Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det er nettopp den kvinnens kropp og ikke noen andres? 

Anonymkode: 95a35...44e

Det trengs to for å danse tango :opplyser:

Anonymkode: 3cc0a...337

Videoannonse
Annonse
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De mest intelligente av oss anerkjenner en kvinnes rett til selv å velge om hun vil bære frem et barn eller ikke.

Gjennom hele svangerskapet?

Sitat

Vi støtter oss på vitenskapen og kunnskapen om når i svangerskapet et blivende barn er i stand til å føle smerte. Et embryo lider ikke når det blir abortert. Det gjør derimot en kvinne og et barn som tvinges til å fødes av slike som deg.

Anonymkode: 0a9c6...771

Et nyfødt barn lider vell ikke særlig mye om det får en boltepistol i pannen rett etter fødselen det heller? Selve dødsstøtet vil være såpass raskt at det ikke føler smerte, om man mener det skal være det avgjørende. 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

I Romerriket drepte de ofte spedbarn. Faren avgjorde om barnet fikk leve eller ikke.

De hadde krokinstrumenter som de førte inn i den bløte delen av hodet for deretter å rotere rundt. Det gjorde hjernen til grøt og barnet døde.

Fy faen så sykt!!

Anonymkode: 3cc0a...337

AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, hocane skrev:

Ingen menn som kan tvinge kvinner til å ta abort. Vi har lover her i Norge vet du.

Og, et barn hun ikke ønsker? Det er ikke bare kvinnen det er snakk om her, det er et annet lite liv inni bilde her forstår du ikke det? 

Det spørs hva du definerer som tvang. Fysisk kan de ikke tvinge kvinner nei, men psykisk kan de gå så langt de lyster straffefritt..Kvinner som tar aborter mot sin vilje pga menn har sjeldent fått slengt i seg et enkelt : "jeg ønsker ikke barn."

Vi snakker mer:

"Du ødelegger livet mitt om du får barnet"

"Du tvinger meg til å bli far mot min vilje"

"Du er en egoist som bare tenker på deg selv og hverken på meg eller barnet som ikke får en far engang"

"Du elsker ikke meg om du beholder ett barn mot min vilje"

"Jeg skal hate deg for resten av livet om du får barnet"

"Du beholder bare barnet for å beholde meg i livet ditt"

"Jeg skal sørge for at alle vennene mine sender barnevernmeldinger på deg"

etc, etc..

For meg er ikke en abort selvbestemt lenger når det er sånt som ligger bak.

Anonymkode: 954cc...d85

Skrevet
23 timer siden, hocane skrev:

Et liv er et liv i mine øyne. Gjør det ikke noe bedre om du dreper en foster eller om du dreper et fullutviklet menneske. Drap er drap uansett hvor mye du snur og vender på det.

Det som frustrerer meg mest om abort er at mannen ikke har noenting han skulle ha sagt, er jo tross alt hans barn også. Og hvis kvinnen ikke har lyst å ta vare på barnet er jeg sikker på at mannen eller en adoptivfamilie ville vært mer enn henrykte over å ta vare på det.

Å velge å ta abort er for meg et helt meningsløst valg, og det burde bli straffes.

Har du tenkt på alle de følelsene moren til barnet bærer på under en tvangsgraviditet? Fødselen hun må igjennom osv? 9 mnd med baby i magen.. Det er ikke bare bare når man ikke ønsker barnet. Det er kvinnens kropp, det er hun som skal bære barnet frem og i tillegg takle alle følelsene osv som kommer i tillegg.. Alle har rett til å bestemme over sin egen kropp :) Heldigvis! 

Skrevet
19 minutter siden, Minlillesky skrev:

Har du tenkt på alle de følelsene moren til barnet bærer på under en tvangsgraviditet? Fødselen hun må igjennom osv? 9 mnd med baby i magen.. Det er ikke bare bare når man ikke ønsker barnet. Det er kvinnens kropp, det er hun som skal bære barnet frem og i tillegg takle alle følelsene osv som kommer i tillegg.. Alle har rett til å bestemme over sin egen kropp :) Heldigvis! 

Igjen, alt du snakker om er kvinnen, kvinner, kvinnen. Det er ikke bare kvinnen's kropp det er snakk om her, det er et annet barn med rettigheter inn i bildet her.

Er kvinnen blitt gravid har hun skyld i det selv, med mindre det er en voldtekt det er snakk om. Og har du blitt gravid har du et ansvar, og det ansvaret innebærer ikke å drepe ditt eget barn. Selv ved en voldtekt respekterer jeg ikke at du dreper barnet ditt.

Hvis du har et snev av etikk så håper jeg ikke du mener det du skriver her.

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er sånne svar man kommer med når argumentasjonen tar slutt. Embryologer kaller embryoer for mennesker. Levende mennesker. Et liv. Å drepe dem, er å begå drap. 

Det er grunnleggende biologi både det å forstå at det er et menneskeliv, men også det å forstå at det er et individ helt fra befruktningsstadiet. Les om det, du! Det trenger du :)

Anonymkode: 4a664...954

Jeg skriver om smerte. Et embryo føler ikke smerte når det aborteres.

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skriver om smerte. Et embryo føler ikke smerte når det aborteres.

Det gjør ikke du heller om noen tar livet av deg på riktig måte. Det blir ikke greit av den grunn.

Skrevet
19 timer siden, hocane skrev:

Igjen, alt du snakker om er kvinnen, kvinner, kvinnen. Det er ikke bare kvinnen's kropp det er snakk om her, det er et annet barn med rettigheter inn i bildet her.

Er kvinnen blitt gravid har hun skyld i det selv, med mindre det er en voldtekt det er snakk om. Og har du blitt gravid har du et ansvar, og det ansvaret innebærer ikke å drepe ditt eget barn. Selv ved en voldtekt respekterer jeg ikke at du dreper barnet ditt.

Hvis du har et snev av etikk så håper jeg ikke du mener det du skriver her.

Det er en til som oftest ignoreres i disse diskusjonene, altså faren. Han har ingen lovfestet rett til å bli hørt. Han kan tvinges til å bli far, og kvinnen kan ta livet av hans barn uten at han har noe han skulle ha sagt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...