, men niqab og burka. Hva er den symbolske forskjellen egentlig på hijab og burka? 5
Example Skrevet 11. mai 2017 #37 Skrevet 11. mai 2017 4 timer siden, Silfen skrev: Så du mener at barn som bruker neglelakk for eksempel, eller tar på seg sin mors høye hæler eller sin fars slips, gjør dette fordi noen har indoktrinert de til det? Det er selvsagt aldri fordi barn tar etter foreldrene, eller? De tar det etter noen, ja. Når den ene muslimske jenta i klassen møter opp på skolen i førsteklasse med hijab, som den eneste i klassen, er det helt klart at det kommer hjemmefra som et press. Hijab burde ikke vært lovlig i grunnskolen. Akkurat som mange skoler i mange år har nektet elevene å gå med lue inne. 3
Example Skrevet 11. mai 2017 #38 Skrevet 11. mai 2017 3 timer siden, Testosteron skrev: So what? Det er da helt vanlig at foreldrene bestemmer hva barna går kledt i Så lenge det er passende. Jeg kan garantere deg at skolen vil reagere dersom en elev kommer på skolen med Hitler t-skjorte eller liknende. Det eneste er at vi velger å ignorere hijabens symbolikk. 1
Example Skrevet 11. mai 2017 #39 Skrevet 11. mai 2017 3 timer siden, Testosteron skrev: Et hakekors er ikke et klesplagg. Hijaben har en praktisk funksjon som alle andre klesplagg. KKK-hetter skjuler ansiktet og dermed identiteten. Det gjør ikke en hijab. Jeg er derfor ikke imot hijab, men niqab og burka. Hvilken praktisk funksjon har en hijab? Er det fordi det er kaldt, så kan man i det minste ta den av innendørs? Eller gå med lue.. 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2017 #40 Skrevet 11. mai 2017 Når dere sitter å leser right.no og alle ekstreme høyrevridde artikler dagen lang så er det kanskje ikke rart at dere har enstemmig holdning til islam og muslimer. Hva med å løfte rævva si og gå ut å møte musslimer enn å sitte her å diskutere det ene og andre. Hijab er ikke ment for barn. Det at foreldre velger dette kan for barna kan være mange årsaker. Det kan være tvang og det kan også være at barna tar etter sine mødre, søstre, tanter fordi de ser opp til dem eller vil herme etter dem. Jeg tror ikke dere bryr dere særlig om barna sånn egentlig, ettersom alt jeg leser fra dere er dere kun ute etter å få sympati for deres holdninger og det er tydelig at det er forakt alt det islamske eller muslimske. Det er greit det, alle skal få lov til å ytre sine meninger, men ikke tro at folk som virkelig setter seg inn i andres kulturer og religioner sluker rått det dere daglig serverer her. Det er utallige måter å være muslim på og hijaben kan bety for de som bruker den. Anonymkode: 98c8d...053 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå